Ik ben weer door mijn voorraad Gameboy games heen. Iemand tips? OG Gameboy games die ik écht moet spelen?
Kom maar door!
Dank voor de antwoorden, deze staan nu op mijn wishlist:
- Adventures of Lolo
- Balloon Kid
- Banishing Racer
- Batman the Video Game
- Beetlejuice
- Bionic Commando
- Boulderdash
- Burger Time
- Catrap
- Darkwing Duck
- Donkey Kong
- Felix the Cat
- Gargoyles Quest 2
- Gear Works
- Hammerin’ Harry: Ghost Building Company
- Kid Dracula
- Lion King
- Mario & Yoshi
- Mickey Mouse V
- Mole Mania
- Operation C / Probotector
- Qix
- Quarth
- Space Invaders
- Tetris 2
- Tiny Toons: Babs Big Break
- Tokyo Disneyland Mickey no Cinderella jou Mystery Tour
Old School’s Gameboy Hoekje
- OldSchool
- Contacteer:
Bericht
Old School’s Gameboy Hoekje
Laatst gewijzigd door OldSchool op 04 okt 2024, 16:13, 14 keer totaal gewijzigd.
- koekiemonster
- Contacteer:
- eBay gebruikersnaam: Ruud_Luiten
Bericht
Re: Gameboy game tips!
Beetlejuice! of Felix the cat vond ik altijd fantastisch.
- portable-games.nl
- OldSchool
- Contacteer:
Bericht
Beide zien er tof uit, gelukkig zijn ze niet de duurstekoekiemonster schreef: ↑11 sep 2024, 11:33Beetlejuice! of Felix the cat vond ik altijd fantastisch.
- Mark
Bericht
Och man, waar zal ik beginnen. Ik ga gewoon mijn lijst met uitgespeelde GB games van de afgelopen paar jaar chronologisch teruglopend pakken en zeggen of ik het een aanrader vind of niet:
Alleyway: haha, die heb ik door jou gespeeld.
Nemesis: zul je al wel hebben, dit is een toppertje.
Rodland: mijn Gameboy ontdekking van dit jaar. Zeer verslavend, geweldig spel. Wel beetje kort.
Duck Tales 2: geweldig, aanrader.
Duck Tales: geweldig, aanrader.
Balloon Kid: op zich leuk maar snel repetitief.
Mickey Mouse V: dit zijn altijd wel leuke, vermakelijke spelletjes voor niet al te veel. Wel repetitief ook.
Milon's Secret Castle: doe maar niet.
Fortified Zone: kende je volgens mij al, regelrechte topper.
Wizards & Warriors X: Fortress of Fear: heeft zo z'n charme maar kan hem niet echt aan iedereen aanraden.
Adventure Island: vind ik minder leuk dan iedereen altijd roept.
The Addams Family: Pugsley's Scavenger Hunt: doe ook maar niet.
Super Mario Land 2: tsja, wie kent hem niet.
Micro Machines: flinke uitdaging, moet je van houden. Ik vind het geweldig.
Kuifje in Tibet: geen aanrader.
Mario's Picross: puzzelgame, speelde je volgens mij ook al.
Gargoyle's Quest 2: uitzondering gemaakt en een ROM op flash cart gespeeld. Helemaal te gek.
Als ik nog ff naar mijn GB cart display cabinet kijk springen deze er qua speelplezier nog wel uit:
Batman the Video Game (fantastisch)
Kid Dracula (veel te duur geworden)
Lucky Luke en Prehistorik Man (eigenlijk springen deze twee er grafisch voor mij uit, gameplay is mwah)
Mole Mania (koop de Japanse, kost niks)
Pang (lekker arcade spelletje)
Wave Race (heb ik me ook echt uren en uren mee vermaakt)
Alleyway: haha, die heb ik door jou gespeeld.
Nemesis: zul je al wel hebben, dit is een toppertje.
Rodland: mijn Gameboy ontdekking van dit jaar. Zeer verslavend, geweldig spel. Wel beetje kort.
Duck Tales 2: geweldig, aanrader.
Duck Tales: geweldig, aanrader.
Balloon Kid: op zich leuk maar snel repetitief.
Mickey Mouse V: dit zijn altijd wel leuke, vermakelijke spelletjes voor niet al te veel. Wel repetitief ook.
Milon's Secret Castle: doe maar niet.
Fortified Zone: kende je volgens mij al, regelrechte topper.
Wizards & Warriors X: Fortress of Fear: heeft zo z'n charme maar kan hem niet echt aan iedereen aanraden.
Adventure Island: vind ik minder leuk dan iedereen altijd roept.
The Addams Family: Pugsley's Scavenger Hunt: doe ook maar niet.
Super Mario Land 2: tsja, wie kent hem niet.
Micro Machines: flinke uitdaging, moet je van houden. Ik vind het geweldig.
Kuifje in Tibet: geen aanrader.
Mario's Picross: puzzelgame, speelde je volgens mij ook al.
Gargoyle's Quest 2: uitzondering gemaakt en een ROM op flash cart gespeeld. Helemaal te gek.
Als ik nog ff naar mijn GB cart display cabinet kijk springen deze er qua speelplezier nog wel uit:
Batman the Video Game (fantastisch)
Kid Dracula (veel te duur geworden)
Lucky Luke en Prehistorik Man (eigenlijk springen deze twee er grafisch voor mij uit, gameplay is mwah)
Mole Mania (koop de Japanse, kost niks)
Pang (lekker arcade spelletje)
Wave Race (heb ik me ook echt uren en uren mee vermaakt)
- koekiemonster
- Contacteer:
- eBay gebruikersnaam: Ruud_Luiten
Bericht
Daikatana en James Bond zijn ook gaaf, tenminste als je van Zelda like games houdt.
- portable-games.nl
- OldSchool
- Contacteer:
Bericht
- Alleyway
- Nemesis
- Fortified Zone (idd een topper, een van mijn all time favorieten)
- Super Mario Land 2
- Micro Machines
- Mario’s Picross
- Pang
- Ducktales
Onderstaande games ga ik checken voor de wishlist:
- Rodland
- Duck Tales 2
- Balloon Kid
- Mickey Mouse V
- Gargoyles Quest 2
- Batman the Video Game
- Kid Dracula
- Mole Mania
- Wave Race
Ik moet er alleen wel even voor gaan zitten . Maar dank voor het meedenken!
Onderstaande games heb ik al, zoals je soms al aangeeft:
- Alleyway
- Nemesis
- Fortified Zone (idd een topper, een van mijn all time favorieten)
- Super Mario Land 2
- Micro Machines
- Mario’s Picross
- Pang
- Ducktales
Onderstaande games ga ik checken voor de wishlist:
- Rodland
- Duck Tales 2
- Balloon Kid
- Mickey Mouse V
- Gargoyles Quest 2
- Batman the Video Game
- Kid Dracula
- Mole Mania
- Wave Race
Ik moet er alleen wel even voor gaan zitten . Maar dank voor het meedenken!
Laatst gewijzigd door OldSchool op 11 sep 2024, 13:25, 1 keer totaal gewijzigd.
- OldSchool
- Contacteer:
Bericht
Zelda? Wie is Zelda? Ik ga ze voor de zekerheid toch maar even checken! Thanks!koekiemonster schreef: ↑11 sep 2024, 12:41Daikatana en James Bond zijn ook gaaf, tenminste als je van Zelda like games houdt.
- KillingRaptor
Bericht
Ik weet niet of je ze al hebt of niet maar Darkwing Duck en Tiny Toon Adventures: Babs Big Break vond ik ook beide tof.
- arjen1981
- Animal Crossing Tour 2020
Bericht
Ik ga ook mee in Kid Dracula. Dat is een mooi vervolg. Meer Mega Man dan Castlevania. Ik speelde deze in 2023 en voelde nog steeds fresh
Maar mijn eerste vote gaat naar Hammerin Harry: Ghost Building Company. Ik had deze vroeger ook als kind en heb ik ook vorig jaar opnieuw gespeeld. ZIet er echt heel mooi uit en speelt heerlijk.
Beide gezien de prijs gewoon emuleren zou ik zeggen. En een cheat menu in deze is ook niet verkeerd. Vooral Hammerin Harry is kei moeilijk.
Maar mijn eerste vote gaat naar Hammerin Harry: Ghost Building Company. Ik had deze vroeger ook als kind en heb ik ook vorig jaar opnieuw gespeeld. ZIet er echt heel mooi uit en speelt heerlijk.
Beide gezien de prijs gewoon emuleren zou ik zeggen. En een cheat menu in deze is ook niet verkeerd. Vooral Hammerin Harry is kei moeilijk.
- Mark
Bericht
Jaaaa Darkwing Duck is kicken, ook een aanradertje inderdaad.KillingRaptor schreef: ↑11 sep 2024, 14:23Ik weet niet of je ze al hebt of niet maar Darkwing Duck en Tiny Toon Adventures: Babs Big Break vond ik ook beide tof.
- OldSchool
- Contacteer:
Bericht
Thanks! Beide zien er tof uit en staan genoteerd!KillingRaptor schreef: ↑11 sep 2024, 14:23Ik weet niet of je ze al hebt of niet maar Darkwing Duck en Tiny Toon Adventures: Babs Big Break vond ik ook beide tof.
- OldSchool
- Contacteer:
Bericht
Prijzen zijn inderdaad een dingetje. Het gaat van 5€ tot boven de 100€ met het lijstje wat er nu staat. Dus ik ga mijn Anbernic afstoffen en er wat roms opgooien. Even afhankelijk ook van wat ik wel aanschaf en wanneer het binnen is.
Kid Dracula ziet er inderdaad wel tof uit. Hammerin’ Harry ook, dus die komt ook op de wishlist. En kei moeilijk is niet kei erg. Want gelukkig hebben we save states!arjen1981 schreef: ↑11 sep 2024, 15:03Ik ga ook mee in Kid Dracula. Dat is een mooi vervolg. Meer Mega Man dan Castlevania. Ik speelde deze in 2023 en voelde nog steeds fresh
Prijzen zijn inderdaad een dingetje. Het gaat van 5€ tot boven de 100€ met het lijstje wat er nu staat. Dus ik ga mijn Anbernic afstoffen en er wat roms opgooien. Even afhankelijk ook van wat ik wel aanschaf en wanneer het binnen is.
- OldSchool
- Contacteer:
Bericht
Of misschien toch eens naar de cores kijken voor de Pocket. Tot nu toe heb ik die als een principe kwestie niet gebruikt. Maar of ik nou de Anbernic afstof of een core gebruik…
- arjen1981
- Animal Crossing Tour 2020
Bericht
Ik vind het zelf vaak leuker om bij een core een cheat menu te gebruiken dan save states. Als die is bijgeleverd. Ik weet niet hoe dat zit met de Pocket maar de MiSTer heeft ze wel voor de GB. Dan zet ik bijvoorbeeld oneindig continues of levens aan en blijft het spel verder zoals bedoeld. Je kunt gewoon vaker retryen maar je krijgt wel de voldoening dat je het level hebt gehaald.
- OldSchool
- Contacteer:
Bericht
Toch maar eens gaan verdiepen in die cores. Want het scherm van de pocket is wel aanzienlijk beter dan die van de Anbernic.
Geen idee of de pocket dat heeft, ik heb me er echt nog nooit in verdiept. Ik snap wel het verschil. Ik probeer meestal wel per behaald level te saven, maar soms maak ik wel uitzonderingen, zoals laatst met die eindbaas reeks in Double Dragon II. Ik weet ook niet of ik het type ben die het verschil merkt in de uiteindelijke voldoening. Ik weet het, ik ben een slechte gamer .arjen1981 schreef: ↑11 sep 2024, 16:23Ik vind het zelf vaak leuker om bij een core een cheat menu te gebruiken dan save states. Als die is bijgeleverd. Ik weet niet hoe dat zit met de Pocket maar de MiSTer heeft ze wel voor de GB. Dan zet ik bijvoorbeeld oneindig continues of levens aan en blijft het spel verder zoals bedoeld. Je kunt gewoon vaker retryen maar je krijgt wel de voldoening dat je het level hebt gehaald.
Toch maar eens gaan verdiepen in die cores. Want het scherm van de pocket is wel aanzienlijk beter dan die van de Anbernic.
- OldSchool
- Contacteer:
Bericht
Ik heb zelf nog wat interessante titels gevonden om toe te voegen aan de lijst:
- Bionic Commando
- Boulderdash
- Catrap
- Donkey Kong
- Gear Works
- Lion King
- Mario & Yoshi
- Qix
- Quarth
- Space Invaders
- Tetris 2
- Bionic Commando
- Boulderdash
- Catrap
- Donkey Kong
- Gear Works
- Lion King
- Mario & Yoshi
- Qix
- Quarth
- Space Invaders
- Tetris 2
- Mark
Bericht
Haha, ik vind dat het niet eens telt als uitgespeeld als je save states gebruikt. Maar goed, daar gaat dit topic niet over en iedereen moet lekker gamen zoals hij/zij er plezier uit haalt, zo is het dan ook wel weer.
- Mark
- OldSchool
- Contacteer:
Bericht
- OldSchool
- Contacteer:
- Mark
Bericht
- OldSchool
- Contacteer:
Bericht
Ik heb de vraag ook op andere plekken uitgezet, en dit leidde tot het volgende (minstens zo onbetaalbare) lijstje wat ik ga toevoegen:
- Adventures of Lolo
- Banishing Racer
- Burger Time
- Adventures of Lolo
- Banishing Racer
- Burger Time
- KillingRaptor
Bericht
Zozo, kijk hier even niet en zie alweer mijn naam voorbijkomen! Hoezo eigenbelang? Ik heb er geen baat bij dat anderen ze uitspelen.
Overigens Dennis, had jij Lion King nog niet? Ik dacht dat ik die eens had gezien bij je aanwinsten. Of was dat de GBA game?
Overigens Dennis, had jij Lion King nog niet? Ik dacht dat ik die eens had gezien bij je aanwinsten. Of was dat de GBA game?
- OldSchool
- Contacteer:
Bericht
Sorry, dat ik de Belgen vals heb beschuldigd . Ik neem alles terug, ze zijn best lief. En ze maken hele goede escape rooms!
Ik heb inderdaad de GBA game en volgens mij had ik die ook uitgespeeld.KillingRaptor schreef: ↑11 sep 2024, 19:59Zozo, kijk hier even niet en zie alweer mijn naam voorbijkomen! Hoezo eigenbelang? Ik heb er geen baat bij dat anderen ze uitspelen.
Sorry, dat ik de Belgen vals heb beschuldigd . Ik neem alles terug, ze zijn best lief. En ze maken hele goede escape rooms!