Beste Game 1993

Nostalgie! Alles vanaf de Atari 2600 t/m de Nintendo GameCube.
Gebruikersavatar
arjen1981
Animal Crossing Tour 2020
Animal Crossing Tour 2020
Berichten: 8914
Lid geworden op: 02 jan 2014, 10:25

Re: Beste Game 2023 (laatste ronde!)

19 feb 2024, 13:49

OldSchool schreef:
16 feb 2024, 16:32
Afbeelding

Donut Dodo

De game is al uit juni 2022. Maar in 2023 was hij als game of the month voor het eerst speelbaar op de Evercade en hij zal deze maan nog op cartridge verschijnen voor de Evercade.

Dit is echt über arcade. Het is echt terug in de tijd en het speelt als een soort Donkey Kong plus. Er zijn drie verschillende levels en je doel is om alle donuts op het scherm te pakken, liefst op volgorde. Dat betekent dus veel heen weer springen, veel ontwijken en een goede timing is essentieel. Er zijn drie levels. Heb je de alle drie behaald, start je opnieuw. Maar wel zoals het een old school arcade game betaamd, met een moeilijkere moeilijkheidsgraad. Echt een heerlijke game.
Lijkt mij ook heel interessant
Gebruikersavatar
arjen1981
Animal Crossing Tour 2020
Animal Crossing Tour 2020
Berichten: 8914
Lid geworden op: 02 jan 2014, 10:25

Re: Beste Game 2023 (laatste ronde!)

19 feb 2024, 14:03

Voor mij is Wo Long toch nog wel met een grote afstand de winnaar. Zelfs van Lies of P:

Afbeelding

1. Wo Long: Fallen Dynasty | ⭐⭐⭐⭐⭐ | :xbox:
2. Lies of P | ⭐⭐⭐⭐⭐ | :xbox:
3. Hi-Fi Rush | ⭐⭐⭐⭐ | :xbox:
4. Armored Core 6: Fores of Rubicon | ⭐⭐⭐⭐ | :ps:
5. The Legend of Zelda: Tears of The Kingdom | ⭐⭐⭐⭐ | :switch:
6. Alan Wake 2 | ⭐⭐⭐⭐ | :ps:
7. Sea of Stars | ⭐⭐⭐⭐ | :ps:
8. Pikmin 4 | ⭐⭐⭐⭐ | :switch:
9. Sega Racing Classic 2 | ⭐⭐⭐⭐ | :xbox:
10. Final Fantasy XVI | ⭐⭐⭐⭐ | :ps:
11. Ishin Like a Dragon | ⭐⭐⭐⭐ | :ps:
12. Twin Peaks: Into the Night [DEMO] | ⭐⭐⭐⭐ |PC
13. Fatal Frame: Mask of the Lunar Eclipse | ⭐⭐⭐ | :ps:
14. Street Fighter 6 | ⭐⭐⭐ | :ps:
15. Like a Dragon Gaiden: The Man Who Erased His Name | ⭐⭐⭐ | :xbox:
16. Vengeful Guardian: Moonrider | ⭐⭐ ⭐| :ps:
17. Forza Motorsport | ⭐⭐⭐ | :xbox:
18. Resident Evil 4 | ⭐⭐⭐ | :ps:
29. Starfield | ⭐⭐⭐ | :xbox:
20. Diablo 4 | ⭐⭐ | :ps:

Dit was mijn top 20. Ik zou Robocop Rouge City inmiddels op de 3e plek plaatsen. Deze speelde ik dit jaar: viewtopic.php?f=27&t=7473&p=333930&hili ... op#p333930

Volgende maand kijk ik dan ook enorm uit naar Rise of the Ronin. Maar het kan wel eens zo zijn dat ik mijn top 1 2024 game al aan het spelen ben op dit moment ;)
Gebruikersavatar
marxkemp
Contacteer:
Locatie: Amersfoort
Berichten: 1030
Lid geworden op: 19 jan 2019, 11:00

Re: Beste Game 1997

23 feb 2024, 21:20

1997, inderdaad we doen er nog een paar.
Ik denk mn eerste turn based rpg. Topper!Afbeelding
Gebruikersavatar
ikk
Contacteer:
Locatie: Haarlem
Berichten: 1336
Lid geworden op: 27 apr 2017, 18:18

Re: Beste Game 1997

24 feb 2024, 12:59

Leuk dat we nog even doorgaan.
1997 geef ik aan Blast Corps, vorig jaar pas voor het eerst gespeeld en dit spel is genieten.
Staat sinds kort op NSO voor wie het wil proberen :wink:
Afbeelding
Gebruikersavatar
KillingRaptor
Locatie: Izegem, België
Berichten: 24697
Lid geworden op: 18 dec 2013, 22:15

Re: Beste Game 1997

24 feb 2024, 17:25

Deze was makkelijk voor mij, net als ikk ga ik voor een N64 game. Mijn favoriete game uit één van mijn favoriete franchises, namelijk Star Fox 64 (hier uiteraard uitgebracht als Lylat Wars). Dit is voor mij nog steeds het hoogtepunt uit de Star Fox franchise (samen met de 3DS versie), de game speelt zo verdomd lekker. Niet al te lang maar toch genoeg replay value door de verschillende routes die je kan nemen. Echt een toppertje dit.

Afbeelding
Gebruikersavatar
Mark
Locatie: Zoetermeer
Berichten: 4214
Lid geworden op: 22 dec 2013, 13:40

Re: Beste Game 1997

24 feb 2024, 17:40

marxkemp schreef:
23 feb 2024, 21:20
1997, inderdaad we doen er nog een paar.
Ik denk mn eerste turn based rpg. Topper!Afbeelding
Dit is echt een topper. Die heb ik inmiddels ook al een x of 8 uitgespeeld. Ik weet niet wat er in 1997 allemaal nog meer is uitgebracht, maar deze staat sowieso bij mij ook erg hoog.

E: ai, Castlevania Symphony of the Night kwam ook in 1997 uit. Daar wint Vandal Hearts het niet van, hoe gaaf ik 'm ook vind.
Gebruikersavatar
OldSchool
Contacteer:
Berichten: 7777
Lid geworden op: 05 feb 2017, 20:40

Re: Beste Game 1997

24 feb 2024, 19:08

Afbeelding

Total Annihilation

Dit heb ik helemaal dood gespeeld destijds. En later nog eens op steam gekocht voor een paar euro en het dunnetjes over gedaan. Als een game mij op een pc aan het spelen krijgt, dan weer je dat hij iets goed doet!
Gebruikersavatar
arjen1981
Animal Crossing Tour 2020
Animal Crossing Tour 2020
Berichten: 8914
Lid geworden op: 02 jan 2014, 10:25

Re: Beste Game 1997

26 feb 2024, 08:55

Onmogelijk om 1 te kiezen hier. Maar Diablo.

Afbeelding

En de runner ups: Fallout, Castlevania: Symphony of the Night en Quake 2. Daarbij wel opgemerkt dat ik Symphony of the Night pas veel later speelde. Ik was met name een PC gamer in 1997.
Gebruikersavatar
Shenglong83
Contacteer:
Locatie: Israel
Berichten: 927
Lid geworden op: 07 sep 2020, 14:12

Re: Beste Game 1997

26 feb 2024, 09:42

Final Fantasy 7

Afbeelding

Het is moeilijk onder woorden te brengen wat een sprong voorwaarts dit indertijd was, maar for my money is dit niet alleen de beste game van 1997, maar de beste JRPG ooit gemaakt en misschien zelfs wel de beste game ever.
Backlog Overwinnaar 2023, 2024, 2025: You must defeat Sheng Long to stand a chance!
Afbeelding
Gebruikersavatar
marxkemp
Contacteer:
Locatie: Amersfoort
Berichten: 1030
Lid geworden op: 19 jan 2019, 11:00

Re: Beste Game 1996

01 mar 2024, 07:37

Sinds 1996 altijd op zoek naar een leuke builder. Dit begon voor mij bij Settlers 2. In de moderne tijd kan ik Foundation en Kings and Castles aanraden, maar er zijn er meer. Fijn weekend!Afbeelding
Gebruikersavatar
KillingRaptor
Locatie: Izegem, België
Berichten: 24697
Lid geworden op: 18 dec 2013, 22:15

Re: Beste Game 1996

02 mar 2024, 13:43

Even een lijstje overlopen met games die verschenen in 1996 en eentje sprong er echt wel uit voor mij, namelijk Panzer Dragoon II Zwei voor de Saturn! De eerste Panzer Dragoon vond ik al heel goed maar dit tweede deel is wel mijn favoriet uit de franchise. Speelt gewoon erg lekker, terug fantastische muziek ook en hier keer ik nog wel eens vaker naar terug om er even doorheen te gaan. Echt wel een klein toppertje wat mij betreft.

Afbeelding
Gebruikersavatar
Apenheul
Beheerder
Beheerder
Contacteer:
Locatie: 's-Hertogenbosch
Berichten: 19716
Lid geworden op: 16 dec 2013, 11:31

Re: Beste Game 1996

02 mar 2024, 14:08

1997: Diablo
1996: Super Mario 64
Gebruikersavatar
Mark
Locatie: Zoetermeer
Berichten: 4214
Lid geworden op: 22 dec 2013, 13:40

Re: Beste Game 1996

02 mar 2024, 16:50

1996: Pokémon Blue, als die mee mag tellen. Kwam pas in 1999 bij ons uit, maar in Japan dus al in 1996. De wereld draaide toentertijd om Pokémon. Alles was Pokemon. Op het schoolplein kaarten ruilen, 's avonds op de Gameboy. Ik weet nog dat ik eens met een vriendje mee was naar een camping. Iedereen daar had z'n GB met Pokémon bij zich. Klonen met de link kabel, het was iets magisch.
Gebruikersavatar
OldSchool
Contacteer:
Berichten: 7777
Lid geworden op: 05 feb 2017, 20:40

Re: Beste Game 1996

02 mar 2024, 18:51

Afbeelding

Duke Nukem 3D

Dit was toen echt een tijdje dé game. Grafisch weer een stap vooruit, gameplay weer een stap voor uit. En op school was dit de game waar je over sprak. Ik zeg school, maar dit was al de HEAO fase. Weetjes uitwisselen, zoals het feit dat je in de game naar de wc kon. “Aaaahhhh, much better!”. Je moest het ook van elkaar hebben, want in mijn herinnering was dit nog voor het internet. Of in ieder geval voor dat internet gangbaar was bij iedereen thuis.

Duke was een badass, echt een over the top macho man die de boel wel eens effe ging fixen. Van genoten destijds!
Gebruikersavatar
ikk
Contacteer:
Locatie: Haarlem
Berichten: 1336
Lid geworden op: 27 apr 2017, 18:18

Re: Beste Game 1996

02 mar 2024, 20:45

Ik heb weinig van 1996 gespeeld, dan geef ik hem maar aan de 1e Pajama Sam game.
Afbeelding
Gebruikersavatar
arjen1981
Animal Crossing Tour 2020
Animal Crossing Tour 2020
Berichten: 8914
Lid geworden op: 02 jan 2014, 10:25

Re: Beste Game 1996

04 mar 2024, 11:13

KillingRaptor schreef:
02 mar 2024, 13:43
Even een lijstje overlopen met games die verschenen in 1996 en eentje sprong er echt wel uit voor mij, namelijk Panzer Dragoon II Zwei voor de Saturn! De eerste Panzer Dragoon vond ik al heel goed maar dit tweede deel is wel mijn favoriet uit de franchise. Speelt gewoon erg lekker, terug fantastische muziek ook en hier keer ik nog wel eens vaker naar terug om er even doorheen te gaan. Echt wel een klein toppertje wat mij betreft.

Afbeelding
Nice. Ik heb deze laatst nog gespeeld en geniet hier nog altijd van!
Gebruikersavatar
arjen1981
Animal Crossing Tour 2020
Animal Crossing Tour 2020
Berichten: 8914
Lid geworden op: 02 jan 2014, 10:25

Re: Beste Game 1996

04 mar 2024, 11:13

OldSchool schreef:
02 mar 2024, 18:51
Afbeelding

Duke Nukem 3D

Dit was toen echt een tijdje dé game. Grafisch weer een stap vooruit, gameplay weer een stap voor uit. En op school was dit de game waar je over sprak. Ik zeg school, maar dit was al de HEAO fase. Weetjes uitwisselen, zoals het feit dat je in de game naar de wc kon. “Aaaahhhh, much better!”. Je moest het ook van elkaar hebben, want in mijn herinnering was dit nog voor het internet. Of in ieder geval voor dat internet gangbaar was bij iedereen thuis.

Duke was een badass, echt een over the top macho man die de boel wel eens effe ging fixen. Van genoten destijds!
Ik heb deze ook zoveel in LAN gespeeld! Ik mis die tijd!
Gebruikersavatar
arjen1981
Animal Crossing Tour 2020
Animal Crossing Tour 2020
Berichten: 8914
Lid geworden op: 02 jan 2014, 10:25

Re: Beste Game 1996

04 mar 2024, 11:17

Toch ga ik voor Quake

Afbeelding

Dat was ook nog vele jaren na 1996 mijn game leven. Ook ontzettend veel in lan gespeeld en natuurlijk Quake World
Gebruikersavatar
Shenglong83
Contacteer:
Locatie: Israel
Berichten: 927
Lid geworden op: 07 sep 2020, 14:12

Re: Beste Game 1996

04 mar 2024, 12:53

Mark schreef:
02 mar 2024, 16:50
1996: Pokémon Blue, als die mee mag tellen. Kwam pas in 1999 bij ons uit, maar in Japan dus al in 1996. De wereld draaide toentertijd om Pokémon. Alles was Pokemon. Op het schoolplein kaarten ruilen, 's avonds op de Gameboy. Ik weet nog dat ik eens met een vriendje mee was naar een camping. Iedereen daar had z'n GB met Pokémon bij zich. Klonen met de link kabel, het was iets magisch.
Ik ben het eigenlijk met je eens, maar toch wil ik niet stemmen voor een game die hier nog niet uit was.
Daarom stem ik voor:

Tomb Raider

Afbeelding

Dit was m'n eerste ervaring met 3D platforming en het was toch echt wel heel bijzonder. Vooral het begin van level 3, als je de T-Rex voor het eerst tegenkomt.. ik krijg nu nog kippenvel. Ik hoop heel erg dat de recente remake ook snel een fysieke druk krijgt zodat ik het allemaal nog een keer kan ervaren.
Backlog Overwinnaar 2023, 2024, 2025: You must defeat Sheng Long to stand a chance!
Afbeelding
Gebruikersavatar
marxkemp
Contacteer:
Locatie: Amersfoort
Berichten: 1030
Lid geworden op: 19 jan 2019, 11:00

Re: Beste Game 1995

07 mar 2024, 22:43

1995 iets eerder dan normaal en in de aanbieding. RTS games waar in je kan bouwen i.p.v. exploren zijn nog steeds mijn favoriet.AfbeeldingAfbeelding
Gebruikersavatar
Flozem
Locatie: Susteren
Berichten: 2347
Lid geworden op: 27 feb 2017, 10:09

Re: Beste Game 1995

08 mar 2024, 06:54

1995: Tactics Ogre Let us Cling Together

Ik ga ff cheaten, want anders kom ik in de knoei met 1998. Dit is de Japanse release… Van genoten als remake op de PSP.

1996: Master of Orion 2 (pc)
Echt helemaal kapot gespeeld op de PC destijds, deze 4X game. Ik vond vooral het zelf designen van schepen en dan de het misbruiken van de mechanics in tactical combat leuk. Altijd als eerste Orion terug veroveren… en een tech voorsprong van jewelste genereren. Alle vijanden van betekenis in een stasis field opsluiten, en met mijn stellar converter tot moes malen in de volgende beurt…

1997: Diablo (pc)
Gebruikersavatar
OldSchool
Contacteer:
Berichten: 7777
Lid geworden op: 05 feb 2017, 20:40

Re: Beste Game 1995

08 mar 2024, 08:49

Afbeelding

Mortal Kombat 3 / Arcade

Man, dit apparaat heeft heel veel van mijn guldens ingeslikt. Hij stond toen ook in elke speelhal in de buurt. Ik speelde altijd met smoke, een vriend van mij met Liu Kang. Ik ken de combo nog altijd uit mijn hoofd, ik denk als ik later dement ben, ik deze game nog altijd zonder problemen kan spelen. HP, HP, LK, HK, <— + LP. Hoe tof was het, dat deze machine bij Awesome Space stond. Voor mij was drie het hoogtepunt van Mortal Kombat.
Gebruikersavatar
KillingRaptor
Locatie: Izegem, België
Berichten: 24697
Lid geworden op: 18 dec 2013, 22:15

Re: Beste Game 1995

09 mar 2024, 09:06

Voor mij gaat de trofee van beste game 1995 naar de RPG klassieker Chrono Trigger voor de SNES. Wat een prachtige game is dit zeg, nog steeds heel erg goed vandaag de dag. Vroeger had ik hem deels gespeeld maar nooit volledig door gegaan, tijdje terug heb ik dit wel gedaan en enorm van genoten van begin tot einde. Dit is zo'n gevalletje waarvan de Engelse versie erg duur is dus heb ik de Super Famicom versie origineel liggen van deze. De Engelse versie dan wel gespeeld op de SNES Mini. Overigens gaat dit ook gepaard met droevig nieuws want Akira Toriyama is overleden deze maand. Rest in peace, wat heeft die man een invloed gehad op mij persoonlijk en op heel wat andere mensen.

Afbeelding
Gebruikersavatar
arjen1981
Animal Crossing Tour 2020
Animal Crossing Tour 2020
Berichten: 8914
Lid geworden op: 02 jan 2014, 10:25

Re: Beste Game 1995

12 mar 2024, 08:27

Virtua Fighter 2

Afbeelding

En de Saturn in zijn algemeen voor 1995
Gebruikersavatar
marxkemp
Contacteer:
Locatie: Amersfoort
Berichten: 1030
Lid geworden op: 19 jan 2019, 11:00

Re: Beste Game 1994

15 mar 2024, 06:47

Boomshakalaka!! We zijn in '94! NBA Jam helemaal kapot gespeeld op de SNES/PS1 en later de remaster op de Wii. Daar stond het rubberbanding wel op standje hoog :( Fijn weekend!Afbeelding

Terug naar “Retro gaming”