Review E-Village Roggel

Games & systemen van nu en de toekomst (incl. PC en mobile).
OldSchool
Contacteer:

Review E-Village Roggel

07 mei 2024, 18:35

E-Village
Roggel

Afbeelding

Vandaag ben ik E-Village geweest in Roggel. E-Village heeft onder andere een speelhal, maar daarnaast hebben ze ook laser gamen en een “air world “, een grote ruimte met een en al springkussens en dergelijke.

Toegang tot de speelhal kost 9€. Daarvoor mag je zo lang blijven als je wilt. Het is geopend van 13.30-20.00. Er zijn afwijkende openingsdagen in vakanties, maar check van tevoren of het open is. Dit is namelijk niet alle dagen van de week! Er is horeca aanwezig met schappelijke prijzen. Drankjes kosten 2€, bijvoorbeeld ook een Amstel Radler. Een tosti kost 3€50. Ook zijn er friet en snacks beschikbaar.

De speelhal is groot en ruim van opzet. Wat me direct op viel, was dat het geluid mee viel. Het blijft een speelhal, maar het was niet zo luid als andere plekken. De speelhal is een mix van arcade games en console games. Je kunt er ook gewoon spelen op een Wii, PlayStation of Xbox. Je ziet dat dit vooral veel jonge kinderen trekt. Het is best netjes opgezet en veel plekken hebben bijvoorbeeld lekkere stoelen om in te zitten. Ik moet bekennen dat ik dit gedeelte compleet heb genegeerd. Dit soort games kan ik thuis ook spelen, daarvoor ga ik niet naar een speelhal.

Afbeelding

De arcade machines zijn ook volop aanwezig. Maar hier ligt een groot minpunt. Veel van wat je kunt spelen is defect of werkt maar half. Er stonden bijvoorbeeld drie basketbal games op een rij. Eentje werkte er maar volledig en hield je stand bij. De andere twee machines waren eigenlijk gewoon baskets. Je moest zelf tellen. Er stond een schiettent. Maar niet alle dingen die je kon raken gaven beweging. Er stond een spel Lightning speed. Dat is een spel met drukknoppen en lichtjes. Je moet zo snel mogelijk de lichtjes uit drukken, maar één knop reageerde niet. Er stond een Arcade kast voor twee personen met pistolen. Ik wilde dit met mijn zoon spelen, maar twee spelers werkte niet en van de solo speler werkte de motion sensor niet. Er was een sandbag spel. Daarvan werkte de lopende band niet. Je kon wel zandzakjes gooien, maar dan moest je ze er zelf uithalen. Ik vind dit al een behoorlijk lijstje met dingen die niet werken. En daar waren er echt nog meer van. Erg jammer.

Afbeelding

Wat we uiteindelijk veel hebben gespeeld, was NBA Hoops. Om en om en proberen elkaars high score te verbreken. Daarnaast hebben we aardig wat gebowld. Hier stonden twee duo machines van. Slechts eentje had de originele ballen en werkte goed. De ander was eigenlijk onspeelbaar. Verder Naughty Beans. Een tafelmodel van een lichtjes spel. Head to head zo snel mogelijk de lampjes uitduwen. Als laatste stonden er vier air hockey tafels. Allemaal oud, maar eentje speelde nog redelijk goed. Daar heb ik aardig wat potjes gespeeld. Wat we ook nog geprobeerd hebben, waren de parcours kasten. Denk aan Subway surfer, op zich leuk om een keer te doen. Er stond een pac man machine, maar zonder joystick. Er waren vier knopjes in driehoek vorm. Zoals op een oude msx. Daardoor wat mij betreft echt onspeelbaar.

Afbeelding

Conclusie:
De boel is echt té verouderd en te veel dingen werken niet. De hal is ruim en in principe goed gevuld. Maar het lijkt er op dat van de arcade machines, minstens de helft niet goed of helemaal niet werkt. Ik vond er ook geen klassiekers zoals Space Invaders of Donkey Kong. Het enige wat het echt mee heeft, is de prijs. Voor 9€ voelde ik me niet erg hard bestolen, we hebben er zo’n 2,5 uur met plezier doorgebracht. Maar het voelt wel allemaal net niet. Het zou zo veel toffer kunnen zijn als alles gewoon zou werken… Als je er toch bent, dan is het prima of even binnen te kijken. Maar ik zou er zeker niet voor omrijden.

Plussen:
+ Vaste toegangsprijs
+ Prijzen van toegang en horeca zijn netjes
+ Grote ruime hal waarin alles ruim is opgesteld
+ Minder luid dan vergelijkbare speelhallen

Minnen:
- Grootse minpunt was wel dat erg veel apparaten niet (goed) werken
- Veel console opstellingen, waar niet mijn interesse ligt
- Doelgroep lijkt vooral jongere kids, dus die zijn er ook in grote getale

https://www.e-villageroggel.nl/

Terug naar “Moderne games, consoles en handhelds”