Op 5 juni komt eindelijk de Switch 2 uit. Met Mario Kart World als launch title.
Pre-orderdatum heb ik niet kunnen achterhalen.
Wie heeft de Direct gezien en is enthousiast?
5 juni release Nintendo Switch 2
- Arnold
Bericht
5 juni release Nintendo Switch 2
Dedicated gameroom:
Playstation
Nintendo
Atari
Sega
Arcadekast.
Playstation
Nintendo
Atari
Sega
Arcadekast.
- arjen1981
- Animal Crossing Tour 2020

Bericht
Re: 5 juni release Nintendo Switch 2
Gezien, ik had niet verwacht dat ik een goede reden zou hebben. En die heb ik nu wel.
Ik wist wel dat die zou komen al was het alleen maar om een betere match met mijn tv te hebben. voor de huidige switch library.
Kwa nieuwe features ben ik echt niet onder de indruk. Het voelt meer als een inhaal slag die er nog steeds achteraan hobbelt.
Maar From Software dat had ik niet verwacht. Deze exclusive is enorm. Duskbloods! Bloodborne! Nee echt kijk maar. Nog wel ver weg 2026
Donkey Kong op de BotW engine gaan we dan eerst dit jaar voor.
Verder is de Switch 2 wel wat ik verwacht had. Een machine waar we veel oudere games op gaan terug zien. Alleen deze ronde niet die exclusief van Nintendo maar juist ook van de 3rd parties. Het merendeel in de stream waren ook dit soort titels. Ook die op de andere platformen onder de radar vlogen zoals Wild Hearts en Path of the Goddess maar uiteraard ook de grootste als Elden Ring en Cyberpunk. Ik verwacht daar de komende weken nog een hoop andere aankondigingen. Juist ook van Sony en MS. Ports van hun beste 1st parties
Ik wist wel dat die zou komen al was het alleen maar om een betere match met mijn tv te hebben. voor de huidige switch library.
Kwa nieuwe features ben ik echt niet onder de indruk. Het voelt meer als een inhaal slag die er nog steeds achteraan hobbelt.
Maar From Software dat had ik niet verwacht. Deze exclusive is enorm. Duskbloods! Bloodborne! Nee echt kijk maar. Nog wel ver weg 2026
Donkey Kong op de BotW engine gaan we dan eerst dit jaar voor.
Verder is de Switch 2 wel wat ik verwacht had. Een machine waar we veel oudere games op gaan terug zien. Alleen deze ronde niet die exclusief van Nintendo maar juist ook van de 3rd parties. Het merendeel in de stream waren ook dit soort titels. Ook die op de andere platformen onder de radar vlogen zoals Wild Hearts en Path of the Goddess maar uiteraard ook de grootste als Elden Ring en Cyberpunk. Ik verwacht daar de komende weken nog een hoop andere aankondigingen. Juist ook van Sony en MS. Ports van hun beste 1st parties
- Mark
Bericht
Ik vind Mario Kart altijd wel cool, heb ze ook allemaal tot nu toe. Ooit komt de Switch 2 er denk ik wel, al is het alleen maar daarom (doen ze slim). Ik werd overigens niet super enthousiast van de beelden. 'Free roam', waarom zou ik dat in godsnaam willen? Ik wil racen.
- Arnold
Bericht
Ik wil de Switch 2 wel gaan pre-ordenen. Met Mario kart World en Donkey Kong iets later. Ik had een nieuwe Mario verwacht maar helaas nog niets bekend.
Ik snap de opmerkingen over dat het ongeveer hetzelfde is alleen krachtiger. Maar kijkend naar mijn 5 generaties PlayStation is mijn conclusie ook wel dat het steeds beter wordt maar niet perse anders.
Ik snap de opmerkingen over dat het ongeveer hetzelfde is alleen krachtiger. Maar kijkend naar mijn 5 generaties PlayStation is mijn conclusie ook wel dat het steeds beter wordt maar niet perse anders.
Dedicated gameroom:
Playstation
Nintendo
Atari
Sega
Arcadekast.
Playstation
Nintendo
Atari
Sega
Arcadekast.
- arjen1981

Bericht
In Forza horizon / Burnout Paradise werkt dat wel. Maar dan moet er ook voldoende te doen zijn en aanleiding voor zijn om vrij rond te reiden.Mark schreef: ↑02 apr 2025, 17:15Ik vind Mario Kart altijd wel cool, heb ze ook allemaal tot nu toe. Ooit komt de Switch 2 er denk ik wel, al is het alleen maar daarom (doen ze slim). Ik werd overigens niet super enthousiast van de beelden. 'Free roam', waarom zou ik dat in godsnaam willen? Ik wil racen.
- arjen1981

Bericht
Duskbloods blijkt dus toch een multiplayer focused titel te zijn en is mogelijk ook minder souls dan ik had verwacht. Ik ben benieuwd naar de video van Miyazaki.
- KillingRaptor
Bericht
Ik ben wel enthousiast geworden door de Direct. Eindelijk 4K en ook nog eens de mogelijkheid voor 120fps. Mooie titels gezien ook en blijkbaar meteen goede support van third party developers. Deze komt wel in huis, hopelijk is hij ook goed beschikbaar overal.
- KillingRaptor
- arjen1981

Bericht 
Maar ik doelde eigenlijk op The Duskbloods.
Haha ja zeker interessant. De system 22. En daarboven krijgen we ook nog eens F-Zero GX, by far de beste racegame op een Nintendo Systeem wat mij betreft
Bericht
Ik ben enthousiast en wil er zeker één gaan halen. Maar ik heb dan ook geen Switch (1) en nooit gehad (Echt niet? Nee, echt niet
Het is er op de één of andere manier gewoon nooit van gekomen. Maar wil wel straks wel erg graag Mario Odyssey, Zelda Tears of the Kingdom en de nieuwe Mario Kart spelen. Ben nu wel klaar met de Wii U 
Ik game op: Commodore 64, Amiga 500, Atari Lynx, RetroPie, MiSTer, Evercade, Wii U, 3DS, N64, PS4/PS5, Nintendo Switch 2 en een Windows laptopje.
Mijn verzameling
Mijn verzameling
- KillingRaptor
Bericht
Haha ja zover was ik wel al. Maar verwachtte wel dat Ridge Racer jou ook zou aanspreken. Ben benieuwd welke 3D arcadegames we nog zullen krijgen dan. En F-Zero GX is inderdaad een hele mooie toevoeging! Hopelijk ooit een nieuwe release ook. Kijk ook echt uit naar Metroid Prime 4 in 4K! En Donkey Kong zag er ook heel gaaf uit, ik vind zijn nieuwe look echt tof.arjen1981 schreef: ↑02 apr 2025, 22:01Haha ja zeker interessant. De system 22. En daarboven krijgen we ook nog eens F-Zero GX, by far de beste racegame op een Nintendo Systeem wat mij betreft
- OldSchool
- Contacteer:
Bericht
Ik weet het. Alles wordt duurder. Maar voor 469€ haak ik bij voorbaat al af. Ik game net pas een beetje serieus op de Switch en ik kan nog wel effe vooruit. Ik ben niet iemand die kickt op specs. Leuk 4K. Maar weet je hoe vaak ik de Switch in de dock heb gebruikt? Welgeteld één keer. Lang, lang geleden in een high score challenge op dit forum. Een flipperkast spel. Specs kunnen altijd beter, maar als ik het niet heb, mis ik het ook niet. En laten we het dan maar niet eens hebben over de nieuwe code in a box variant: de gamekeycard.
Qua games speel ik op het moment RPG’s. Ik heb Octopath Traveler en Bravely Default II uitgespeeld en ben bezig met het laatste level in Fire Emblem Engage. Samen goed voor meer dan 200 uur. Nergens dacht ik: kak, wat jammer dat dit apparaat geen 4K heeft. En nergens in de direct wordt er gesproken over nieuwe Switch 2 exclusieve RPG’s.
Ik heb dus op dit moment geen enkel argument dat een uitgave van 469€ rechtvaardigt. Wie weet, bij de eerstvolgende price cut, of er moet een toffe rpg uitkomen terwijl ik net de laatste rpg uit mijn backlog heb uitgespeeld. Beide zie ik op korte termijn niet gebeuren.
Maar voor iedereen die wel enthousiast is: ik misgun niemand zijn of haar plezier. Pak dat ding en geniet er van!
Qua games speel ik op het moment RPG’s. Ik heb Octopath Traveler en Bravely Default II uitgespeeld en ben bezig met het laatste level in Fire Emblem Engage. Samen goed voor meer dan 200 uur. Nergens dacht ik: kak, wat jammer dat dit apparaat geen 4K heeft. En nergens in de direct wordt er gesproken over nieuwe Switch 2 exclusieve RPG’s.
Ik heb dus op dit moment geen enkel argument dat een uitgave van 469€ rechtvaardigt. Wie weet, bij de eerstvolgende price cut, of er moet een toffe rpg uitkomen terwijl ik net de laatste rpg uit mijn backlog heb uitgespeeld. Beide zie ik op korte termijn niet gebeuren.
Maar voor iedereen die wel enthousiast is: ik misgun niemand zijn of haar plezier. Pak dat ding en geniet er van!
Bericht
Tja dit had ik verwacht, de Switch 2 gaat echt geen 400 kosten. Die tijden zijn geweest. De PS6 wordt ook gewoon minstens 599, maar ik verwacht een nog hogere prijs.
En Ridge Racer, ik verwacht die Hamster ports wel op iedere console eigenlijk. Dat wordt dus de 60fps System 22 port, die is veel beter dan de PSX versie.
Wel superdik dat ze nu voor 3D arcade games gaan. Gezien wat Hamster in het verleden allemaal naar de systemen heeft gebracht qua classic Arcade games (dat zijn er echt veel), verwacht ik eigenlijk een enorm aantal van deze early 3D games in de toekomst. Dus wie weet Ace Driver, Cyber Sled... dat werk. En dan kan Sega niet achterblijven. Die kunnen ook nog een hele Model 2 portfolio laten licensen. Of als ze een keer slim doen pakken ze tenminste die Yakuza minigames en gooien ze die op compilaties. Capcom doet het ook al jaren.
Ik hoop dat ook Soul Calibur 2 niet alleen een GC classic voor Switch 2 is. Die game krijgt zelfs een online mode. Het is nog altijd de beste SC game, breng hem ook gewoon (weer) naar PS5 en Xbox. Zonder Link uiteraard.
En Ridge Racer, ik verwacht die Hamster ports wel op iedere console eigenlijk. Dat wordt dus de 60fps System 22 port, die is veel beter dan de PSX versie.
Wel superdik dat ze nu voor 3D arcade games gaan. Gezien wat Hamster in het verleden allemaal naar de systemen heeft gebracht qua classic Arcade games (dat zijn er echt veel), verwacht ik eigenlijk een enorm aantal van deze early 3D games in de toekomst. Dus wie weet Ace Driver, Cyber Sled... dat werk. En dan kan Sega niet achterblijven. Die kunnen ook nog een hele Model 2 portfolio laten licensen. Of als ze een keer slim doen pakken ze tenminste die Yakuza minigames en gooien ze die op compilaties. Capcom doet het ook al jaren.
Ik hoop dat ook Soul Calibur 2 niet alleen een GC classic voor Switch 2 is. Die game krijgt zelfs een online mode. Het is nog altijd de beste SC game, breng hem ook gewoon (weer) naar PS5 en Xbox. Zonder Link uiteraard.
- Mark
Bericht
Ja ik had deze post zelf geschreven kunnen hebben. Heb al die spec fetisjisten nooit begrepen. Heb wel eens dat ik denk: zo, dat ziet er gaaf uit (RDR2 en Ghost of Tsushima), maar geef mij een Donut Dodo en ik ben 100% weg. Heb ik geen 4K ray tracing 10 miljoen FPS voor nodig.OldSchool schreef: ↑02 apr 2025, 22:18Ik weet het. Alles wordt duurder. Maar voor 469€ haak ik bij voorbaat al af. Ik game net pas een beetje serieus op de Switch en ik kan nog wel effe vooruit. Ik ben niet iemand die kickt op specs. Leuk 4K. Maar weet je hoe vaak ik de Switch in de dock heb gebruikt? Welgeteld één keer. Lang, lang geleden in een high score challenge op dit forum. Een flipperkast spel. Specs kunnen altijd beter, maar als ik het niet heb, mis ik het ook niet. En laten we het dan maar niet eens hebben over de nieuwe code in a box variant: de gamekeycard.
- Mark
Bericht
Oh en @OldSchool als je net de laatste RPG uit je backlog uit hebt moet je maar even bellen, kunnen er gewoon nog 20 bij zonder een Switch 2 hoor. Vet dat je het genre (her?)ontdekt hebt. Ik was ook heel 'late to the party' met RPG's. Lekker veel in te halen, da's het voordeel.
- KillingRaptor
Bericht
Ik speel dan weer nooit in handheld mode op de Switch. Dat is het mooie aan die console, ieder kan op zijn voorkeurmanier spelen. De prijs van de console vind ik ok, het is tenminste niet zo absurd als de PS5 Pro. Ik weet wel nog niet wat ik moet denken over €85 voor een fysieke versie van Mario Kart. Wel vreemd want Donkey Kong is €10 minder.
- Mark
Bericht
Ja tsja, enerzijds klinkt €85 vet duur, anderzijds is €85 anno anno 2025 gelijk aan €49.50 in 2000. Dat werd toen gewoon gezien als een prima prijs voor een spelletje.KillingRaptor schreef: ↑02 apr 2025, 23:58Ik speel dan weer nooit in handheld mode op de Switch. Dat is het mooie aan die console, ieder kan op zijn voorkeurmanier spelen. De prijs van de console vind ik ok, het is tenminste niet zo absurd als de PS5 Pro. Ik weet wel nog niet wat ik moet denken over €85 voor een fysieke versie van Mario Kart. Wel vreemd want Donkey Kong is €10 minder.
- Shenglong83
- Contacteer:
Bericht
Ik ben het grotendeels met OldSchool eens. Ik heb een paar dingen gezien waar ik enthousiast van werd, maar meer zaken die me zorgen baren.
M'n gedachten op een rij:
- Een release in Juni is al snel! Ik had persoonlijk een release net voor de feestdagen, eind Okt, mid Nov verwacht.
- Qua speccs klinkt het wel vet: 4K, 60 tot 120 fps - Nintendo is eindelijk de 2020s in gestapt.
- Wat een overdreven gedoe over die C knop - ja jullie hebben eindelijk native chat. Iedereen had dit al 10 jaar geleden. En dan gelijk proberen in te cashen met een apart-te-kopen Nintendo webcam? Beetje hebberig.
- Mario Kart World: Leuk! Ik ken niemand die Mario Kart niet leuk vind, er is een reden dat dit de best verkochtte game op Switch 1 is. MAAR ik ken ook niemand voor wie dit een system seller is. Ik kan me niet voorstellen dat er veel mensen denken WAUW dat is een systemupgrade van 500 dollar waard.
- Een nieuwe standaardprijs van 70 of 80 dollar voor een game is wel ERG veel. ZEKER als de geruchten kloppen en er nog eens 10 dollar bovenop komt voor de fysieke versie. (hebberig strike 2)
- Gamecube games! Yesjjj!
- Waarom is die tech-demo game betaald en niet gratis bij het systeem? (hebberig strike 3!)
- De 3rd party line up is opzich tof (Elden Ring, Cyberpunk, SF6, FF7 remake), maar het zijn toch 2 jaar oude ports van games die je al elders kan spelen. Er zit iig niks tussen wat voor mij een system seller is.
- En die game-key cards zijn gewoon een schande. Een "fysieke" game, alleen staat er niks op de card. Het is puur een download. Maar tegelijkertijd is het nog slechter dan een download ,want de card moet wel in je console ziten om het spel te kunnen spelen. Bah.
Met bijna 5000 uur op m'n Switch 1 is het bijna onvermijdelijk dat ik uiteindelijk wel zal upgraden. Maar voor nu zit ik nog goed: gamen op de Switch ging voor mij nooit over graphics of speccs en het soort games dat ik leuk vind werken prima op underpowered hardware. Ik wacht nog wel even tot de lineup aan games wat groter/intressanter is en hopelijk de prijs iets zakt.
M'n gedachten op een rij:
- Een release in Juni is al snel! Ik had persoonlijk een release net voor de feestdagen, eind Okt, mid Nov verwacht.
- Qua speccs klinkt het wel vet: 4K, 60 tot 120 fps - Nintendo is eindelijk de 2020s in gestapt.
- Wat een overdreven gedoe over die C knop - ja jullie hebben eindelijk native chat. Iedereen had dit al 10 jaar geleden. En dan gelijk proberen in te cashen met een apart-te-kopen Nintendo webcam? Beetje hebberig.
- Mario Kart World: Leuk! Ik ken niemand die Mario Kart niet leuk vind, er is een reden dat dit de best verkochtte game op Switch 1 is. MAAR ik ken ook niemand voor wie dit een system seller is. Ik kan me niet voorstellen dat er veel mensen denken WAUW dat is een systemupgrade van 500 dollar waard.
- Een nieuwe standaardprijs van 70 of 80 dollar voor een game is wel ERG veel. ZEKER als de geruchten kloppen en er nog eens 10 dollar bovenop komt voor de fysieke versie. (hebberig strike 2)
- Gamecube games! Yesjjj!
- Waarom is die tech-demo game betaald en niet gratis bij het systeem? (hebberig strike 3!)
- De 3rd party line up is opzich tof (Elden Ring, Cyberpunk, SF6, FF7 remake), maar het zijn toch 2 jaar oude ports van games die je al elders kan spelen. Er zit iig niks tussen wat voor mij een system seller is.
- En die game-key cards zijn gewoon een schande. Een "fysieke" game, alleen staat er niks op de card. Het is puur een download. Maar tegelijkertijd is het nog slechter dan een download ,want de card moet wel in je console ziten om het spel te kunnen spelen. Bah.
Met bijna 5000 uur op m'n Switch 1 is het bijna onvermijdelijk dat ik uiteindelijk wel zal upgraden. Maar voor nu zit ik nog goed: gamen op de Switch ging voor mij nooit over graphics of speccs en het soort games dat ik leuk vind werken prima op underpowered hardware. Ik wacht nog wel even tot de lineup aan games wat groter/intressanter is en hopelijk de prijs iets zakt.
- OldSchool
- Contacteer:
Bericht
Ik ben wel benieuwd naar jouw adviezen. Want ik vind het best nog lastig om iets te vinden wat echt in mijn straatje past.
Ik kwam er achter dat ik het altijd wel leuk vond, maar ik ben pas dit jaar in de rabbit hole gevallen. Ik merk wel dat ik wel echt een voorkeur heb voor turn based games. Geen action of first person RPG’s.Mark schreef: ↑02 apr 2025, 23:48Oh en @OldSchool als je net de laatste RPG uit je backlog uit hebt moet je maar even bellen, kunnen er gewoon nog 20 bij zonder een Switch 2 hoor. Vet dat je het genre (her?)ontdekt hebt. Ik was ook heel 'late to the party' met RPG's. Lekker veel in te halen, da's het voordeel.
Ik ben wel benieuwd naar jouw adviezen. Want ik vind het best nog lastig om iets te vinden wat echt in mijn straatje past.
- KillingRaptor
Bericht
Dragon Quest zou ik ook eens proberen! En de oudere Final Fantasy games toen ze nog turn based waren, de meeste zijn ook op Switch te vinden van die.OldSchool schreef: ↑03 apr 2025, 09:00Ik kwam er achter dat ik het altijd wel leuk vond, maar ik ben pas dit jaar in de rabbit hole gevallen. Ik merk wel dat ik wel echt een voorkeur heb voor turn based games. Geen action of first person RPG’s.
- Apenheul
- Beheerder

- Contacteer:
Bericht
Mijn conclusie na de Direct was dat ik er een ga bestellen, maar ik ben mijn gedachten nog op een rij aan het zetten. Vanavond neem ik er met Michael weer een BB Bulletin over op. Wat me opviel was dat er nog best wel een aardige lijst van Switch 1 games waren die niet of niet helemaal compatible waren met Switch 2. Bij PS5 waren dat er maar 7 of zo, bij Switch 2 zijn het er toch wel zeker 10 keer zoveel, waaronder ook van die HAMSTER games en (helaas ook) Doom Eternal. Volgens een infographic van Nintendo zouden er meer dan 15000 games zijn die wel helemaal compatible zijn, waaronder 122 Nintendo-published games, maar toch vind ik het jammer dat Doom Eternal daar (nog) niet tussen zit.
- KillingRaptor
Bericht
Ik heb even die lijst bekeken, zit maar 1 game tussen die ik heb blijkbaar (Street Fighter 30th Anniversary) dus valt nog best mee voor mij. Hopelijk kunnen ze het wel fixen voor de meeste.Apenheul schreef: ↑03 apr 2025, 13:36Mijn conclusie na de Direct was dat ik er een ga bestellen, maar ik ben mijn gedachten nog op een rij aan het zetten. Vanavond neem ik er met Michael weer een BB Bulletin over op. Wat me opviel was dat er nog best wel een aardige lijst van Switch 1 games waren die niet of niet helemaal compatible waren met Switch 2. Bij PS5 waren dat er maar 7 of zo, bij Switch 2 zijn het er toch wel zeker 10 keer zoveel, waaronder ook van die HAMSTER games en (helaas ook) Doom Eternal. Volgens een infographic van Nintendo zouden er meer dan 15000 games zijn die wel helemaal compatible zijn, waaronder 122 Nintendo-published games, maar toch vind ik het jammer dat Doom Eternal daar (nog) niet tussen zit.
- OldSchool
- Contacteer:
Bericht
Die twee zijn me inderdaad aangeraden, met name Final Fantasy V. Maar ik probeer de volgende game pas te kopen als ik er geen meer heb klaar liggen. Op advies van een aantal mensen begin ik nu eerst met Captain Toad Treasure Tracker, als intermezzo. Daarna heb ik nog Triangle Strategy, Shin Megami Tensei V: Vengeance en Live A Live klaarliggen. Als ik met de laatste daarvan begin, wil ik pas een nieuwe game kopen. Maar alle adviezen die tussentijds krijg neem ik mee. Ik check ze en als ze me bevallen, gaan ze op mijn wishlist.KillingRaptor schreef: ↑03 apr 2025, 09:29Dragon Quest zou ik ook eens proberen! En de oudere Final Fantasy games toen ze nog turn based waren, de meeste zijn ook op Switch te vinden van die.OldSchool schreef: ↑03 apr 2025, 09:00Ik kwam er achter dat ik het altijd wel leuk vond, maar ik ben pas dit jaar in de rabbit hole gevallen. Ik merk wel dat ik wel echt een voorkeur heb voor turn based games. Geen action of first person RPG’s.
- KillingRaptor
Bericht
Captain Toad is wel een hele toffe ook! En Live A Live wil ik ook nog eens hebben, de demo gespeeld en vond die zeker wel tof.
Wat FF betreft vind ik van de 2D delen persoonlijk nummertje 6 de beste. Maar all-time favoriet is FF9, ook op Switch!
Wat FF betreft vind ik van de 2D delen persoonlijk nummertje 6 de beste. Maar all-time favoriet is FF9, ook op Switch!
Bericht
O.a. Super Mario RPG, Dragon Quest I-III, Final Fantasy pixel remasters, Chrono Cross, Valkyrie Profile, Saga Frontier 1 en 2.
Atlus heeft ook mooie games zoals Shin Megami Tensei III.
Switch en turnbased is wel een fijne combi zeker met de handheld mode. PS5 en PS Portal vind ik qua comfort nog wat beter.
Zelf ben ik diep teleurgesteld in de Switch 2.
Waar waren de rest van de games van Nintendo? Alleen een Mario Kart, een Kirby en een DK game. Voor de rest allemaal games die ik al heb uitgespeeld of die ook voor Switch 1 zijn. Wel leuk dat F-Zero GX terug is.
Ook wel hyped voor DK game, ben erg benieuwd.
Alle Squaresoft/enix titels, dus Square Enix voor 2002, zijn geweldig. Gelukkig komen er veel remasters/remakes uit.OldSchool schreef: ↑03 apr 2025, 14:24Die twee zijn me inderdaad aangeraden, met name Final Fantasy V. Maar ik probeer de volgende game pas te kopen als ik er geen meer heb klaar liggen. Op advies van een aantal mensen begin ik nu eerst met Captain Toad Treasure Tracker, als intermezzo. Daarna heb ik nog Triangle Strategy, Shin Megami Tensei V: Vengeance en Live A Live klaarliggen. Als ik met de laatste daarvan begin, wil ik pas een nieuwe game kopen. Maar alle adviezen die tussentijds krijg neem ik mee. Ik check ze en als ze me bevallen, gaan ze op mijn wishlist.KillingRaptor schreef: ↑03 apr 2025, 09:29Dragon Quest zou ik ook eens proberen! En de oudere Final Fantasy games toen ze nog turn based waren, de meeste zijn ook op Switch te vinden van die.OldSchool schreef: ↑03 apr 2025, 09:00Ik kwam er achter dat ik het altijd wel leuk vond, maar ik ben pas dit jaar in de rabbit hole gevallen. Ik merk wel dat ik wel echt een voorkeur heb voor turn based games. Geen action of first person RPG’s.
O.a. Super Mario RPG, Dragon Quest I-III, Final Fantasy pixel remasters, Chrono Cross, Valkyrie Profile, Saga Frontier 1 en 2.
Atlus heeft ook mooie games zoals Shin Megami Tensei III.
Switch en turnbased is wel een fijne combi zeker met de handheld mode. PS5 en PS Portal vind ik qua comfort nog wat beter.
Zelf ben ik diep teleurgesteld in de Switch 2.
Waar waren de rest van de games van Nintendo? Alleen een Mario Kart, een Kirby en een DK game. Voor de rest allemaal games die ik al heb uitgespeeld of die ook voor Switch 1 zijn. Wel leuk dat F-Zero GX terug is.
Ook wel hyped voor DK game, ben erg benieuwd.