Een nieuw jaar, een nieuw uitspeeltopic! Ik ga het terug bijhouden dit jaar en hopelijk maken we net zo'n mooie lijst van nieuwe uitgespeelde games voor het topic als vorig jaar. Retro, modern, remaster, remake, homebrew, whatever, je kunt het in dit topic kwijt!
Maak gewoon even een fotootje van de credits of de laatste cutscene of behaalde trophy en plaats deze in dit topic samen met de titel van het spel en het systeem waar je deze op uitgespeeld hebt. Een titel wordt per platform maar één keer vermeld in de lijst. Het is geen probleem om een uitgespeelde game die al in de lijst staat, nog een keer te posten voor fun & glory wanneer je hem uitgespeeld hebt, maar vermeldt dan aub even bij je post dat deze al eerder uitgespeeld is, dat scheelt bij het bijhouden van de lijst.
Vorig jaar hadden we 420 unieke games uitgespeeld. Slagen we er in dit jaar beter te doen? Of misschien zelfs dat gekke nummer van 2021 te verbreken? Toen hadden we er 929!
Klik hier om de lijst te bekijken!
Hoeveel games kunnen we uitspelen in 2024?
- KillingRaptor
- Apenheul
- Beheerder
- Contacteer:
Bericht
Re: Hoeveel games kunnen we uitspelen in 2024?
Nou, ik begin dan maar!
Kirby Fun Pack SNES (gespeeld via Nintendo Switch Online)
Hier ben ik samen met Nesrunner aan begonnen op oudjaaravond omdat de twee games die ik speciaal had meegenomen geen optimale co-op multiplayer hadden. Kirby Fun Pack (ofwel Kirby Super Star in de Verenigde Staten) was een game die ik al jaren op cartridge had maar nooit echt had gespeeld. Het was wel leuk om het eindelijk eens te spelen aangezien het voor sommigen de beste Kirby game schijnt te zijn. Voor mij persoonlijk zit ie wel in mijn top 5 maar net bij de bovenste drie.
Kirby Fun Pack SNES (gespeeld via Nintendo Switch Online)
Hier ben ik samen met Nesrunner aan begonnen op oudjaaravond omdat de twee games die ik speciaal had meegenomen geen optimale co-op multiplayer hadden. Kirby Fun Pack (ofwel Kirby Super Star in de Verenigde Staten) was een game die ik al jaren op cartridge had maar nooit echt had gespeeld. Het was wel leuk om het eindelijk eens te spelen aangezien het voor sommigen de beste Kirby game schijnt te zijn. Voor mij persoonlijk zit ie wel in mijn top 5 maar net bij de bovenste drie.
- arjen1981
- Animal Crossing Tour 2020
Bericht
Gaaf killingRaptor. Bedankt voor het opnieuw bijhouden van wat vast weer een mooie en bijzondere lijst gaat worden met hopelijk veel discussie en inspiratie om ook te gaan spelen.
- ikk
- Contacteer:
Bericht
King Kong (Gamecube):
Verrassend goed voor een licensed game
Verrassend goed voor een licensed game
- KillingRaptor
Bericht
Lunistisce (Switch)
Echt een hele toffe 3D platformer die enorm aan Sega Saturn doet denken. Aanradertje als hij in sale is want het is wel een korte game. Ik had er €3 voor betaald.
Echt een hele toffe 3D platformer die enorm aan Sega Saturn doet denken. Aanradertje als hij in sale is want het is wel een korte game. Ik had er €3 voor betaald.
- arjen1981
Bericht
Super Mario Bros Wonder
Gespeeld op: Switch
Jaar uitgave: 2023
Credits screen: link naar foto
Wat vond ik er zelf van:
Veel originaliteit en hou ik ontzettend van alle kleine details en animaties die overal verstopt zitten. Maar uiteindelijk is het een goede "New" Mario Bros Game en voor mij zijn deze nooit een winnende formule geweest. Ik heb het grootste deel gespeeld met de familie, maar hoe kleiner je de groep spelers maakt hoe leuker het spel wordt. De multiplayer werkt nog altijd niet. En dat is zonde, helemaal als je wel beste family game wint op de game awards.
Gespeeld op: Switch
Wat vond ik er zelf van:
Veel originaliteit en hou ik ontzettend van alle kleine details en animaties die overal verstopt zitten. Maar uiteindelijk is het een goede "New" Mario Bros Game en voor mij zijn deze nooit een winnende formule geweest. Ik heb het grootste deel gespeeld met de familie, maar hoe kleiner je de groep spelers maakt hoe leuker het spel wordt. De multiplayer werkt nog altijd niet. En dat is zonde, helemaal als je wel beste family game wint op de game awards.
- arjen1981
Bericht
Fist of the North Star: Lost Paradise
Gespeeld op: PS5
Jaar uitgave: 2018
Wat vond ik er zelf van:
Fist of The North Star leent zich uitstekend voor de Yakuza formule. Uiteindelijk heb ik ook hier weer uren aan uren side content gespeeld om het spel maar niet te doen laten eindigen. Van soundtrack tot de moves alles straalt de juiste Hokuto no Ken sferen uit. Het verhaal is ook wat je er van mag verwachten met de juiste personages en uitstekende voice casting お前はもう死んでいる; Omae Wa Mou Shindeiru.
Gespeeld op: PS5
Jaar uitgave: 2018
Wat vond ik er zelf van:
Fist of The North Star leent zich uitstekend voor de Yakuza formule. Uiteindelijk heb ik ook hier weer uren aan uren side content gespeeld om het spel maar niet te doen laten eindigen. Van soundtrack tot de moves alles straalt de juiste Hokuto no Ken sferen uit. Het verhaal is ook wat je er van mag verwachten met de juiste personages en uitstekende voice casting お前はもう死んでいる; Omae Wa Mou Shindeiru.
- Apenheul
- Beheerder
- Contacteer:
Bericht
Ik ga dat sterrensysteem van je adopteren Arjen
- arjen1981
- arjen1981
Bericht
@killingraptor. Deze had je al geregistreerd, maar ik had deze per ongelijk overschreven. Dus nog even in de herhaling:
Doom Sigil II
Gespeeld op: PC
Wat vond ik er zelf van:
Erg onder de indruk van deze! De eerste Sigil vond ik ook al knap, maar dit is een compleet nieuw niveau. Het level design en het oog voor detail is ongekend goed. Elk hoekje van een missies lijkt door en door uitgedacht te zijn. En de onzichtbare sturing in het design zorgde ervoor dat ik nooit te vroeg en ook nooit te laat wist wat ik moest doen. De pacing is ook erg goed. Je begint met kleine fijne missies die gaandeweg steeds interessanter worden. Aanrader!
Doom Sigil II
Gespeeld op: PC
Wat vond ik er zelf van:
Erg onder de indruk van deze! De eerste Sigil vond ik ook al knap, maar dit is een compleet nieuw niveau. Het level design en het oog voor detail is ongekend goed. Elk hoekje van een missies lijkt door en door uitgedacht te zijn. En de onzichtbare sturing in het design zorgde ervoor dat ik nooit te vroeg en ook nooit te laat wist wat ik moest doen. De pacing is ook erg goed. Je begint met kleine fijne missies die gaandeweg steeds interessanter worden. Aanrader!
- Apenheul
- Beheerder
- Contacteer:
Bericht
Starfield op Xbox Series S
Volgens howlongtobeat kun je het in 22 uur uitspelen maar ik heb alle faction quests gedaan en kwam daarmee tot zo'n 100 uur speeltijd. Erg gaaf, ik ga zeker nog eens de NG+ doen wanneer er meer content komt.
Volgens howlongtobeat kun je het in 22 uur uitspelen maar ik heb alle faction quests gedaan en kwam daarmee tot zo'n 100 uur speeltijd. Erg gaaf, ik ga zeker nog eens de NG+ doen wanneer er meer content komt.
- HeatherGrace
Bericht
Jij had ook Outer Worlds gespeeld toch? Hoe staan deze in verhouding tot elkaar?
- Apenheul
- Beheerder
- Contacteer:
Bericht
The Outer Worlds heeft hele bijzondere world-building, het is een soort karikatuur van retro space fantasy en gaat in korte tijd vaak diep in op een dilemma. Starfield is qua world-building wat conventioneler, maar ook veel uitgebreider; de verhalen van de verschillende factions doorkruizen elkaar constant en daardoor blijf je nieuwe dingen ontdekken op plaatsen waar je al geweest bent. In The Outer Worlds had je de narratieve lading van een locatie al vrij snel volledig geconsumeerd, maar Starfield is net zo'n soort chocolade advent calender waarbij je later gedurende je playthrough steeds weer nieuwe dingen ontdekt. Hierdoor voelt het narratief minder geconcentreerd in eerste instantie, maar op een gegeven moment krijg je door wat de narratieve structuur is van Starfield en dan is er onafgebroken veel verhaal om te beleven.
Ik heb de game persoonlijk als een soort life-sim benaderd door met name me thuis proberen te voelen in de wereld; ik had een geweldig soort star cruiser (Shieldbreaker) op een gegeven moment maar voelde me meer thuis in een kleiner vrachtcontainerschip (Econohaul). Ik koos voor bemanning die ik 'gezellig' vond, in plaats van functioneel, dat soort dingen. En op een gegeven moment liet ik me meestromen in de main-quest, en af toe wat faction quests, tot ik op een gegeven moment het gevoel had bijna alles wel gezien te hebben; dus toen heb ik het uitgespeeld.
Het werkt denk ik minder goed voor spelers die heel duidelijk 1 ding willen en alleen dat ding, want Starfield is vrij onbevooroordeeld over wat precies prioriteit heeft, en als jij niets wilt dan wil het spel ook niets van jou. Ik heb geen ruimtevaartuigen of outposts gebouwd; ik heb nauwelijks planet surveys uitgevoerd, geen research gedaan, geen gear gecustomized, niets gekookt, mijn woningen niet ingericht. Ik heb 3 van de 5 skill categorieën genegeerd, maar ik heb ook ontzettend veel wel gedaan. Niet omdat het van het spel moest maar omdat ik daar plezier uit haalde. En if-all-else-fails dan kun je alsnog gewoon linea recta de main quests doen, maar daar zit voor mij niet de kracht van Starfield. Starfield is een sand box voor space fantasies.
Ja klopt! The Outer Worlds is eigenlijk best wel een goede vergelijking. In die game had je soort van pockets van verhaal en gameplay verspreid over verschillende locaties waar je tussen kon reizen (of in feite teleporten); Starfield is qua structuur net zo, alleen dan is er in de tussenruimte nog vanalles te doen zoals space battles, mining, planet exploration, outpost building etc. Maar die dingen zijn veelal optioneel, iets om te doen als het binnen je space-fantasy past (maar je krijgt er wel XP en nuttige rewards voor als je je er in verdiept).HeatherGrace schreef: ↑04 jan 2024, 18:14Jij had ook Outer Worlds gespeeld toch? Hoe staan deze in verhouding tot elkaar?
The Outer Worlds heeft hele bijzondere world-building, het is een soort karikatuur van retro space fantasy en gaat in korte tijd vaak diep in op een dilemma. Starfield is qua world-building wat conventioneler, maar ook veel uitgebreider; de verhalen van de verschillende factions doorkruizen elkaar constant en daardoor blijf je nieuwe dingen ontdekken op plaatsen waar je al geweest bent. In The Outer Worlds had je de narratieve lading van een locatie al vrij snel volledig geconsumeerd, maar Starfield is net zo'n soort chocolade advent calender waarbij je later gedurende je playthrough steeds weer nieuwe dingen ontdekt. Hierdoor voelt het narratief minder geconcentreerd in eerste instantie, maar op een gegeven moment krijg je door wat de narratieve structuur is van Starfield en dan is er onafgebroken veel verhaal om te beleven.
Ik heb de game persoonlijk als een soort life-sim benaderd door met name me thuis proberen te voelen in de wereld; ik had een geweldig soort star cruiser (Shieldbreaker) op een gegeven moment maar voelde me meer thuis in een kleiner vrachtcontainerschip (Econohaul). Ik koos voor bemanning die ik 'gezellig' vond, in plaats van functioneel, dat soort dingen. En op een gegeven moment liet ik me meestromen in de main-quest, en af toe wat faction quests, tot ik op een gegeven moment het gevoel had bijna alles wel gezien te hebben; dus toen heb ik het uitgespeeld.
Het werkt denk ik minder goed voor spelers die heel duidelijk 1 ding willen en alleen dat ding, want Starfield is vrij onbevooroordeeld over wat precies prioriteit heeft, en als jij niets wilt dan wil het spel ook niets van jou. Ik heb geen ruimtevaartuigen of outposts gebouwd; ik heb nauwelijks planet surveys uitgevoerd, geen research gedaan, geen gear gecustomized, niets gekookt, mijn woningen niet ingericht. Ik heb 3 van de 5 skill categorieën genegeerd, maar ik heb ook ontzettend veel wel gedaan. Niet omdat het van het spel moest maar omdat ik daar plezier uit haalde. En if-all-else-fails dan kun je alsnog gewoon linea recta de main quests doen, maar daar zit voor mij niet de kracht van Starfield. Starfield is een sand box voor space fantasies.
- HeatherGrace
Bericht
Bij Fallout 4 heb ik de meeste side-side-quests ook overgeslagen en vergelijkbaar aan jouw speelstijl gespeeld.
Deze staat nu zeker op mijn lijstje!
Klinkt goed!! Zeker ook gaaf om te lezen dat de wereld in beweging blijft naarmate je vordert, want in de meeste games in deze categorie heb ik dat wel gemist.Apenheul schreef: ↑04 jan 2024, 18:44Ja klopt! The Outer Worlds is eigenlijk best wel een goede vergelijking. In die game had je soort van pockets van verhaal en gameplay verspreid over verschillende locaties waar je tussen kon reizen (of in feite teleporten); Starfield is qua structuur net zo, alleen dan is er in de tussenruimte nog vanalles te doen zoals space battles, mining, planet exploration, outpost building etc. Maar die dingen zijn veelal optioneel, iets om te doen als het binnen je space-fantasy past (maar je krijgt er wel XP en nuttige rewards voor als je je er in verdiept).HeatherGrace schreef: ↑04 jan 2024, 18:14Jij had ook Outer Worlds gespeeld toch? Hoe staan deze in verhouding tot elkaar?
Bij Fallout 4 heb ik de meeste side-side-quests ook overgeslagen en vergelijkbaar aan jouw speelstijl gespeeld.
Deze staat nu zeker op mijn lijstje!
- KillingRaptor
Bericht
Haha geen probleem! Best dat je het wel even extra zegt want ik had Mario Wonder niet gezien omdat je die post had overschreven. Jouw naam staat nu ook bij die!
- Mark
Bericht
Alwa's Legacy (PS4). Alwa's Awakening op de valreep nog in 2023 uitgespeeld, deze stond er ook op. Leuke games voor tussendoor.
Alwa's Legacy (PS4). Alwa's Awakening op de valreep nog in 2023 uitgespeeld, deze stond er ook op. Leuke games voor tussendoor.
- ikk
- Contacteer:
Bericht
Pokemon Blue (Gameboy):
Het was leuk om deze weer is door te spelen, maar je merkt wel echt hoeveel quality of life verbeteringen inmiddels zijn toegevoegd.
Mijn team:
Venusaur
Nidoking
Golduck
Pinsir
Mr. Mime
Fearow
Het was leuk om deze weer is door te spelen, maar je merkt wel echt hoeveel quality of life verbeteringen inmiddels zijn toegevoegd.
Mijn team:
Venusaur
Nidoking
Golduck
Pinsir
Mr. Mime
Fearow
- Arnold
Bericht
Mario Wonder op de Nintendo Switch uitgespeeld. Erg vermakelijk en verrassend.
Mario Wonder op de Nintendo Switch uitgespeeld. Erg vermakelijk en verrassend.
Dedicated gameroom:
Playstation
Nintendo
Atari
Sega
Arcadekast.
Playstation
Nintendo
Atari
Sega
Arcadekast.
- KillingRaptor
Bericht
Capcom vs. SNK 2: Mark of the Millennium 2001 (PS2)
Ik had vorige maand wat PS2 games overgenomen van marxkemp en dit was er eentje van. Echt een hele toffe fighter dit met een groot roster aan speelbare personages. Ben er met Cammy, Mai en Ken doorheen gegaan.
Ik had vorige maand wat PS2 games overgenomen van marxkemp en dit was er eentje van. Echt een hele toffe fighter dit met een groot roster aan speelbare personages. Ben er met Cammy, Mai en Ken doorheen gegaan.
- ikk
- Contacteer:
Bericht
PN03 (Gamecube):
Korte, maar pittige game. De eerste helft is ook heel veel button mashen, tot je een suit unlocked met autofire.
Korte, maar pittige game. De eerste helft is ook heel veel button mashen, tot je een suit unlocked met autofire.
- KillingRaptor
Bericht
Die game is gaaf! Heb hem ook liggen maar nog niet uitgespeeld. Wel een heel stuk doorgespeeld enkele jaren terug.
- Fing3r
Bericht
F.E.A.R. (PC)
Game is ook al weer 16 jaar oud maar ziet er nog steeds erg goed uit, ik moest wel even tweaken want de game draaide standaard op 14 fps maar daarna was het genieten.
Game is ook al weer 16 jaar oud maar ziet er nog steeds erg goed uit, ik moest wel even tweaken want de game draaide standaard op 14 fps maar daarna was het genieten.
- arjen1981
Bericht
Mooie games inderdaad Fear! Die sfeer vond ik later nog wel wat terug in Condamed. Heel wat anders. Maar moet er nu wel aan denken. Jammer de FPSen nog maar zelden dit soort Single Player focused ervaringen zijn. Een FPS vandaag de dag is allemaal team based.
- KillingRaptor
Bericht
Spirit of the North: Enhanced Edition (PS5) - Staat al in de lijst
Mooie game dit! Het is vooral exploratie met lichte puzzelelementen maar ik heb er wel van genoten.
Mooie game dit! Het is vooral exploratie met lichte puzzelelementen maar ik heb er wel van genoten.
- Mark
Bericht
Mafia II (PS4)
Tsja... Technisch een drama. Verhaal is ok maar ontzettend generiek. De wereld is open, maar leeg. De game mist ziel en QA. Het eerste deel had veel meer karakter, dit is eigenlijk niks.
Eigenlijk één ster, maar de oude Playboy-posters met dikke jopen hebben me doen besluiten toch coulant te zijn.
Mafia II (PS4)
Tsja... Technisch een drama. Verhaal is ok maar ontzettend generiek. De wereld is open, maar leeg. De game mist ziel en QA. Het eerste deel had veel meer karakter, dit is eigenlijk niks.
Eigenlijk één ster, maar de oude Playboy-posters met dikke jopen hebben me doen besluiten toch coulant te zijn.