Hoeveel games kunnen we uitspelen in 2025?

Daag jezelf uit in onze competities of zet juist zelf een uitdaging op.
synergy
Winnaar Gameroom Award 2018

Re: Hoeveel games kunnen we uitspelen in 2025?

05 jan 2025, 16:04

arjen1981 schreef:
05 jan 2025, 13:39
Nice Synergy. Touhou Luna Nights lijkt mij ook heel tof!
Is zeker de moeite waard! Niet zo'n lange game ook.
KillingRaptor

05 jan 2025, 16:59

Mega Man Zero (GBA / Switch)
Deze gespeeld via de Mega Man Zero/ZX Legacy Collection. Echt wel een gave game! Voelt heel goed om te spelen en er zit een mooie uitdaging in ook. Deze versie heeft een save assist mode, dit houdt in dat het met checkpoints werkt (geen methode dus om te saven wanneer je maar wil en ook geen rewind). Hier heb ik wel gebruik van gemaakt. De bazen vormden nog steeds een hele goede uitdaging op deze manier. Was wel grappig dat ik in het laatste level veel minder problemen had om verder te raken dan in het begin van de game.

Afbeelding
arjen1981
Animal Crossing Tour 2020

06 jan 2025, 12:03

synergy schreef:
05 jan 2025, 16:04
arjen1981 schreef:
05 jan 2025, 13:39
Nice Synergy. Touhou Luna Nights lijkt mij ook heel tof!
Is zeker de moeite waard! Niet zo'n lange game ook.
Dat is bij mij altijd een plus!
Apenheul
Beheerder
Beheerder
Contacteer:

09 jan 2025, 11:50

KillingRaptor schreef:
Deze gespeeld via de Mega Man Zero/ZX Legacy Collection. Echt wel een gave game! Voelt heel goed om te spelen en er zit een mooie uitdaging in ook. Deze versie heeft een save assist mode, dit houdt in dat het met checkpoints werkt (geen methode dus om te saven wanneer je maar wil en ook geen rewind). Hier heb ik wel gebruik van gemaakt. De bazen vormden nog steeds een hele goede uitdaging op deze manier. Was wel grappig dat ik in het laatste level veel minder problemen had om verder te raken dan in het begin van de game.
Respect, ik kon niet door de Zero games heen komen (did not got gud) toen ik ze op GBA probeerde te spelen. Rewind zal zeker met bepaalde aspecten helpen maar dan blijft het een erg moeilijke serie.
Apenheul
Beheerder
Beheerder
Contacteer:

09 jan 2025, 11:56

Return to Monkey Island voor Nintendo Switch.
Afbeelding

Ik heb deze game lang laten liggen omdat ik nooit in een point & click stemming was. Daarbij heb ik nog zo'n actieve herinneringen aan Secret of Monkey Island in 4 CGA-kleurentinten dat ik me voor kon stellen dat dit nieuwste deel wellicht retro-actief mijn waardering voor de serie aan zou tasten. Nou, dat deed het ook, maar dan in positieve zin. Want wat is dit een geweldige 'return to' de plekken waar ik zo'n mooie herinneringen aan heb. De tijdcapsule van Ron Gilbert raakte mij vervolgens ook enorm. Wellicht moet je nostalgie voor de serie hebben om deze game te kunnen waarderen, maar voor mij was het een meesterwerkje.

⭐⭐⭐⭐⭐
KillingRaptor

09 jan 2025, 13:09

Apenheul schreef:
09 jan 2025, 11:50
KillingRaptor schreef:
Respect, ik kon niet door de Zero games heen komen (did not got gud) toen ik ze op GBA probeerde te spelen. Rewind zal zeker met bepaalde aspecten helpen maar dan blijft het een erg moeilijke serie.
Deze heeft ook geen rewind. Is echt met checkpoints dus je moet nog steeds de patronen van de bazen leren en de level layouts. Levens verliezen doe je dus wel niet.
Ok Impala!
Contacteer:

09 jan 2025, 14:44

Over geen rewind gesproken... ik heb The Lost Levels (SMB2J) uitgespeeld! :biggrin:

Eerst haalde ik wereld 8-4!

Afbeelding

En toen bleek er ook nog een wereld 9 t/m D te zijn... En die heb ik toen ook maar doorgespeeld.

Afbeelding

Deze game heeft geen goede reputatie. Is dat terecht? Deels.
Tot aan wereld 7 was het eigenlijk wel goed te doen. In tegenstelling tot SMB2J op de FDS mag je bij The Lost Levels bij Game Over beginnen aan het begin van het level waar je af ging. Dat past veel beter bij het type gameplay, dan je bij Game Over terugsturen naar W1. In de eerste werelden heb je daarnaast ook halverwege het level een checkpoint. Zolang je nog levens hebt mag je daar weer beginnen. Ook dat maakt de eerste werelden goed te doen, met wat geduld en oefening. Daarnaast zijn er leuke momenten waarop de game je weet te verrassen met een creatief gebruik van de SMB toolset.

De werelden vanaf 7 worden écht tricky en juist daar halen ze de checkpoints halverwege weg. Ik denk dat het enige wat deze game nodig had gehad was ca 3 checkpoints per level. Nu heb ik die zelf maar gecreëerd met save states. Op die manier was het heel leuk om 30 keer een stukje van een level te proberen totdat je het eindelijk onder de knie had. Het wordt dan eigenlijk zoiets als Celeste of Super Meat Boy.

Al met al heb ik me goed vermaakt met The Lost Levels en het is een tof gevoel om deze eindelijk uitgespeeld te hebben. Het is zeker niet één van Nintendo's hoogtepunten, maar vanuit historisch perspectief wel interessant om door te spelen. Mocht je het zelf willen proberen, dan zijn dit de belangrijkste tips:

- Speel The Lost Levels (onderdeel van Super Mario Allstars) via NSO. Laat SMB2J (ook op NSO te vinden) lekker links liggen.
- Maak gebruik van save states voor de werelden vanaf 7, maar gebruik geen rewind (dat spoilt de fun).
- Speel als Luigi, dit is aanzienlijk makkelijker dan Mario.
- Loop je ergens vast, check dan YouTube voor strategieën.
- Lach vooral om de momenten dat de game je trolled door verborgen blokken op nare plekken te zetten of je met een buis terugstuurt naar het begin van het level.
- ... en sla daarna keihard terug door je save state te laden! (Muhahaha! :evil2: )
- Enjoy the ride!
synergy

09 jan 2025, 17:46

Apenheul schreef:
09 jan 2025, 11:56
Return to Monkey Island voor Nintendo Switch.
Afbeelding

Ik heb deze game lang laten liggen omdat ik nooit in een point & click stemming was. Daarbij heb ik nog zo'n actieve herinneringen aan Secret of Monkey Island in 4 CGA-kleurentinten dat ik me voor kon stellen dat dit nieuwste deel wellicht retro-actief mijn waardering voor de serie aan zou tasten. Nou, dat deed het ook, maar dan in positieve zin. Want wat is dit een geweldige 'return to' de plekken waar ik zo'n mooie herinneringen aan heb. De tijdcapsule van Ron Gilbert raakte mij vervolgens ook enorm. Wellicht moet je nostalgie voor de serie hebben om deze game te kunnen waarderen, maar voor mij was het een meesterwerkje.

⭐⭐⭐⭐⭐
Helemaal mee eens! Ik hoop dat er in de toekomst nog een nieuw deel komt.
arjen1981

10 jan 2025, 10:51

Sluit me bij jullie aan. Ik heb deze zelf in twee sessie uitgespeeld. Kon er geen genoeg van krijgen. Mooie verwijzingen inderdaad, geniale humor en heb ik de style juist nooit anders gezien als dit. Stelt niks teleur en eindigde bij mij boven verwachting! Het was mijn nummer 14 in 2022
KillingRaptor

11 jan 2025, 14:14

Mega Man Zero 2 (GBA / Switch)
Ook door het tweede deel geraakt in de Zero/ZX Legacy Collection. Hij was zeker ook goed maar ik ben er nog niet aan uit of ik deze of de eerste beter vind tot nu toe. Hij speelde wel lekker maar sommige stukken hebben best voor wat frustratie gezorgd ook.

Afbeelding
KillingRaptor

11 jan 2025, 18:11

Kamen Rider Agito (PS1)
Deze zat als verrassing bij een pakketje games die ik had overgenomen van Galious. Kamen Rider vind ik sowieso al erg gaaf dus was hier erg benieuwd naar. En laat me zeggen, hij stelde helemaal niet teleur! Heel tof om te spelen deze fighter. Ziet er ook goed uit en alles werkt heel vloeiend. De story mode heeft wel iets aparts, je moet vijanden genoeg damage doen en dan kan je ze finishen met een specifieke move. Dit is wel tof gedaan en helemaal in de stijl van Kamen Rider. Wel even Google Lens moeten gebruiken om de menu's te vertalen. :biggrin:

Afbeelding
Dynamike
Beheerder
Beheerder
Contacteer:

14 jan 2025, 23:11

Cat Quest op PS5 (wel een PS4-game)

Afbeelding
Afbeelding
Shenglong83
Contacteer:

17 jan 2025, 10:28

Kaze and the Wild Masks - Nintendo :switch:

Afbeelding
Backlog Overwinnaar 2023, 2024: You must defeat Sheng Long to stand a chance!
Afbeelding
KillingRaptor

17 jan 2025, 13:10

Gori Cuddly Carnage (PS5)
Ik keek best wel uit naar deze toen ik hem voor het eerst zag. Een action game waarin je met een katje op een hoverboard speelt en eenhoorns moet afmaken? Count me in! Deed enorm denken aan de action games uit het PS3 tijdperk en dat is alleen maar een pluspunt voor mij. Het was echt een hele toffe game, ook blij dat ik heb gewacht op een fysieke release. Speelt gewoon lekker, ziet er ook goed uit en de levels hebben echt veel originele ideëen waardoor ze niet constant hetzelfde aanvoelen. Echt een verborgen pareltje wat mij betreft.

Afbeelding
Shenglong83
Contacteer:

17 jan 2025, 19:06

Tomb Raider - Nintendo :switch:
als onderdeel van Tomb Raider I–III Remastered

Afbeelding

Best wel trots om deze, bijna 30 jaar na ik hem voor het eerste opstarten, eindelijk uit te spelen.
Voor iemand die deze in 2025 voor het eerst speelt zal het hopeloos ouderwets voelen, maar voor mij was het heerlijk nostalgisch.

9/10
Afbeelding
KillingRaptor

17 jan 2025, 20:12

Shenglong83 schreef:

Best wel trots om deze, bijna 30 jaar na ik hem voor het eerste opstarten, eindelijk uit te spelen.
Voor iemand die deze in 2025 voor het eerst speelt zal het hopeloos ouderwets voelen, maar voor mij was het heerlijk nostalgisch.

9/10
Dat had ik dus ook met deze! Met tank controls gespeeld? Ik heb de moderne controls niet eens geprobeerd eerlijk gezegd. De expansion was ook heel tof vond ik.
Shenglong83
Contacteer:

18 jan 2025, 10:18

KillingRaptor schreef:
17 jan 2025, 20:12
Shenglong83 schreef:

9/10
Dat had ik dus ook met deze! Met tank controls gespeeld? Ik heb de moderne controls niet eens geprobeerd eerlijk gezegd. De expansion was ook heel tof vond ik.
Uiteraard met tank controls! Ik heb de nieuwe controls 2 minuten geprobeerd, maar dat voelde zo fout.
Binnenkort verder met deel 2.
Afbeelding
Shenglong83
Contacteer:

18 jan 2025, 20:11

Genesis Noir - Nintendo :switch:

Afbeelding

Heel moeilijk deze "game" te beschrijven.
Het is een point 'n clicker, maar op zo'n vreemde manier dat ik het bijna geen game kan noemen.
Het is meer een soort audioviseel kunststuk in de vorm van een videogame.
Goed voor een lange middag, als je ECHT eens iets anders wilt.
Maar check wel eerst even een (p)review want dit is er niet eentje voor iedereen.
Afbeelding
Blossom
Contacteer:

19 jan 2025, 00:29

Afbeelding

Firewatch uitgespeeld. Werd er wel even emotioneel van.
(zij/haar) Mijn Collectie/database is GROOT
Team fortress 2 FAN
Pius

19 jan 2025, 07:37

Blossom schreef:Afbeelding

Firewatch uitgespeeld. Werd er wel even emotioneel van.
Echt een hele goede game is dat!

Verstuurd vanaf mijn Pixel 6a met Tapatalk

"Come back when you can put up a fight."
KillingRaptor

19 jan 2025, 14:27

Saga of the Moon Priestess (PS5)
Deze een tijdje terug eens in sale gekocht voor een kleine €2. De game doet heel erg aan Link's Awakening denken, zowel qua grafisch stijltje als gameplay. Hij is zeker wel tof maar ook erg kort, ongeveer 3 uurtjes over gedaan om hem uit te spelen. Maar wat er is werkt wel goed allemaal, heb me prima vermaakt en voor dat kleine prijsje is hij het wel waard ook.

Afbeelding
arjen1981

20 jan 2025, 18:42

Dungeons & Dragons: Shadow over Mystara
Gespeeld op: Arcade
Jaar uitgave: 1996
Credits screen: Link naar credits / ending screen

Afbeelding

Wat vond ik er zelf van:
Weer van genoten. Dit keer samen met mijn dochter doorgespeeld. Waar ik er jaren terug met mijn zoon al eens door heen was gegaan. Per ongelijk wel gestart met deel twee, kwam ik na een paar levels pas achter. Tower of Doom is dus deel één en gaat één deze dagen ook aan de beurt zijn. Ik hoop dan met 4 spelers. Maar in Mystra zit echt veel content en ook veel systemen, zelfs een inventory. Dat was ik allemaal al weer vergeten. Klassieker.

⭐⭐⭐
Apenheul
Beheerder
Beheerder
Contacteer:

24 jan 2025, 11:32

The Legend of Nayuta: Boundless Trails voor Nintendo Switch.
Afbeelding

Ik zou deze game willen omschrijven als de gameplay van Ys Origins gemixt met de platforming en level design van Klonoa, met wat sfeer van de Legend of Heroes Trails serie. Maar in elk opzicht is het dan net een stapje minder dan de inspiraties. Verder heb ik me er wel goed mee vermaakt, en heb na de credits alsnog de True Ending gehaald waarvoor ik nog een paar uurtjes moest doorspelen. Voor fans van de eerder genoemde games is dit wel een aanrader, zolang je er maar geen te hoge verwachtingen bij hebt. Oh ja, er staat weliswaar Trails in de titel maar ik heb eigenlijk niets kunnen ontdekken dat met die serie te maken heeft behalve wat esthetische overeenkomsten.

⭐⭐⭐
Fing3r

24 jan 2025, 23:56

We gaan lekker hard dit jaar, ik heb ook eindelijk weer wat uitgespeeld!

Mario & Luigi: Brothership (NS)
Leuke game, maar had toch wel een uurtje of tien korter gekund. En de fetchquest zorgde er bijna voor dat ik de handdoek in de ring gooide, maar met de finish in zicht heb ik toch maar even doorgezet.
Afbeelding

Indiana Jones and the Great Circle (PC)
Hier heb ik toch een stuk meer van genoten en ik waande mijzelf tijdens het spelen zo nu en dan echt een soort avonturier! Het was erg leuk om zelf de puzzels uit te vogelen en heb mij geen moment verveeld. De game is op technisch vlak niet foutloos met soms wat vreemde bugs, maar daar kon ik wel doorheen kijken.
Afbeelding
AfbeeldingAfbeelding
KillingRaptor

25 jan 2025, 13:49

Iconoclasts (PS4)
Een game die ik al best lang heb staan in de PS library maar nu eindelijk eens heb opgestart. Waarom heb ik dit niet eerder gedaan? Echt een supertoffe game dit! Het is een metroidvania maar dan eerder in de stijl van Shantae games, als in dat de wereld is ingedeeld in verschillende kleinere mappen. Speelt echt enorm goed maar wat me echt omver heeft geblazen zijn de fantastische sprites en animaties in deze! Zoveel oog voor detail, één van de mooiste pixelgames die ik al heb gezien. Echt een aanrader dit.

Afbeelding

Terug naar “Highscores, competities en uitdagingen”