Hoeveel games kunnen we uitspelen in 2025?

Daag jezelf uit in onze competities of zet juist zelf een uitdaging op.
Gebruikersavatar
Dynamike
Beheerder
Beheerder
Contacteer:
Locatie: Enschede
Berichten: 7765
Lid geworden op: 16 dec 2013, 00:25

Re: Hoeveel games kunnen we uitspelen in 2025?

25 mei 2025, 19:58

Afbeelding

DOOM: The Dark Ages op PC
Afbeelding
Gebruikersavatar
arjen1981
Animal Crossing Tour 2020
Animal Crossing Tour 2020
Berichten: 8914
Lid geworden op: 02 jan 2014, 10:25

Re: Hoeveel games kunnen we uitspelen in 2025?

25 mei 2025, 22:05

En wat vond je er van of horen we dat op de podcast?

Ik ben er ook mee bezig. Maar ik moet spelen als mijn zoon er niet is. Want die heeft de Ryzon 9700 en Radeon 9070 PC. Wat die ook verdient want hij speeld erg veel PC games. Maar wat draait dat mooi en wat een prachtige engine. Maar ik ben nog lang bij het einde. Wat mij ook weerhield om the Dakt Ages te spelen was Legacy of Rust. Want die zit ook in game pass. Misschien ook nog wel een tip voor jou om na The Dark Ages te spelen. Want wat een game is dit weer. Ik kan er niks aan doen. Maar al deze Doom expansies scoren bij mij ontzettend hoog. De originele Doom games zijn gewoon top 3 beste spelen ooit voor mij. En als je dan dit niveau level design ziet in de oude engine wow.

Doom Legacy of Rust
Gespeeld op: PC
Jaar uitgave: 2024
Credits screen: Link naar credits / ending screen

Afbeelding

Wat vond ik er zelf van:
Het gaat om 2 nieuwe episodes met in totaal 8 nieuwe mappen en voor het eerst ook nieuwe wapens en vijanden in een officiele expansie. De level design is echt subliem. Ik heb zelf ook Doom levels geprobeerd te maken in het verleden. En als je dan dit ziet dan snap je hoe knap het is. Wat wil je ook, het is een colab van Id Software, Nightdive Studios en MachineGames. Echt een aanrader. Helemaal als je al een exemplaar van Doom op bv. Steam hebt. En anders staat die dus ook in GamePass.

⭐⭐⭐⭐⭐
Gebruikersavatar
KillingRaptor
Locatie: Izegem, België
Berichten: 24697
Lid geworden op: 18 dec 2013, 22:15

Re: Hoeveel games kunnen we uitspelen in 2025?

26 mei 2025, 09:34

Gal Guardians: Demon Purge (Switch)
Dit is echt een hele toffe game zeg! In de stijl van de klassieke Castlevania's met wat lichte exploratie elementen in iedere stage. Ik dacht dus eerst dat dit een metroidvania was maar is het dus niet. Je kan wel upgrades enzo krijgen (de belangrijke zijn na het verslaan van bazen) maar die verbruiken ook echt MP, een beetje zoals de hartjes in Castlevania dus. Zeker wel een aanradertje dit wat mij betreft.

Afbeelding
Gebruikersavatar
KillingRaptor
Locatie: Izegem, België
Berichten: 24697
Lid geworden op: 18 dec 2013, 22:15

Re: Hoeveel games kunnen we uitspelen in 2025?

26 mei 2025, 09:38

arjen1981 schreef:
25 mei 2025, 22:05
En wat vond je er van of horen we dat op de podcast?

Ik ben er ook mee bezig. Maar ik moet spelen als mijn zoon er niet is. Want die heeft de Ryzon 9700 en Radeon 9070 PC. Wat die ook verdient want hij speeld erg veel PC games. Maar wat draait dat mooi en wat een prachtige engine. Maar ik ben nog lang bij het einde. Wat mij ook weerhield om the Dakt Ages te spelen was Legacy of Rust. Want die zit ook in game pass. Misschien ook nog wel een tip voor jou om na The Dark Ages te spelen. Want wat een game is dit weer. Ik kan er niks aan doen. Maar al deze Doom expansies scoren bij mij ontzettend hoog. De originele Doom games zijn gewoon top 3 beste spelen ooit voor mij. En als je dan dit niveau level design ziet in de oude engine wow.

Doom Legacy of Rust
Gespeeld op: PC
Jaar uitgave: 2024
Credits screen: Link naar credits / ending screen

Wat vond ik er zelf van:
Het gaat om 2 nieuwe episodes met in totaal 8 nieuwe mappen en voor het eerst ook nieuwe wapens en vijanden in een officiele expansie. De level design is echt subliem. Ik heb zelf ook Doom levels geprobeerd te maken in het verleden. En als je dan dit ziet dan snap je hoe knap het is. Wat wil je ook, het is een colab van Id Software, Nightdive Studios en MachineGames. Echt een aanrader. Helemaal als je al een exemplaar van Doom op bv. Steam hebt. En anders staat die dus ook in GamePass.

⭐⭐⭐⭐⭐
Mooi dat je er bij zet dat het een uitbreiding is! Uitbreidingen en DLC enzo worden niet opgenomen in de lijst maar je mag ze hier zeker wel neerplaatsen hoor. Best wel gek ook dat de oude Doom games nog steeds dat soort dingen krijgt.
Gebruikersavatar
arjen1981
Animal Crossing Tour 2020
Animal Crossing Tour 2020
Berichten: 8914
Lid geworden op: 02 jan 2014, 10:25

Re: Hoeveel games kunnen we uitspelen in 2025?

26 mei 2025, 15:11

De oude doom games zijn verdikkie hardstikke goed :) My House is ook een uitbreiding die je echt gespeeld meot hebben. En natuurlijk de SIgil delen van Romeo. Remeo himself is ook begonnen met meer streamen tegenwoordig, hij is van plan om een hele boel boomershooter te gaan streamen. Erg leuk die streams. Hij speeld heel experimenteel viel mij op.

https://www.doomworld.com/cacowards/2023/myhouse/

https://www.youtube.com/@Romero666
Gebruikersavatar
Apenheul
Beheerder
Beheerder
Contacteer:
Locatie: 's-Hertogenbosch
Berichten: 19716
Lid geworden op: 16 dec 2013, 11:31

Re: Hoeveel games kunnen we uitspelen in 2025?

27 mei 2025, 21:34

Tokyo Xanadu eX+ voor Switch

Afbeelding

Ys VIII achtig combat-systeem met Trails of Cold Steel storytelling en een Persona 4 structuur: dat is Falcom's Tokyo Xanadu eX+.

Zonder Guide of Walkthrough wist ik met zo'n 50 uur de True Ending te behalen van dit deze zeer vermakelijke action-RPG dungeon crawler. Er schijnt een sequel van in de maak te zijn, en dat is dan ook zeker een game die ik t.z.t. wil gaan spelen. Het haalt net niet de hoogte van een Ys of Trails game, maar het komt er dicht bij in de buurt en het is wel tof dat de setting meer hedendaags is (2025 in Tokio).

⭐⭐⭐⭐
Arnold
Locatie: Velsen
Berichten: 566
Lid geworden op: 14 okt 2018, 13:48

Re: Hoeveel games kunnen we uitspelen in 2025?

29 mei 2025, 07:48



Wederom die gemene Bowser verslagen in Bowsers’s Fury op de Nintendo Switch. Wilde deze nog uitspelen voordat volgende week de nieuwe Switch komt.

Ik blijf 3d lastig vinden. Ik zou graag willen dat de camera altijd een stand heeft. Maar goed, oefening baart kunst en deze is afgerond
Dedicated gameroom:
Playstation
Nintendo
Atari
Sega
Arcadekast.
Gebruikersavatar
Fing3r
Locatie: Friesland
Berichten: 3940
Lid geworden op: 15 jan 2019, 18:07

Re: Hoeveel games kunnen we uitspelen in 2025?

29 mei 2025, 14:38

The Elder Scrolls IV: Oblivion Remastered (PC)

Ooit de game al eens gespeeld maar nog nooit het einde weten te halen, nu met de remastered versie heb ik hem wel uit kunnen spelen. Prima mee vermaakt!

Afbeelding
AfbeeldingAfbeelding
Gebruikersavatar
KillingRaptor
Locatie: Izegem, België
Berichten: 24697
Lid geworden op: 18 dec 2013, 22:15

Re: Hoeveel games kunnen we uitspelen in 2025?

29 mei 2025, 15:22

Guacamelee! Super Turbo Championship Edition (PS4)
Ik heb vroeger de gewone versie van deze al eens uitgespeeld op PC. Laatst had ik het tweede deel in sale aangeschaft en blijkbaar had ik de eerste nog staan via PS Plus dus eerst die nog maar eens gedaan. Het blijft echt een supertoffe game dit! Ik wist niet veel meer van deze maar blijkbaar zaten er wel wat extra dingen in deze versie zoals een nieuwe boss battle enzo.

Afbeelding
Gebruikersavatar
arjen1981
Animal Crossing Tour 2020
Animal Crossing Tour 2020
Berichten: 8914
Lid geworden op: 02 jan 2014, 10:25

Re: Hoeveel games kunnen we uitspelen in 2025?

29 mei 2025, 22:06

KillingRaptor schreef:
29 mei 2025, 15:22
Guacamelee! Super Turbo Championship Edition (PS4)
Ik heb vroeger de gewone versie van deze al eens uitgespeeld op PC. Laatst had ik het tweede deel in sale aangeschaft en blijkbaar had ik de eerste nog staan via PS Plus dus eerst die nog maar eens gedaan. Het blijft echt een supertoffe game dit! Ik wist niet veel meer van deze maar blijkbaar zaten er wel wat extra dingen in deze versie zoals een nieuwe boss battle enzo.

Afbeelding
Ja heel gaaf, vooral het eerste deel
Gebruikersavatar
arjen1981
Animal Crossing Tour 2020
Animal Crossing Tour 2020
Berichten: 8914
Lid geworden op: 02 jan 2014, 10:25

Re: Hoeveel games kunnen we uitspelen in 2025?

29 mei 2025, 22:18

Sandland
Gespeeld op: PlayStation 5
Jaar uitgave: 2024
Credits screen: Link naar credits / ending screen

Afbeelding

Wat vond ik er zelf van:
Sandland is vooral erg schattig en heeft een prachtige stijl. Logisch natuurlijk dat laatste. Maar toch ook heel erg vermakelijk. Simpel en soms misschien wat lang maar door juist die charmante schattige wereld verveelde het mij niet. Ook weer lekker ouderwets aangevlogen. Je voelt Nier Replicant hierin. De voertuigen en die combat is overigens erg goed. Wanneer je speelt, voel je wat de ontwikkelaars dachten neet te zetten. En dat is hen goed gelukt, maar het is ook niet meer of verrassender dan dat.

⭐⭐⭐
Gebruikersavatar
Ok Impala!
Contacteer:
Berichten: 1581
Lid geworden op: 08 jan 2019, 10:11

Re: Hoeveel games kunnen we uitspelen in 2025?

30 mei 2025, 15:03

Beyond the Labyrinth (Labyrinth no Kanata) (3DS)

Afbeelding

Zo, deze game was wel even een grote verrassing. Beyond the Layrinth is een DJRPG (Dungeon Crawler) ontwikkelt door Tri-Ace, published door Konami met muziek van Motoi Sakuraba. Grote namen, en die maken het zeker waar.

De game heeft een uniek verhaal over vier gamers in een online 8-bit dungeon crawler die van het ene op het andere moment getransporteerd worden naar een echt 3D labyrinth. Daar maken ze kennis met een mysterieus meisje dat zegt dat ze daar terecht gekomen is doordat ze in een metersdiep ravijn gevallen is. De gamers zitten nog altijd thuis achter hun computer te "spelen" en besluiten dit meisje te volgen, op zoek naar een uitgang. Onderweg geven ze constant commentaar op wat er allemaal gebeurd. Informatie die het meisje niet mee krijgt. Jij bent één van de vier gamers en je krijgt door deze opzet echt het gevoel dat je met 3 vreemdelingen in een mysterieuze game beland bent. Het meisje voelt ook echt door haar manier van communiceren en overtuigende animaties.

Het Dungeon Crawlen is opgezet vanuit een first person perspectief, net zoals de Dungeon Crawlers van vroeger. Je loopt ook werkelijk stapje voor stapje, hetgeen voor veel mensen wellicht wat erg traag gaat. De battles zijn turn based en werken met en soort steen/papier/schaar. In het begin van de game lijkt dit erg simplistisch, maar na een uur of 10 gaat de game echt open en komen er veel complexere mechanics bij. Naarmate de game vordert merk je hoe vernuftig dit battle system in elkaar zit, waardoor het constant fris aanvoelt.

De meeste monsters respawnen nooit, dus de game geeft je vrijwel geen kans om te grinden. Daardoor is strategie en geduld zeer belangrijk. Je moet constant op je hoede zijn en voorzichtig vooruitgang boeken.

De sountrack is fantastisch en de omgevingen zijn mysterieus en sprookjesachtig. Enige minpuntje is het monster design, wat ongeïnspireerd overkomt. Dat geldt helaas zelfs voor de eindbazen.

Voor mij mocht dat de pret echter niet drukken. Ik heb me 40+ uur prima vermaakt met deze betoverende titel. Zeker de moeite waard als je van Dungeon Crawlen met een twist houdt. Dit lijkt me ook typisch zo'n game die Niels zou kunnen waarderen. Dikke aanrader! :heart:

De vertaalde game is hier te vinden: https://archive.org/details/beyond-the- ... th-t-v-1.1

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

De video geeft een hele goede samenvatting wat deze game bijzonder maakt:
Laatst gewijzigd door Ok Impala! op 30 mei 2025, 15:50, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Shenglong83
Contacteer:
Locatie: Israel
Berichten: 927
Lid geworden op: 07 sep 2020, 14:12

Re: Hoeveel games kunnen we uitspelen in 2025?

30 mei 2025, 15:38

Fallout 3- :xbox: Series X

Afbeelding
Backlog Overwinnaar 2023, 2024, 2025: You must defeat Sheng Long to stand a chance!
Afbeelding
Gebruikersavatar
KillingRaptor
Locatie: Izegem, België
Berichten: 24697
Lid geworden op: 18 dec 2013, 22:15

Re: Hoeveel games kunnen we uitspelen in 2025?

30 mei 2025, 17:51

Shenglong83 schreef:
30 mei 2025, 15:38
Fallout 3- :xbox: Series X

Afbeelding
Ik neem aan dat dit de Xbox 360 versie is?
Gebruikersavatar
Shenglong83
Contacteer:
Locatie: Israel
Berichten: 927
Lid geworden op: 07 sep 2020, 14:12

Re: Hoeveel games kunnen we uitspelen in 2025?

31 mei 2025, 06:31

KillingRaptor schreef:
30 mei 2025, 17:51
Ik neem aan dat dit de Xbox 360 versie is?
Ja, excuus!
Backlog Overwinnaar 2023, 2024, 2025: You must defeat Sheng Long to stand a chance!
Afbeelding
Gebruikersavatar
KillingRaptor
Locatie: Izegem, België
Berichten: 24697
Lid geworden op: 18 dec 2013, 22:15

Re: Hoeveel games kunnen we uitspelen in 2025?

31 mei 2025, 11:55

Mighty Morphin Power Rangers: Rita's Rewind (Switch)
Deze is gisteren eindelijk fysiek verscheen, gelijk de Deluxe Edition in huis gehaald want het is Power Rangers. Zonet hem uitgespeeld, een beat 'em up van ongeveer 2 uurtjes lang. Hij is zeker wel gaaf ook, geen Shredder's Revenge kwaliteit maar dat verwachtte ik ook niet. Er volgen zeker nog playthroughs van deze want heb nu net de beste ranger vrijgespeeld, Green Ranger. :biggrin:

Afbeelding
Gebruikersavatar
Fing3r
Locatie: Friesland
Berichten: 3940
Lid geworden op: 15 jan 2019, 18:07

Re: Hoeveel games kunnen we uitspelen in 2025?

31 mei 2025, 12:41

Bō: Path of the Teal Lotus (PC)
Fijne Metroidvania die duidelijk veel inspiratie uit Hollow Knight haalt, fijne game maar haalt het niet bij zijn voorbeeld.

Had eigenlijk verwacht dat ik hem gisteren wel even zou kunnen uitspelen, maar de eindbaas had toch wat meer fases dan ik verwacht had 😁

Afbeelding
AfbeeldingAfbeelding
Gebruikersavatar
Fing3r
Locatie: Friesland
Berichten: 3940
Lid geworden op: 15 jan 2019, 18:07

Re: Hoeveel games kunnen we uitspelen in 2025?

31 mei 2025, 14:46

Mitch, je hebt de 3000ste game op je website uitgespeeld!

Sent from my Pixel 7a using Tapatalk

AfbeeldingAfbeelding
Gebruikersavatar
KillingRaptor
Locatie: Izegem, België
Berichten: 24697
Lid geworden op: 18 dec 2013, 22:15

Re: Hoeveel games kunnen we uitspelen in 2025?

31 mei 2025, 14:53

Fing3r schreef:
31 mei 2025, 14:46
Mitch, je hebt de 3000ste game op je website uitgespeeld! Afbeelding

Sent from my Pixel 7a using Tapatalk
Damn! Ik had niet eens door dat we al aan dat aantal zaten!
Gebruikersavatar
KillingRaptor
Locatie: Izegem, België
Berichten: 24697
Lid geworden op: 18 dec 2013, 22:15

Re: Hoeveel games kunnen we uitspelen in 2025?

31 mei 2025, 17:28

Mario Smash Football (GameCube)
Ik heb deze al zo lang liggen maar had hem nog nooit opgestart. Leek me wel een mooi moment om dat eens te doen vandaag, was er wel benieuwd naar. Gelijk door alle cups gegaan en hem dus uitgespeeld. Echt wel een toffe game dit! Lijkt me ook heel leuk om in multiplayer te spelen met vrienden.

Afbeelding
Gebruikersavatar
Shenglong83
Contacteer:
Locatie: Israel
Berichten: 927
Lid geworden op: 07 sep 2020, 14:12

Re: Hoeveel games kunnen we uitspelen in 2025?

02 jun 2025, 06:55

Castlevania: The Adventure - Nintendo Game Boy
gespeeld op Nintendo :switch: via de Castlevania Anniversary Collection
*Staat al in de lijst*

Afbeelding

Dit was een van de eerste games die ik ooit bezat, als kind van 7-8. En damn wat was deze game moeilijk!
Nooit eerder uitgespeeld - ik heb vage herinneringen dat ik het destijds tot level 3 heb gered.
Na 35 jaar eindelijk hiermee afgerekend - Weer een jeugd trauma minder.
Backlog Overwinnaar 2023, 2024, 2025: You must defeat Sheng Long to stand a chance!
Afbeelding
Gebruikersavatar
Shenglong83
Contacteer:
Locatie: Israel
Berichten: 927
Lid geworden op: 07 sep 2020, 14:12

Re: Hoeveel games kunnen we uitspelen in 2025?

02 jun 2025, 08:09

Operation C - Nintendo Game Boy
gespeeld op Nintendo :switch: via de Contra Anniversary Collection
*staat al in de lijst*

Afbeelding

En gelijk nog maar eentje.

Verrassend goed voor een Game Boy game. Iets makkelijker dan de NES games, omdat er nu eenmaal minder tegelijk past op een Game Boy scherm, maar doet zeker niet onder voor z'n grotere broertjes. Ik wou dat ik deze als kind had!
Backlog Overwinnaar 2023, 2024, 2025: You must defeat Sheng Long to stand a chance!
Afbeelding
Gebruikersavatar
Shenglong83
Contacteer:
Locatie: Israel
Berichten: 927
Lid geworden op: 07 sep 2020, 14:12

Re: Hoeveel games kunnen we uitspelen in 2025?

02 jun 2025, 09:19

SNK vs. Capcom: SVC Chaos - Nintendo :switch:

Afbeelding

Ik ben groot fan van de, door Capcom gemaakte, Capcom vs. SNK games.
Deze is echter door SNK gemaakt en had ik nog nooit geprobeerd.

Het is even wennen en ik vind hem dan ook niet zo goed als de Capcom-geproduceerde games, maar alsnog zeker de moeite waard.
Backlog Overwinnaar 2023, 2024, 2025: You must defeat Sheng Long to stand a chance!
Afbeelding
Gebruikersavatar
Fing3r
Locatie: Friesland
Berichten: 3940
Lid geworden op: 15 jan 2019, 18:07

Re: Hoeveel games kunnen we uitspelen in 2025?

02 jun 2025, 23:31

Ryse: Son of Rome (PC)

Lekkere snack game voor tussendoor, maar voor een game van 12 jaar oud ziet hij er enorm goed uit!

Afbeelding

Sent from my Pixel 7a using Tapatalk

AfbeeldingAfbeelding
Gebruikersavatar
KillingRaptor
Locatie: Izegem, België
Berichten: 24697
Lid geworden op: 18 dec 2013, 22:15

Re: Hoeveel games kunnen we uitspelen in 2025?

05 jun 2025, 10:21

Elevator Action: Returns - S-Tribute (PS4)
Ik vind de arcade game echt heel gaaf van deze dus mooi om hem nu ook op console te kunnen spelen. En jawel, het blijft een hele gave game! Hier zitten wat extra's in zoals stage select enzo maar de core game blijft wel hetzelfde. Als ik het goed begrijp is het eigenlijk de Sega Saturn versie met extra features.

Afbeelding

Terug naar “Highscores, competities en uitdagingen”