De laatste Button Bashers aflevering

Alles over onze uitzendingen en komende afleveringen.
Apenheul
Beheerder
Beheerder
Contacteer:

01 nov 2025, 12:06

De Button Bashers Podcast is uitgespeeld. Na 13 jaar stoppen Michael en Niels met de reis die heeft geleid langs de oprichting van het forum, de jaren met en zonder Steef, de console wars tussen PS3 en Xbox 360, de COVID-19 lockdowns, Club Button Bashers, BB Bulletin, de Button Bashers dagen, de Activision-Blizzard overname door Microsoft, de veranderingen in het leven van Michael en de eindeloze verbouwing van Niels. Voor de laatste keer is hier een Button Bashers aflevering.

SoundCloud

Info
Host: Michael
Duur: 4:52:44
Datum: 1 november 2025

Podcast Timetable:

00:05:15 - Niels in Japan
Van een capsule hotel een bezoek aan MotherBrain: voor het eerst sinds 2019 was Niels in Japan en viel hem op wat er allemaal veranderd was. Ook ontmoette hij wat bijzondere mensen uit de Japanse games industrie rondom zijn bezoek aan BitSummit.

01:17:20 - Michael heeft zijn vakantie in Frankrijk overleefd
Michael is veel aan het hardlopen en bouwt op richting een marathon. Ook ging hij van t padje in Frankrijk, wat misschien niet tot de leukste ervaring heeft geleid, maar wel tot een mooie.

01:50:47 - Niels in Zuid-Korea
Aansluitend aan zijn reis in Japan ging Niels naar Seoul en Gyeongju in Zuid-Korea om zich te verdiepen in de moderne koffiecultuur, ook bezocht hij een eSports Stadium (02:20:54), en maakte iets zeer onverwachts mee in het Korean Folk Village.

02:37:15 - Niels en K-Pop
Het gerucht ging al een tijdje rond dat Niels op het podium stond tijdens een K-Pop optreden. Daarover vertelt hij meer, maar ook heeft hij meegedaan aan een Squid Game en houdt hij tegenwoordig van lekkere zeep.

02:54:12 - Donkey Kong Bananza
Michael speelde Donkey Kong Bananza en zegt dat het volgens hem de beste Nintendo game ooit is. Daarnaast speelde hij ook een stukje Arietta of Sprits en wat andere games.

03:03:49 - Ace Attorney Investigations 2, Fire Emblem Engage, Deep Rock Galactic
Niels heeft zich in de afgelopen tijd vermaakt met Ace Attorney Investigations 2 Prosecutors Gambit, met Miles Edgeworth in de hoofdrol, nam Fire Emblem Engage mee naar Japan en Zuid-Korea, en speelde online vooral Deep Rock Galactic.

03:18:01 - De laatste Button Bashers aflevering
Waarom stopt de Button Bashers Podcast na 13 jaar? Het initiatief kwam van Michael en hij vertelt wat voor hem de redenen waren om er een punt achter te zetten.

04:29:05 - Afsluiting

04:40:30 - Praatje Podcast
Om deze laatste Button Bashers Podcast mee af te sluiten is hier nog een toezending van Sven en Johan van Praatje Podcast.

Muziek:
Spoiler: weergeven
- Clair Obscur Expedition 33
- Tokyo Xanadu eX+

Een directe link naar de MP3 vind je hier.
Pius

Re: De laatste Button Bashers aflevering

01 nov 2025, 12:22

Poeh die komt even binnen.

Sent from my A059P using Tapatalk

"Come back when you can put up a fight."
OldSchool
Contacteer:

01 nov 2025, 12:35

End of an era!
Ok Impala!
Contacteer:

02 nov 2025, 12:31

Bedacht me laatst nog. Het is nu wel erg lang geleden dat ik weer eens een BB aflevering in m'n feed zag. En dan komt deze binnen. Erg jammer, maar ik heb genoten van jullie de afgelopen jaren. Net zoals Benjamin voelde deze podcast altijd als comfort food (op een goede manier). Dank voor jaren luisterplezier mannen! :thumbup:
Joey
Veteraan
Veteraan

04 nov 2025, 17:39

Ik luister met plezier soms nog (oude) aflevering op mijn fiets naar/van werk. Jammer dat jullie stoppen, maar wel begrijpelijk!
Afbeelding
Fing3r

04 nov 2025, 19:52

Vandaag ook de laatste aflevering geluisterd, jaren genoten van jullie verhalen en avonturen of het nou om games, werk of privé gaat. Ik zal ook vast en zeker oude afleveringen weer eens opzetten mocht ik weer eens nostalgische gevoelens krijgen. Ik begrijp jullie keuze maar zal nog altijd uitkijken naar een mogelijk vervolg, of dit nou in een volledig nieuwe setting is of dat we toch nog eens mogen luisteren naar de volledige bezetting met Steef, Niels en Mike.

En gelukkig kunnen we elkaar nog altijd treffen tijdens een BB dag of iets anders en dan krijgen we vast ook nog genoeg te horen!
AfbeeldingAfbeelding
Dynamike
Beheerder
Beheerder
Contacteer:

05 nov 2025, 10:31

Bedankt voor jullie lieve en mooie berichten. Het is voor mij ook wel vreemd om terug te horen en jullie reacties te lezen, maar het geeft ook een soort rust. Het is een afgesloten hoofdstuk dat mooi en avontuurlijk begonnen is en mooi, vertrouwd en als rode draad door het leven heen is geëindigd. Maar ik vind het goed zo, er komen nieuwe dingen en verder blijft alles rondom de community gelijk.
Afbeelding
toejam

05 nov 2025, 12:09

Vind de opmerking van Niels wel mooi dat hij zegt: het is een manier om niet altijd met andere prioriteiten bezig te zijn. Dat is voor mij ook de reden waarom ik 's avonds altijd een serie kijk. Omdat ik anders gewoon alleen maar aan het werk ben.

Bedankt voor alle mooie verhalen, was geen super trouwe luisteraar maar heb er uiteindelijk toch meer gehoord dan ik zelf ook zou verwachten.
Professional dabbler
James_Dean77

10 nov 2025, 14:08

Bedankt voor de vele uurtjes luisterplezier. Ik blijf hopen op een vervolg - in welke vorm dan ook! (Club BB anyone?)
Game on!
kingoftherain

10 nov 2025, 15:48

Dit was een waardige afsluiter, jongens. Er zijn relatief weinig games behandeld en eigenlijk had ik het niet anders willen hebben, want hoe vaak kun je nou zeggen dat je gefascineerd hebt zitten luisteren naar een verhaal over iemand die op jacht is naar de beste koffie van Zuid Korea? Ik kan me de vorige keer in ieder geval niet meer herinneren.

Bedankt Niels! Bedankt Mike!
Afbeelding

Wooloo = love, Wooloo = life
Pius

12 nov 2025, 16:16

Inderdaad een mooi afscheid. Bedankt voor de afgelopen jaren vermaak Niels en Mike! Zelfs toen ik het gamen noodgedwongen op een zijspoor had gezet een aantal jaar geleden luisterde ik nog wel vaak de podcast. Dat was mijn lifeline met de hobby eigenlijk. Veel gelachen en veel mooie verhalen gehoord. Ook nog special thanks to @MrSirius uiteraard voor de beginjaren!
"Come back when you can put up a fight."
arjen1981
Animal Crossing Tour 2020

15 nov 2025, 11:58

Ik ga eerst luisteren voor ik reageer. De podcast staat al in de queue.
arjen1981

28 nov 2025, 11:27

Ik ben gister begonnen met de laatste aflevering. Ik ben nog lang niet bij het hoofdonderwerp, heb nu alleen het eerste deel van Niels zijn avonturen beluisterd. Mike moet nog aan het woord komen ;)

Maar dit verhaal begint al als een soort van swan song!

Wat een bijzondere ontmoetingen en wat een toeval met Q games en het vertellen over jou eigen projecten! Ik ken vooral de pixeljunk serie, maar ik had nooit de link gelegd met Argonaut Software.

Alleen verwarde jullie Q games met Q Entertainment. Q Entertainment is Tetsuya Mizuguchi.

En dat je ook SWERY hebt ontmoet, kan me voorstellen dat je deze ontmoeting je hele leven wel bij je zult dragen.

Ik wilde ook nog even reageren over het kaartje kopen. Zelf was ik in 2006 in Japan. En denk ik dat het ophalen / kopen van de kaartjes in een 7-11 / Watson juist een traditie is wat zo is ingeburgerd dat het nog steeds the way to go is. Zo zijn er ook landen waar ze nooit met een pin pas hebben betaald, maar direct zijn overgestapt op modernere betaal methoden. Wij pinnen hier nu nog steeds veel. Ik denk dat het op hetzelfde neerkomt?

Maar wat ik het meest bijzondere vond in 2006 toen ik bij de 7-11 een ticket voor het Ghibli museum kocht, is dat dit ticket apparaat als compute nog een Super Famicom had! Met een trackball / muis interface moest ik grote blokken navigeren om uiteindelijk het Ghibli museum te vinden om een kaartje te kopen. Ook zo';n ervaring die ik zelf niet meer vergeet.

En als laatste Sorteringen. Ik vind dat ook een fascinerend onderwerp. Space and time complexity. Altijd mooi om te zien met geluid en build visualisaties van verschillende sort algoritmen.
arjen1981

02 dec 2025, 11:34

De laatste, ik had het niet al verwacht. Maar ik snap inderdaad dat de onderwerpen op raken. En het is wat jullie zeggen. Dan worden het actualiteiten etc. Kijk naar de DF podcast of een Jeff Gertsman Show. En vergeet dan niet dat het hun werk is en geen ontspanning zoals voor jullie het geval was en zou moeten zijn.

Ik wens jullie veel succes en plezier aan de nieuwe projecten waar jullie je op willen richten. Wat er nu al over gezegd is klinkt veel belovend en hoor ik het graag tegen die tijd als er een update te geven valt.

Zelf ben ik nog helemaal niet lang bij de Podcast. Eigenlijk ben ik pas gaan luisteren na mijn eerste BB dag. Ik heb dus nog een hele backlog. Of ik daar ooit aan ga komen zullen jullie merken in de stats!

Heel erg bedankt voor al die jaren van interessante en boeiende verhalen!
ghoul

04 dec 2025, 20:38

Ik heb de Button Bashers podcast vanaf het begin geluisterd en heb deze tot op de dag van vandaag bijgehouden, ook in periodes waarin gamen een stuk meer op de achtergrond stond in mijn leven. Een vertrouwd moment om weer in te checken bij Niels en Mike (en destijds ook Steven, die zijn enthousiasme niet onder stoelen of banken kon steken).

Ik zal het missen om jullie passies voor games te horen, zeker ook vaak games die ik zelf niet speelde, maar de dynamiek was altijd zeer luisterbaar en prettig, gewoon erg fijn. Ook de meer persoonlijke onderwerpen vond ik vrijwel altijd boeiend. Na een jaar of 12 leef je gewoon best wel mee met iedereen. Hoe mooi ook om te zien hoe deze community zich vormde op het forum, IRL en later discord, waar ik dan geen onderdeel van was, heb de BB altijd een warm hart toegedragen. Je hoorde en voelde altijd de passie bij iedereen, zonder dat het schreeuwerig of influencerig werd. Ik zal jullie podcast echt missen en hoop ergens wel op een soort doorstart of vernieuwing ergens in de toekomst maar er zijn gelukkig nog enorm veel oude afleveringen om zo eens terug te luisteren. Voor Mike: het ga je goed kerel, we kennen elkaar dan persoonlijk niet maar ik heb zeker goede herinneringen aan de Amiga verhalen, vooral. En Niels ook, natuurlijk, altijd analytisch en met rust, met de mooiste long-form stories over ervaringen en weer een niche hobbies waar je keihard op gaat.

Bedankt voor zoveel jaren goede podcast content, end of an era.

edit: Ik kan me herinneren dat in het begin Niels eigenlijk nooit zo'n fan was van story en cutscenes in games maar het is mooi dat hij zelf een van de grootste storytellers werd in de podcast met de vele trips en hobbies. Een van de meest memorabele was nog wel een verhaal over een camping in Zweden, dat ik me herinner.
Afbeelding

Terug naar “Afleveringen en discussie”