Button Bashers Top 25 Draft: Nintendo 3DS

Nostalgie! Alles vanaf de Atari 2600 t/m de Nintendo GameCube.
koekiemonster
Contacteer:
eBay gebruikersnaam: Ruud_Luiten

Re: Button Bashers Top 25 Draft: Nintendo 3DS

17 jun 2024, 18:48

En, het rijtje is best een waanzinnige tot dusver!
- portable-games.nl
Ribbelchips

04 jul 2024, 09:48

Mooi hoe een topic als deze mensen (opnieuw) kunnen enthousiasmeren voor een systeem. Toen ik in februari van dit jaar reageerde op de eerste pagina van dit topic had ik zeker al vijf jaar niet meer op een 3DS gespeeld. Ik had mijn eigen verkocht omdat ie stof lag te happen sinds de Switch launch..

In maart heb ik een New 3DS XL (Hyrule Edition) gekocht en ik heb inmiddels alweer 17 games bij elkaar gesprokkeld en mijn oude account met dank aan Nintendo terug kunnen zetten waar ik nog wat eshop downloads op had staan.
:heart:
Afbeelding
koekiemonster
Contacteer:

04 jul 2024, 13:21

Top! Tijd voor een update en de laatste knallers in deze top 25!
- portable-games.nl
KillingRaptor

06 jul 2024, 11:04

Metal Gear Solid 3D: Snake Eater

Afbeelding

Release date: 21 februari 2012
Ontwikkelaar: Konami
Genre: Stealth action

Alweer een remake in mijn lijstje maar deze keer niet van één van Nintendo's eigen titels. Ook Snake mocht pronken op de Nintendo 3DS.

De Metal Gear reeks, wie kent deze onderhand niet? Het begon allemaal in 1987 met Metal Gear op de MSX. Deze verscheen later ook op andere platformen waaronder de NES en de serie loopt nog steeds door. Het is wel al een heel eind geleden dat we nog een volledig nieuw deel kregen maar wel komt er een volledige remake aan onder de naam Metal Gear Solid Delta: Snake Eater. En laat mijn entry nu ook een versie zijn van Snake Eater. Toeval of niet?

Afbeelding

Dit was mijn eerste kennismaking met dit deel van de reeks, ik had de PS2 game zelfs liggen maar had hem nog niet gespeeld. Snake Eater is eigenlijk een perfect ingangspunt voor nieuwkomers in de franchise want deze speelt zich af voor de eerste twee Metal Gear Solid games. In dit deel speel je als Naked Snake, op zich een ander personage dan Solid Snake uit de vorige delen maar ook weer niet. Ja het is misschien apart om dit te lezen maar de verhaallijn van deze franchise is op zich apart te noemen, dat heb je wel met Hideo Kojima in de leiding. Ik wil eigenlijk niet veel vertellen over het verhaal in deze game want het is iets wat je moet ervaren. Laat ik het er maar gewoon bij houden dat jij als Naked Snake speelt (ja dit is een codename), je bent een CIA agent en moet een Russische wetenschapper redder die naar Amerika is gevlucht maar werd teruggeroepen door Rusland. Er gebeurt heel wat in deze game maar zoals ik al zei, dit moet je echt zelf ervaren want het geschifte verhaal van de Metal Gear games is een belevenis op zich.

Afbeelding

Snake Eater is, zoals de andere delen in de franchise, een stealth action game. Veel rondsluipen dus en vijanden onopgemerkt uitschakelen. Natuurlijk kan je ook lekker Rambo spelen en in sommige stukken kan dit ook niet anders. Je hebt heel veel wapens en gadgets tot je beschikking maar iets wat ook nieuw was in dit deel is dat je eten moest zoeken in de jungle. Want het geluid van je grommende maag kon wel eens een vijand aantrekken. Vandaar ook de titel Snake Eater, je kan letterlijk slangen eten in deze game. Ik weet nog dat ik de demo had gespeeld van deze maar de besturing was een aanpassing. Tegen de tijd dat ik de volledige game had had ik wel ook de Circle Pad Pro voor de 3DS en deze zorgde ervoor dat de besturing echt prima aanvoelde. Als je een New Nintendo 3DS hebt zit je sowieso ook al goed want deze heeft de extra analoge stick en schouderknoppen. De game bevat echt veel memorabele scenes en uitdagende boss battles maar om de één of andere reden is de scene die me het meest bijbleef een specifieke ladder in de game. Mensen die deze hebben gespeeld weten wel wat ik bedoel. De game ziet er ook goed op het 3DS scherm, het 3D effect werd erg goed gedaan en zorgt voor meer immersie in de wereld van Snake Eater. Ook de muziek is zeer goed, verschillende nummers blijven je echt wel bij en de theme song Snake Eater zou zo in een Bond film kunnen.

Tot op heden is dit nog steeds de enige versie van deze game die ik heb gespeeld maar hij heeft echt een indruk op me nagelaten, dat wil wel wat zeggen uiteraard. Metal Gear Solid 3D: Snake Eater heeft een intrigerend maar ook insane verhaal dankzij Hideo Kojima, het speelt echt heel lekker als je de Circle Pad Pro of een New Nintendo 3DS hebt (maar ook de gewone controls zijn vast wel aan te wennen lijkt me), het ziet er heel goed uit en al helemaal met het 3D effect aan en het klinkt ook heerlijk in de oren. En zoals je in de bovenstaande trailer kan zien zitten er ook wat leuke verrassingen in de 3DS versie van deze game! Het heeft even geduurd voordat ik voor mezelf een laatste game koos voor deze draft maar toen ik deze terug zag staan in de collectie en meteen de herinneringen bovenhaalde hieraan wist ik het. Deze moest erin.
OldSchool
Contacteer:

06 jul 2024, 11:24

Mooie entry Mitch! Tof dat het je toch gelukt is iets te vinden!
Apenheul
Beheerder
Beheerder
Contacteer:

06 jul 2024, 11:35

Ik heb de 3DS versie niet maar ik vond het wel interessant dat Konami er kennelijk in geslaagd was om er een goede versie van te maken. Als iemand die altijd met 3D aan speelt was ik ook altijd wel benieuwd of dat 3D de immersie zou vergroten.
Ribbelchips

11 jul 2024, 13:09

Ik heb niet zoveel met stealth gameplay, dus ook niet MGS, maar het ziet er wel uit als een knappe prestatie dat ze deze game goed werkend hebben gekregen op een 3DS.
Afbeelding
koekiemonster
Contacteer:

11 jul 2024, 14:06

Mitch je bent me een dure. Door jou nu Metal Gear Solid 3DS gekocht haha
- portable-games.nl
KillingRaptor

11 jul 2024, 14:51

koekiemonster schreef:
11 jul 2024, 14:06
Mitch je bent me een dure. Door jou nu Metal Gear Solid 3DS gekocht haha
Ik heb niemand verplicht. :lol:
Flozem

15 jul 2024, 10:20

Fantasy Life

Afbeelding

Release date: 2012
Ontwikkelaar: Level 5
Genre: Sim

Fantasy Life op de Nintendo 3DS is een game die de balans weet te vinden tussen avontuur, rollenspel en simulatie. Het is een van de eerste spellen die ik voor de 3DS kocht, en ondanks het kinderlijk uiterlijk heb ik hier ontzettend van genoten.

Wat deze game zo bijzonder maakt, is de enorme vrijheid die het biedt. Je kunt kiezen uit twaalf verschillende “Lives” of beroepen, elk met hun eigen unieke gameplay en vaardigheden.

Afbeelding

Of je nu een dappere Paladijn, een bekwame Kok of een creatieve Houtbewerker wilt zijn, er is voor elk wat wils. Als Paladijn ga je op avontuur en moet je monsters bevechten, en als kok moet je steeds beter worden in minigames. En natuurlijk moet je op zoek om de benodigde ingrediënten of materialen te vinden…

Het vechtsysteem is eenvoudig maar effectief, en de constante beloningen en voortgang zorgen ervoor dat je altijd gemotiveerd blijft om verder te spelen. De quests zijn gevarieerd en de zijmissies voegen extra diepte toe aan de hoofdverhaallijn.

De graphics zijn voor 3DS maatstaven prachtig, en de kleurrijke omgevingen ademen een sprookjesachtige sfeer uit. De humor en het hartverwarmende verhaal maken het plaatje compleet.

Afbeelding

Kortom, Fantasy Life op de 3DS is een meesterwerk dat zowel jonge als oudere spelers zal aanspreken. Het biedt uren aan plezier zonder frustrerend of eentonig te worden. Als je op zoek bent naar een game die je blijft verrassen en je laat wegdromen in een magische wereld, dan is Fantasy Life de perfecte keuze. Een absolute aanrader!

Laatst gewijzigd door Flozem op 17 jul 2024, 04:07, 1 keer totaal gewijzigd.
KillingRaptor

15 jul 2024, 10:39

Ik zeg het echt niet graag in dit soort topics waar mensen hun favoriete games tonen maar dit soort games zijn echt niets voor mij (hebben anderen vast wel ook met games die ik nomineerde). Ik heb hetzelfde met Animal Crossing enzo. Maar kan me echt wel voorstellen dat veel mensen deze fantastisch zullen vinden!
Apenheul
Beheerder
Beheerder
Contacteer:

15 jul 2024, 14:50

Ik heb Fantasy Life maar enkele uurtjes gespeeld maar het was op internet wel echt een fenomeen kan ik me herinneren. Er komt dit jaar een nieuw deel voor Switch en ik ben benieuwd of die ook weer zo'n vlucht gaat nemen.
Apenheul
Beheerder
Beheerder
Contacteer:

15 jul 2024, 15:52

KillingRaptor schreef:
15 jul 2024, 10:39
Ik zeg het echt niet graag in dit soort topics waar mensen hun favoriete games tonen maar dit soort games zijn echt niets voor mij (hebben anderen vast wel ook met games die ik nomineerde). Ik heb hetzelfde met Animal Crossing enzo. Maar kan me echt wel voorstellen dat veel mensen deze fantastisch zullen vinden!
Ik interpreteer dat alleen maar als iets positiefs, de 3DS library is divers en kwalitatief goed genoeg om hele verschillende doelgroepen aan te kunnen spreken.

Terug naar “Retro gaming”