20 Questions

Daag jezelf uit in onze competities of zet juist zelf een uitdaging op.
OldSchool
Contacteer:

20 Questions

08 nov 2024, 14:38

In het topic “Waarom forum jij nog?” zijn we het er denk ik wel over eens dat een forum een nostalgisch medium is. Hoewel veel mensen zijn opgeschoven naar social media en/of chats, blijven wij (de lezer en ik) vast houden aan een oud concept. Tijdens het lezen van het topic schoot me ineens iets te binnen wat we vroeger ook deden: vragenlijstjes! Die vulde je in en zette je op je Hyves pagina. Over oudere concepten gesproken… Beat that, Discord!

Goed, ik heb een lijst met 20 vragen gemaakt, laten we elkaar op deze ouderwetse manier maar eens beter leren kennen! Games-wise dan wel. Onder de spoiler de 20 vragen om ze makkelijk te kunnen kopiëren. Daarna trap ik af!

Spoiler: weergeven
1. Wat is je favoriete game aller tijden?

2. In welke game heb je de meeste tijd gestopt?

3. Aan welke videogame heb je je eerste herinnering?

4. Wat is de laatste game die je hebt gespeeld?

5. Wat is je favoriete console aller tijden (exclusief handhelds)?

6. Wat is jouw favoriete handheld?

7. Wat is jouw favoriete genre?

8. Met welke persoon zou je samen bij jou thuis een game willen spelen en waarom?

9. Als video games niet meer zouden bestaan, wat zou je dan met je tijd doen?

10. Wat is het langste dat je aan één stuk gegamed hebt? Hoe lang en welke game was het?

11. Welke game die je speelt zou je omschrijven als je guilty pleasure?

12. Welke game heeft je het meest verrast en waarom?

13. Welke game heeft wel eens gezorgd voor een rage quit?

14. Wat is de eerste console waar je ooit op hebt gespeeld?

15. Zie je jezelf over tien jaar nog gamen?

16. Als je in 2025 het hele jaar maar één game zou mogen spelen, welke game zou dat dan zijn?

17. Welk game gerelateerd uitje is je goed bevallen en zou je aanraden?

18. Welke game vind je geweldig, ondanks dat je er ontzettend slecht in bent?

19. Wat was de eerste online multi-player game die je ooit speelde?

20. Leg in maximaal tien woorden (niet cheaten!) uit wat gamen voor jou betekent.

Ik moet dan toch Tetris zeggen. Als tiener speelde ik het al op de Gameboy en ik ben nooit gestopt het te spelen. Hoewel het principe nog altijd hetzelfde is, weten ze toch te zorgen voor afwisseling. Zoals bijvoorbeeld met Tetris 99. Knap hoe een in essentie simpele game zich al die tijd relevant weet houden. Ik speelde het toen met veel plezier en ik doe dat vandaag de dag nog steeds.

Ik heb niet alles bijgehouden, maar ik denk dat het Final Fantasy Dissidia is op de PSP. Ik heb een save game van meer dan 200 uur, maar daarnaast ook veel gespeeld, niet opgeslagen en weer opnieuw geprobeerd. Ik probeerde telkens een nieuw karakter te levellen. Geweldige game, al is deze helaas wat minder goed oud geworden.

Ik heb best wel wat herinneringen aan de Videopac. Dat was de eerste console die we hadden en mijn eerste aanraking met video games. Ik heb wel ook ooit een Pong clone gespeeld, maar ik heb daar niet echt een tijdlijn meer bij. We hadden bij de Videopac een stuk of 8-10 games. Ik vermoed dat het Munchkin of Acrobats is geweest, maar ik kan het niet met zekerheid zeggen.

Solomon’s Club op de gameboy. Ik sta momenteel een beetje droog op gaming gebied, om diverse redenen. Maar dat komt altijd weer terug.

Ik twijfel tussen PS2 en Wii. PS2 is denk ik de console waar ik het meest op heb gespeeld. De Wii kregen we toen onze kids klein waren en ik heb veel fijne herinneringen aan het samen spelen. Als ik de nostalgie factor er uit haal, zou de keuze denk ik op de PS2 vallen.

Ik heb veel gespeeld op de PSP en dat was echt een geweldig apparaat. Maar de keuze valt uiteindelijk toch gewoon op de old school Gameboy. Ik heb daar als kind veel opgespeeld en dat doe ik nog steeds. Lange tijd kwam hij alleen uit de kast voor een potje Tetris, maar op dit moment speel ik veel meer Gameboy games, al is dat met name op de Analogue Pocket.

Ik zou dan kiezen voor platformers. In de breedste zin van het woord. Zelfs een game als Metroid Zero Mission valt er voor mij dan onder.

8. Met welke persoon zou je samen bij jou thuis een game willen spelen en waarom?
Ik heb hier geen echte wensen of idolen. Maar als ik iets moet noemen, dan zou ik wel met Angela Jolie Tombraider willen spelen. Ik heb een hekel aan de game, maar het concept van Angela Jolie (in TR outfit) die met mij de game speelt lijkt me dan wel gedenkwaardige foto’s op te leveren.

Waarschijnlijk nog meer table top spellen spelen. Ik speel al behoorlijk veel, maar dat zou dan vermoed ik alleen maar meer worden.

10. Wat is het langste dat je aan één stuk gegamed hebt? Hoe lang en welke game was het?
Ik weet nog ooit toen ik op kamers woonde, ik veel C&C Red Alert speelde. Er was toen een level wat ik maar super moeilijk wist te halen. Ik begon ergens na etenstijd aan de game, kreeg ergens dat moeilijke level en speelde de hele nacht door om hem te halen. Ik weet de precieze tijden niet meer precies, maar ik denk dat 19u tot de volgende ochtend 7u zeker niet overdreven is. Dus ik hou het even op 12 uur.

Without a doubt: SingStar. En alle soortgelijke games. SingStar veel samen gedaan, maar WeSing op de Wii-U speelde ik ook rustig thuis in mijn eentje. Kan ik zingen? Nee. Geniet ik er van? Ja zeker!

Dan denk ik toch Child of Light. De artwork en stijl was voor mij geheel nieuw en de gameplay sloeg ook nog eens aan. Ik hou wel van turn based. Leuk combat system, leuk artwork en goed uitgevoerd. Alle rijmpjes vond ik ook geweldig. Ik vond het ook echt super jammer toen ik hem uit had gespeeld.

Ik heb ooit één keer een speelbord omgegooid, van Risk. Met videogames kan ik me niet echt een rage quit herinneren. Wel kon Clash Royale op de telefoon me wel eens het bloed onder de nagels vandaan halen. Dat ik ben gestopt met die game, is goed voor mijn hart geweest.

Of de Zanussi Pong clone van mijn oom, of de de Videopac thuis. Ik denk die laatste, maar ik was zo jong, dat de herinneringen een beetje tijdsbesef missen.

Ik denk het wel. Ik loop tegen de 50. Als leeftijd me zou laten stoppen met gamen, dan was dat al gebeurd. Overigens, mijn vader is onlangs 72 geworden en die wil ook graag weer een keer terug naar het Bonami. Die heeft de laatste keer dat we er waren ook een geweldige dag gehad daar. Ik zie geen enkele reden om te stoppen. Nu niet, over tien jaar net zo goed niet.

16. Als je in 2025 het hele jaar maar één game zou mogen spelen, welke game zou dat dan zijn?
Dat wordt of Tetris (GB) of Bruce Lee (C64). Tetris kan altijd, en heeft ook nog eens twee speltypen. Bruce Lee is mijn go to game en die speel ik regelmatig opnieuw door. Ik kies dan denk ik toch voor Bruce Lee omdat die qua gameplay iets meer variatie biedt.

Niet zo heel lang gelden naar The Game Box geweest in Den Bosch. Die zit in een kelder, zonder daglicht, wat voor mij het Arcade gevoel versterkt. Het is wel een moderne arcade. Dus je kunt tickets winnen. Verwacht geen Donkey Kong, maar eerder veel doe dingen, zoals een Hoops game. Maar ik ben daar met mijn vrouw en twee zoons geweest en dan heb je een middag ontzettend veel lol.

Het eerste wat me te binnen schiet is Rocket League. Ik heb daar wel eens filmpjes van gezien. Die gasten vliegen minuten lang door de lucht en raken de bal altijd goed. Bij mij werkt dat niet zo… Het is vooral leuk om samen tegen elkaar te spelen, maar ik speelde ook wel eens online matches met mijn zoon. Maar dan speelt hij eigenlijk in zijn eentje. Het concept vind ik wel erg leuk en heb er toch altijd wel plezier in, zelfs al ben ik schrijnend slecht.

Counter-Strike. Versie 1.3. Steam bestond nog niet. Ik werkte als vulploegmedewerker bij AH en we speelden met een groep uit de vulploeg veel samen. Demon NL servers en dan proberen boven aan te komen met je aantal kills. Goede herinneringen aan!

20. Leg in maximaal tien woorden (niet cheaten!) uit wat gamen voor jou betekent.
Ultiem vermaak waarbij je even los komt van de realiteit.
Laatst gewijzigd door OldSchool op 09 nov 2024, 14:02, 3 keer totaal gewijzigd.
ikk
Contacteer:

Re: 20 Questions

08 nov 2024, 19:08

Psychonauts! Deze kwam ik vroeger vlak na release tegen als jong piraatje en dit spel heeft destijds de meeste indruk gemaakt met fantastische personages, een goed verhaal en leuke powers om mee te spelen. Ook nu is het nog leuk om af en toe door te spelen, helemaal nu het ook in archipelago zit.

Guild Wars, geen idee hoe lang precies maar zeker meer dan 2000 uur. Gelukkig wel uitgesmeerd over jaren.

Dangerous Dave, een 2D platformer uit 1988 voor DOS.

Ik ben gister begonnen aan Empire of the Ants op PS5.

Gamecube! De console waarmee het verzamelen voor mij begonnen is.

Ik denk de 3DS, die gaat nog altijd mee op vakantie. Verder speel ik eerlijk gezegd weinig op handhelds.

3D platformers of RPG's.

8. Met welke persoon zou je samen bij jouw thuis een game willen spelen en waarom?
Ik zou wel met Tim Schafer Psychonauts willen spelen. Ben vooral benieuwd hoe hij op sommige personages is gekomen.

Daarnaast zou ik ook wel met de Olsen twins Mary-Kate and Ashley Sweet 16 Licensed To Drive willen spelen. Al is het maar om na een kwartiertje te vragen hoe ze het vinden dat hun naam op die bagger staat.

Waarschijnlijk meer lezen, dat deed ik vroeger vooral voordat gamen won.

Ik had vroeger een vriendin die ik had ontmoet in Guild Wars. Toen zijn er wel dagen geweest dat ik het aanzette toen ik wakker werd en pas weer uit als ik ging slapen. Dat zal van een uur of 10 tot middernacht geweest zijn met alleen pauze voor het avondeten. Nachten doorhalen heb ik gelukkig nooit gedaan.

Ik ga ook voor Singstar, heerlijk vals meeblèren :)

Kelly Slater's Pro Surfer. Ik heb niks met sport games, surfen en zelfs Tony Hawk en dergelijke doet me weinig. Toen ik nog met mijn Gamecube Chronology Challenge bezig was en deze aan de beurt was ging ik hier dus met hele lage verwachtingen in, maar om 1 of andere reden klikte het en heb ik het met plezier uitgespeeld.

Vroeger speelde ik veel GunZ, een online shooter. Ik weet nog dat er steeds meer hackers het spel verpestten die gewoon onsterfelijk waren. Dat was ik uiteindelijk zo zat dat ik het spel aan het begin van een pot uitgooide en heb uninstalled.

Wij hadden vroeger thuis heel lang alleen een PC. De eerste console zal de Game Boy of N64 van vriendjes op de basisschool zijn geweest.

Dat denk ik wel. Zo lang ik het leuk blijf vinden blijf ik het doen en voorlopig vermaak ik me nog prima.

Pokémon Legends: Z-A komt volgend jaar uit, die kan ik natuurlijk niet missen.

The Boardroom, een bordspellencafé in Haarlem.

Ikaruga, ik ben echt waardeloos in bullet hell games en ondanks dat ik nooit ver kom is het toch altijd weer genieten.

Ik weet dat ik vroeger meerdere gratis multiplayer games heb gespeeld maar kan me geen titels herinneren, de eerste die ik me kan herinneren is OGame, een browser game.

20. Leg in maximaal tien woorden (niet cheaten!) uit wat gamen voor jouw betekend?
Een leuke vrijetijdsbesteding en verbinding met verre vrienden.
KillingRaptor

08 nov 2024, 21:41

Okami! Heel duidelijk Okami. Deze game brengt zoveel goede elementen van de Zelda franchise samen, heeft hele toffe combat en ziet er fantastisch uit met zijn art in de stijl van Japanse schilderijen. Ook de muziek is zo goed. Ik heb hem al verschillende keren gespeeld op verschillende platformen en telkens is het volop genieten. Prachtige game en mijn regelrechte favoriet.

Dat moet volgens mij wel Disney Speedstorm geweest zijn. Zo'n 565 uren in deze live service game gestoken. Helaas kwam de monetization van Gameloft echt te erg en ben ik er ook mee gestopt dan. Dit was maanden bijna de enige game die ik heb gespeeld. Het is een hele toffe racer met Disney personages maar misschien was het beter geweest dat deze was uitgebracht als een non live service game. Af en toe kijk ik nog eens naar wat ze toevoegen en blijkbaar zijn ze nu nog erger geworden wat monetization betreft, heel jammer dat het zo is gelopen allemaal.

Dat moet ofwel Hang On ofwel Safari Hunt op de Sega Master System zijn geweest. Als klein jongetje moest ik eens enkele dagen in het ziekenhuis overnachten en plots kwamen ze aanzetten met een tv-kast met een Master System op aangesloten. Tja, het is nooit meer goedgekomen daarna. :lol: Niet veel later was er plots ook een Master System bij ons in huis.

Sonic X Shadow Generations op de PS5. De Sonic Generations kant uitgespeeld deze voormiddag, de game was wel veel beter in mijn herinneringen, en nu begonnen met Shadow Generations. Deze speelt echt zoveel beter!

Ik zou serieus twijfelen tussen de Super Nintendo en de Dreamcast. Uiteindelijk ga ik toch wel voor de SNES gaan. Dit was de tweede console die we bij ons in huis hadden. Man wat heb ik hier veel op gespeeld en nog steeds speel ik regelmatig SNES games. Zoveel toppers waar ik zoveel goede herinneringen aan heb.

Dat moet voor mij wel de Game Boy Advance zijn. De DS is een dichte tweede plaats weliswaar. Maar de GBA was volgens mij het eerste platform waar ik zelf een deel van heb betaald indertijd. Ook zoveel mooie herinneringen aan en zoveel topgames die hierop zijn verschenen. Voor mij wel het originele model, de SP lag nooit goed in mijn handen. Gelukkig heb ik nu het originele model met een backlit schermpje. Best of both worlds.

Ik heb verschillende genres waar ik echt wel liefhebber van ben. Maar als ik er echt eentje moet uitkiezen zal het volgens mij toch wel het beat 'em up genre zijn. Ik kan zo vaak terugkeren naar deze games om er nog eens doorheen te gaan. Mijn eerste in dit genre was Turtles in Time op de SNES. En ik vind het ook fantastisch dat het genre ook echt een revival heeft gekregen dankzij toppers zoals Streets of Rage 4, TMNT: Shredder's Revenge en Fight 'N Rage.

8. Met welke persoon zou je samen bij jouw thuis een game willen spelen en waarom?
Dit is echt een lastige vraag voor mij. Maar het lijkt me wel tof om eens met Hideo Kojima een Metal Gear Solid te spelen, al zou het maar zijn om te weten hoe die verhalen zijn ontstaan in zijn hoofd.

Ik denk dat ik heel veel films zou kijken en dat ik misschien ook wel terug meer manga zou gaan lezen. Vroeger las ik die heel vaak maar je moet uiteindelijk wel keuzes maken met wat je verder gaat. Die series blijven ook lopen en kosten ook best wat geld. Ik ben zo iemand die graag echt manga vastheeft in zijn handen, digitaal lezen is echt niets voor mij.

Lastige. Maar ik denk dat het Final Fantasy IX op de PS1 was. Dit was mijn eerste RPG, had deze gekocht van een klasgenoot van me in het derde middelbaar ofzo. Ergens rond de middag opgestart en echt non stop gespeeld tot 's avonds rond 21 uur ofzo. Zeggen dat deze game me wel beviel is een understatement! Nog steeds mijn favoriete RPG ook.

Daar heb ik er wel meerdere van hoor. Senran Kagura is wel heel duidelijk mijn grootste guilty pleasure. Ze zijn enorm lewd ja maar ze spelen ook gewoon erg tof. Heb ook verschillende collector's editions van deze. Not ashamed to admit it. :lol: Ook de meeste spin-offs heb ik gespeeld en telkens vond ik ze erg tof.

Ook een lastige voor mij. Er zijn er wel meerdere maar die die me het meest heeft verrast... Misschien moet ik bij deze wel eens Bayonetta noemen. Ik weet niet eens meer hoe ik deze voor het eerst leerde kennen, je werd toen volgens mij nog niet platgebombardeerd met trailers op het internet. Maar de game heeft mij enorm verrast met zijn geweldige combat en over the top acties die erin gebeuren. Nog steeds trouwe fan van de franchise.

Menig fighter. Wat kunnen die final bosses soms zo'n cheap AI hebben! Street Fighter Alpha 3 komt sowieso in me op, Bison blijft zo'n asshole in die. Maar ook Gill in Third Strike op de Dreamcast heeft al voor menig potje vloeken gezorgd. En er zullen er zeker nog wel zijn.

De Sega Master System dus! En nog steeds heb ik heel veel nostalgie voor die console. Het verder verhaal zie je bij vraag 3.

Sowieso. Gamen zal nooit weggaan bij mij, dat weet ik nu al. Ook al zou ik geen nieuwe consoles meer kopen, mijn backlog is groot genoeg om me nog 10 jaar bezig te houden.

Moet al een game zijn waar je heel wat uurtjes kan insteken zonder dat het gaat vervelen. Super Smash Bros. Ultimate is wel een goede kandidaat hiervoor. Er is zoveel content in deze game en al gewoon tegen CPU's spelen kan heel tof zijn.

Ik doe eigenlijk niet zo veel game gerelateerde uitjes, ok sowieso beland ik altijd wel ergens in een winkel waar ze games hebben. Maar echt uitjes... Dan ga ik wel voor de retro beurs in Kalken hier in België! Al vaker naartoe geweest samen met Jessie en telkens is het daar toch wel heel tof om rond te snuisteren tussen al die games. En geld uitgeven uiteraard.

Bijna iedere scrolling shooter (de shmups zeg maar), als ik geen unlimited credits heb raak ik niet ver maar ik vind ze altijd zo tof om te spelen. Met deze bedoel ik dus games zoals Aleste, DonPachi, MUSHA, Gradius, Raiden,...

Tellen PC's opgesteld in LAN? Dan is het volgens mij de originele Counter-Strike. Toen ik naar school ging in Brugge kon je in de Game Mania op PC's spelen die in LAN met elkaar gelinkt waren en we speelden vaker wel met een groepje CS op deze manier. Maar als dat niet telt dan weet ik het eigenlijk niet eens meer. Op PC heb ik vroeger nooit echt online gespeeld en de eerste console die ik had die online kon was waarschijnlijk de 360, maar ik heb nooit een abbo genomen ervoor.

20. Leg in maximaal tien woorden (niet cheaten!) uit wat gamen voor jouw betekend?
Afleiding van de echte wereld en lekker ontspannen.
Apenheul
Beheerder
Beheerder
Contacteer:

08 nov 2024, 23:55

Ik vertel hier vaak over, ook op mijn werk, en ik geef altijd aan dat ik niet kan kiezen tussen Starcraft Brood War, The Legend of Zelda Breath of the Wild en Disco Elysium Director's Cut. Mijn hart zegt BOTW maar mijn hoofd zegt Starcraft Brood War.

Ik denk dat dat Starcraft 2 is, en dan niet eens zozeer de campaign (ik heb alleen de base-game ooit uitgespeeld) of de online modus (zeer weinig gespeeld), maar vooral custom maps en lokale skirmish games.

Paratrooper, ik heb hierover wel eens in de podcast verteld maar ik kreeg ooit een diskette waar een paar spelletjes op stonden die ik grijs heb gespeeld, Paratrooper was er een van die ik nog het beste herinner. Je bestuurde een kanon met de pijltjes en kon schieten met de spatiebalk, het doel was om zo lang mogelijk in leven te blijven terwijl vliegtuigen met parachutisten probeerden om het kanon te overwinnen.

Ik speelde vanochtend Crisis Core: Final Fantasy VII Reunion, ik was na Slyrim namelijk wel toe aan een meer bite-sized ervaring en daarin volstaat deze game wel. Ik vermaak me er goed mee.

Super Nintendo. Maar dat komt eigenlijk vooral omdat ik destijds vooral PC gamer was en sommige games zoals Sim City, Lemmings en Syndicate kwamen ook op de SNES uit. Ik heb ook dagenlang elementen van mijn favoriete PC games nagemaakt in Mario Paint, denk aan Day of the Tentacle en Sam & Max.

Ik heb wel iets met bijna alle handhelds maar ook hier zeggen mijn hart en hoofd iets verschillends. Mijn hart zegt Nintendo DS maar mijn hoofd zegt Switch. De Nintendo DS was zo'n goudmijn aan oude en nieuwe franchises, we vergeten nog wel eens dat de iPhone en touch-screen gaming pas ruim na de lancering van DS zou komen.

Strategy in alle vormen en kleuren. Real-time, turn-based, tactics, etc. Binnen dat genre heb ik een voorkeur voor turn-based tactics maar dat hoeft niet per se iets a la Fire Emblem te zijn. Ook Civilization en natuurlijk Starcraft hebben onverminderd aantrekkingskracht op mij.

Ik wil dan graag een bekende naam noemen, maar ik besef me tegelijkertijd dat ik het meeste plezier uit een game haal als je samen op een constructieve manier lol kan hebben. In filmpjes van Red Bull Racing zag ik dat Max Verstappen mooie humor heeft en een soort geek-mode heeft die zich goed voor potjes Mario Party o.i.d. zouden kunnen lenen.

Dan zou ik me op muziek storten, niet zozeer in het consumeren maar vooral in het maken, dat is iets waar ik al sinds de jaren 90 mee bezig ben (destijds Fast Tracker 2, later ook andere software zoals Propellerhead Reason en analoog) en wat nu op een laag pitje staat.

Het was Diablo 2: Lord of Destruction bij een goede vriend van mij tijdens een zomervakantie toen ik nog op de middelbare school zat. Ik meen dat we sowieso langer dan 24 uur speelden met hooguit een pauze van een uur om te eten. Ik kijk altijd graag terug op die ervaring.

Ik heb niet echt een guily pleasure omdat 'guilty' suggereert dat er een vorm van schaamte bij zit, maar ik speel graag Atelier games die ogenschijnlijk voor vrouwen ontworpen zijn. Ik vind die gameplay gewoon heerlijk ontspannend en het is allemaal niet zo serieus.

Mijn eerste ingeving is 9 hours 9 persons 9 doors, en de reden is dat ik altijd weinig had met cutcenes en in-game teksten lezen; maar deze game liet mij maar niet los en opende voor mij de deuren naar een heel nieuw genre waar ik voorheen de ogen altijd voor gesloten had.

Ik kan me eerlijk gezegd geen game voor de geest halen waarbij ik heb ge-rage quit maar ongetwijfeld is dit wel ooit gebeurd.

De NES, en specifiek de Action Pack die ik ooit van mijn ouders kreeg met Super Mario Bros en Duck Hunt. Ik speelde al wel eens PC spelletjes maar Mario was de eerste game die ik speelde waar het scherm ook constant vloeiend bij scrolde en hierdoor raakte ik snel overprikkeld. Ik herinner me goed dat ik na het uitspelen van level 1-1 de NES alweer uitzette omdat ik overprikkeld was.

Ongetwijfeld, zo lang als ik leef zal ik blijven gamen.

Civilization VI, nu weet ik dat VII volgend jaar uitkomt maar als ik daarvoor zou kiezen zou ik tot 11 februari niet mogen gamen.. het voordeel is dan wel dat er mogeljik al patches en expansions uit zijn tegen de tijd dat ik wel aan VII mag beginnen :)

De Button Bashers Dag natuurlijk! Leuk om bij OldSchool te lezen over The Game Box, daar heb ik me ook wel eens goed vermaakt.

Super Smash Bros Ultimate lijkt me hier wel een geschikt antwoord, ik beheers van een paar characters de move-set wel en ik kan van mensen winnen die het weinig hebben gespeeld, maar ik geloof niet dat ik ooit een online-match tegen vreemden gewonnen heb,

Ik denk Starcraft met modem wat ik wel eens met een neef van mij speelde, en met vreemden was het denk ik Graal Online wat een MMORPG was die gebaseerd was op Zelda A Link to the Past. Later zou ik ook Counterstrike spelen maar dat heb ik niet echt vaak gedaan.

20. Leg in maximaal tien woorden (niet cheaten!) uit wat gamen voor jouw betekent?
Gamen is voor mij herinneringen maken.
kingoftherain

09 nov 2024, 12:33

Final Fantasy III op de Super Nintendo, tegenwoordig beter bekend als Final Fantasy VI. De gehele combinatie van de karakters, het verhaal, het gevechtsysteem en de muziek geeft dit spel voor mij een magisch gevoel. Er zitten een paar hele emotionele gebeurtenissen in waar ik elke keer weer naar uitkijk als ik het speel. Daar tegenover staat dat er ook wat humoristische momenten zijn. De muziek van dit spel is echt prachtig. Eind jaren '90 heb ik de hele soundtrack, bestaande uit 3 cd's, van het internet gedownload met een inbelmodem. Daar ben ik wel een paar dagen mee bezig geweest, aangezien het downloaden van één liedje destijds ongeveer een half uur duurde.

Met gemak World Of Warcraft. Ik begon er in 2007 mee en ben daarna behoorlijk verslaafd geweest. Tegenwoordig kan ik gelukkig af en toe een paar uurtjes spelen en dan is het weer even leuk geweest.

Thro' The Wall op de ZX Spectrum. In principe is het gewoon een simpele Breakout kloon, of Arkanoid als die game bekender voor je is. Het ziet er echt heel basic uit en heeft maar één geluidje en dat is wanneer de bal de grond achter/onder je raakt.

Hollow Knight, daar had ik vanmorgen even zin in. Niet dat ik er heel veel ervaring mee heb, hoor. Ik ben er al vaker aan begonnen, maar heb vanmorgen de eerste baas pas verslagen. Ik snap wel dat mensen dit een gaaf spel vinden.

De Super Nintendo. De eerste keer dat ik het apparaat bij een vriend in actie zag viel mijn bek open van verbazing. Super Mario World zag er zoveel mooier uit dan wat ik op de NES had gezien. En dat was nog maar een louwnsj titel (sorry, Mike :innocent: ). Eind 1994 kreeg ik mijn eigen exemplaar. Dat was de bundel met Super Mario All-Stars en Starwing erbij. Good times!

Ik heb wel een paar handhelds en een stapeltje spellen, maar ik ben ook weer niet echt een handheld gamer. Ook de Switch gebruik ik zelden in handheld mode. Het meeste heb ik op de 3DS gespeeld, dat is het dichtste bij een antwoord dat ik kan geven.

In theorie is dat niet-tactische JRPG's, dus Final Fantasy tot en met Final Fantasy X, Dragon Quest, Suikoden, Octopath Traveler. Dus niks met je poppetjes moeten verplaatsen, minigames uitgezonderd. Het enige is dat ik tegenwoordig wat minder de moeite neem om voor een lang avontuur te gaan zitten, dus ik speel er helaas niet zoveel meer uit als vroeger.

Ryan Reynolds. Superleuke gast lijkt me dat. Ook geen bezwaar als z'n vrouw meekomt. The more, the merrier.

Dan zou m'n comics collectie een stuk groter zijn en zou ik waarschijnlijk meer tijd nemen om die te lezen.

Dat zal sowieso World Of Warcraft geweest zijn. Ik weet geen precies aantal, maar het was waarschijnlijk ongezond lang.

Suicide Squad: Kill The Justice League. I know, I know...

Final Fantasy II / IV. Ik verwachtte dat het een spel als Secret Of Mana zou zijn, niet wetend dat turn-based combat bestond.

Echt raqe quitten doe ik niet. Ik ben dan meer teleurgesteld in mezelf. Menig soulslike zorgt daar wel voor.

Een vriendin van mijn zus had een NES thuis. Ondanks dat ik niet met haar omging had ik heel brutaal gevraagd of ik ook even een stukje mocht spelen. Het zal ook niet langer dan een kwartiertje geweest zijn.

Zeker te weten. Het is zelfs de bedoeling dat ik ergens binnen die tijd de platinum voor Bloodborne binnenhengel.

Eiyuden Chronicle: Hundred Heroes. Volgens mij ben je daar wel een tijdje mee bezig. Dat gecombineerd met het feit dat ik over het algemeen op een slakkentempo game en ik tegenwoordig niet zoveel meer speel als vroeger, dan moet ik het wel over een heel jaar kunnen spreiden. En als ik karakters mis tijdens een eerste playthrough, dan kan ik het altijd nog een keer proberen.

De Button Bashersdag, natuurlijk. En aanraden zal ik dat zeker. Komt allen!

Returnal. Ik kom maar niet voorbij de eerste baas en soms raak ik geeneens zo ver, maar toch start ik het zo nu en dan op om het nog eens te proberen.

Dat was The Settlers III. Ik woonde nog wel thuis, maar had m'n eigen internetabonnement afgesloten bij Sonera Quicknet, nadat ik van mijn vader op mijn lazer had gekregen voor het downloaden van de Final Fantasy III soundtrack. Ons telefoonabonnement ging via zijn werk en hij had er wat gezeik door gekregen. Dat was natuurlijk niet mijn bedoeling, maar ik snapte wel waarom hij zacht gezegd niet zo blij was. Afijn, ik had mijn eigen, snellere verbinding en wilde eens kijken hoe een spel als The Settlers III online gespeeld werd, want ik had geen idee. Dus ik log in en wordt in een potje met twee andere spelers geplaatst. Die beginnen meteen te chatten en te overleggen, terwijl ik geeneens de knop kan vinden om ook wat te kunnen zeggen. Terwijl ik naarstig op zoek ben naar de chat-knop, zijn de andere twee al zo ver dat ze drie uur peace tijd wilden houden, oftewel drie uur bouwen en uitbreiden voordat er aangevallen mag worden. Dat ging 'm sowieso niet worden, want over een half uur ofzo zouden we gaan eten. Ze zullen misschien wel gescholden hebben, want ik heb de game toen maar verlaten. Oké, ik heb amper gespeeld, maar toch.

20. Leg in maximaal tien woorden (niet cheaten!) uit wat gamen voor jouw betekent.
Effe d'ruit.
Afbeelding

Wooloo = love, Wooloo = life
Mark

09 nov 2024, 13:43

Dat moet toch Donkey Kong Country zijn. Dat was de game die altijd gespeeld werd bij mijn oudere neven. Later namen mijn ouders de SNES van hen over met een zwik klassiekers erbij (DKC, DKC3, Super Mario Allstars, Zelda. Ook Killer Instinct en Doom, al kreeg ik die een paar jaar later pas omdat mijn ouders dat nog te gewelddadig voor me vonden. Met die games heb ik overigens nooit wat gehad). Anyway, DKC. Toevallig twee weken geleden nog uitgespeeld zonder één leven te verliezen. In meerdere periodes in m'n leven heeft die game veel voor me betekend en dat moet dan ook wel mijn all-time favoriet zijn.

Mario Kart DS. Ik was bloedfanatiek en speelde altijd Time Trials, concurrerend op het fameuze mariokart64.com.com/mkds. Ik ben een paar jaar daar #1 van NL geweest en heb menig nationaal record in handen gehad. Zeer fanatiek gespeeld, tot het moment dat ik volgroeid was en niet meer zo fanatiek kon spelen. Mijn handen waren te groot geworden voor de input die gevraagd wordt (ik ben 2 meter) en kreeg standaard na een kwartier (of in Lap 3) kramp. Na mijn 16e of 17e nooit meer een persoonlijk record kunnen rijden helaas.

Ik vermoed Super Mario Bros op de NES. Vrienden van mijn ouders hadden een NES en een SMD. Daar speelden we altijd SMB en Streets of Rage II, geweldig. Een andere vriendin van mijn moeder had een NES met die rare controller waar je op moest staan om te rennen, dat kan ook de eerste geweest zijn.

Ocotopath Traveler II. Gisteren even een half uurtje aan begonnen. Ik vlieg over een paar uur naar Spanje en wilde het alvast allemaal een beetje op me laten inwerken.

De SNES, zie vraag #1. Dit was ook de console waar ik voor begon te verzamelen (onder invloed van laffer35's 100 SNES Games in 10 Minutes) op YouTube.

De Gameboy. De eerste handheld die ik kreeg was de GB Pocket, in 1998 of 1999. Elke zoveel maanden heb ik het GB-virus weer en dat is een zeer heftig virus.

Dat wisselt dusdanig vaak dat ik hier geen zinnig antwoord op kan geven.

Gianna Michaels. En laat die game maar zitten.

Zelf een video game maken, easy money dan. Waarschijnlijk nog meer voetbal kijken en meer boeken lezen.

Dat zal ongetwijfeld in mijn Mario Kart DS periode geweest zijn. Geen idee hoe lang. Ben gelukkig nooit verslaafd geweest aan MMORPG's. Ik ben nogal verslavingsgevoelig dus ik mijd ze ook als de pest.

Net als Niels schaam ik me nergens voor. Laatst was er een vriendin van mijn vriendin over de vloer die me belachelijk maakte dat ik Stardew Valley speelde. Kwam als een verrassing, maar dat zal hem dan wel zijn.

Waarschijnlijk ISS Pro Evolution 2 op de PS1. Ik speelde dat pas voor het eerst rond 2018 o.i.d. en ik verwachtte het zoveelste standaard voetbalspel. Dat bleek uiteindelijk zo'n ongekend goede game te zijn dat ik het jaren lang regelmatig met een vriend hier gespeeld heb. Dusdanig fanatiek dat ik hele dashboards bouwde met alle uitslagen, meest scorende spelers etc. etc.. Mooie tijden.

Welke niet? Ik moet en zal altijd winnen en mijn doel behalen in games. Bij Mario Kart DS was het het ergst. In de tijd dat ik fanatiek speelde heb ik volgens mij 4x een Nintendo DS moeten kopen omdat ik ze uit woede kapot maakte. Ik was toen 14, 15, 16, 17 (zo iets), dus dat was een hoop geld. Ook een hele dure designertafel van mijn ouders heeft flinke schade opgelopen omdat ik er met de DS putjes in sloeg. Ik word nogal driftig als iets niet lukt. Ben inmiddels 32 en heb dat inmiddels wel goed onder controle. Ik zou graag aan Dark Souls willen beginnen maar om die karaktereigenschap denk ik dat ik het nog niet gedaan heb; bang voor mijn inboedel.

Zie hierboven, NES, SNES of SMD.

Weet ik niet, ik denk het wel. Hopelijk met mijn zoon (of dochter), maar die zal over 10 jaar wel net als alle kinderen het dan populaire spel willen spelen.

Doe dan maar een gigantische game met genoeg te doen voor een jaar en meerdere paden om te volgen. The Witcher III is de eerste die bij me op komt.

Poe, waarschijnlijk de Gamers Dag in Utrecht ergens rond 2007. Georganiseerd door ds-gamer.nl waar ik toen veel zat (wie kent het nog?). Daar kwamen toen alle goede spelers van MKDS en er was ook een toernooi. Ik won het toernooi, dat was geweldig.

Zonder arrogant over te willen komen zijn er weinig games waar ik slecht in ben (en ja, dat klinkt ongelofelijk arrogant, ik weet het. Sorry). Als ik het interessant genoeg vind kom ik door mijn fanatisme eigenlijk altijd wel bij mijn doel.

Waarschijnlijk ook Mario Kart DS. Bijna niemand had in die tijd WiFi en diegene die het hadden beveiligden hem zelden met een wachtwoord. Avonden liep ik door de buurt met de DS omdat ik wist welke huizen onbeveiligde WiFi hadden om online MKDS te kunnen spelen. Ik ging ook vaak naar de McDonald's, die hadden als een van de eerste gratis WiFi en daar zat ik dan uren en uren met slechts één milkshake (banaan, groot) om online te kunnen spelen. Mooie herinneringen.

Jouw betekend? Kom op...

Leuk tijdverdrijf, herinneringen maken.
Pius

09 nov 2024, 21:51

Nou daar gaan we dan :)

Vind ik lastig, omdat ik best wel een breed spectrum aan games leuk vind. En niet alle games die vroeger goed waren zijn nu nog steeds goed. Nou ja alles bij elkaar kan het er eigenlijk maar 1 zijn. Dat is Okami. Een tijdloze klassieker die iedereen gespeeld moet hebben wat mij betreft.

Zonder twijfel World of Warcraft als single game. Als je franchises bij elkaar optelt dan moet het sowieso Mario Party zijn. Dat is bij elkaar in totaal veel en veel meer dan WoW (gelukkig). Ook Sea of Thieves veel gespeeld en er zitten ook flink wat uren in de diverse smash bros games.

Poeh dat is een lastige. Ik denk dat dat Super Mario World op de Gameboy is, maar ik ben daarvoor denk ik ook al wel eens met arcades in aanraking geweest.

Castlevania: Portrait of Ruin

De Wii, alhoewel er wel een aantal andere consoles erg dichtbij komen (Switch, Gamecube).

Nintendo DS. In zijn tijd revolutionair en de games zijn nog steeds allemaal goed speelbaar. Zitten echt veel topgames op dat kleine dingetje.

Aangezien Mario Party niet echt een genre is slaan we die over. Al zou je party games wel hoog in het lijstje kunnen hebben. Zeker v.w.b. multiplayer. Ik houd ook heel erg van adventure games (zelda etc.) en platformers kan ik soms ook waarderen, maar niet altijd. Metroidvania's ga ik ook goed op.

Ik zou Reggie Fils-Aimé wel eens willen uitdagen voor een potje Smash Bros. My body is ready!

Wat ik nu ook met het meeste van mijn tijd doe. Lekker doorbrengen met mijn gezin en lekker bezig zijn in en om het huis. En natuurlijk Lego niet te vergeten!
En ik zou heel de dag naar Video Game Muziek luisteren, dat is een van mijn grote passies.

Dat kan best 12+ uur in WoW zijn geweest. Al heb ik ook ooit een keer een sessie Mario Party 5 gehad van 50 beurten die ruim 10 uur geduurd heeft.

Oeh dat vind ik lastig. Ik moet dan toch direct denken aan die on-rail shooters op de Wii. Soms zijn die echt bagger qua kwaliteit, maar ze zijn ook vaak stiekem heel leuk haha.
Als het niet per se om games zelf gaat dan is het luisteren naar Video Game muziek. Dat doe ik vrijwel dagelijks en brengt me echt vaak ook terug naar de games die ik gespeeld heb. Vind dat vaak nog leuker dan het gamen zelf. De muziek is voor mij van kritiek belang.

Breath of the Wild. Had nooit verwacht dat het zó anders zou zijn dan de andere Zelda's. Wel in positieve zin natuurlijk.

Dat zijn er genoeg, maar Eternal Darkness op de Gamecube spant denk ik hierin wel de kroon.

Dat was de SNES

Ja, wel in de beperkte mate waarin ik het nu ook doe. Ik hoop vooral de retro-gaming weer wat meer op te kunnen gaan pakken. Hopelijk ontwikkelt mijn zoontje er op termijn ook interesse in.

Als ik alleen zou zijn dan doe maar Breath of the Wild of Tears of the Kingdom. Maar anders graag een Mario Party. Mag Super Mario Party zijn denk ik :)

Alle BB-dagen die ik tot nu toe heb bijgewoond. Dat zijn stiekem toch wel herinneringen voor het leven. Daarnaast de oude locatie van het Bonami Spelcomputermuseum in Ede (of was het Epe?). Heerlijk sfeervol oud pand met lekker veel knusse kamertjes. Leuke dag gehad toen daar!

Smash bros, de hele serie. Ontzettend slecht zou ik niet zeggen trouwens, maar ik ben er niet zo goed in als bijvoorbeeld Mario Tennis (waar ik nog nummer 1 van de wereld heb gestaan).

Star Trek Voyager Elite Force. Ook een gave single player trouwens!

Lekker onthaasten samen met vrienden of desnoods alleen.
"Come back when you can put up a fight."
Dynamike
Beheerder
Beheerder
Contacteer:

22 nov 2024, 20:01

--- Inleiding ---

Laat ik beginnen te zeggen dat ik elk woord van dit topic heb gelezen. Echt een super mooi en tof topic. Ik vind het geen Hyves-ding, al was het daar wel groot, maar eerder een vriendenboekje-ding. En die vul ik graag in! Heb ook best wel veel herkenbare dingen gelezen en zelfs een antwoord dat ik ga pikken van KingotheRain. Denk ik...

--- 20 Vragen en antwoorden ---

Dat is echt verschrikkelijk moeilijk om te zeggen. Elk genre heeft wel een paar favoriete games. Als het gaat om arcade-achtige games zeg ik H.E.R.O. Gaat het om actionadventures zeg ik Rick Dangerous maar ook Uncharted 2 en Red Dead Redemption 2. Gaat het om Soulslike dan zeg ik Bloodborne. RPG's? FF7 en Witcher 3. Point and Click adventures: LOOM. FPS: Doom 2018. Het zijn er zoveel...

Dat is ongetwijfeld Hearthstone. Die game is inmiddels 10 jaar oud en dat heb ik avonden, nachten, en dagen gespeeld. Nog steeds. Soms een kwartier, soms een uurtje, soms drie keer per dag een half uur. Maar ik speel het nog steeds. Ik heb nu besloten er geen geld meer aan uit te geven, maar ik weet zeker dat bij de volgende uitbreiding ik ook gewoon weer 80 euro tegen het scherm aangooi en gewoon weer de uitbreiding koop.

Pac-Man op de Atari 2600. Mijn oom had er eentje staan, in de huiskamer. Hij had een soort schouwachtige constructie waarop de TV stond in de huiskamer en op die schouw zat ook een openhaard etc, en daar stond hij. De Atari 2600. Aan de huiskamer TV. Op een verjaardag, toen ik 4 of 5 was denk ik, begon ik met spelen. Normaal wilde ik nooit naar die verjaardagen, want die waren altijd saai, maar vanaf dat moment was ik er erg graag. Heel stil achter een stoel die deel uitmaakte van de zitkring zat ik met die joystick. Heel de avond gamen. Magisch.

Diablo 4. Maar over 2 uur is het Alan Wake 2. Ik heb gisteren mijn PC opnieuw geïnstalleerd omdat er een hapering in zat. Ik vermoed dat het uiteindelijk een setting in de bios was, want na een bios-default/optimized settings-reset (die ook echt iets aanpaste in mijn memory settings) draait Black Ops 6 wel zonder stotteringetjes. Daarna Diablo 4 opgestart om te testen en dat liep ook goed. Echt gespeeld is het dus niet, maar ik heb het wel gedaan. En straks ga ik lekker met de voetjes tegen de verwarming aan, met een colatje en een bakje chips beginnen aan Alan Wake 2.

Dit is uiteraard de PlayStation 1. De reden dat ik voor deze console aan het verzamelen ben ik niet alleen omdat het de eerste console was die ik zelf kocht. Al helpt dat in de nostalgische waarde wel mee; maar het is de console waar zoveel mooie games voor zijn uitgekomen die we vandaag de dag nog spelen of kennen. Zoveel reeksen die er gestart zijn. Een paar voorbeelden zijn Demons Souls/Dark Souls die voortkomen uit King's Field. Need for Speed begon er net als Medal of Honor. Tomb Raider. Crash Bandicoot. Gran Turismo. Metal Gear Solid. Resident Evil. Niet alles was exclusief, maar ze waren er wel op te spelen.

Dat is toch wel de 3DS geworden. Hoe tof ik de PSP ook vind, de Vita, de 3DS heeft zulke toffe games. Het 3D-effect vind ik stiekem toch heel erg tof maar wel pas vanaf de New 3DS. Want de eye-tracking die daarin zit maakt het zo veel comfortabeler.

Ik denk toch, over mijn hele leven gezien dat het platformers zijn. Onlangs nog speelde ik Astrobot en dat is gewoon heerlijk. Point and Click Adventures zijn ook wel een heel groot favoriet genre. Maar denk toch dat het gevoel van een platformer, als je een level in 1 flow doorspeelt zonder dood te gaan en onmogelijklijkende sprongen goed doet... er is niets dat dat verslaat.

Dan zou ik samen met Randy Orton wel Elden Ring willen spelen. Die man heeft er 600 uur ingestoken. Dus dat lijkt me wel fun.

Meer films en series kijken. Want daar gaat ook een hoop tijd naartoe. Dus dat zou ik dan uitbreiden.

Ik denk dat het een aantal games kunnen zijn. Het zou Everquest kunnen zijn. Waarbij ik overdag begon en tot de zon opkwam nog aan het spelen was. Het zou Breath of the Wild kunnen zijn waar ik, volgens mij, 16 uur aan 1 stuk heb zitten spelen op een dag. Het zou Tiberian Sun kunnen zijn toen ik samen met mijn partner tegen een bevriend stel van 's ochtends tot diep in de nacht multiplayer heb zitten spelen in de huiskamer. Dus hier zal het tussen gaan.

Dat zijn toch mobiele games zoals Meow Tower, Candy Crush en dat soort dingen. Gewoon match-3 games die je dan lekker even op je telefoon tijdens het poepen speelt.

Hele lastige. Astrobot is de meest recente waarbij de game mij verraste omdat het zoveel plezier bracht en ik dat niet had verwacht. Tetris Effect verraste mij met wat het deed met beeld en geluid. The Witcher 3 verraste mij met hoeveel mooie en toffe stories erin die game zitten. Maar Kula World op de PS1 verraste mij met hoe leuk dat was, en nog steeds is. Mark of the Kri op de PS2 verraste mij met hoe tof die game in z'n geheel was omdat ik die eigenlijk niet kende voordat ik hem opstartte. Maar ook Red Dead Redemption 1 verraste mij met de wereld die Rockstar heeft gebouwd. Er is dus best nog wel verrassing te vinden. Super Metroid die ik pas in 2018 ofzo voor het eerst speelde en ik verrast werd door hoe goed die game is. Kortom; er is genoeg en het kan nog steeds.

Geen, ik heb wel eens frustratie gehad waardoor ik de game even weglegde, maar nooit rage quit. Daar doe ik niet aan.

Atari 2600

101%! Ik heb voor als ik met pensioen ben al een domein geregistreerd: opagamer.nl. En daar ga ik dan, als ik met pensioen ben, dagelijks mijn game ervaringen neerschrijven.

Ik denk S.T.A.L.K.E.R. 2. Ik kan genoeg games verzinnen uit het verleden, maar het is toch het mooiste om dan een nieuwe game te nemen die open wereld heeft, veel side missions en dan kom ik er wel. Of Pinball FX met alle tafels unlocked. Dat kan ook.

Dan is het natuurlijk de BBdag. Gewoon om te bounden met de mensen op het forum/Discord, lekker een spelletje te spelen en pizza te eten onder het genot van gesprekken met gelijkgestemden.

Hier pik ik het antwoord van KingotheRain: Returnal. Ik ben best wel fan van twin-stick shooters, in welke vorm dan ook, en helemaal van Housemarque. Ben ik er goed in? Zeker niet. Maar ik vind het wel super tof om te spelen.

Dat is heel lastig. Want wat is online? Als we online echt bestempelen als internet-online, dan denk ik dat de eerste die ik ECHT speelde toch wel Everquest is. Daarvoor speelde ik wel LAN-games natuurlijk. De eerste Command and Conquer bijvoorbeeld. Maar dat was niet online.

Vermaak, vergeten en verdienen. En dat laatste bedoel ik dan..... (sorry, 10 woorden)
Afbeelding
Shmupz

28 nov 2024, 22:53

Moeilijke... Ik denk Turtles in Time of Mario Odyssey. Beide games zijn :love: :heart:

Guild Wars 2

Prince of Persia :rolleyes: Ik mocht alleen nooit mee spelen, want ja.. Meisjes gamen niet.

Hogwarts Legacy :investigate:

PC (niet echt een console, maar anders de SNES)

Nintendo DS Lite als ik er dan één moet kiezen. Heb ik veel uren mee doorgebracht. Ik ben alleen niet perse een handheld gamer.

Adventure / puzzle games.

Met mijn beide partners. Gezellig en fun!

Meer tijd in mijn andere hobby's stoppen, niet zo moeilijk.. Nog meer breien, films kijken, wandelen etc. etc.

Ik denk 12+ uur in Diablo 3 toen ik dat nog veel speelde samen met een vaste groep.

Donkey Konga. :happy: Taiko, Osu.. Any ritme game misschien wel.. Dat zijn gewoon lekkere games om mee te ontspannen.

Mario Odyssey. Die game heeft ervoor gezorgd dat ik weer opnieuw into gaming gezogen werd. I love that game!

Dat zijn er genoeg. Maar vooral platformers.

PC (maar als dat niet telt, dan de GameCube)

Misschien sporadisch. Ik doe het steeds minder. Maar wanneer er bijv. een nieuwe Nintendo uit komt zijn er vast weer wat games die ik ga oppakken om te spelen.

Mario Odyssey

Haha, genoeg leuke dingen.. Bijv. pinball museum in Rotterdam. Alleen instant overprikkeling guaranteed bij dit soort uitjes. :lol:

Cuphead

Diablo 3

Gezelligheid met vrienden / partners, ontspanning en vermaak met zak chips.

Terug naar “Highscores, competities en uitdagingen”