Lijkt mij ook heel interessantOldSchool schreef: ↑16 feb 2024, 16:32
Donut Dodo
De game is al uit juni 2022. Maar in 2023 was hij als game of the month voor het eerst speelbaar op de Evercade en hij zal deze maan nog op cartridge verschijnen voor de Evercade.
Dit is echt über arcade. Het is echt terug in de tijd en het speelt als een soort Donkey Kong plus. Er zijn drie verschillende levels en je doel is om alle donuts op het scherm te pakken, liefst op volgorde. Dat betekent dus veel heen weer springen, veel ontwijken en een goede timing is essentieel. Er zijn drie levels. Heb je de alle drie behaald, start je opnieuw. Maar wel zoals het een old school arcade game betaamd, met een moeilijkere moeilijkheidsgraad. Echt een heerlijke game.
Beste Game 1993
- arjen1981
- Animal Crossing Tour 2020

Bericht
Re: Beste Game 2023 (laatste ronde!)
- arjen1981
- Animal Crossing Tour 2020

Bericht
Re: Beste Game 2023 (laatste ronde!)
Voor mij is Wo Long toch nog wel met een grote afstand de winnaar. Zelfs van Lies of P:

1. Wo Long: Fallen Dynasty |



|
2. Lies of P |



| 
3. Hi-Fi Rush |


|
4. Armored Core 6: Fores of Rubicon |


|
5. The Legend of Zelda: Tears of The Kingdom |


| 
6. Alan Wake 2 |


|
7. Sea of Stars |


| 
8. Pikmin 4 |


| 
9. Sega Racing Classic 2 |


| 
10. Final Fantasy XVI |


| 
11. Ishin Like a Dragon |


|
12. Twin Peaks: Into the Night [DEMO] |


|PC
13. Fatal Frame: Mask of the Lunar Eclipse |

|
14. Street Fighter 6 |

|
15. Like a Dragon Gaiden: The Man Who Erased His Name |

|
16. Vengeful Guardian: Moonrider |
| 
17. Forza Motorsport |

|
18. Resident Evil 4 |

|
29. Starfield |

| 
20. Diablo 4 |
| 
Dit was mijn top 20. Ik zou Robocop Rouge City inmiddels op de 3e plek plaatsen. Deze speelde ik dit jaar: viewtopic.php?f=27&t=7473&p=333930&hili ... op#p333930
Volgende maand kijk ik dan ook enorm uit naar Rise of the Ronin. Maar het kan wel eens zo zijn dat ik mijn top 1 2024 game al aan het spelen ben op dit moment
1. Wo Long: Fallen Dynasty |
2. Lies of P |
3. Hi-Fi Rush |
4. Armored Core 6: Fores of Rubicon |
5. The Legend of Zelda: Tears of The Kingdom |
6. Alan Wake 2 |
7. Sea of Stars |
8. Pikmin 4 |
9. Sega Racing Classic 2 |
10. Final Fantasy XVI |
11. Ishin Like a Dragon |
12. Twin Peaks: Into the Night [DEMO] |
13. Fatal Frame: Mask of the Lunar Eclipse |
14. Street Fighter 6 |
15. Like a Dragon Gaiden: The Man Who Erased His Name |
16. Vengeful Guardian: Moonrider |
17. Forza Motorsport |
18. Resident Evil 4 |
29. Starfield |
20. Diablo 4 |
Dit was mijn top 20. Ik zou Robocop Rouge City inmiddels op de 3e plek plaatsen. Deze speelde ik dit jaar: viewtopic.php?f=27&t=7473&p=333930&hili ... op#p333930
Volgende maand kijk ik dan ook enorm uit naar Rise of the Ronin. Maar het kan wel eens zo zijn dat ik mijn top 1 2024 game al aan het spelen ben op dit moment
- marxkemp
- Contacteer:
- Locatie: Amersfoort
Bericht
Re: Beste Game 1997
1997, inderdaad we doen er nog een paar.
Ik denk mn eerste turn based rpg. Topper!
Ik denk mn eerste turn based rpg. Topper!

- ikk
- Contacteer:
- Locatie: Haarlem
Bericht
Re: Beste Game 1997
Leuk dat we nog even doorgaan.
1997 geef ik aan Blast Corps, vorig jaar pas voor het eerst gespeeld en dit spel is genieten.
Staat sinds kort op NSO voor wie het wil proberen

1997 geef ik aan Blast Corps, vorig jaar pas voor het eerst gespeeld en dit spel is genieten.
Staat sinds kort op NSO voor wie het wil proberen

- KillingRaptor
- Locatie: Izegem, België
Bericht
Re: Beste Game 1997
Deze was makkelijk voor mij, net als ikk ga ik voor een N64 game. Mijn favoriete game uit één van mijn favoriete franchises, namelijk Star Fox 64 (hier uiteraard uitgebracht als Lylat Wars). Dit is voor mij nog steeds het hoogtepunt uit de Star Fox franchise (samen met de 3DS versie), de game speelt zo verdomd lekker. Niet al te lang maar toch genoeg replay value door de verschillende routes die je kan nemen. Echt een toppertje dit.


- Mark
- Locatie: Zoetermeer
Bericht
E: ai, Castlevania Symphony of the Night kwam ook in 1997 uit. Daar wint Vandal Hearts het niet van, hoe gaaf ik 'm ook vind.
Re: Beste Game 1997
Dit is echt een topper. Die heb ik inmiddels ook al een x of 8 uitgespeeld. Ik weet niet wat er in 1997 allemaal nog meer is uitgebracht, maar deze staat sowieso bij mij ook erg hoog.
E: ai, Castlevania Symphony of the Night kwam ook in 1997 uit. Daar wint Vandal Hearts het niet van, hoe gaaf ik 'm ook vind.
- OldSchool
- Contacteer:
Bericht 
Total Annihilation
Dit heb ik helemaal dood gespeeld destijds. En later nog eens op steam gekocht voor een paar euro en het dunnetjes over gedaan. Als een game mij op een pc aan het spelen krijgt, dan weer je dat hij iets goed doet!
Re: Beste Game 1997

Total Annihilation
Dit heb ik helemaal dood gespeeld destijds. En later nog eens op steam gekocht voor een paar euro en het dunnetjes over gedaan. Als een game mij op een pc aan het spelen krijgt, dan weer je dat hij iets goed doet!
- arjen1981
- Animal Crossing Tour 2020

Bericht
Re: Beste Game 1997
Onmogelijk om 1 te kiezen hier. Maar Diablo.

En de runner ups: Fallout, Castlevania: Symphony of the Night en Quake 2. Daarbij wel opgemerkt dat ik Symphony of the Night pas veel later speelde. Ik was met name een PC gamer in 1997.

En de runner ups: Fallout, Castlevania: Symphony of the Night en Quake 2. Daarbij wel opgemerkt dat ik Symphony of the Night pas veel later speelde. Ik was met name een PC gamer in 1997.
- Shenglong83
- Contacteer:
- Locatie: Israel
Bericht
Re: Beste Game 1997
Final Fantasy 7

Het is moeilijk onder woorden te brengen wat een sprong voorwaarts dit indertijd was, maar for my money is dit niet alleen de beste game van 1997, maar de beste JRPG ooit gemaakt en misschien zelfs wel de beste game ever.

Het is moeilijk onder woorden te brengen wat een sprong voorwaarts dit indertijd was, maar for my money is dit niet alleen de beste game van 1997, maar de beste JRPG ooit gemaakt en misschien zelfs wel de beste game ever.
- marxkemp
- Contacteer:
- Locatie: Amersfoort
Bericht
Re: Beste Game 1996
Sinds 1996 altijd op zoek naar een leuke builder. Dit begon voor mij bij Settlers 2. In de moderne tijd kan ik Foundation en Kings and Castles aanraden, maar er zijn er meer. Fijn weekend!

- KillingRaptor
- Locatie: Izegem, België
Bericht
Re: Beste Game 1996
Even een lijstje overlopen met games die verschenen in 1996 en eentje sprong er echt wel uit voor mij, namelijk Panzer Dragoon II Zwei voor de Saturn! De eerste Panzer Dragoon vond ik al heel goed maar dit tweede deel is wel mijn favoriet uit de franchise. Speelt gewoon erg lekker, terug fantastische muziek ook en hier keer ik nog wel eens vaker naar terug om er even doorheen te gaan. Echt wel een klein toppertje wat mij betreft.


- Apenheul
- Beheerder

- Contacteer:
- Locatie: 's-Hertogenbosch
- Mark
- Locatie: Zoetermeer
Bericht
Re: Beste Game 1996
1996: Pokémon Blue, als die mee mag tellen. Kwam pas in 1999 bij ons uit, maar in Japan dus al in 1996. De wereld draaide toentertijd om Pokémon. Alles was Pokemon. Op het schoolplein kaarten ruilen, 's avonds op de Gameboy. Ik weet nog dat ik eens met een vriendje mee was naar een camping. Iedereen daar had z'n GB met Pokémon bij zich. Klonen met de link kabel, het was iets magisch.
- OldSchool
- Contacteer:
Bericht 
Duke Nukem 3D
Dit was toen echt een tijdje dé game. Grafisch weer een stap vooruit, gameplay weer een stap voor uit. En op school was dit de game waar je over sprak. Ik zeg school, maar dit was al de HEAO fase. Weetjes uitwisselen, zoals het feit dat je in de game naar de wc kon. “Aaaahhhh, much better!”. Je moest het ook van elkaar hebben, want in mijn herinnering was dit nog voor het internet. Of in ieder geval voor dat internet gangbaar was bij iedereen thuis.
Duke was een badass, echt een over the top macho man die de boel wel eens effe ging fixen. Van genoten destijds!
Re: Beste Game 1996

Duke Nukem 3D
Dit was toen echt een tijdje dé game. Grafisch weer een stap vooruit, gameplay weer een stap voor uit. En op school was dit de game waar je over sprak. Ik zeg school, maar dit was al de HEAO fase. Weetjes uitwisselen, zoals het feit dat je in de game naar de wc kon. “Aaaahhhh, much better!”. Je moest het ook van elkaar hebben, want in mijn herinnering was dit nog voor het internet. Of in ieder geval voor dat internet gangbaar was bij iedereen thuis.
Duke was een badass, echt een over the top macho man die de boel wel eens effe ging fixen. Van genoten destijds!
- ikk
- Contacteer:
- Locatie: Haarlem
Bericht
Re: Beste Game 1996
Ik heb weinig van 1996 gespeeld, dan geef ik hem maar aan de 1e Pajama Sam game.


- arjen1981
- Animal Crossing Tour 2020

Bericht
Re: Beste Game 1996
Nice. Ik heb deze laatst nog gespeeld en geniet hier nog altijd van!KillingRaptor schreef: ↑02 mar 2024, 13:43Even een lijstje overlopen met games die verschenen in 1996 en eentje sprong er echt wel uit voor mij, namelijk Panzer Dragoon II Zwei voor de Saturn! De eerste Panzer Dragoon vond ik al heel goed maar dit tweede deel is wel mijn favoriet uit de franchise. Speelt gewoon erg lekker, terug fantastische muziek ook en hier keer ik nog wel eens vaker naar terug om er even doorheen te gaan. Echt wel een klein toppertje wat mij betreft.
![]()
- arjen1981
- Animal Crossing Tour 2020

Bericht
Re: Beste Game 1996
Ik heb deze ook zoveel in LAN gespeeld! Ik mis die tijd!OldSchool schreef: ↑02 mar 2024, 18:51
Duke Nukem 3D
Dit was toen echt een tijdje dé game. Grafisch weer een stap vooruit, gameplay weer een stap voor uit. En op school was dit de game waar je over sprak. Ik zeg school, maar dit was al de HEAO fase. Weetjes uitwisselen, zoals het feit dat je in de game naar de wc kon. “Aaaahhhh, much better!”. Je moest het ook van elkaar hebben, want in mijn herinnering was dit nog voor het internet. Of in ieder geval voor dat internet gangbaar was bij iedereen thuis.
Duke was een badass, echt een over the top macho man die de boel wel eens effe ging fixen. Van genoten destijds!
- arjen1981
- Animal Crossing Tour 2020

Bericht
Re: Beste Game 1996
Toch ga ik voor Quake

Dat was ook nog vele jaren na 1996 mijn game leven. Ook ontzettend veel in lan gespeeld en natuurlijk Quake World

Dat was ook nog vele jaren na 1996 mijn game leven. Ook ontzettend veel in lan gespeeld en natuurlijk Quake World
- Shenglong83
- Contacteer:
- Locatie: Israel
Bericht
Daarom stem ik voor:
Tomb Raider

Dit was m'n eerste ervaring met 3D platforming en het was toch echt wel heel bijzonder. Vooral het begin van level 3, als je de T-Rex voor het eerst tegenkomt.. ik krijg nu nog kippenvel. Ik hoop heel erg dat de recente remake ook snel een fysieke druk krijgt zodat ik het allemaal nog een keer kan ervaren.
Re: Beste Game 1996
Ik ben het eigenlijk met je eens, maar toch wil ik niet stemmen voor een game die hier nog niet uit was.Mark schreef: ↑02 mar 2024, 16:501996: Pokémon Blue, als die mee mag tellen. Kwam pas in 1999 bij ons uit, maar in Japan dus al in 1996. De wereld draaide toentertijd om Pokémon. Alles was Pokemon. Op het schoolplein kaarten ruilen, 's avonds op de Gameboy. Ik weet nog dat ik eens met een vriendje mee was naar een camping. Iedereen daar had z'n GB met Pokémon bij zich. Klonen met de link kabel, het was iets magisch.
Daarom stem ik voor:
Tomb Raider

Dit was m'n eerste ervaring met 3D platforming en het was toch echt wel heel bijzonder. Vooral het begin van level 3, als je de T-Rex voor het eerst tegenkomt.. ik krijg nu nog kippenvel. Ik hoop heel erg dat de recente remake ook snel een fysieke druk krijgt zodat ik het allemaal nog een keer kan ervaren.
- marxkemp
- Contacteer:
- Locatie: Amersfoort
Bericht
Re: Beste Game 1995
1995 iets eerder dan normaal en in de aanbieding. RTS games waar in je kan bouwen i.p.v. exploren zijn nog steeds mijn favoriet.



- Flozem
- Locatie: Susteren
Bericht
Re: Beste Game 1995
1995: Tactics Ogre Let us Cling Together
Ik ga ff cheaten, want anders kom ik in de knoei met 1998. Dit is de Japanse release… Van genoten als remake op de PSP.
1996: Master of Orion 2 (pc)
Echt helemaal kapot gespeeld op de PC destijds, deze 4X game. Ik vond vooral het zelf designen van schepen en dan de het misbruiken van de mechanics in tactical combat leuk. Altijd als eerste Orion terug veroveren… en een tech voorsprong van jewelste genereren. Alle vijanden van betekenis in een stasis field opsluiten, en met mijn stellar converter tot moes malen in de volgende beurt…
1997: Diablo (pc)
Ik ga ff cheaten, want anders kom ik in de knoei met 1998. Dit is de Japanse release… Van genoten als remake op de PSP.
1996: Master of Orion 2 (pc)
Echt helemaal kapot gespeeld op de PC destijds, deze 4X game. Ik vond vooral het zelf designen van schepen en dan de het misbruiken van de mechanics in tactical combat leuk. Altijd als eerste Orion terug veroveren… en een tech voorsprong van jewelste genereren. Alle vijanden van betekenis in een stasis field opsluiten, en met mijn stellar converter tot moes malen in de volgende beurt…
1997: Diablo (pc)
- OldSchool
- Contacteer:
Bericht 
Mortal Kombat 3 / Arcade
Man, dit apparaat heeft heel veel van mijn guldens ingeslikt. Hij stond toen ook in elke speelhal in de buurt. Ik speelde altijd met smoke, een vriend van mij met Liu Kang. Ik ken de combo nog altijd uit mijn hoofd, ik denk als ik later dement ben, ik deze game nog altijd zonder problemen kan spelen. HP, HP, LK, HK, <— + LP. Hoe tof was het, dat deze machine bij Awesome Space stond. Voor mij was drie het hoogtepunt van Mortal Kombat.
Re: Beste Game 1995

Mortal Kombat 3 / Arcade
Man, dit apparaat heeft heel veel van mijn guldens ingeslikt. Hij stond toen ook in elke speelhal in de buurt. Ik speelde altijd met smoke, een vriend van mij met Liu Kang. Ik ken de combo nog altijd uit mijn hoofd, ik denk als ik later dement ben, ik deze game nog altijd zonder problemen kan spelen. HP, HP, LK, HK, <— + LP. Hoe tof was het, dat deze machine bij Awesome Space stond. Voor mij was drie het hoogtepunt van Mortal Kombat.
- KillingRaptor
- Locatie: Izegem, België
Bericht
Re: Beste Game 1995
Voor mij gaat de trofee van beste game 1995 naar de RPG klassieker Chrono Trigger voor de SNES. Wat een prachtige game is dit zeg, nog steeds heel erg goed vandaag de dag. Vroeger had ik hem deels gespeeld maar nooit volledig door gegaan, tijdje terug heb ik dit wel gedaan en enorm van genoten van begin tot einde. Dit is zo'n gevalletje waarvan de Engelse versie erg duur is dus heb ik de Super Famicom versie origineel liggen van deze. De Engelse versie dan wel gespeeld op de SNES Mini. Overigens gaat dit ook gepaard met droevig nieuws want Akira Toriyama is overleden deze maand. Rest in peace, wat heeft die man een invloed gehad op mij persoonlijk en op heel wat andere mensen.


- arjen1981
- Animal Crossing Tour 2020

- marxkemp
- Contacteer:
- Locatie: Amersfoort
Bericht
Re: Beste Game 1994
Boomshakalaka!! We zijn in '94! NBA Jam helemaal kapot gespeeld op de SNES/PS1 en later de remaster op de Wii. Daar stond het rubberbanding wel op standje hoog
Fijn weekend!




