Release date: 21 juli 2011
Ontwikkelaar: Nintendo
Genre: Music
Zoals de naam al doet vermoeden is Beat the Beat: Rhythm Paradise een rhythm game waarin je op de maat de knop(pen) moet indrukken of ingedrukt houden. Het hele spel gebruikt alleen de A en B knoppen, zonder enige motion controls. Klinkt heel simpel maar de timing luistert heel nauw en er zitten hele pittige levels tussen.
Wat het spel zo tof maakt is dat elk level iets creatiefs doet met het ritme. Zo begin je met een naar je toe geworpen golfbal uit de lucht slaan in de hole en robots in elkaar zetten door er een hoofd op te draaien en je gaat al snel verder met apen high fiven en badmintonnen vanuit 2 vliegtuigen. De meeste levels hebben ook een toffe twist en zoomen uit of blokkeren een deel van je scherm en er zitten ook remix levels tussen die andere levels combineren.
Elke keer dat ik dit speel kom ik er weer achter hoe slecht mijn ritme gevoel is en telkens loop ik weer vast op een volgend level. Dit is er voor mij zo eentje die ik af en toe weer oppak om een paar levels te spelen en weer iets verder te komen. De laatste keer liep ik vast op remix 6, dus ik heb nog een paar sessies te gaan voor ik alle levels gezien heb