Condemned is inderdaad ook erg tof, maar gelukkig komen er nog wel genoeg goede shooters uit hoor, maar dan moet je meestal wel tussen de oldschool shooters zoeken. Maar De laatste Doom games waren ook erg goed gelukkig en wie weet waar ID software momenteel mee bezig is.
Hoeveel games kunnen we uitspelen in 2024?
- Fing3r
Bericht
Re: Hoeveel games kunnen we uitspelen in 2024?
- arjen1981
- Animal Crossing Tour 2020
Bericht
De Robocop van Teyon kijk ik nog wel echt naar uit. En Uncord houd ik ook nog in de gaten. Als je van doom houdt moet je Sigil 2 ook echt proberen 

- arjen1981
Bericht
A Short Hike
Gespeeld op: XBOX
Jaar uitgave: 2019
Credits screen: link naar foto

Wat vond ik er zelf van:
A Short Hike is echt bedoeld om in één run uit te spelen. Het geeft jou daarvoor een kalmerende en erg charmant omgeving om wat de titel zegt een korte hike te maken. De PSX-graphics en de rustgevende soundtrack die mij doet denken aan Joe Hisaishi dragen bij aan een fijne en ontspannen sfeer, Als je klaar bent krijg je een mooie samenvatting van wat je die dag hebt meegemaakt. Als ik daar dan nu aan terugdenk, is A Short Hike een ervaring waarvan ik heel blij ben dat ik deze heb meegemaakt!

Gespeeld op: XBOX
Jaar uitgave: 2019

Wat vond ik er zelf van:
A Short Hike is echt bedoeld om in één run uit te spelen. Het geeft jou daarvoor een kalmerende en erg charmant omgeving om wat de titel zegt een korte hike te maken. De PSX-graphics en de rustgevende soundtrack die mij doet denken aan Joe Hisaishi dragen bij aan een fijne en ontspannen sfeer, Als je klaar bent krijg je een mooie samenvatting van wat je die dag hebt meegemaakt. Als ik daar dan nu aan terugdenk, is A Short Hike een ervaring waarvan ik heel blij ben dat ik deze heb meegemaakt!
- Ok Impala!
- Contacteer:
Bericht
Blanc (NS) is een rustgevende game om met twee personen co-op te spelen. De gameplay is vrij eenvoudig, met slechts 2 knoppen kun je samen een vosje en hertje terug naar huis brengen. Een tocht door een prachtig vorm gegeven sneeuwlandschap. De artstyle van deze game springt er echt uit. Je bent er in 2u doorheen, dus ideaal voor een koude winteravond met je partner of één van de kinderen.

Over Baten Kaitos heb ik al meer geschreven. Maar nu is ie dan echt uit. Nog altijd de moeite om helemaal door te spelen. Origins ga ik zeker ook nog eens spelen in de toekomst.

Over Baten Kaitos heb ik al meer geschreven. Maar nu is ie dan echt uit. Nog altijd de moeite om helemaal door te spelen. Origins ga ik zeker ook nog eens spelen in de toekomst.

- Shenglong83
- Contacteer:
Bericht
Super Mario Bros. Wonder - Nintendo

New Super Mario Bros. U Deluxe - Nintendo

The Stanley Parable: Ultra Deluxe - Nintendo

New Super Mario Bros. U Deluxe - Nintendo

The Stanley Parable: Ultra Deluxe - Nintendo

- arjen1981
Bericht
ik zou dat niet kunnen 2 van die mario games achterelkaar. The Stanley Parable vind ik heel tof
- arjen1981
Bericht
Ys VIII: Lacrimosa of Dana
Gespeeld op: PS5
Jaar uitgave: 2022

Wat vond ik er zelf van:
Je weet precies wat je er van mag verwachten en het speelt heerlijk. Een soort comfortfood, je blijft er maar van eten. De gameplay loop is goed en daardoor grijp je er steeds weer naar terug. Terwijl je snel alles wel hebt gezien en toch steeds hetzelfde opnieuw doet. Zelf speelde ik eerst 9 en toen 8. Dit maakt ook dat ik aan 9 de betere herinnering heb. Maar voor mij halen beide delen het niet bij 6 op de PS2.

Gespeeld op: PS5
Jaar uitgave: 2022

Wat vond ik er zelf van:
Je weet precies wat je er van mag verwachten en het speelt heerlijk. Een soort comfortfood, je blijft er maar van eten. De gameplay loop is goed en daardoor grijp je er steeds weer naar terug. Terwijl je snel alles wel hebt gezien en toch steeds hetzelfde opnieuw doet. Zelf speelde ik eerst 9 en toen 8. Dit maakt ook dat ik aan 9 de betere herinnering heb. Maar voor mij halen beide delen het niet bij 6 op de PS2.
Laatst gewijzigd door arjen1981 op 11 jan 2024, 08:53, 1 keer totaal gewijzigd.
- arjen1981
Bericht
Kijk ook wel uit naar deel 10 nu. Die verwacht ik toch ook wel dit jaar bij ons. Ik ben vooral benieuwd naar de nieuwe engine. De reviews van de Japanse versie zijn goed.
- Fing3r
Bericht
Dusk '82 (PC)
Aardige puzzelgame, heeft wat weg van het Sokoban type game.

Aardige puzzelgame, heeft wat weg van het Sokoban type game.

- Joey
- Veteraan
Bericht
Vraagje; als ik dit jaar een game uitspeel die vorig jaar (of ander eerder jaar) ook uitgespeeld is, telt deze dan wel mee in het totaal aan uitgespeelde games dit jaar?
- KillingRaptor
Bericht
Hij gaat niet mee in de telling maar je naam komt wel bij de game te staan op de site! En je verschijnt ook op de homepagina in het stukje van reeds eerder uitgespeelde games. Dus toch wel een vernoeming!
- Ruud
- Koningsdag Koning 2017
- Contacteer:
- eBay gebruikersnaam: nesfountain
- OldSchool
- Contacteer:
Bericht 
Mario’s Picross / Gameboy
In de kerstvakantie heerlijk relaxed begonnen met de game en nu is hij klaar! Ik hou er wel van. Ik heb wel nog een time trial unlocked, maar ik denk dat het nu eerst even tijd wordt voor wat anders!

Mario’s Picross / Gameboy
In de kerstvakantie heerlijk relaxed begonnen met de game en nu is hij klaar! Ik hou er wel van. Ik heb wel nog een time trial unlocked, maar ik denk dat het nu eerst even tijd wordt voor wat anders!
- arjen1981
Bericht
Castlevania: Symphony of the Night
Gespeeld op: Saturn
Jaar uitgave: 1997

Wat vond ik er zelf van:
Ik heb de Maria Playtroug gedaan. Waarom juist nu? Op 3 januari kwam de "Ultimate Version" patch uit voor de Saturn. Dit is een combinatie van de Translation patch + de Patch die werkt met de 4mb expansie en sprites / transparantie / borders corrigeert. Ook krijg je o.a. een shortcut naar de map en andere verbeteringen / bugfixes die we van de PSP versie kennen.
Zeker een mooi moment om eindelijk ook Maria te spelen. Dan realiseer je, je pas dat veel wat hierna kwam toch niet zo goed was als SOTN. Maar de "Ultimate Version" zou ik het zelf toch nog niet te noemen. De sprites zijn beter maar de proporties van de achtergronden kloppen nog altijd niet. Dan mis ik toch liever Maria en ga ik wel voor de PSX versie. Maar wel fantastisch dit soort patches!

Gespeeld op: Saturn
Jaar uitgave: 1997
Wat vond ik er zelf van:
Ik heb de Maria Playtroug gedaan. Waarom juist nu? Op 3 januari kwam de "Ultimate Version" patch uit voor de Saturn. Dit is een combinatie van de Translation patch + de Patch die werkt met de 4mb expansie en sprites / transparantie / borders corrigeert. Ook krijg je o.a. een shortcut naar de map en andere verbeteringen / bugfixes die we van de PSP versie kennen.
Zeker een mooi moment om eindelijk ook Maria te spelen. Dan realiseer je, je pas dat veel wat hierna kwam toch niet zo goed was als SOTN. Maar de "Ultimate Version" zou ik het zelf toch nog niet te noemen. De sprites zijn beter maar de proporties van de achtergronden kloppen nog altijd niet. Dan mis ik toch liever Maria en ga ik wel voor de PSX versie. Maar wel fantastisch dit soort patches!
- Apenheul
- Beheerder
- Contacteer:
Bericht
Hulde, ik ben ook gek op Picross maar deze heb ik nooit gespeeld. Op Nintendo Switch Online staat de SNES versie maar ik zou liever ook de GB versie spelen.
- arjen1981
Bericht
Midnight Resistance
Gespeeld op: Arcade
Jaar uitgave: 1989

Wat vond ik er zelf van:
De levels zijn goed ontworpen, maar ik blijf de spelbesturing erg knullig vinden. De setup werkt gewoon niet voor mij. Ook niet op echte hardware. Graphic design is ook niet baanbrekend voor zijn tijd. Sly Spy, Robocop, Bad Dudes ogen een stuk beter naar mijn idee en zijn dezelfde periode Data East. De Boss Battles zijn wel leuk maar verder vind ik Midnight Resistance even als de vele ports nog altijd een stinker. Dit heeft Konami veel beter gedaan.

Jaar uitgave: 1989

Wat vond ik er zelf van:
De levels zijn goed ontworpen, maar ik blijf de spelbesturing erg knullig vinden. De setup werkt gewoon niet voor mij. Ook niet op echte hardware. Graphic design is ook niet baanbrekend voor zijn tijd. Sly Spy, Robocop, Bad Dudes ogen een stuk beter naar mijn idee en zijn dezelfde periode Data East. De Boss Battles zijn wel leuk maar verder vind ik Midnight Resistance even als de vele ports nog altijd een stinker. Dit heeft Konami veel beter gedaan.
- Shenglong83
- Contacteer:
Bericht
Super Mario Maker 2 - Nintendo
de storymode uitgespeeld

de storymode uitgespeeld

- arjen1981
Bericht
Armed Police Batrider
Jaar uitgave: 1998

Wat vond ik er zelf van:
Crossover game met Battle Garegga. Dat betekent ook prachtige boss en mech designs. Pixelart in deze is als de beste. Wel net als met Battle Garegga zo kleurrijk dat het soms moeilijk is om de projectielen goed te kunnen zien. Het spel past zichzelf aan, aan jou rank alleen begin je bovenaan ipv. onderaan bij Battle Garegga. Interessant is dat je ook een team hebt. KOF maar dan als shmup. Deze heb ik vorig jaar ook gespeeld, maar gaat het mij nu al weer een stuk beter af.

Jaar uitgave: 1998

Wat vond ik er zelf van:
Crossover game met Battle Garegga. Dat betekent ook prachtige boss en mech designs. Pixelart in deze is als de beste. Wel net als met Battle Garegga zo kleurrijk dat het soms moeilijk is om de projectielen goed te kunnen zien. Het spel past zichzelf aan, aan jou rank alleen begin je bovenaan ipv. onderaan bij Battle Garegga. Interessant is dat je ook een team hebt. KOF maar dan als shmup. Deze heb ik vorig jaar ook gespeeld, maar gaat het mij nu al weer een stuk beter af.
- Fing3r
Bericht
F.E.A.R. 2: Project Origin (PC)
Sterk vervolg op de eerte game, deel 3 zal waarschijnlijk nog wel eens komen maar dit heb ik momenteel niet op Steam staan. Misschien eens in de sale op de kop tikken.

Sterk vervolg op de eerte game, deel 3 zal waarschijnlijk nog wel eens komen maar dit heb ik momenteel niet op Steam staan. Misschien eens in de sale op de kop tikken.

- arjen1981
Bericht
Robocop VS Predator
Gespeeld op: PC
Jaar uitgave: 2024

Wat vond ik er zelf van:
Geweldig goede fan game die mij doet denken aan de Data East Robocop met een extra uitdaging op een widescreen Gameboy Classic. Met name die extra uitdaging maakt het helemaal goed voor mij. Deze speelt echt heerlijk en is een foutje zo gemaakt. Daardoor ben je continu op je hoeden. Je bent zo dood, maar dan is het ook je eigen fout. En het level is dan ook zo weer gestart. Enige nadeel? Iets te veel 80's action stars. Eindbaas vond ik wel tof gevonden! En wat een soundtrack!

Gespeeld op: PC
Jaar uitgave: 2024

Wat vond ik er zelf van:
Geweldig goede fan game die mij doet denken aan de Data East Robocop met een extra uitdaging op een widescreen Gameboy Classic. Met name die extra uitdaging maakt het helemaal goed voor mij. Deze speelt echt heerlijk en is een foutje zo gemaakt. Daardoor ben je continu op je hoeden. Je bent zo dood, maar dan is het ook je eigen fout. En het level is dan ook zo weer gestart. Enige nadeel? Iets te veel 80's action stars. Eindbaas vond ik wel tof gevonden! En wat een soundtrack!
Laatst gewijzigd door arjen1981 op 19 jan 2024, 14:48, 2 keer totaal gewijzigd.
- arjen1981
Bericht
Dit was mijn eerste uitgespeelde 2024 release. Als je zelf ook zin heb in de uitdaging: https://oscarcelestini.itch.io/robocop-vs-predator
- Mark
Bericht 
Mafia III (PS4)
Internet stond vol met negatieve reviews, maar ik wilde het toch een kans geven. Hartstikke goed mee vermaakt eigenlijk. Game met karakter, ziel. Leuk game design. Minpuntje is dat het ontzettend repetitief wordt na een tijdje, maar de missies lijken weer op die van het eerste deel.

en een half

Mafia III (PS4)
Internet stond vol met negatieve reviews, maar ik wilde het toch een kans geven. Hartstikke goed mee vermaakt eigenlijk. Game met karakter, ziel. Leuk game design. Minpuntje is dat het ontzettend repetitief wordt na een tijdje, maar de missies lijken weer op die van het eerste deel.