Ik kocht ooit Gear Works voor de Game Gear. Ik hou van een puzzle game en dit zag er leuk uit. Van de week probeerde ik de game, maar het werkte voor geen meter. In Gear Works heb je aan het begin en an het einde een radertje. De eerste draait en je moet met het plaatsen van andere radertjes er voor zorgen dat de tweede ook gaat draaien. Maar ik kreeg het in level 1 al niet voor elkaar. Wat doe ik niet goed? YouTube geraadpleegd, manual geraadpleegd, maar niets hielp. Ook in het YouTube filmpje kregen ze het eerste level niet eens voor elkaar. Ik heb hem uit het apparaat gehaald in de wetenschap dat deze miskoop er nooit meer terug in gaat komen. Wat een teleurstelling!
En dat brengt mij tot de volgende vraag aan JOU: Naar welke game keek je enorm uit, maar bleek uiteindelijk niets anders dan jouw grootste TELEURSTELLING ooit?
Je grootste game teleurstelling?
- OldSchool
- Contacteer:
Bericht
Je grootste game teleurstelling?
Laatst gewijzigd door OldSchool op 22 apr 2025, 08:45, 2 keer totaal gewijzigd.
- Pius
Bericht
Re: Je grootste game teleurstelling?
Leuk idee voor een topic. Ga ik even over nadenken. Eerste wat ik me opkomt zijn Perfect Dark Zero en Kameo Elements of power. Zijn vast nog dingen die me meer teleur hebbek gesteld dan Rare-games nadat ze over waren genomen door Microsoft. Al zullen het er niet veel zijn.
"If it's not fun, why bother?"
- Ok Impala!
- Contacteer:
Bericht
Dat heb ik recent nog gehad met Tears of the Kingdom. Ik pre-order nooit een game, maar bij deze maakte ik een uitzondering omdat ik Breath of the Wild zo tof vond. Maar toen ik begon te spelen merkte ik na een uurtje al dat ik geen zin had om door te spelen. Dat is eigenlijk constant zo gebleven. Ik heb het vaak opnieuw geprobeerd, denkend dat het toch ergens nog wel zou gaan klikken... maar nee.
Wat me vooral deed afhaken was het eindeloze, geforceerde, knutselen van constructies. Je weet dan exact wat de game wil dat je doet, maar doordat de psychics dan net anders uitwerken dan gedacht, mislukt het. Waardoor je alles weer opnieuw moet opbouwen. Resultaat is dat je eindeloos bezig bent met dezelfde, saaie, handelingen, terwijl ik gewoon wil exploreren.
Ik kan me goed voorstellen dat anderen een fantastische tijd hebben gehad met Tears of the Kingdom, maar voor mij bleek dat gameplay totaal niet aansloot op wat ik verwacht en zoek in een Zelda game.
Wat me vooral deed afhaken was het eindeloze, geforceerde, knutselen van constructies. Je weet dan exact wat de game wil dat je doet, maar doordat de psychics dan net anders uitwerken dan gedacht, mislukt het. Waardoor je alles weer opnieuw moet opbouwen. Resultaat is dat je eindeloos bezig bent met dezelfde, saaie, handelingen, terwijl ik gewoon wil exploreren.
Ik kan me goed voorstellen dat anderen een fantastische tijd hebben gehad met Tears of the Kingdom, maar voor mij bleek dat gameplay totaal niet aansloot op wat ik verwacht en zoek in een Zelda game.
- Apenheul
- Beheerder

- Contacteer:
Bericht
In principe hoef je in TOTK volgens mij alleen verplicht iets te bouwen in het tutorialtgebeid waar de game start. Binnen 2 uur ben je daar doorheen.
- Apenheul
- Beheerder

- Contacteer:
Bericht
De eerste game die in mij opkomt (weet niet of het ook mijn grootste teleurstelling is) is Mega Man 2. Houd mijn pilsje even vast..
Ik hoorde op het schoolplein van de basisschool waar ik op zat dat Mega Man 2 een soort Super Mario Bros was, maar dan kon je wapens unlocken en vrij veranderen van wapen. Ik had mijn ouders overtuigd dat ik MM2 ook moest hebben, en binnen een dag liet ik het omruilen voor Dr Mario. En daar heb ik overigens geen spijt van gehad.
Pas veel later ben ik de Mega Man serie meer gaan waarderen.
Ik hoorde op het schoolplein van de basisschool waar ik op zat dat Mega Man 2 een soort Super Mario Bros was, maar dan kon je wapens unlocken en vrij veranderen van wapen. Ik had mijn ouders overtuigd dat ik MM2 ook moest hebben, en binnen een dag liet ik het omruilen voor Dr Mario. En daar heb ik overigens geen spijt van gehad.
Pas veel later ben ik de Mega Man serie meer gaan waarderen.
- Mark
Bericht
Ik ben het wel eens met Ok Impala!, Breath of the Wild vond ik geweldig maar TotK vond ik maar zo-zo. Die ga ik ook nooit meer spelen denk ik. Nu ik er over nadenk ga ik denk ik de CE verkopen, neemt een hoop ruimte in beslag en ik vind het die game niet waard.
Voor mij was het niet zo zeer een teleurstelling, maar ik weet nog dat er een SpongeBob game uitkwam voor de GameCube. Lang gespaard, 60 betaald en een week later lag hij voor €12 in de budgetbakken. Op die leeftijd een hoop geld, dat deed wel ff zeer.
Voor mij was het niet zo zeer een teleurstelling, maar ik weet nog dat er een SpongeBob game uitkwam voor de GameCube. Lang gespaard, 60 betaald en een week later lag hij voor €12 in de budgetbakken. Op die leeftijd een hoop geld, dat deed wel ff zeer.
- Pius
Bericht
Ik moet me helaas ook aansluiten bij het gevoel van OK Impala en Mark over Totk. Een van de weinige Zelda-spellen die ik niet heb uitgespeeld. Geen idee waarom het niet klikte want Botw is voor mij een van de beste games aller tijden. Maar Tears of the Kingdom wist het op een of andere manier nooit te doen bij mij. De structuur van de game sprak me een stuk minder aan en hoewel het nog steeds een zeer goede game is (dat zie en voel ik ook wel) miste er iets voor mij. En de depths zijn voor mij persoonlijk gewoon een waardeloze toevoeging. Dat had er van mij helemaal uitgemogen. Ik zou het niet de grootste teleurstelling aller tijden willen noemen, maar vind het ook nog steeds jammer dat dit gewoon niet mijn game bleek te zijn.
Ik denk toch dat voor mij Perfect Dark Zero en Kameo Elements of Power de grootste teleurstellingen zijn. Niet omdat het extreem slechte games zijn. Maar wel omdat ze niet meer de magie hadden van hun voorgangers (waarbij ik bij Kameo StarFox Adventures als voorganger zie). Ik had speciaal een Xbox 360 gekocht voor de Rare-games omdat ik enorm groot fan was van Rare in de N64-tijd. Maar helaas was die Xbox ook snel weer weg. Jammer.
Ik denk toch dat voor mij Perfect Dark Zero en Kameo Elements of Power de grootste teleurstellingen zijn. Niet omdat het extreem slechte games zijn. Maar wel omdat ze niet meer de magie hadden van hun voorgangers (waarbij ik bij Kameo StarFox Adventures als voorganger zie). Ik had speciaal een Xbox 360 gekocht voor de Rare-games omdat ik enorm groot fan was van Rare in de N64-tijd. Maar helaas was die Xbox ook snel weer weg. Jammer.
- Ok Impala!
- Contacteer:
Bericht
Je hebt toch ook constant van die zaken die je in elkaar moet knutselen in shrines, in de tempels, voor al die korok challenges, die kerel met z'n omvallende bordje etc? Bij alles heb je ultrahand nodig, en dat haalde voor mij totaal het tempo uit de game. En dat dan ook nog voor gameplay die ik echt helemaal niet leuk vond om te doen. Alles voelde zo traag en stroperig in die game. Het leek wel werken.
Laatst gewijzigd door Ok Impala! op 22 apr 2025, 13:38, 1 keer totaal gewijzigd.
- Pius
Bericht
Ik onderschrijf deze ervaringen (helaas) volledig. Dat het voelde als werken ipv plezier en ontdekken (botw) is waarschijnlijk de beste omschrijving inderdaad.Ok Impala! schreef:Je heb toch ook constant van die zaken die je in elkaar moet knutselen in shrines, in de tempels, voor al die korok challenges, die kerel met z'n omvallende bordje etc? Bij alles heb je ultrahand nodig, en dat haalde voor mij totaal het tempo uit de game. En dat dan ook nog voor gameplay die ik echt helemaal niet leuk vond om te doen. Alles voelde zo traag en stroperig in die game. Het leek wel werken.
- Apenheul
- Beheerder

- Contacteer:
Bericht
Ah ok, ik vond bouwen in TOTK juist wat die game zo leuk en interessant maakte. Was mijn werk maar zo leuk en interessant 
- Pius
Bericht
TOTK is een prima game, maar ik zou hem niet nog een keer spelen verwacht ik. En dat vind ik jammer gezien de status die BOTW bij mij heeft.
Het was wat mij betreft ook echt niet alleen het bouwen, maar ook de hele flow van de game in brede zin. Ik snap dat het mensen heel erg aanspreekt als je precies van dat bouwen houdt, maar voor mij was het oponthoud voor het spelen van de game. Dat is natuurlijk maar net wat je ding is.
TOTK is een prima game, maar ik zou hem niet nog een keer spelen verwacht ik. En dat vind ik jammer gezien de status die BOTW bij mij heeft.
- synergy
- Winnaar Gameroom Award 2018

Bericht
Maanden voor gespaard en ondanks herhaaldelijke waarschuwingen van mijn ouders dat ik snel uitgekeken zou zijn kocht ik toch....

Na 1 dag was ik er klaar mee. Weg 100 gulden.

Na 1 dag was ik er klaar mee. Weg 100 gulden.
Bericht
Hmmm, nu begin ik wel te twijfelen of ik TOTK überhaupt moet gaan halen als ik een Switch 2 heb. Ik vond BotW geweldig, maar heb al eerder een Zelda game gehad waar ik niet door kon komen. Dat was Skyward Sword. Toegegeven, ik heb het pas geprobeerd toen ik een Wii U had (heb nooit een Wii gehad). Maar ik kwam er niet doorheen met die gare motion controls. Dit terwijl ik Ocarina of Time één van de beste games ooit vind en ook erg heb genoten van The Wind Waker (Twilight Princess heeft niet veel indruk gemaakt.)
Een grote teleurstelling was Dragon Age II. En dit terwijl ik het nooit heb gespeeld! Ik was zo afgeknapt door de reviews, die mij ervan overtuigden dat ik het niet leuk zou vinden, omdat ik Dragon Age: Origins zó tof vond, dat ik het nooit een kans heb gegeven.
Een andere grote teleurstelling was Lotus II. We baalden er zó van dat we niet gewoon circuitjes konden rijden zoals in deel 1. Uiteindelijk was het toch wel een leuk spel. Maar in het begin was het een grote teleurstelling.
Een grote teleurstelling was Dragon Age II. En dit terwijl ik het nooit heb gespeeld! Ik was zo afgeknapt door de reviews, die mij ervan overtuigden dat ik het niet leuk zou vinden, omdat ik Dragon Age: Origins zó tof vond, dat ik het nooit een kans heb gegeven.
Een andere grote teleurstelling was Lotus II. We baalden er zó van dat we niet gewoon circuitjes konden rijden zoals in deel 1. Uiteindelijk was het toch wel een leuk spel. Maar in het begin was het een grote teleurstelling.
Ik game op: Commodore 64, Amiga 500, Atari Lynx, RetroPie, MiSTer, Evercade, Wii U, 3DS, N64, PS4/PS5, Nintendo Switch 2 en een Windows laptopje.
Mijn verzameling
Mijn verzameling
- Shenglong83
- Contacteer:
Bericht
M'n meest recente teleurstelling moet Starfield zijn. Ik heb daar speciaal een X-Box Series X gekocht, specifiek om Starfield (en andere Bethesda games) op te spelen.
Microsoft had Bethesda gekocht, dus die games zullen wel nooit op Playstation uitkomen.
Starfield bleek een dud, daar heb ik misschien 1 goed weekend in gestoken voor ik het weg heb gelegd. Saai, nooit meer opgepakt.
En nu kwam gisteren Oblivion remastered uit en wat blijkt: toch ook op Playstation 5
Microsoft had Bethesda gekocht, dus die games zullen wel nooit op Playstation uitkomen.
Starfield bleek een dud, daar heb ik misschien 1 goed weekend in gestoken voor ik het weg heb gelegd. Saai, nooit meer opgepakt.
En nu kwam gisteren Oblivion remastered uit en wat blijkt: toch ook op Playstation 5
- toejam
Bericht
Jeuj! Starfield is al genoemd. Mijn eerste pre-order sinds de originele release van Skyrim en wat een drama. Ik heb hem uitgespeeld. Maar het eeuwige fast-travel drama en de saaie planeten maakten het geen game maar meer een skip to the next interesting bit game. En dat is zonde. Ik had oorspronkelijk bedacht om hem na de launch van Shattered Space nog een keer op te pakken, gewoon omdat ik dan nog wel iets van vertrouwen had dat het goed zou komen maar het is naar mijn idee op afstand al niet goed genoeg geworden helaas.
Professional dabbler
- Flozem
Bericht
Tears of the Kingdom
En ja… vooral dat bouwen is erg irritant. En nee, bijna iedere Shrine of challenge moet je het doen…
En ja… vooral dat bouwen is erg irritant. En nee, bijna iedere Shrine of challenge moet je het doen…
Bericht
Ik beaam de meningen over TOTK en BOTW wel. In concept fantastisch net als vele open-world games, maar qua speelplezier eigenlijk gewoon niet luk. Ik mis de standaard 3D Zelda formule waarin je echt progressie voelt.
FF7Remake en Rebirth waren voor mij ook diepe teleurstellingen. De actie gameplay is nog daaraantoe, maar het is vooral het verhaal wat het naar een waar dieptepunt brengt. Rebirth heeft dan nog de geestdodende Ubisoft gameplay en mini-games er aan toegevoegd, wat die game nog een grotere teleurstelling maakt. Daarna meteen FF7 weer gespeeld en dat voelde goed.
FF7Remake en Rebirth waren voor mij ook diepe teleurstellingen. De actie gameplay is nog daaraantoe, maar het is vooral het verhaal wat het naar een waar dieptepunt brengt. Rebirth heeft dan nog de geestdodende Ubisoft gameplay en mini-games er aan toegevoegd, wat die game nog een grotere teleurstelling maakt. Daarna meteen FF7 weer gespeeld en dat voelde goed.
- Mark
Bericht
Haha, mooi die gedeelde teleurstelling over TotK. Ik pre-order zelden (1x per jaar ofzo), waaronder dus TotK. Daar was ik wel overtuigd van dat ik het sowieso weer geweldig ging vinden. Blundertje.
- Pius
Bericht
Ik vergeet helemaal Pokémon Legends Arceus te noemen.
Het was eindelijk zo ver, de kinderdroom om in een open wereld vrij rond te lopen en Pokemon te vangen kwam uit. Althans zo werd het gebracht. Ik was extreem gehyped en had hem meteen dag 1. Man wat een teleurstelling. Een ongekend ongepolijst spel met 0 fun factor. En ook nog een extreem ongeïnspireerde artsyle. Mega teleurstelling!
Het was eindelijk zo ver, de kinderdroom om in een open wereld vrij rond te lopen en Pokemon te vangen kwam uit. Althans zo werd het gebracht. Ik was extreem gehyped en had hem meteen dag 1. Man wat een teleurstelling. Een ongekend ongepolijst spel met 0 fun factor. En ook nog een extreem ongeïnspireerde artsyle. Mega teleurstelling!
- arjen1981
- Animal Crossing Tour 2020

Bericht
Art Alive. Dat vind ik wel een prachtige entry hier. Voot TOTK zie ik het ook minder. Dat was toch van tevoren heel duidelijk. Bij mij sloot het precies aan met wat ik er van verwachte. Pokémon Legends Arceus vond ik ook zeker geen goede game. Maar ik had ook juist daarvan na het zien van wat gameplay mijn verwachting helemaal bij gesteld. Eigenlijk een titel die niet op de orginele Switch uit had mogen komen in die staat imo. Maar dat was dan ook mijn verwachting voor ik die speelde. TOTK sloot beter bij mij aan. Maar je kunt toch niet verwachten dat je in zo'n korte tijd een 2e BOTW ziet. Mijn referenite kader was Majora's Mask. Wat voor mij ook nog steeds één van de favorieten is.
- Joey
- Veteraan

Bericht
Iedereen zijn eigen mening natuurlijk, maar ik vind PLA het tofste en origineelste wat Game Freak de laatste decennia geproduceerd heeft. Shiny hunten geeft zoveel voldoening in die game dat ik er honderden uren in heb zitten.
Huh, hoe durf je mijn favoriete Pokémon-game in jaren zo af te kraken! ;-)Pius schreef: ↑27 apr 2025, 12:05Ik vergeet helemaal Pokémon Legends Arceus te noemen.
Iedereen zijn eigen mening natuurlijk, maar ik vind PLA het tofste en origineelste wat Game Freak de laatste decennia geproduceerd heeft. Shiny hunten geeft zoveel voldoening in die game dat ik er honderden uren in heb zitten.
- Dynamike
- Beheerder

- Contacteer:
Bericht
Deus Ex: Mankind Divided

Wat keek ik uit naar het vervolg op Deus Ex: Human Revolution. Pre-orderen, klaar zitten om 19:00 om de game te laten unlocken op Steam en nog geen 5 uur later was de game verwijderd. Alles wat ik tof vond aan Human Revolution leek wel weggehaald uit Mankind Divided. De sfeer was er deels nog, maar verder was er voor mij weinig meer over van wat mij destijds zo aantrok aan Revolution.
Als je kijkt naar de reviews van Divided zijn die niet slecht. Met een 8+ gemiddeld is het blijkbaar geen slechte game, maar mij trok deze totaal niet. De game was een direct vervolg op Humen Revolution en begon ook met, als je dat wilde, een 12 minuten recap video van het eerdere deel. Misschien moet ik deze nog eens oppakken. Gewoon eens een uurtje kijken of het me net zo tegenstond als toen. Of de, voor mijn gevoel, meer actie-game nu wel klikt. Net als het dorpje/stad waarin je loopt. Waar je in Human Rev echt in een stad liep vol futuristische chaos, kwam je nu terug in een geitendorpje zoals je dat uit Schotland kent.
Het werkte niet voor mij, en dat merkte ik na die paar uur spelen. Maar wellicht is mijn blik op deze game nu wel anders dan dat het toen was.

Wat keek ik uit naar het vervolg op Deus Ex: Human Revolution. Pre-orderen, klaar zitten om 19:00 om de game te laten unlocken op Steam en nog geen 5 uur later was de game verwijderd. Alles wat ik tof vond aan Human Revolution leek wel weggehaald uit Mankind Divided. De sfeer was er deels nog, maar verder was er voor mij weinig meer over van wat mij destijds zo aantrok aan Revolution.
Als je kijkt naar de reviews van Divided zijn die niet slecht. Met een 8+ gemiddeld is het blijkbaar geen slechte game, maar mij trok deze totaal niet. De game was een direct vervolg op Humen Revolution en begon ook met, als je dat wilde, een 12 minuten recap video van het eerdere deel. Misschien moet ik deze nog eens oppakken. Gewoon eens een uurtje kijken of het me net zo tegenstond als toen. Of de, voor mijn gevoel, meer actie-game nu wel klikt. Net als het dorpje/stad waarin je loopt. Waar je in Human Rev echt in een stad liep vol futuristische chaos, kwam je nu terug in een geitendorpje zoals je dat uit Schotland kent.
Het werkte niet voor mij, en dat merkte ik na die paar uur spelen. Maar wellicht is mijn blik op deze game nu wel anders dan dat het toen was.
- Pius
Bericht
@Joey Misschien moet ik hem nog eens een kans geven. Ik hoor van veel mensen dat ze hem erg gaaf vinden. Ik was gewoon teleurgesteld want ik speelde hem direct na breath of the wild. Na 5 uur gestopt en nooit meer opgepakt. Misschien onterecht dus. Wij zitten meestal wel op één lijn qua games dus ik zal hem toch weer op mijn lijstje zetten haha.
- Joey
- Veteraan

Bericht
Ik heb wel een enorme blinde vlek als het gaat om Pokémon, want objectief gezien heb je waarschijnlijk gewoon gelijk en is de game niet fantastisch. Voor mij voelden de nieuwe catching mechanics echter als heel bevredigend en ik vind het grafische stijltje fantastisch. Jammer dat het vervolg er in de trailers weer zo generiek uitziet als Scarlett/Violet.Pius schreef: ↑05 mei 2025, 23:09@Joey Misschien moet ik hem nog eens een kans geven. Ik hoor van veel mensen dat ze hem erg gaaf vinden. Ik was gewoon teleurgesteld want ik speelde hem direct na breath of the wild. Na 5 uur gestopt en nooit meer opgepakt. Misschien onterecht dus. Wij zitten meestal wel op één lijn qua games dus ik zal hem toch weer op mijn lijstje zetten haha.
Bericht
Twee dingen schieten direct binnen:
De Playdate console; nieuwe handheld system met als nieuwtje een crank: zag er tof uit . Maar eenmaal binnen blijft het ding maar stof verzamelen. Ik kom er gewoon niet in. Als iemand interesse heeft hoor ik het graag.
En als tweede voor op de DS: Black Sigil , knetter zeldzame game die ik niet heel goedkoop gekocht had als een van de laatste RPG op de DS die ik nog wilde proberen ( want coole cover art) maaarrr ik met m’n domme kop niet genoeg research gedaan en wat blijkt: het spel is nagenoeg letterlijk onspeelbaar, elke 2 stappen( not kidding) is er een random encounter.de game is zo ontzettend broken dat je niet eens genoeg geld kan verzamelen om genoeg healing items van te kopen omdat de enemies zo ontiegelijk veel sterker zijn dan jij dat je het niet bij kan benen. Een van de weinige keren dat ik een echte rage-quit heb gehad
De Playdate console; nieuwe handheld system met als nieuwtje een crank: zag er tof uit . Maar eenmaal binnen blijft het ding maar stof verzamelen. Ik kom er gewoon niet in. Als iemand interesse heeft hoor ik het graag.
En als tweede voor op de DS: Black Sigil , knetter zeldzame game die ik niet heel goedkoop gekocht had als een van de laatste RPG op de DS die ik nog wilde proberen ( want coole cover art) maaarrr ik met m’n domme kop niet genoeg research gedaan en wat blijkt: het spel is nagenoeg letterlijk onspeelbaar, elke 2 stappen( not kidding) is er een random encounter.de game is zo ontzettend broken dat je niet eens genoeg geld kan verzamelen om genoeg healing items van te kopen omdat de enemies zo ontiegelijk veel sterker zijn dan jij dat je het niet bij kan benen. Een van de weinige keren dat ik een echte rage-quit heb gehad