Hoeveel games kunnen we uitspelen in 2025?

Daag jezelf uit in onze competities of zet juist zelf een uitdaging op.
Apenheul
Beheerder
Beheerder
Contacteer:

Re: Hoeveel games kunnen we uitspelen in 2025?

08 aug 2025, 13:30

Hyrule Warriors: Age of Calamity

Afbeelding

Dit is mijn 3e game in de Warriors serie, maar de eerste die ik helemaal tot het einde heb gespeeld. Dit was voornamelijk danzij de splitscreen co-op modus, want er zit zo ongelofelijk veel content in de game dat het al snel herhalend begint te worden. De eerste helft heb ik op Switch 1 gespeeld waarbij de performance issues echt een doorn in het oog waren, maar de 2e helft hebben we op de Switch 2 gespeeld en dat werkte eigenlijk prima.

In principe is de campaign maar een fractie van de content van het spel, tot en met het laatste uur kregen we nog nieuwe characters met elk hun eigen skill trees, maar ik vind het wel mooi geweest. Graag zet ik mijn avontuur door wanneer Hyrule Warriors: Age of Imprisonment later dit jaar uitkomt.

⭐⭐⭐
Apenheul
Beheerder
Beheerder
Contacteer:

08 aug 2025, 18:49

Dank @ KillingRaptor voor het bijhouden van de uitgespeelde games sinds 2020!
KillingRaptor

08 aug 2025, 20:18

Apenheul schreef:
08 aug 2025, 18:49
Dank @ KillingRaptor voor het bijhouden van de uitgespeelde games sinds 2020!
Dat is fijn om te lezen. :biggrin: Ik doe het met veel plezier ook.
OldSchool
Contacteer:

08 aug 2025, 20:29

Wauw, een vijf jarig jubileum!

Gefeliciteerd Mitch!
arjen1981
Animal Crossing Tour 2020

08 aug 2025, 21:51

Thunder Heroes
Gespeeld op: Arcade
Jaar uitgave: 2001
Credits screen: Link naar credits / ending screen

Afbeelding

Wat vond ik er zelf van:
Een Cave 68k shooter. O, nee, brawler. Deze is vrij obscure. Op de Cave 68k kennen we meer brawlers. Gaia Crusaders bijvoorbeeld. En ook Pretty Guardian Sailor Moon, deze laatste kijk ik naar uit om te spelen. Al spelende ontdekte ik wel heel veel gelijkenis met Gaia Crusaders. En wat blijkt, dit is een re-skin en lijkt haast wel een bootleg voor de Chinese markt.

Maar wat vond ik er van? Strakke besturing, fijne trap met een combo die goed voelt. De power-ups verzamelen en gebruiken wanneer je wilt zals Golden Axe vind ik ook atlijd een plus boven de standaard special. De grafische stijl is net als Gaia Crusaders minder. Erg lage resolutie pre-rendered achtergronden. Geen fan. Geen perfecte game gewoon goed en niet al te lang.

⭐⭐⭐
arjen1981

08 aug 2025, 22:01

Ys: Memories of Celceta
Gespeeld op: PlayStation 4
Jaar uitgave: 2020

Afbeelding

Wat vond ik er zelf van:
Memories of Celceta laat mooi zien waar veel van de latere vaste elementen in de serie vandaan komen, het wisselen tussen party leden, de nadruk op ontdekking, en het langzaam invullen van een grote wereldkaart. Die kaart zelf is echter vrij simpel opgezet: grote, lege stukken met weinig onderscheid in hoogte of structuur, waardoor het verkennen na een tijdje eentonig wordt. Geen hoogtepunt in de serie voor mij maar echt een tussen titel. Ik kan me voorstellen dat als je deze destijds op de PS Vita speelde het indrukwekkend was, maar waar de eerste drie titels voor mij nog altijd klassiekers zijn op PC Engine en Megadrive houd deze dat niveau over tijd een stuk minder goed vast.

⭐⭐⭐
arjen1981

08 aug 2025, 22:13

En dan een aantal titels tijdens de BB Meetup in Akiba Utrecht. Hele leuke meetup. Met een erg kleine club, maar toch erg gezellig.

Outrun 2 SP
Jaar uitgave: 2004

Afbeelding

Wat vond ik er zelf van:
Kan ik kort over zijn, want deze heb ik al veel vaker genoemd als de beste Arcade racer hier op het forum. En dat is het nog steeds. Eerder op de dag had ik al een paar rondjes Sega Rally met Ok Impala! gespeeld. Hij had het toen over zijn ervaring met Outrun 2 op de vorige dag in Zoetermeer. Dat prikkelde wel. Heerlijk voor kunnen zitten aan het einde van de dag, want de hal was al bijna helemaal leeg. Beste Arcade racer die er is. Altans, dat vind ik.

⭐⭐⭐⭐⭐
arjen1981

08 aug 2025, 22:18

Gunblade NY
Jaar uitgave: 1995
Credits screen: Link naar credits / ending screen 1 en Link naar credits / ending screen 2

Afbeelding

Wat vond ik er zelf van:
Een andere topper die ik pas een paar weken terug opnieuw uitspeelde na de aankoop op de Wii. Zie hier: viewtopic.php?p=347135&hilit=gunblade#p347135, maar nu dus wel in de arcade. Niet één, maar zelfs twee keer de credits doen laten rollen. Eerst ik zelf en daarna opnieuw nog eens met Ok Impala! Voor mij is dit Virtua Cop 3 voor Virtua Cop 3 verscheen. Geweldige shooter. Eén van de allerbeste.

⭐⭐⭐⭐
arjen1981

08 aug 2025, 22:30

Dariusburst Another Chronicle EX
Jaar uitgave: 2011

Afbeelding

Wat vond ik er zelf van:
Ook pas gespeeld: viewtopic.php?p=342578&hilit=Dariusburst#p342490, was namelijk een Santa kado van Dennis. Maar deze met Rob spelen en op zo'n scherm verdient er nog een sterretje bij. Vond het ook erg tof dat de serie nieuw was voor Rob, maar hij na 10 minuten wel zij: deze muziek is erg goed! Past ook helemaal in zijn straatje en bewijst dat Rob een echte kenner is voor goede muziek. Zuntata!

⭐⭐⭐⭐
arjen1981

08 aug 2025, 22:42

The House of the Dead 4
Jaar uitgave: 2006

Afbeelding

Wat vond ik er zelf van:
Dit was echt een verrassing voor mij. Ik begon deze zelf te spelen. Even later liep Dennis langs en speelde mee. We hadden een defecte Uzi. Balen dus, maar toch speelde ik alleen nog even door. Ja, erg toffe game gewoon Wilde ik nog niet laten liggen. Halverwege liep Rob langs. Ik zij dat de gun stuk was, maar toch proberen. En ja hoor de een na de andere burst fire kwam uit de Uzi door Rob. Het is gewoon erg bevredigend om met zo'n Uzi te spelen. Je gaat er ook echt mee sprayen. Helemaal met horden zombies voor je is dit erg efficiënt. Ik weet nu wat mijn wapen of choice is voor een zombie Apocalyps. Dit is echt een top titel in de Arcade. Ik heb de eerste 3 delen erg veel gespeeld, maar had deel 4 nog nooit gedaan. Wat bleek, deel vier is een ode aan de eerste drie delen. Volop herkenning voor de fan. Je komt terug in dezelfde stages. Aangepast en nog stukken beter. Mijn favoriet in de serie nu en ben ik ook op zoek naar een exemplaar voor thuis. Dan kan ik deze nog een keer in alle rust spelen. De wack-a-mole positioneren achter deze kast is namelijk niet ideaal.

⭐⭐⭐⭐⭐
arjen1981

08 aug 2025, 22:53

Espgaluda
Jaar uitgave: 2003

Afbeelding

Wat vond ik er zelf van:
Espgaluda! Toen ik binnen kwam bij Akiba en nog voor dat ik iemand van het forum had gezien trok deze rij met Astro Cities mij. Ik ben direct achter Espgaluda gesprongen, want deze Cave shooter had ik nog niet eerder gespeeld. Stijlvol en met een systeem waarmee kogels vertragen en vijanden extra punten opleveren, maar buiten die gimmick voelt het qua level ontwerp en variatie gemiddeld. De Presentatie is kleurrijk en strak, maar de afwisseling is maar beperkt.

⭐⭐⭐
arjen1981

08 aug 2025, 23:01

R-Type Leo
Jaar uitgave: 1992

Afbeelding

Wat vond ik er zelf van:
Later ben ik teruggekomen op R-Type Leo te spelen. Horizontaal, begin 90, en R-Type is altijd meer mijn ding dan begin 2000 en buttel-hell. R-Type Leo had ik nog wel fris in het geheugen, eind 2023 speelde ik deze nog op de MiSTer. Maar op een Astro City. Dat is helemaal geweldig. Wat een enorm scherm overigens zit er in zo'n kast. Echt prachtig. R-Type Leo is een geweldige toevoeging aan de R-Type serie, met de vloeiende herkenbare gameplay, uitdagende maar eerlijke levels en een prachtig design. Mooi ook om de kasten zo naast elkaar te zien. Van Irem naar Nanao naar Cave. Dat ook hoe het talent verschoof over deze studio's, over de jaren heen. De roots staan dus naast wat het later geworden is: Cave en hoogs waarschijnlijk zit er een overlap in het team naar Espgaluda.

⭐⭐⭐⭐
Apenheul
Beheerder
Beheerder
Contacteer:

09 aug 2025, 16:21

Wat een arcade streak :)

HOTD4 is lang geleden voor mij, 2010 ofzo, en ik herinner me alleen nog het begin van het spel dat op mij persoonlijk destijds weinig indruk maakte. Sowieso kwam ik niet ver in de game, het lijkt erop dat de game meer te bieden heeft dan ik dacht.

En Espgaluda is inderdaad niet echt onderscheidend tussen de Cave shooters, maar wel vermakelijk.
KillingRaptor

09 aug 2025, 16:49

arjen1981 schreef:
08 aug 2025, 22:42
Mijn favoriet in de serie nu en ben ik ook op zoek naar een exemplaar voor thuis.
Ik denk dat de enige port naar console van deze op PS3 is, en dan is het eens enkel een digitale game.
arjen1981

09 aug 2025, 19:40

Ik zie het, ook de reden dat ik deze nog niet had gespeeld. De move controller afstoffen en ik denk deze toch te gaan aanschaffen. Voor mij is dit wel echt een hit!
Laatst gewijzigd door arjen1981 op 09 aug 2025, 19:42, 1 keer totaal gewijzigd.
Shenglong83
Contacteer:

Grandia - Nintendo :switch:

Prachtige klassieke JRPG.
Backlog Overwinnaar 2023, 2024, 2025: You must defeat Sheng Long to stand a chance!
Afbeelding
KillingRaptor

09 aug 2025, 21:01

arjen1981 schreef:
Ik zie het, ook de reden dat ik deze nog niet had gespeeld. De move controller afstoffen en ik denk deze toch te gaan aanschaffen. Voor mij is dit wel echt een hit!
Hij speelt wel lekker met de move controller. Toen ik die controller enkele jaren geleden heb gekocht heb ik die game meteen aangeschaft op de store. Zou er niet te lang mee wachten, heb geen idee hoelang die store nog online gaat blijven.
KillingRaptor

10 aug 2025, 15:18

Lego Dimensions (Wii U)
Ik heb deze vroeger op de PS4 gespeeld en had me daar toen enorm mee vermaakt. Nu heb ik hem op de Wii U gekocht onlangs omdat het makkelijker is om te spelen in de game room met de setup van alle figuurtjes enzo. Vandaag het laatste level van de story mode gedaan, wat was dit weer enorm tof om te doen zeg. Enige nadeel aan de Wii U versie is dat ik niet in de adventure worlds van year 2 kan gaan om dat de eShop is gesloten, geweldig die digitale toekomst... :rolleyes: Gelukkig kan ik wel alle personages gebruiken, het zijn enkel de werelden die niet toegankelijk zijn omdat ik ze niet meer kan downloaden.

Afbeelding
Apenheul
Beheerder
Beheerder
Contacteer:

10 aug 2025, 15:46

KillingRaptor schreef:
Enige nadeel aan de Wii U versie is dat ik niet in de adventure worlds van year 2 kan gaan om dat de eShop is gesloten, geweldig die digitale toekomst... :rolleyes:
Ik had de indruk dat de meeste content uit deze game juist downloadable was, klopt dat, en blijft er nog wel iets van de ervaring over zonder die extra werelden?
KillingRaptor

10 aug 2025, 18:37

Apenheul schreef:
10 aug 2025, 15:46
KillingRaptor schreef:
Enige nadeel aan de Wii U versie is dat ik niet in de adventure worlds van year 2 kan gaan om dat de eShop is gesloten, geweldig die digitale toekomst... :rolleyes:
Ik had de indruk dat de meeste content uit deze game juist downloadable was, klopt dat, en blijft er nog wel iets van de ervaring over zonder die extra werelden?
Alles van year 1 is gewoon volledig speelbaar. Het zijn enkel de werelden van year 2 die dat niet zijn op Wii U (of je moet ze hebben gedownload voor de eShop offline ging). Op PS4 wel nog speelbaar omdat die store nog online is.
OldSchool
Contacteer:

12 aug 2025, 09:47

Afbeelding

Clash Royale / Mobile

In overleg met Mitch, beschouw ik deze game als uitgespeeld. Het is natuurlijk een game die nooit eindigt, maar zodra je 10.000 trofeeën hebt, kom je in een andere fase. Een soort van: je hebt de main story uitgespeeld en nu heb je nog extra (maandelijkse) quests. Heb je eenmaal 10.000 van die trofeeën, dan kom je daar niet meer onder.

Aan de tijd die ik er in heb gestopt in de afgelopen jaren zal het zeker ook niet liggen 😀.
Apenheul
Beheerder
Beheerder
Contacteer:

13 aug 2025, 12:36

Darkwing Duck voor de Gameboy, gespeeld op de Analogue Pocket met originele cartridge.
Afbeelding

Ik heb altijd de NES game willen hebben maar vond 'm wat prijzig op beurzen, en zodoende heb ik genoegen genomen met het compactere broertje (dat volgens sommigen misschien ook wel de gameplay ten goede komt). Het speelt lekker, klinkt lekker, maar haalt het niet bij de meeste andere 8-bit Disney platformers. Toch goed mee vermaakt.

⭐⭐⭐
Fing3r

13 aug 2025, 13:12

Ik heb de NES versie ooit wel eens gespeeld, maar kan mij er weinig van herinneren. Is ook al wel zo'n 30 hast geleden

Sent from my Pixel 7a using Tapatalk

AfbeeldingAfbeelding
Apenheul
Beheerder
Beheerder
Contacteer:

13 aug 2025, 13:33

Fing3r schreef:
13 aug 2025, 13:12
Ik heb de NES versie ooit wel eens gespeeld, maar kan mij er weinig van herinneren. Is ook al wel zo'n 30 hast geleden Afbeelding

Sent from my Pixel 7a using Tapatalk
Ik denk dat je precies de spijker op z'n kop raakt, ik heb de game onlangs nog gespeeld en herinner me er vrij weinig van :)
Mark

13 aug 2025, 19:25

Afbeelding
Mafia: the Old Country (PS5)

Gekregen voor m'n verjaardag, kwam afgelopen vrijdag uit. Daar kom ik eigenlijk wel gelijk bij het grootste probleem: dan hoor je dat met een vrij druk bestaan niet de woensdag daarna al uitgespeeld te hebben. Totaal 14 uur over gedaan. Dat vind ik voor een titel als dit, waar €50 voor betaald moet worden, wel aan de hele korte kant.

Eigenlijk vond ik het gewoon een hele lange maffiafilm. Heel veel is scripted en het is onwijs lineair. Er is een open world, maar omdat je continu in een missie zit heb je eigenlijk geen moment waarop je lekker kan ontdekken. Ik heb volgens mij een aantal momenten gehad waarop het kon, onderweg naar een missie die wat verder was, maar zoals met de andere Mafia games is zo'n beetje alles buiten de gebaande paden afgesloten en onbereikbaar. Er zijn best wat collectibles, maar die hebben me eigenlijk stuk voor stuk niet echt aangesproken.

Grafisch is het prima en het verhaal is meeslepend. De sfeer en het verhaal is eigenlijk waar je Mafia voor speelt, want de gameplay is nogal matig. Qua verhaal zit het dus weer dik in orde, al was het soms wat 'underwhelming'. Performance is op zich prima, heb 1x een crash gehad in die 14 uurtjes. Is anno 2025 denk ik wel acceptabel.

Ik twijfel tussen 3 en 4 sterren, wil er eigenlijk tussenin gaan zitten. Ik ga hier wel buiten de gebaande BB-paden en geef een score op een schaal van 1 tot 10: het krijgt van mij een 7.

Terug naar “Highscores, competities en uitdagingen”