De Nintendo Game & Watch LCD spelletjes waren vroeger top! Menig persoon verzamelt deze apparaatjes van Nintendo. Zelf heb ik er twee, precies de twee die we vroeger thuis hadden (Donkey Kong en Donkey Kong Jr). Nintendo had wel door dat deze apparaatjes nog altijd populair waren en bracht ze opnieuw uit in digitale vorm op de Game & Watch verzamel cartridges voor de Gameboy (Color).
Zeker, de spellen zijn erg eenvoudig. Daarom spelen we ze deze maand ALLEMAAL! Er staan vijf games op G&W 3 en we gaan ze alle vijf spelen. De scores worden vervolgens alle vijf bij elkaar opgeteld en dat maakt jouw persoonlijke high score. Je kunt de games spelen in de volgorde die je wilt. Verbeter je een score in één van de onderdelen? Dan maak je een screen shot en post je deze in dit topic.
Naast het originele Game & Watch Gallery 3, vind je de game ook onder de Gameboy optie van Nintendo Switch Online. Geen NSO? Geen probleem. Een originele cartridge vind je op Marktplaats op het moment van schrijven vanaf 6€. Uiteraard is ook emulatie wederom toegestaan, zolang je maar eerlijk speelt en eerlijke scores inlevert!
We spelen dus ALLE vijf de games. We spelen van elke game de ‘easy’ ‘modern’ versie. Zodra je af bent, zie je een menu. Dit is het ideale moment je score vast te leggen. De scores worden bij elkaar opgeteld en de totaal score word je entry.
Ik ben een groot deel van juli op vakantie. Dus het verwerken van screen shots kan wat langer op zich laten wachten. Maar no worries, ruim voor augustus begint ben ik weer terug.
De speciale discord is volop in gebruik. Alle deelnemers van de eerdere challenge zijn daar al te vinden. Wil je ook mee praten over de challenges, join ons dan hier:
https://discord.gg/ND5NzQGs
Waar spelen we voor? De Jaarranking!
- Spoiler: weergeven
De Stand
Hier zal ik gedurende de maand regelmatig de stand updaten. De huidige stand:
1. 22.207 - Pius (9999+3064+5264+609+1612)
2. 15.657 - Mark (7983+1048+4499+1032+1095)
3. 2.843 - Blossom (919+998+0+926+0)
4. 2.839 - Fing3r (588+683+190+1017+361)
5. 2.538 - OldSchool (389+957+193+847+153)
Als laatste…
Iedereen veel spelplezier gewenst en veel succes!