Het is inderdaad een uitbreiding, maar ik heb zowel Overlord als de uitbreiding Raising Hell uitgespeeld dus het is aan KillingRaptor hoe hij dat wil noterenkingoftherain schreef: ↑15 sep 2024, 06:10Als ik Wikipedia moet geloven, dan is het een uitbreiding, zoals de Warcraft en Diablo spellen dat hebben.KillingRaptor schreef: ↑14 sep 2024, 23:52Is dit een DLC van Overlord? Omdat DLC's normaal niet meetellen voor de lijst. Vind niet echt duidelijke info of deze dat is of een standalone game.
Hoeveel games kunnen we uitspelen in 2024?
- ikk
- Contacteer:
- Locatie: Haarlem
Bericht
Re: Hoeveel games kunnen we uitspelen in 2024?
- kingoftherain
- Locatie: Puttershoek
Bericht

Wooloo = love, Wooloo = life
Re: Hoeveel games kunnen we uitspelen in 2024?
Hahaha, die heeft in ieder geval iets om z'n hoofd over te breken.
Wooloo = love, Wooloo = life
- Apenheul
- Beheerder

- Contacteer:
- Locatie: 's-Hertogenbosch
Bericht
Re: Hoeveel games kunnen we uitspelen in 2024?
KillingRaptor is een getrainde professional, hij weet hier wel raad mee!
- synergy
- Winnaar Gameroom Award 2018

Bericht
Re: Hoeveel games kunnen we uitspelen in 2024?
Chained Echoes (PS4)

Het heeft even geduurd, vooral omdat ik deze zomer weinig tijd en zin had om te gamen. Maar wat een toffe game! Extra indrukwekkend, omdat het, net zoals Axiom Verge, door één persoon is gemaakt.
Wat ik minder vond was de combat vanwege het overdrive systeem. Je TP (MP) loopt ook snel leeg en moet je daar weer op letten. Daarnaast zijn er ook veel dingen overbodig. Het upgraden van je wapens met crystals heb ik bijvoorbeeld nooit gedaan. Tijd besteden aan het upgraden van je wapens en armor was niet noodzakelijk, je vindt al snel weer een schatkist met betere gear.
Het verhaal werd op een gegeven moment ook langdradig, iets waar ik me steeds vaker aan stoor bij RPG's. Het is zó veel tekst en cutscenes. Ik wil gewoon spelen en niet het gevoel hebben dat ik een boek moet lezen. Maar dat ligt misschien aan mij.
De soundtrack krijgt van mij een dikke 10 en de graphics zijn ook erg mooi. Ik ga nog proberen platinum te halen, want er is nog genoeg te doen in de game.

Het heeft even geduurd, vooral omdat ik deze zomer weinig tijd en zin had om te gamen. Maar wat een toffe game! Extra indrukwekkend, omdat het, net zoals Axiom Verge, door één persoon is gemaakt.
Wat ik minder vond was de combat vanwege het overdrive systeem. Je TP (MP) loopt ook snel leeg en moet je daar weer op letten. Daarnaast zijn er ook veel dingen overbodig. Het upgraden van je wapens met crystals heb ik bijvoorbeeld nooit gedaan. Tijd besteden aan het upgraden van je wapens en armor was niet noodzakelijk, je vindt al snel weer een schatkist met betere gear.
Het verhaal werd op een gegeven moment ook langdradig, iets waar ik me steeds vaker aan stoor bij RPG's. Het is zó veel tekst en cutscenes. Ik wil gewoon spelen en niet het gevoel hebben dat ik een boek moet lezen. Maar dat ligt misschien aan mij.
De soundtrack krijgt van mij een dikke 10 en de graphics zijn ook erg mooi. Ik ga nog proberen platinum te halen, want er is nog genoeg te doen in de game.
Laatst gewijzigd door synergy op 15 sep 2024, 13:46, 1 keer totaal gewijzigd.
- KillingRaptor
- Locatie: Izegem, België
Bericht
Re: Hoeveel games kunnen we uitspelen in 2024?
Duidelijk! Dan voeg ik wel gewoon Overlord toe.
- arjen1981
- Animal Crossing Tour 2020

Bericht
Re: Hoeveel games kunnen we uitspelen in 2024?
Arabian Magic
Gespeeld op: Arcade
Jaar uitgave: 1992
Credits screen: Link naar credits / ending screen

Wat vond ik er zelf van:
Verrassend. Erg leuke en goed speelbare Golden Axe kloon van Taito. Ook niet te verwarren met Arabian Fight tevens van Sega, want de setting en karakters komen als 2 druppels overeen. Maar Magic speelt gewoon stukken beter. De special is dit keer in geest uit de lamp die je telkens in de voorgaande level als eind baas versloeg. Hierdoor wordt steeds sterker en haast overpowerd. Het spel is nooit echt moeilijk en is met een paar credits uit te spelen. Maar ik vond het als belt scroller zo goed klikken allemaal dat ik het niet erg vond. De vuur level van TMNT zit er ook in en ook een elevator mocht niet ontbreken. Ja, dat gaat zelfs in deze setting
Een leuke boss fight vond ik ook wanneer je tegen je eigen mirror vocht. Niet tegen één, maar tegen alle vier de speelbare karakters tegelijk.




Gespeeld op: Arcade
Jaar uitgave: 1992
Credits screen: Link naar credits / ending screen

Wat vond ik er zelf van:
Verrassend. Erg leuke en goed speelbare Golden Axe kloon van Taito. Ook niet te verwarren met Arabian Fight tevens van Sega, want de setting en karakters komen als 2 druppels overeen. Maar Magic speelt gewoon stukken beter. De special is dit keer in geest uit de lamp die je telkens in de voorgaande level als eind baas versloeg. Hierdoor wordt steeds sterker en haast overpowerd. Het spel is nooit echt moeilijk en is met een paar credits uit te spelen. Maar ik vond het als belt scroller zo goed klikken allemaal dat ik het niet erg vond. De vuur level van TMNT zit er ook in en ook een elevator mocht niet ontbreken. Ja, dat gaat zelfs in deze setting
- KillingRaptor
- Locatie: Izegem, België
Bericht
Re: Hoeveel games kunnen we uitspelen in 2024?
Arabian Magic is inderdaad een toffe! Heb ik me ook mee vermaakt indertijd. Arabian Fight speelt inderdaad minder goed maar vind die grafisch wel indrukwekkend voor zijn tijd.
- arjen1981
- Animal Crossing Tour 2020

Bericht
Re: Hoeveel games kunnen we uitspelen in 2024?
Ik had inderdaad gezien dat jij Arabian Magic al had gespeeld. Had er niet veel van verwacht en dat werdt dus een moie verassingKillingRaptor schreef: ↑15 sep 2024, 20:55Arabian Magic is inderdaad een toffe! Heb ik me ook mee vermaakt indertijd. Arabian Fight speelt inderdaad minder goed maar vind die grafisch wel indrukwekkend voor zijn tijd.
- KillingRaptor
- Locatie: Izegem, België
Bericht
Re: Hoeveel games kunnen we uitspelen in 2024?
LEGO Marvel Super Heroes 2 (PS4)
Ik vind het wel 1 van de mindere Lego games. Camera doet heel vervelend soms, de flying controls zijn echt niet goed en de bazen zijn niet echt tof ook. Maar op zich toch wel nog mee vermaakt. Ga nog wel wat freeroamen nu, gewoon rustig aan doen.

Ik vind het wel 1 van de mindere Lego games. Camera doet heel vervelend soms, de flying controls zijn echt niet goed en de bazen zijn niet echt tof ook. Maar op zich toch wel nog mee vermaakt. Ga nog wel wat freeroamen nu, gewoon rustig aan doen.

- Mark
- Locatie: Zoetermeer
Bericht
Re: Hoeveel games kunnen we uitspelen in 2024?
Xardion voor de Super Famicom

Wat heb ik me hier retegoed mee vermaakt zeg, geweldig. 'Het internet' is niet al te positief over deze game - niet dat ze hem in een rijtje met Pit Fighter en Shaq Fu zetten - maar zoals wel vaker verschilt mijn mening lekker met die van het internet. Dit is heerlijke 16-bit goodness. Is de game perfect? Nee. Is het vet? Oh ja zeker, dit is een vette game.
Uitspelen was wel een kleine uitdaging omdat ik geen woord Japans spreek. Met Google Lens en wat trial en error is het me wel gelukt, beetje trots wel. Sfeertje is geweldig neergezet en de muziek past er perfect bij. Ik zat er echt lekker in, heb genoten.
Oh en die Japanse box art is werkelijk om je vingers bij af te likken. Ik heb hem helaas cart only, maar allicht dat ik ergens een dubbele game verkoop om onderstaande doos in de collectie te krijgen.

Dit wil je toch in je kast hebben?

Wat heb ik me hier retegoed mee vermaakt zeg, geweldig. 'Het internet' is niet al te positief over deze game - niet dat ze hem in een rijtje met Pit Fighter en Shaq Fu zetten - maar zoals wel vaker verschilt mijn mening lekker met die van het internet. Dit is heerlijke 16-bit goodness. Is de game perfect? Nee. Is het vet? Oh ja zeker, dit is een vette game.
Uitspelen was wel een kleine uitdaging omdat ik geen woord Japans spreek. Met Google Lens en wat trial en error is het me wel gelukt, beetje trots wel. Sfeertje is geweldig neergezet en de muziek past er perfect bij. Ik zat er echt lekker in, heb genoten.
Oh en die Japanse box art is werkelijk om je vingers bij af te likken. Ik heb hem helaas cart only, maar allicht dat ik ergens een dubbele game verkoop om onderstaande doos in de collectie te krijgen.

Dit wil je toch in je kast hebben?
- KillingRaptor
- Locatie: Izegem, België
Bericht
Re: Hoeveel games kunnen we uitspelen in 2024?
Damn dat is inderdaad vette art op het doosje!
- Mark
- Locatie: Zoetermeer
Bericht
Re: Hoeveel games kunnen we uitspelen in 2024?
Oh en dit wilde ik jullie ook nog ff meegeven:
https://youtu.be/GMt1QL1Zejk?si=Kko-E6JiLth9OWBr
De muziek van stage 4 van Xardion.
Als dit geen BANGER is weet ik het ook niet meer.
https://youtu.be/GMt1QL1Zejk?si=Kko-E6JiLth9OWBr
De muziek van stage 4 van Xardion.
Als dit geen BANGER is weet ik het ook niet meer.
- KillingRaptor
- Locatie: Izegem, België
- KillingRaptor
- Locatie: Izegem, België
Bericht
Re: Hoeveel games kunnen we uitspelen in 2024?
Marvel vs. Capcom: Clash of Super Heroes (arcade / PS4)
Wat blijven deze crossovers toch super! Deze is ook heel erg tof, de eerste Marvel vs. Capcom en al gelijk een sterke game.

Marvel vs. Capcom 2: New Age of Heroes (arcade / PS4)
Geweldig om deze eindelijk weer te kunnen spelen. Super roster ook hierin en speelt fantastisch.

Wat blijven deze crossovers toch super! Deze is ook heel erg tof, de eerste Marvel vs. Capcom en al gelijk een sterke game.

Marvel vs. Capcom 2: New Age of Heroes (arcade / PS4)
Geweldig om deze eindelijk weer te kunnen spelen. Super roster ook hierin en speelt fantastisch.

- arjen1981
- Animal Crossing Tour 2020

- arjen1981
- Animal Crossing Tour 2020

Bericht
Re: Hoeveel games kunnen we uitspelen in 2024?
Astro Bot
Gespeeld op: Playstation 5
Jaar uitgave: 2024
Credits screen: Link naar credits / ending screen

Wat vond ik er zelf van:
Ik had de lat van verwachtingen voor deze best hoog gelegd. Playroom was ook al een favoriet en vanaf de aankondiging zag ik Astro Bot wel zitten. De weken na de aankondiging werd Astro Bot al snel één van mijn laatste favorieten om dit jaar naar uit te kijken. Spanning was er dan ook zeker, maar eenmaal aan het spelen had ik al snel door dat een teleurstellen ver weg was. Astro Bot is voor mij de perfecte game. Een 10/10, een 5 volle sterren. En wat blijkt: in vergelijking is Playroom inderdaad maar een demo. Astro Bot begint waar Playroom eindigt en wist Team Asobi blijkbaar precies wat moest worden weg gelaten uit die demo en wat nog kon worden toegevoegd. Voor een nog leukere ervaring.
Spelen is heerlijk! Je voelt het. Die directe controle over Astro. Nooit heb je het gevoel dat de 3d truckjes met je speelt. Dat je in een afgrond valt omdat je het niet zag. Ongeacht de complexiteit van een hover systeem. Het werkt. Goede physics met een momentum in je bewegen die exact klopt. Iets dat nog eens extra wordt versterkt door luidspreker en feedback in de controller. In veel ander titels een storende factor. Eén die je liever uitzet. Hier niet, hier voegt het ook toe aan hoe je speelt. Ik zou zelfs durven stellen dat je er beter door speelt. Je voelt wanneer je acties moet zetten of juist moet oppassen. En die spelbeleving groeit. En niet omdat Sony's marketing dit zegt. De objecten, gebroken glas, bladeren, of honderden dobbelsteentjes. Je voelt je ermee interacteren. Nergens anders zo goed te vinden. En waar Playroom ook nog wel als een gimmick kon voelen, of juist door de motion controles mindere stukken had, zijn deze voor Astro Bot stuk voor stuk van tafel geveegd.
Alles in het ontwerp van het spel en de levels draagt bij aan pure plezier. Er is veel aandacht aan dat ontwerp besteed. Een ontwerp die in elk level wordt doorgetrokken. Hoe kunnen we het spelen nog leuke maken en de speler nog verder doen verwonderen? Ik heb echt een paar keer WAT!?! geroepen tijdens het spelen. Ook de rest van mijn gezin heb ik zich zien verbazen. En zelfs zien opstaan van de bank met de controller nog in de hand, kijkend vol verwondering. Je wordt steeds opnieuw verrast. Zonder spoilers te geven zou je 5 van Nintendo's beste platformers kunnen pakken, die in een hoge hoed kunnen gooien en de beste en meest originele ideeën daaruit kunnen pakken. Elk idee zal terugkomen in Astro Bot. Dat verzeker ik je. Daarmee bedoel ik inderdaad ook, dat veel van de ideeën wel eerder in een ander spel zijn langs gekomen. Maar nooit zag ik de ideeën zo intens en gecondenseerd achter elkaar langskomen. Astro Bot is een kanon, dat slimme / originaliteit ideeën met een hard tempo op jou afvuurt. Ondersteund door een ongelofelijke soundtrack. Deze zuigt je er keer op keer weer in en zal niet gaan vervelen. Ook die soundtrack zit bomvol originaliteit en intensiteit.
En het is echt niet dat ik de grote N in het slechte licht wil zitten, maar het is precies het tegenovergestelde dat ik voelde bij juist een Mario Wonder. Een spel dat juist zou moeten verwonderen. Maar op het moment dat de uitdaging er eindelijk is was ik al zo dood gegooid met steeds hetzelfde. Ruim voor die tijd had ik het echt al wel gehad. Je merkt dan toch de corporate die zich richt op de massa en ben ik zelf niet langer de doelgroep voor die man met de snor. En dat is waar ik in Astro Bot juist een soort van synergie voel welke wel voor elke speler past. Ik krijg er energie van, maar ook mijn dochter van 9 krijgt die energie. Ik vind het echt uniek.
Met die energie kon ik ook niet anders dan voor de 100% gaan. En dat heb ik bij een platform spel niet meer gedaan sinds 2001 (The Precursor Legacy). Astro Bot is ook geen lange game. En ook juist dat draagt bij aan die constante energie en verwondering. Maar de uitdaging bouwt zich zeker op. Ook voor de fanatieke spelers. De kleinere challenge levels kun je om te voltooien zo 20~40 keer opnieuw spelen. Zonder dat je het zelf doorhebt. Maar als de fanatieke speler komt ook nog iets anders op je af.
Astro Bot is ook nog eens een emotionele reis. Er is zo een goede selectie gemaakt van nostalgische prikkels dat ook dit mij keer op keer deed verwonderen, Je beleeft het beste van de afgelopen 30 jaar in Video Games. Niet alleen Playstation. Ook bijvoorbeeld Sega, Namco en Konami zijn sterk vertegenwoordigd. Bij het spelen van Astro Bot sta je stil bij wat we de afgelopen jaren verloren hebben. Niet enkel in de grote namen. Maar ook juist de niches zijn sterk vertegenwoordigd. Het zou mij ook niet verbazen dat dit de rest van de wereld deze zelfde prikkels voelt. En wie weet wat dat kan brengen? In elk geval zet Astro Bot de traditionele video game weer keihard op de kaart. En dat is een succes dat onderkend moet worden. Voor mij is het heel duidelijk. Wanneer je slecht één spel uit deze hele negende generatie van video games zou mogen spelen, dan is Astro Bot zeker weten een geweldige keuze!





Gespeeld op: Playstation 5
Jaar uitgave: 2024
Credits screen: Link naar credits / ending screen

Wat vond ik er zelf van:
Ik had de lat van verwachtingen voor deze best hoog gelegd. Playroom was ook al een favoriet en vanaf de aankondiging zag ik Astro Bot wel zitten. De weken na de aankondiging werd Astro Bot al snel één van mijn laatste favorieten om dit jaar naar uit te kijken. Spanning was er dan ook zeker, maar eenmaal aan het spelen had ik al snel door dat een teleurstellen ver weg was. Astro Bot is voor mij de perfecte game. Een 10/10, een 5 volle sterren. En wat blijkt: in vergelijking is Playroom inderdaad maar een demo. Astro Bot begint waar Playroom eindigt en wist Team Asobi blijkbaar precies wat moest worden weg gelaten uit die demo en wat nog kon worden toegevoegd. Voor een nog leukere ervaring.
Spelen is heerlijk! Je voelt het. Die directe controle over Astro. Nooit heb je het gevoel dat de 3d truckjes met je speelt. Dat je in een afgrond valt omdat je het niet zag. Ongeacht de complexiteit van een hover systeem. Het werkt. Goede physics met een momentum in je bewegen die exact klopt. Iets dat nog eens extra wordt versterkt door luidspreker en feedback in de controller. In veel ander titels een storende factor. Eén die je liever uitzet. Hier niet, hier voegt het ook toe aan hoe je speelt. Ik zou zelfs durven stellen dat je er beter door speelt. Je voelt wanneer je acties moet zetten of juist moet oppassen. En die spelbeleving groeit. En niet omdat Sony's marketing dit zegt. De objecten, gebroken glas, bladeren, of honderden dobbelsteentjes. Je voelt je ermee interacteren. Nergens anders zo goed te vinden. En waar Playroom ook nog wel als een gimmick kon voelen, of juist door de motion controles mindere stukken had, zijn deze voor Astro Bot stuk voor stuk van tafel geveegd.
Alles in het ontwerp van het spel en de levels draagt bij aan pure plezier. Er is veel aandacht aan dat ontwerp besteed. Een ontwerp die in elk level wordt doorgetrokken. Hoe kunnen we het spelen nog leuke maken en de speler nog verder doen verwonderen? Ik heb echt een paar keer WAT!?! geroepen tijdens het spelen. Ook de rest van mijn gezin heb ik zich zien verbazen. En zelfs zien opstaan van de bank met de controller nog in de hand, kijkend vol verwondering. Je wordt steeds opnieuw verrast. Zonder spoilers te geven zou je 5 van Nintendo's beste platformers kunnen pakken, die in een hoge hoed kunnen gooien en de beste en meest originele ideeën daaruit kunnen pakken. Elk idee zal terugkomen in Astro Bot. Dat verzeker ik je. Daarmee bedoel ik inderdaad ook, dat veel van de ideeën wel eerder in een ander spel zijn langs gekomen. Maar nooit zag ik de ideeën zo intens en gecondenseerd achter elkaar langskomen. Astro Bot is een kanon, dat slimme / originaliteit ideeën met een hard tempo op jou afvuurt. Ondersteund door een ongelofelijke soundtrack. Deze zuigt je er keer op keer weer in en zal niet gaan vervelen. Ook die soundtrack zit bomvol originaliteit en intensiteit.
En het is echt niet dat ik de grote N in het slechte licht wil zitten, maar het is precies het tegenovergestelde dat ik voelde bij juist een Mario Wonder. Een spel dat juist zou moeten verwonderen. Maar op het moment dat de uitdaging er eindelijk is was ik al zo dood gegooid met steeds hetzelfde. Ruim voor die tijd had ik het echt al wel gehad. Je merkt dan toch de corporate die zich richt op de massa en ben ik zelf niet langer de doelgroep voor die man met de snor. En dat is waar ik in Astro Bot juist een soort van synergie voel welke wel voor elke speler past. Ik krijg er energie van, maar ook mijn dochter van 9 krijgt die energie. Ik vind het echt uniek.
Met die energie kon ik ook niet anders dan voor de 100% gaan. En dat heb ik bij een platform spel niet meer gedaan sinds 2001 (The Precursor Legacy). Astro Bot is ook geen lange game. En ook juist dat draagt bij aan die constante energie en verwondering. Maar de uitdaging bouwt zich zeker op. Ook voor de fanatieke spelers. De kleinere challenge levels kun je om te voltooien zo 20~40 keer opnieuw spelen. Zonder dat je het zelf doorhebt. Maar als de fanatieke speler komt ook nog iets anders op je af.
Astro Bot is ook nog eens een emotionele reis. Er is zo een goede selectie gemaakt van nostalgische prikkels dat ook dit mij keer op keer deed verwonderen, Je beleeft het beste van de afgelopen 30 jaar in Video Games. Niet alleen Playstation. Ook bijvoorbeeld Sega, Namco en Konami zijn sterk vertegenwoordigd. Bij het spelen van Astro Bot sta je stil bij wat we de afgelopen jaren verloren hebben. Niet enkel in de grote namen. Maar ook juist de niches zijn sterk vertegenwoordigd. Het zou mij ook niet verbazen dat dit de rest van de wereld deze zelfde prikkels voelt. En wie weet wat dat kan brengen? In elk geval zet Astro Bot de traditionele video game weer keihard op de kaart. En dat is een succes dat onderkend moet worden. Voor mij is het heel duidelijk. Wanneer je slecht één spel uit deze hele negende generatie van video games zou mogen spelen, dan is Astro Bot zeker weten een geweldige keuze!
- Mark
- Locatie: Zoetermeer
Bericht 
Super Metroid op de Super Famicom.
Als jullie deze game niet kennen, aanradertje! In de game moet je ... nee, gekkigheid. Dit is een klassiekertje die ik eerder wel een paar keer was begonnen maar nooit had uitgespeeld. Nu dus wel. 9 uurtjes volgens de SFC, maar die tellen game overs natuurlijk niet mee. Item collecting rate is 64%, blijkbaar lag er toch nog veel meer voor het oprapen.
Oh, en zonder save states en opzoeken natuurlijk. Zo speel je games (hehe).
Re: Hoeveel games kunnen we uitspelen in 2024?

Super Metroid op de Super Famicom.
Als jullie deze game niet kennen, aanradertje! In de game moet je ... nee, gekkigheid. Dit is een klassiekertje die ik eerder wel een paar keer was begonnen maar nooit had uitgespeeld. Nu dus wel. 9 uurtjes volgens de SFC, maar die tellen game overs natuurlijk niet mee. Item collecting rate is 64%, blijkbaar lag er toch nog veel meer voor het oprapen.
Oh, en zonder save states en opzoeken natuurlijk. Zo speel je games (hehe).
- arjen1981
- Animal Crossing Tour 2020

Bericht
Re: Hoeveel games kunnen we uitspelen in 2024?
Super Metroid ken ik goed. Dus mijn vraag gaat over iets anders. Heb je daar nu een jvc vhs staan?
- Mark
- Locatie: Zoetermeer
Bericht
Bij de JVC krijg ik redelijk goed beeld (8/10), maar de audio is matig (4/10, veel ruis). Bij de Sony heb ik echt perfect beeld (10/10) maar is het geluid heel slecht (1/10, alleen maar ruis). Helaas krijg ik dat dus niet goed aan de praat.
Mocht iemand nog tips hebben om een unmodded Famicom op een PAL tv af te spelen hoor ik het graag. Mijn TV ondersteunt 60 hZ gewoon prima trouwens, mijn SFC werkt werkelijk perfect.
Re: Hoeveel games kunnen we uitspelen in 2024?
Ja dat is een heel verhaal hoor, er staan er zelfs twee. Een Sony VCR en een JVC VCR. Ik had laatst een Famicom CIB gekocht, maar unmodded. Onze televisies pakken dat signaal natuurlijk niet op (die Japanners zenden op andere frequenties uit) en ik had online over de methode met een VCR gelezen. Famicom in de VCR (is ook een tuner natuurlijk) en dan de VCR naar de televisie. Mijn pa had nog 2 VCR's staan van vroeger dus die heb ik even geleend om e.e.a. uit te proberen.
Bij de JVC krijg ik redelijk goed beeld (8/10), maar de audio is matig (4/10, veel ruis). Bij de Sony heb ik echt perfect beeld (10/10) maar is het geluid heel slecht (1/10, alleen maar ruis). Helaas krijg ik dat dus niet goed aan de praat.
Mocht iemand nog tips hebben om een unmodded Famicom op een PAL tv af te spelen hoor ik het graag. Mijn TV ondersteunt 60 hZ gewoon prima trouwens, mijn SFC werkt werkelijk perfect.
- KillingRaptor
- Locatie: Izegem, België
Bericht
Re: Hoeveel games kunnen we uitspelen in 2024?
The Karate Kid: Street Rumble (PS5)
Graphics in de 'cutscenes' zijn meh (gewoon getekend en niet eens zo goed) maar de ingame graphics zijn echt tof met de pixelart. Speelt ook lekker en zit nog wat diepgang in ook, niet superveel maar voldoende voor een beat em up imo. Ook lekkere muziek! Er zullen zeker nog playthroughs volgen. Wil sowieso de andere personages eens gebruiken en de andere modes spelen (ook hogere moeilijkheidsgraden proberen).

Graphics in de 'cutscenes' zijn meh (gewoon getekend en niet eens zo goed) maar de ingame graphics zijn echt tof met de pixelart. Speelt ook lekker en zit nog wat diepgang in ook, niet superveel maar voldoende voor een beat em up imo. Ook lekkere muziek! Er zullen zeker nog playthroughs volgen. Wil sowieso de andere personages eens gebruiken en de andere modes spelen (ook hogere moeilijkheidsgraden proberen).

- Fing3r
- Locatie: Friesland
Bericht
Re: Hoeveel games kunnen we uitspelen in 2024?
Red Dead Redemption 2 (PC)
Ooit al eens aan begonnen op de PS4, maar nooit erg ver gekomen. Nu een tweede poging gedaan op PC en ondanks dat ik mij nog steeds ergerde aan sommige gameplay keuzes die ze hebben gemaakt heb ik mij er prima mee vermaakt en grafisch is het ook echt een pareltje hoor!

Ooit al eens aan begonnen op de PS4, maar nooit erg ver gekomen. Nu een tweede poging gedaan op PC en ondanks dat ik mij nog steeds ergerde aan sommige gameplay keuzes die ze hebben gemaakt heb ik mij er prima mee vermaakt en grafisch is het ook echt een pareltje hoor!

- Galious
- Moderator

- Locatie: Rotterdam
Bericht
Re: Hoeveel games kunnen we uitspelen in 2024?
Steelrising (PS5) [staat al in de lijst]
Best een aardige double-A Soulslike. De euro-jankiness kan ik prima accepteren, maar het gebrek aan enemy variety breekt de game wel op richting het einde. Rond de 7u mark heb ik alle sidequests daarom maar gelaten voor wat ze waren en ben ik door het laatste gebied gerushed

Best een aardige double-A Soulslike. De euro-jankiness kan ik prima accepteren, maar het gebrek aan enemy variety breekt de game wel op richting het einde. Rond de 7u mark heb ik alle sidequests daarom maar gelaten voor wat ze waren en ben ik door het laatste gebied gerushed

nmkl pjkl ftmch
- kingoftherain
- Locatie: Puttershoek
Bericht

Wooloo = love, Wooloo = life
Re: Hoeveel games kunnen we uitspelen in 2024?
Dat laatste klinkt bekend. Dat was de enige zone dat ik wat moeite had met de vijanden. De variatie heb ik me zelf niet zo aan gestoord, maar misschien heb ik er ook niet genoeg op gelet, geen idee. Wel vond ik die muzikale vijanden erg grappig. Door je post krijg ik zelfs de neiging om het weer eens te gaan spelen. Ik dacht dat ik de uitbreiding een keer had gekocht, maar nog niet heb gespeeld.Galious schreef: ↑22 sep 2024, 19:41Steelrising (PS5) [staat al in de lijst]
Best een aardige double-A Soulslike. De euro-jankiness kan ik prima accepteren, maar het gebrek aan enemy variety breekt de game wel op richting het einde. Rond de 7u mark heb ik alle sidequests daarom maar gelaten voor wat ze waren en ben ik door het laatste gebied gerushed![]()
Wooloo = love, Wooloo = life
- Mark
- Locatie: Zoetermeer
Bericht 
Super Mario World 2: Yoshi's Island op de Super Famicom
Grafisch is het natuurlijk top notch, maar qua gameplay heeft het me nooit echt kunnen bekoren. Nu ook niet echt. De halve game voelt optioneel als je je niet zo bekommert om de score. Het spel heeft wel enorm veel karakter, dat moet ik het wel nageven, maar staat niet in mijn rijtje SNES-klassiekers.
Re: Hoeveel games kunnen we uitspelen in 2024?

Super Mario World 2: Yoshi's Island op de Super Famicom
Grafisch is het natuurlijk top notch, maar qua gameplay heeft het me nooit echt kunnen bekoren. Nu ook niet echt. De halve game voelt optioneel als je je niet zo bekommert om de score. Het spel heeft wel enorm veel karakter, dat moet ik het wel nageven, maar staat niet in mijn rijtje SNES-klassiekers.
- kingoftherain
- Locatie: Puttershoek




