Button Bashers Top 25 Draft: PlayStation 4!

Nostalgie! Alles vanaf de Atari 2600 t/m de Nintendo GameCube.
arjen1981
Animal Crossing Tour 2020

Re: Button Bashers Top 25 Draft: PlayStation 4!

15 feb 2025, 16:14

Ik had Dynamike nog over proberen te halen om Dark Souls III te doen. Dat zat er niet in en snapte ik later ook goed ;) Maar iets als Trails of Mana was voor mij helemaal onverwacht verwacht. Ik heb vroeger de Playstation original geimporteerd. Maar ik kon er niet een waardig vervolg in vinden zoals Chrono Cross dit absoluut wel was. Ik heb Trails of Mana zelfs zodoende weer van de hand gedaan. Dit deed mij deze remake ook compleet negeren. Maar je zet een mooie afsluiting niet.

En Knowledge is Power en The Last Guardian zijn ook twee mooie toevoegingen. Is Power is heir erg veel gespeeld. Op verjaardagsfeestjes waren beide delen de goto spelen. Leuker dan 30 seconds.

The Last Giardian heb ik ook sterk overwegen. Voor mij hoort die ook absoluut in de top 25 thuis! En dat Fumito Ueda niet een nieuw deel neerzet maakt mij erg enthausiast.

Ik heb echt nog wel een hele lijst met wat voor mij nog in de top hoort:

Ace Combat 7 Skies Unknown
Alien Isolation
Axiom Verge
Dark Souls III
Firewatch
Hotshot Racing
Judgement
Megaman 11
Metal Gear Solid V The Phamtom Pain
Monster Hunter World
Mortal Shell
Prey
Resident Evil VII Biohazard
Sekiro Shadow Die Twice
Shovel Knight
The Evil Within
Transformers Devastation
Undertale
Untitled Goose Game by House House
Valyria Chronicles 4
Yakuza Zero

Ik heb met veel plezier alle entries gelezen en ook geschreven!
KillingRaptor

15 feb 2025, 16:46

Transformers Devastation is inderdaad ook een topper en al helemaal als fan van de cartoon. En Shovel Knight is een echte indie topper net als de uitbreidingen op de base game.
Mark

15 feb 2025, 17:56

Haha, heerlijk verhaal zeg @kingoftherain. Helemaal gelezen natuurlijk, leest lekker weg. Sowieso mooi om die herinneringen van vroeger te lezen, dat geeft toch een flinke hoeveelheid jus aan een review. Heb zelf niet zo heel veel herinneringen aan gaming of ik beleef het minder intens dan jullie, dat kan ook. Heb meer herinneringen aan games kopen / verzamelen dan het spelen en uitkijken naar. Ben ook 10 - 12 jaar primair verzamelaar geweest, sinds een jaar of 5 is dat geswitcht naar primair spelen en secundair verzamelen.
OldSchool
Contacteer:

15 feb 2025, 18:30

Ik heb ook nooit dat uitkijken naar gehad. Ik heb wel altijd games gespeeld, maar ik ben meer van de ‘allesgratis.nl’. Toen ik jong was, was het wat mijn ouders kochten. Met de C64 en de PC, was het alles wat ik kon kopiëren. En zelfs later tijdens het verzamelen, was het vooral wat ik cheap kon krijgen. En hoewel ik tegenwoordig gerichter koop, ben ik nog steeds niet bezig met hypes. Ik kijk nooit een Nintendo Direct of State of Play. Ik heb ook geen IP’s waar ik nou zo bijzonder fan van ben, dat ik uitkijk naar de nieuwe release. Ik kocht ook zelden bladen. Ik vind het nu wel leuk om te bladeren in oude bladen, maar ik koop er nooit eentje in de winkel om nieuwe ontwikkelingen te volgen. Echt, die hele kant van het gamen is compleet aan me voorbij gegaan.
OldSchool
Contacteer:

18 feb 2025, 10:59

Afbeelding

Overcooked

De laatste die ik nog effe wil noemen is Overcooked. We zijn begonnen met 1, toen 2 en inmiddels hebben we de All you can eat editie. We hebben deze game hier in huis ontzettend veel gespeeld. En het gebeurt nog. Mijn dochter komt regelmatig langs om samen met haar moeder Overcooked te doen.

Overcooked is een spel voor 1-4 spelers, in couch co-op. Je runt een restaurant en moet gerechten maken. Uiteraard onder tijdsdruk. Het zijn behoorlijk creatieve restaurants, waarbij het je uiteraard niet makkelijk wordt gemaakt om iets te bereiden. Meestal moet je dingen bakken, bakken en samenvoegen. Vervolgens op een bord (die je ook zelf mag afwassen) en inleveren maar!

Het vergt de nodige communicatie en afstemming. Wie doet wat? En wat is efficiënt en wat niet? Hilarisch spel. Al kun je hem ook serieus spelen, maar zeker met meerdere personen is ook een regelrecht party spel.
Ribbelchips

18 feb 2025, 11:10

Mijn schaduwlijstje:

- Mafia remake
- Two Point Hospital
- Monster Boy and the Cursed Kingdom
- Valkyria Chronicles 4

De PS4 was voor mij ook echt de perfecte remaster console. Ik heb echt tientallen games opnieuw gespeeld die origineel voor PS3/Xbox 360 of Vita verschenen. Een bloemlezing:

- LA Noire (Staat in mijn top 25 goat)
- Valkyria Chronicles Europa edition (ook top 25 materiaal)
- Catherine Full Body
- Tales of Vesperia definitive edition
- Resident Evil Origins
- Ni No Kuni remastered (Staat ook in mijn top 25)
- Danganronpa 1 + 2
- Zero Escpape: The Nonary games (9 hours 9 persons 9 doors + Virtues Last REward)
- Mafia II
Afbeelding
arjen1981

19 feb 2025, 08:52

Valkyria Chronicles 4 heb ik ook heel hoog staan. Monster Boy and the Cursed Kingdom vind ik ook een hele goede. Een perfecte remake. Maar ook voor remasters is de console inderdaad prachtig.

The Yakuza Remastered Collection
WipEout Omega Collection
Dark Souls: Remastered

En voor mij kwam Dark Souls II: Remastered hier pas echt tot zijn recht en begon deze juist echt uit te gaan blinken voor mij
KillingRaptor

19 feb 2025, 10:21

arjen1981 schreef:
Monster Boy and the Cursed Kingdom vind ik ook een hele goede. Een perfecte remake.
Monster Boy is toch geen remake maar een volledig nieuw deel? Wel een hele gave game! De remake die je bedoelt is volgens mij Wonder Boy: The Dragon's Trap en die is ook super.
arjen1981

19 feb 2025, 10:42

KillingRaptor schreef:
19 feb 2025, 10:21
arjen1981 schreef:
Monster Boy and the Cursed Kingdom vind ik ook een hele goede. Een perfecte remake.
Monster Boy is toch geen remake maar een volledig nieuw deel? Wel een hele gave game! De remake die je bedoelt is volgens mij Wonder Boy: The Dragon's Trap en die is ook super.
Je hebt helemaal gelijk. Goed dat je corrigeert. Natuurlijk is dat Dragon's Trap. Ik moet Monster Boy and the Cursed Kingdom nu dus snel gaan spelen!
Ribbelchips

03 mar 2025, 16:28

Transformers Devastation was voor mij een Xbox 360 game. Anders had ie ook zeker kans gemaakt om in mijn lijstje te komen.

Ik zie net trouwens dat niemand Persona 5 heeft genoemd. Dat is toch wel dé PS4 J-RPG :)
Afbeelding
kingoftherain

03 mar 2025, 17:09

Ribbelchips schreef:
Transformers Devastation was voor mij een Xbox 360 game. Anders had ie ook zeker kans gemaakt om in mijn lijstje te komen.

Ik zie net trouwens dat niemand Persona 5 heeft genoemd. Dat is toch wel dé PS4 J-RPG :)
Die had ik er ook wel een beetje tussen verwacht. Ik ben er een paar keer aan begonnen, maar elke keer niet echt ver gekomen, terwijl het me een hele toffe game lijkt.
Afbeelding

Wooloo = love, Wooloo = life
arjen1981

06 mar 2025, 09:24

Ribbelchips schreef:

Niet mee eens dat is Dragon Quest XI en die staat in de lijst. Ik heb persona 5 wel een kans gegeven maar voor mij was dat het toch niet. Doe mij maar de traditionele Dragon Quest.

Goed punt wat Devastation betreft. Hoort inderdaad meer bij die generatie. Met mij heeft het de PS4 link omdat die daar op Plus verscheen.
Zach

05 apr 2025, 21:09

The Last Guardian is de meest indrukwekkende game voor mij. De laatste keer dat een Playstation studio mij nog raakte.

PS4 heeft megaveel games en ook best degelijke, maar het gros is niet iets wat voor mij mee gaat naar een hall of fame. 13 Sentinels is een uitzondering, prachtig verhaal.

Terug naar “Retro gaming”