Old School’s Top 10 party games - the 2nd edition! - DE NUMMER 1!

Games & systemen van nu en de toekomst (incl. PC en mobile).
OldSchool
Contacteer:

Old School’s Top 10 party games - the 2nd edition! - DE NUMMER 1!

27 nov 2023, 10:18

In september 2018 plaatste ik een top 10 party games. Nu zijn we 5 jaar verder, hoog tijd voor een nieuwe editie!

Wil je de eerste lijst nog eens terug zien, kijk dan even hier:
viewtopic.php?f=10&t=5390&p=254860&hili ... cooked#top

Wil je de nieuwe lijst mee maken? Lees dan vooral verder!

10. Mario Party 10 / Wii-U
09. Sunset Riders / Arcade (Kempiebox)
08. Buzz Quiz World / PS3
07. Babysitting Party / Wii
06. Micro Mages / Evercade VS
05. Chimparty / PlayStation 4 & PlayLink
04. Justice Duel / Evercade VS
03. Mario Smash Football / GameCube
02. Knowledge is Power / PlayStation 4 & PlayLink

01. Acron: Attack of the Squirrels! / Meta Quest 2
Laatst gewijzigd door OldSchool op 23 mar 2024, 14:22, 13 keer totaal gewijzigd.
OldSchool
Contacteer:

Re: Old School’s Top 10 party games - the 2nd edition!

27 nov 2023, 10:56

Afbeelding

10. Mario Party 10
Gespeeld op: Nintendo Wii-U

Mario Party games, je kunt er eigenlijk niet om heen. Maar ze hebben me nooit echt getrokken. Ik vind ze altijd lang duren, degene die het langst achteraan blijft wint meestal uiteindelijk. Ik heb altijd het gevoel dat je meer aan het wachten bent, dan dat je uiteindelijk iets aan het spelen bent. Toch had ik met Mario Party 10 wel een klik. En dat komt vooral door dat de game gebruik maakt van de speciale Wii-U controller.

Mario Party 10 krijgt niet al te veel goede reviews. Het borduurt verder op Mario Party 9 en je zit weer samen in één auto. Er zijn een aantal verschillende speel modi, maar de standaard game heeft (maar) vijf verschillende speel borden. Waar het voor mij interessant werd, is met de Bowser Party. Dit spel kun je met vijf personen spelen.

In Bowser Party zijn er vier spelers onderweg over het bord. Helaas voor hen, zit Bowser ze achterna, en deze wordt vertegenwoordigd door de vijfde speler. Elke speler gooit een dobbelsteen en gaat vooruit. Bowser gooit vier dobbelstenen tegelijk en probeert het voertuig met de spelers in te halen. Het doel voor de spelers is om het einde van het speel bord te halen. Het doel van Bowser is om dit te stoppen. Telkens als Bowser de groep inhaalt, volgt er een mini game. Het leuke is dat deze mini games gebruik maken van de extra controller. De vier spelers kijken naar de TV, Bowser kijkt naar de Wii-U controller. In de mini game probeert de speler die Bowser is, hartjes weg te spelen bij de andere spelers. Heeft een speler geen hartje meer, dan ligt hij of zij ook daadwerkelijk uit het spel.

Afbeelding

Door deze strijd, Bowser versus spelers, krijg je een leuk sfeertje in de kamer. Het spel is ook hevig in het voordeel van Bowser, anders zou het niet veel aan zijn. Dus verwacht veel strijd!

Het grootste minpunt van Mario Party 10 is het gebrek aan afwisseling. Er zijn dus maar vijf speel borden, waarvan je er in Bowser party er ook nog maar eens drie kunt selecteren. Er is wel nog een Amibo game mode, maar daar heb je dus Amibo’s voor nodig en die heb ik niet. Ook het aantal mini-games in deze versie laat te wensen over. Zo zijn er in Bowser Party maar 10 verschillende mini games, waardoor er snel herhaling ontstaat. Ondanks de minpunten, heeft de game wel het Mario Party sfeertje. En dit keer ook eindelijk in HD. De versus strijd in Bowser Party red de game. En zolang je het niet te vaak achter elkaar speelt, kun je er toch heel wat plezier uit halen!

Joey
Veteraan
Veteraan

01 dec 2023, 17:08

Leuk man, ik ben benieuwd hoevaak Mario Party in de lijst voor gaat komen. ;)
Afbeelding
OldSchool
Contacteer:

01 dec 2023, 19:09

Joey schreef:
01 dec 2023, 17:08
Leuk man, ik ben benieuwd hoevaak Mario Party in de lijst voor gaat komen. ;)
Jij dacht Mario party 10 op 10, dan kan ik de rest wel raden?
OldSchool
Contacteer:

04 dec 2023, 13:22

Afbeelding

Sunset Riders / Arcade
Gespeeld op: Kempiebox

Sunset Riders is een toffe arcade game die je met maximaal vier spelers kunt spelen. Misschien een vreemde eend in de bijt, want het is nou niet bepaald een feestelijke game vol met verschillende mini games. Het is een klassieke arcade game, zoals je die vroeger veel in de automatenhallen tegen kwam.

Wat het wel is, is een fast paced run and gun action game. Het verhaal speelt zich af in het wilde westen en je speelt een bounty hunter die geld wil verdienen. Het mooie aan deze game, is dat je erg vaak af gaat. Een arcade game wil natuurlijk zoveel mogelijk muntjes van je aftroggelen. Dus ja, je gaat vaak af, maar op de kempiebox kun je onbeperkt muntjes in gooien.

Afbeelding

In de game probeer je je tegenstanders zo snel mogelijk uit te schakelen. En aan het einde van een level ontmoet je de eindbaas, waar je naar op zoek was om de bounty te kunnen innen. Je bent te voet en later in de game zelfs te paard. Om de game wat afwisseling te geven, ren je wel eens over stieren of moet je een speciaal geweer gebruiken om een poort neer te halen. De scenery verandert doorlopend en de game is nooit twee keer hetzelfde. Je hebt echt het gevoel dat je een verhaal aan het spelen bent.

Wat deze game voor mij een party game maakt, is het feit dat je deze in co-op kunt spelen. Doordat je tegelijkertijd op het scherm bezig bent, wordt de game lekker chaotisch en ook wel een beetje hilarisch. Eenmaal uitgespeeld, rijd je gezamenlijk de zonsondergang tegemoet. Maar dan ben je wel effe een avondje flinke lol gehad.

Ok Impala!
Contacteer:

Re: Old School’s Top 10 party games - the 2nd edition! - Nummer 9

04 dec 2023, 14:02

Toffe lijst. Ik ga deze zeker meelezen voor de kids! :smile:
Apenheul
Beheerder
Beheerder
Contacteer:

05 dec 2023, 08:06

Oh ja Sunset Riders is heerlijk. Ik herinner me nog dat de kast in een snackbar in het plaatsje Sont Oedenrode stond. Het gaf mij behoorlijke Turtles in Time vibes. Later nog met MAME gespeeld en tegenwoordig heb ik een SMES cart danzij Joey.
Apenheul
Beheerder
Beheerder
Contacteer:

05 dec 2023, 08:08

Mario Party 10 kan ik weinig over zeggen. Volgens mij heb ik dit deel ooit bij Pius gespeeld met andere Button Bashers maar er staat me weinig van bij. Maar soms mis ik wel de Wii U ervaring, met die asymmetrische gameplay die sommige games destijds hadden. Dat kom je tegenwoordig alleen nog maar in online games tegen.
arjen1981
Animal Crossing Tour 2020

06 dec 2023, 09:04

Sunset Riders zij ik ook graag een keer met 3 andere cowboys spelen. Ik ben nooit verder gekomen dan 2 speler. De ports zijn dan ook goed maar niks gaat boven het origineel. Ik had niet direct aan een party game gedacht, maar je omschrijving is zeker valide.
OldSchool
Contacteer:

Re: Old School’s Top 10 party games - the 2nd edition! - Nummer 8

06 dec 2023, 11:26

Afbeelding

Buzz Quiz World
Gespeeld op: PlayStation 3

Buzz Quiz World
Gespeeld op: PS3

Alweer Buzz? Stond die niet ook in je eerste lijst? Klopt. Alleen destijds was de PS2 misschien wel de meest gebruikte console en betrof het dan ook een PS2 versie van de game. In de tussentijd heb ik geüpgrade naar de PS3 versie!

Betere graphics en draadloze controllers. Het is een wereld van verschil. Buzz is zoals waarschijnlijk bij ieder wel bekend, een quiz game. Wat Quiz World ontzettend goed doet, is dat het ondanks zijn leeftijd voor 95% aan voelt als een recente game. De vragen zijn divers en je zult niet snel een herhaling tegen komen. De vragen gaan over verschillende onderwerpen in verschillende tijdvakken. Je kunt dus zonder problemen meerdere potjes achter elkaar spelen.

De grootste reden om deze PS3 variant aan te schaffen was simpel: er is een game mode die je met maar liefst acht spelers gelijktijdig kunt spelen. Je hebt dan uiteraard wel twee setjes buzzers nodig! Waar haal je in hemelsnaam als nerd zeven vrienden vandaan? Het antwoord is simpel: familie. We hebben jaarlijks in september een familie weekend. Dan gaan we met 25-30 familieleden een weekend naar een groot huis in de Belgische Ardennen.

Afbeelding

Elk jaar wordt van mij verwacht dat ik Buzz meeneem. En de afgelopen drie jaar was dat de PS3 versie. Ik neem dan de beamer mee en in de keuken is er een witte muur waar de setup komt te staan. Meestal spelen we zowel zaterdag als zondagavond de nodige potjes. Er wordt nog net niet gevochten om de controllers, maar als er ooit een versie voor 12 spelers uit komt, krijgen we die ook nog wel vol. Maar goed, er zijn 8 spelers aan het spelen en er zijn er altijd nog wel een paar omstanders die “meespelen” (lees: voorzeggen). Het is een vast ritueel geworden tijdens deze weekenden. Als je een hele familie, leeftijden variërend van 14 tot 72 om de tafel krijgt, dan die je als game gewoon echt iets goed.
Apenheul
Beheerder
Beheerder
Contacteer:

Re: Old School’s Top 10 party games - the 2nd edition! - Nummer 8

06 dec 2023, 11:34

Ja Buzz had ik hier ook wel verwacht. Ik heb dit eigenlijk maar 1 keer gespeeld tijdens een verjaardagsfeest bij een klasgenoot van mij. Good times!
OldSchool
Contacteer:

Re: Old School’s Top 10 party games - the 2nd edition! - Nummer 7

12 dec 2023, 07:53

Afbeelding

Babysitting Party
Gespeeld op: Wii

Dit is een game in de categorie “hij is zo slecht, dat hij goed is”. Als je kijkt naar de game dan kun je één ding met zekerheid stellen: de leeftijd van de doelgroep is een stuk lager dan de leeftijd van de mannen waarmee ik deze game gespeeld heb.

Babysitting Party bestaat uit een verzameling van 30 mini-games. En ze zijn allemaal even simpel. Je speelt allemaal als een baby. Je kunt in het spel extra kleding voor de baby vrij spelen, mocht je daar interesse in hebben. De multiplayer gameplay volgt de regels van elke vergelijkbare mini-game game: je speelt een aantal rondes, daarna worden de scores bij elkaar opgeteld en de gene met de meeste punten wint. Mogende beste baby winnen!

Afbeelding

De verschillende mini games zijn simpel. Fiets zo snel mogelijk een parcours op je driewieler, prik luchtbellen kapot of spring zo snel mogelijk over een luchtkussen. De setting moge duidelijk zijn. En de game zal niemand op zijn wishlist hebben staan. Tot nu dan.

Want we hebben zoveel lol gehad met deze game, niet normaal meer. De games zijn simpel qua uitleg, je snapt ze meteen. Iedereen weet direct wat er moet gebeuren. Daarom blijft er voldoende hersen capaciteit beschikbaar om je te beseffen dat het eigenlijk belachelijk is wat je aan het doen bent. Vier volwassen kerels die als een baby een traject op een driewieler afleggen. Maar ik kan je vertellen, ik heb bijvoorbeeld mijn vader nog nooit zo hard horen lachen tijdens een game.

Ondanks dat de games simpel zijn, is het niet zo simpel om te winnen. Want de regels zijn voor iedereen hetzelfde. Dus het komt aan op wie het snelst de winnende bewegingen van de Wii controller door heeft. En ondanks de misschien belachelijke game, ontstond er een heuse strijd om de winst. Het zorgde voor de nodige hilarische momenten en we hebben ons allemaal letterlijk kapot gelachen. En een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd. Dus dan mag dit misschien geen game zijn die in veel top 10 lijstjes voor zal komen, zijn plekje in deze lijst heeft hij toch echt verdiend!

arjen1981

12 dec 2023, 09:56

Deze had ik niet verwacht ;)
OldSchool
Contacteer:

14 dec 2023, 09:11

arjen1981 schreef:
12 dec 2023, 09:56
Deze had ik niet verwacht ;)
Het is anders wel gewoon een Ubisoft game! Je weet wel, van Assassin’s Creed. Far Cry. Rayman! En natuurlijk van één van mijn favoriete games ooit: Child of Light. Dan moet het met de kwaliteit wel goed zitten!

Toch..?
arjen1981

14 dec 2023, 16:05

Child of Light ok! Maar geen van die verlaag Grow Home! ;)
Apenheul
Beheerder
Beheerder
Contacteer:

24 dec 2023, 10:34

Enneh, wat is nummer 6?
OldSchool
Contacteer:

Re: Old School’s Top 10 party games - the 2nd edition! - Nummer 6

24 dec 2023, 13:41

Afbeelding

6. Micro Mages
Gespeeld op: Evercade VS

De Morphcat Collection cartridge op de Evercade was er eentje waar ik naar uitkeek. Hoewel het leuk is om klassiekers te spelen, doet de Evercade het ook erg goed met moderne games voor oude systemen. Je ziet er steeds meer indie games op verschijnen. Morphcat zou nog een paar van dat soort games aan het rijtje toevoegen.

De belangrijkste reden om uit te kijken naar de Morphcat Collection was Micro Mages. Oorspronkelijk uitgebracht als NES game. Een game voor één tot vier spelers tegelijk. Hoewel de Evercade vier controller ports heeft, zijn er niet uitzonderlijk veel games voor vier personen. En dan is de kwaliteit van die er wel zijn ook nog eens wisselend. Maar deze game zou daar verandering in gaan brengen!

Afbeelding

En dat deed het ook! Micro Mages is een verticale auto scroller. Je start onder in en vervolgens leg je een parcours omhoog af. En dat allemaal tegelijk. De uitdaging is natuurlijk om zo snel mogelijk het juiste pad te kiezen. Kies je een ander pad, vertraag je je gang naar boven. Speel je als team, dan moet je niet alleen je eigen weg naar boven vinden, maar ook hen helpen die achter blijven. Naast dat je de snelste weg zoekt, ben je ook bezig met het vernietigingen van de vijanden. Gelukkig kun je wat magie af vuren. Met diezelfde magie kun je ook alle blokken vernietigen en als je dat doet vind je regelmatig een bonus. Ook zijn er boss fights in de game, je hoeft je dus geen seconde te vervelen!

Apenheul
Beheerder
Beheerder
Contacteer:

Re: Old School’s Top 10 party games - the 2nd edition! - Nummer 6

24 dec 2023, 13:51

Micro Mages is heel gaaf ja, ik heb de PC versie in co-op gespeeld met Nesrunner. Het zou als ie 35 jaar geleden uitgekomen zou zijn absoluut tot mijn favoriete NES games behoren.
OldSchool
Contacteer:

Re: Old School’s Top 10 party games - the 2nd edition! - Nummer 5

29 dec 2023, 12:45

Afbeelding

Chimparty
Gespeeld op: PlayStation 4 met PlayLink

Chimparty is duidelijk gebaseerd op Mario Party en vergelijkbare games. Er is een speelbord waar je zo snel mogelijk het pad moet afleggen, in de tussentijd speel je mini games. Hoewel de game vast niet op de volwassenen gericht is, hebben we er toch veel lol mee gehad. Het heeft voor mij wat Robojam vibes (zie de eerste lijst). Je speelt de game met behulp van PlayLink. Dus iedereen download een app waarmee je de game bestuurt, in plaats van met de reguliere controllers.

Je speelt met maximaal vier personen tegen elkaar. De mini games zijn wel aardig verschillend. Er zijn er helaas niet al te veel. Het zijn er slechts 18. Ook zul je veel mini games herkennen van andere bekende games. Zo is er een mini game waarbij je de vloer in jouw kleur moet verven. Sounds familiar? Maar wat Chimparty wel erg goed doet, is de uitvoering. Graphics zijn prima en als je de game met zijn vieren speelt, zit er in de games precies de goede mix van geluk en skills. De mini games zijn voor mijn gevoel wel verschillend genoeg. Zo ren je op een lopende band en ontwijk je obstakels, is er een platform game waarbij je punten scoort als de totem in je bezit hebt en zullen de anderen proberen deze af te pakken. Er is een game waarin je basketbal met jezelf speelt: je mikt jezelf door een basket heen. De afwisseling is meer dan voldoende.

Afbeelding

De levels zijn altijd kleurrijk en het kan nog wel eens wat moeite kosten om je eigen aapje terug te vinden. Veel levels worden al snel chaos, maar dat zorgt alleen maar voor meer fun. Wat de game ook goed doet, is het tempo. Mario Party is leuk, maar je bent meer tijd kwijt aan de dingen tussen de games in, dan met de mini games zelf. In Chimparty ligt het tempo een stuk hoger en zit je nooit lang te wachten voor je weer kunt spelen.

Door het relatieve kleine aantal mini-games, komt het natuurlijk al redelijk snel tot herhaling. Dat is niet zo heel erg, want herkenning levert ook hogere scores op. Wel is het zo dat je de game om deze reden beter niet te vaak achter elkaar speelt. Maar hou je van chaos en hilariteit, dan is dit zeker een game die je met vrienden regelmatig zult opstarten!

OldSchool
Contacteer:

Re: Old School’s Top 10 party games - the 2nd edition! - Nummer 4

08 jan 2024, 19:34

Afbeelding

Justice Duel
Gespeeld op: Evercade VS

Mega Cat Studio’s brengt nieuwe games voor oude systemen. Justice Duel is er één van. Evercade heeft twee Mega Cat Colletions en de NES versie is daarop te vinden. In Justice Duel kun je in de huid kruipen van een aantal legendarische figuren uit de Amerikaanse geschiedenis. Generaal of President, qua rang zit je wel goed.

De game kun je solo spelen of in multi-player. De game doet denken aan een vroege Arcade game. Het is een single screen shooter. Je vliegt op een adelaar over het scherm en je probeert 20 waves lang alle vijanden te killen voor ze jou de hemel in sturen. In de tussentijd kun je af en toe power ups oppikken. Tussentijds verandert de scenery, zodat er enige afwisseling in de game komt.

Afbeelding

De multi-player is waar de game pas echt interessant wordt. In plaats van waves van ai vijanden tegen te houden, speel je met maximaal vier spelers tegen elkaar. General Lee tegen Abe Lincoln, what’s not to love? De game wordt met vier personen al snel frantic. Je vliegt met zijn allen over het scherm en terwijl je bezig bent iemand te raken, word je zelf net zo hard geraakt. Ook in de multi-player mode zijn er power ups te vinden. En die kun je meer dan goed gebruiken. Je kunt vooraf een keuze maken uit een aantal verschillende schermen. Ik kies altijd voor de standaard, de andere schermen worden nogal onduidelijk met vier spelers.

De game is het eenvoudig van opzet. Maar dat is totaal geen probleem. Het maakt wel dat dit wellicht niet een game is om een hele avond achter elkaar te spelen, maar regelmatig zijn er een aantal potjes gespeeld. De winnaar is moeilijk te voorspellen en naast skills heb je toch ook echt het nodige geluk nodig. Maar met vier spelers is dit absoluut goed vermaak!

arjen1981

Re: Old School’s Top 10 party games - the 2nd edition! - Nummer 4

10 jan 2024, 12:24

tof. deze lijkt me erg leuk
OldSchool
Contacteer:

Re: Old School’s Top 10 party games - the 2nd edition! - Nummer 3

06 mar 2024, 17:55

Afbeelding

Mario Smash Football
Gespeeld op: Nintendo GameCube

Er zit wel de term Football in de titel, maar daar laten we ons niet door misleiden. Dit is geen PES of FIFA. Tactiek is niet nodig. Je aan de regels houden ook niet. Sterker nog: er is niet eens een scheidsrechter in het spel! Wel is er nog een bal. En ja, deze moet je in een goal proberen te schieten. Tot zover het voetbal gedeelte.

Naast football, zit er de term smash in de titel. Net als in bijvoorbeeld Smash Bros. En daarmee verraad de titel al, dat er veel gevochten gaat worden. Zeker, je probeert te scoren. Maar nog meer probeer je elkaar dwars te zitten. En het spel biedt daar meer dan genoeg mogelijkheden voor. Veel bekende dingen uit de Mario wereld komen langs. Denk aan rondvliegende shells of de bekende bananenschil.

Afbeelding

Sega deed al een gooi naar een game als deze, met hun Sega Soccer Slam. Maar dat is niet hetzelfde als Mario. Overigens, football is in de VS natuurlijk iets geheel anders. Daarom heette de game daar anders: Super Mario Strikers.

Het mooiste van deze fighter meets football, is dat je het met vier personen tegelijk kan spelen. Twee tegen twee. Uiteraard speel je met de bekende figuren uit de wereld van Mario. De solo mode mag je lekker links laten liggen en heeft niet super veel te bieden. Maar de multi player is echter hilarisch en zeker in twee tegen twee gaat deze game shinen.

Apenheul
Beheerder
Beheerder
Contacteer:

06 mar 2024, 21:34

Een neef van mij had dit spel, ik vond het hartstikke leuk om 2 tegen 2 te spelen of samen tegen de CPU in een league. Naar mijn herinnering was dat wel tamelijk pittig!
OldSchool
Contacteer:

18 mar 2024, 17:54

Afbeelding

Knowledge is Power
Gespeeld op: PlayStation 4 met PlayLink

Quizzen, wij houden er wel van. Met de PlayStation 4 kwam er een einde aan de Buzz reeks, maar gelukkig was daar Knowledge is Power! Nieuw decor, nieuwe presentator. En waar is Roos? Helaas, dit keer moeten we het zonder haar doen. Ook de buzzers hebben plaats moeten maken voor de telefoon, want deze game werkt met PlayLink. Wel kunnen we dit keer weer ons karakter kiezen. Hoewel er weinig te customisen valt, kun je hier wel je eigen smoelwerk fotograferen en naar de PS4 sturen. Voor ons begint hier het spel meestal al. Vage foto’s, foto’s van onverwachte lichaamsdelen, alles om er maar voor te zorgen dat niemand weet met wie jij dit keer speelt. Waarom dat uitmaakt, hoor je verder op.

Knowledge is Power bestaat uit verschillende delen. Als eerste speel je altijd drie vragen rondes. Voordat je de vraag krijgt, mag iedere speler stemmen op zijn favoriete onderwerp. De meerderheid wint, bij een gelijk spel wordt er door het spel geloot. Hoe sneller je goed antwoord, hoe hoger de score. Na de eerste ronde krijgt iedereen ook bij elke vraag de mogelijkheid iemand dwars te zitten. Als voorbeeld: bevriezen. Speel je dat op iemand, moet iemand eerst het ijs voor een antwoord “wegtikken”, voor dat je het goede antwoord kunt kiezen. Dat werkt vertragend en de kans om de snelste te zijn is hiermee al gauw verkeken. En zo zijn er nog meer opties. Ook zitten er soms mogelijkheden bij voor het vergaren van extra punten. De optie ‘Puntenfeestje’ verdubbelt de scores van elke speler. Maar meestal is het een kwestie van elkaar zoveel mogelijk dwars te zitten. En daar komt de foto keuze om de hoek kijken. Als niemand weet met welk karakter je speelt, kunnen ze je in ieder geval niet persoonlijk aanvallen! Want ja, dat gebeurde nog al eens…

Afbeelding

Na de eerste drie rondes komt er even een intermezzo. Dan gaan we koppelen. Geen quiz vragen, maar je telefoon scherm vult zich met halve cirkels met daarin woorden. Die moet je vervolgens koppelen en een volledige cirkel maken. Denk bijvoorbeeld aan zangers koppelen aan hun hits. Hoe meer goede antwoorden je binnen de tijd geeft, hoe hoger je scoort. Daarna worden er weer punten verdeeld. Daarna krijg je weer drie vragen om vervolgens bij een volgend intermezzo aan te komen. Dit keer gaan we sorteren. Als voorbeeld: Alles wat met Star Wars te maken heeft, swipe je naar links, alles wat met Star Trek te maken heeft, swipe je naar rechts. Puntentelling gaat op dezelfde manier als bij het eerste intermezzo.

Vervolgens krijg je de laatste drie vragen en gaan we daarna naar de pyramide der kennis voor de finale. De scores worden omgezet in tredes op de pyramide. Vervolgens speel je om als eerste de top te behalen. Hoe sneller je in de finale een goed antwoord geeft, hoe meer tredes je omhoog gaat. Wie als eerste boven aan komt wint! Als beloning krijg je een perkament rol der kennis. Geen nutteloos feitje is over het hoofd gezien en je kunt ze allemaal winnen!

Afbeelding

Knowledge is Power was lange tijd vaste prik op game avonden. Of we speelden het de hele avond, of we deden eerst wat anders om vervolgens nog even af te sluiten met één of twee potjes. Je kunt de game met maximaal zes personen spelen, dus vaak was dit het moment waarop vrouw en kinderen mee gingen spelen. Echt iedereen was fan van deze game! Het is geen BuZz, maar wel minstens net zo leuk. Zeker een van de favorieten hier in huis! Voor degene die net als ik fan zijn, er is nog een andere versie: Knowledge is Power Decades. Zelfde basis, maar met wat tweaks en compleet nieuwe vragen. Enjoy!

arjen1981

Re: Old School’s Top 10 party games - the 2nd edition! - Nummer 2

18 mar 2024, 20:55

Ook erg veel gespeeld hier wanneer we een grotere groep vrienden of familie op visite hebben.ook decades inderdaad. Ook voor de jongere kinderen blijft het leuk want ook door snel te gokken of de powerplays goed te gebruiken kun je ook daarmee een heel eind komen. Het is niet enkel kennis. Want niemand speelt de power plays op de jongste natuurlijk. Ben benieuwd wat hier nog boven kan komen.

Terug naar “Moderne games, consoles en handhelds”