Potverdorie! Dit wist ik helemaal niet! Dit ga ik wel opzoeken binnenkort!arjen1981 schreef: ↑16 okt 2025, 22:12Ik heb nog een tip voor de H.E.R.O fans:
https://lowcarb.itch.io/hero-is-back-c64
Wij hadden het voordeel van best een grote familie. En een hele lange tijd woonden die bijna ook allemaal bij elkaar in de buurt. Ik hoefde maar een hoek om en er was weer een familielid met een C64. En een van mijn ooms, die gek genoeg niet veel ouder was dan ik (mijn vader was de tweede in het gezin, deze oom het vijfde), had sowieso altijd alles. En die kopieerde ook alles wat los en vast zat en deed dat ook voor ons. De Amiga is compleet aan mij, en aan mijn familie, voorbijgegaan. Ik hoorde er wel eens over, maar ik kende niemand met een Amiga bij wie ik thuis kwam. Het is echt een hiaat in mijn historie én nog altijd ook in mijn collectie.Onze eerste computer was een C64. Maar deze was erg tijdelijk doorgepaast van kennissen en hadden we misschien 10 floppen. We hadden geen andere of een groep om ons heen die ook wist wat een Commodore was. Dus het bleef bij die 10 floppen... Ik was ook nog erg jong. Later volgde de A500 en toen gingen we los.
Inderdaad een compleet andere vibe, al is de muziek eigenlijk hetzelfde. Ook qua graphics trouwens. Ik heb het idee dat de Amiga áltijd herkenbare graphics heeft ook. Al kan ik niet goed uitleggen waar dat in zit.En zo kwam ik dus ook in aanraking met Giana Sisters. Mario had ik toen nog nooit gezien.
Giana Sistsers was dan ook voor mij deze muziek:
Net als jij op de c64 maakte ook de synths op de amiga indruk. Weer een hele andere vibe.