Beste Game 1993

Nostalgie! Alles vanaf de Atari 2600 t/m de Nintendo GameCube.
Gebruikersavatar
KillingRaptor
Locatie: Izegem, België
Berichten: 24697
Lid geworden op: 18 dec 2013, 22:15

Re: Beste Game 2016

30 dec 2023, 15:06

Ik volg Kempi volledig in deze! Doom was een fantastische nieuwe game in de franchise. Echt met zoveel plezier uitgespeeld die.

Afbeelding
Gebruikersavatar
marxkemp
Contacteer:
Locatie: Amersfoort
Berichten: 1030
Lid geworden op: 19 jan 2019, 11:00

Re: Beste Game 2017

04 jan 2024, 22:25

Normaal op vrijdag nu 2017 een paar uurtjes eerder. Blind geweld gaat goed gekleed in NieR: Automata. Liefhebbers van dolle plots, dolle personages en dolle decors komen volop aan hun trekken in Japanse games. NieR: Automata is geen uitzondering. Hier zou ik nog wel os een figure van willeb hebben. Fijn weekend!

Afbeelding
Gebruikersavatar
Apenheul
Beheerder
Beheerder
Contacteer:
Locatie: 's-Hertogenbosch
Berichten: 19719
Lid geworden op: 16 dec 2013, 11:31

Re: Beste Game 2017

04 jan 2024, 22:29

Afbeelding

Hier hoef ik niet eens over na te denken :)
Gebruikersavatar
HeatherGrace
Locatie: Raccoon City
Berichten: 9435
Lid geworden op: 19 dec 2013, 17:34

Re: Beste Game 2017

04 jan 2024, 23:19

Lastiggggg. Sorry, Battlefront II. Ik ga voor mijn Nintendo revival!

Afbeelding
Gebruikersavatar
arjen1981
Animal Crossing Tour 2020
Animal Crossing Tour 2020
Berichten: 8915
Lid geworden op: 02 jan 2014, 10:25

Re: Beste Game 2017

04 jan 2024, 23:21

Ik heb mijn lijstjes terug kunnen vinden:

Dus inderdaad Dark Souls 3 voor 2016 en inderdaad 2017 kan niet anders dan Zelda zijn:

2017
1. Zelda
2. Yakuza 0
3. Nioh
4. Super Mario Odyssey
5. Yakuza Kiwami
6. Dark Souls 3: The Ringed City DLC
7. Resident Evil 7
8. The Evil Within II
9. Nier Automata
10. SNES Classic Mini

2016
1. Dark Souls 3
2. The Last Guardian
3. DOOOOOOOOOOOM
4. Dragon Quest Builders
5. Dark Souls 3: Ashes of Ariandel
6. Rise of the Tombraider
7. Inside
8. Tokyo Mirage Sessions #FE
9. Final Fantasy XIV: Heavensward
10. Uncharted 4
Gebruikersavatar
Apenheul
Beheerder
Beheerder
Contacteer:
Locatie: 's-Hertogenbosch
Berichten: 19719
Lid geworden op: 16 dec 2013, 11:31

Re: Beste Game 2017

05 jan 2024, 13:47

arjen1981 schreef:
04 jan 2024, 23:21
Ik heb mijn lijstjes terug kunnen vinden:

Dus inderdaad Dark Souls 3 voor 2016 en inderdaad 2017 kan niet anders dan Zelda zijn:

2017
1. Zelda
2. Yakuza 0
3. Nioh
4. Super Mario Odyssey
5. Yakuza Kiwami
6. Dark Souls 3: The Ringed City DLC
7. Resident Evil 7
8. The Evil Within II
9. Nier Automata
10. SNES Classic Mini
Laat maar weer zien hoe geweldig 2017 was. Mijn top 10 lijkt heel erg op die van jou, ik heb alleen #8 niet gespeeld.
Gebruikersavatar
Galious
Moderator
Moderator
Locatie: Rotterdam
Berichten: 19670
Lid geworden op: 21 sep 2014, 19:10

Re: Beste Game 2017

05 jan 2024, 17:16

Ik ga ook voor het fenomenale NieR: Automata.

Afbeelding


Met als waardige runner-up Nioh.
nmkl pjkl ftmch
Gebruikersavatar
arjen1981
Animal Crossing Tour 2020
Animal Crossing Tour 2020
Berichten: 8915
Lid geworden op: 02 jan 2014, 10:25

Re: Beste Game 2017

05 jan 2024, 20:50

Apenheul schreef:
05 jan 2024, 13:47
arjen1981 schreef:
04 jan 2024, 23:21
Ik heb mijn lijstjes terug kunnen vinden:

Dus inderdaad Dark Souls 3 voor 2016 en inderdaad 2017 kan niet anders dan Zelda zijn:

2017
1. Zelda
2. Yakuza 0
3. Nioh
4. Super Mario Odyssey
5. Yakuza Kiwami
6. Dark Souls 3: The Ringed City DLC
7. Resident Evil 7
8. The Evil Within II
9. Nier Automata
10. SNES Classic Mini
Laat maar weer zien hoe geweldig 2017 was. Mijn top 10 lijkt heel erg op die van jou, ik heb alleen #8 niet gespeeld.
Als je van de klassieke survival horrors houd is the evil within 1 van de beste series die je nu kunt spelen. Ook op gamepass verwacht ik want bathesda.
Gebruikersavatar
arjen1981
Animal Crossing Tour 2020
Animal Crossing Tour 2020
Berichten: 8915
Lid geworden op: 02 jan 2014, 10:25

Re: Beste Game 2017

05 jan 2024, 20:53

Galious schreef:
05 jan 2024, 17:16
Ik ga ook voor het fenomenale NieR: Automata.

Afbeelding


Met als waardige runner-up Nioh.
Mooie nummer 1 inderdaad. Ik denk dat wanneer ik er nu op terug kijk ik Nier en Mario zou omdraaien in mijn lijstje;) ik heb later voor Nier nog alle einden gehaald en NioH platinum. 2017 is inderdaad wel een jaar dat veel goede releases had zeg!
Gebruikersavatar
Don Cannoli 79
Berichten: 1801
Lid geworden op: 30 jan 2016, 12:55

Re: Beste Game 2017

06 jan 2024, 10:30

Afbeelding

2017 was voor mij niet superbijzonder maar ik ga voor Sonic Mania. Ik vond niet alle levels even tof maar onder aan de streep voelde het echt als een loveletter aan de '90s Sonic. Missch had niet iedereen zin om wéér door Green Hill Zone te racen maar ik vond het absoluut de beste Sonic Game in jaren.


Afbeelding

En dikke kudos voor de in 2018 Sonic Mania Plus physical versie die met een full color slipcover,reversable cover,manual en artbook kwam.
Werd elke game maar op deze manier uitgebracht. :perfect:
Gebruikersavatar
KillingRaptor
Locatie: Izegem, België
Berichten: 24697
Lid geworden op: 18 dec 2013, 22:15

Re: Beste Game 2017

06 jan 2024, 12:27

Ik volg ook marxkemp en Galious volledig voor 2017. NieR: Automata was een geweldige ervaring! Ja ik heb meer uren zitten in Breath of the Wild maar NieR vond ik echt veel beter. Het speelt zo enorm lekker allemaal en hem drie keer doorspelen was helemaal geen straf voor mij, integendeel zelfs. De muziek vind ik ook geweldig in deze game, keer op keer genieten als ik luister naar deze soundtrack. Echt een topper wat mij betreft.

Afbeelding
Gebruikersavatar
Ribbelchips
Berichten: 424
Lid geworden op: 02 jan 2020, 13:35

Re: Beste Game 2017

08 jan 2024, 12:29

Hoe tof sommige andere 2017 games ook mogen zijn, die kan voor mij alleen maar Breath of the WIld zijn. Ik heb denk ik wel zo'n 400 uur in de game zitten (Nintendo heeft twee jaar geleden ineens mijn tellers gereset) en bijna al die uren heb ik gespeeld met mijn dochter die destijds 7 was. Het was echt fantastisch om dat hele avontuur te delen met iemand die nu net zo gek op de serie is, als ik zelf en ook nog eens op ongeveer dezelfde leeftijd was als ik destijds toen ik mijn eerste stapjes in Hyrule zette. In 2018 zijn ik en mijn ex uit elkaar gegaan en Breath of the Wild was in die, vooral voor mijn dochter, pittige periode echt altijd een lichtpuntje. We spelen nu samen natuurlijk Tears of the Kingdom!
Afbeelding
Gebruikersavatar
marxkemp
Contacteer:
Locatie: Amersfoort
Berichten: 1030
Lid geworden op: 19 jan 2019, 11:00

Re: Beste Game 2018

12 jan 2024, 08:59

Ik kan er best een paar kiezen uit 2018, maar ik kies de ene die ik wel heb uitgespeeld. Donut County was best grappig en een uurtje of 3 AfbeeldingAfbeelding
Gebruikersavatar
Galious
Moderator
Moderator
Locatie: Rotterdam
Berichten: 19670
Lid geworden op: 21 sep 2014, 19:10

Re: Beste Game 2018

12 jan 2024, 11:36

Valt niet mee om te kiezen tussen 3 van de beste 2D platformers ooit gemaakt. Maar ik cherrypick toch mijn favoriet:

Afbeelding


Met als runners-up:
Dead Cells
Celeste
nmkl pjkl ftmch
Gebruikersavatar
ikk
Contacteer:
Locatie: Haarlem
Berichten: 1336
Lid geworden op: 27 apr 2017, 18:18

Re: Beste Game 2018

12 jan 2024, 11:36

Monster Hunter World, heb al jaren elke vrijdagavond gameavond en deze heeft ons ruim 300uur vermaakt :biggrin:
Afbeelding
Gebruikersavatar
HeatherGrace
Locatie: Raccoon City
Berichten: 9435
Lid geworden op: 19 dec 2013, 17:34

Re: Beste Game 2018

12 jan 2024, 15:04

Assassin's Creed: Odyssey vond ik een ontzettend leuke en vooral grappige RPG. Al die uren aan sidequests zat ik helemaal in die wereld. Prachtige muziek, gave combat en een enorm levendige wereld!

Afbeelding
Gebruikersavatar
OldSchool
Contacteer:
Berichten: 7778
Lid geworden op: 05 feb 2017, 20:40

Re: Beste Game 2018

12 jan 2024, 16:36

Afbeelding

Dit was een game die we veel hebben gespeeld op de oculus quest. Echt een gezinsdingetje en er werd veel om en om gespeeld. Uiteindelijk werd het een serieuze uitdaging om het level te halen. Helaas liep de quest een keer vast en moesten we een factory reset doen. Resultaat: alle save states weg. Dat is wel een dooddoener en daarna is de game nooit meer zo veel gespeeld als er voor.
Gebruikersavatar
arjen1981
Animal Crossing Tour 2020
Animal Crossing Tour 2020
Berichten: 8915
Lid geworden op: 02 jan 2014, 10:25

Re: Beste Game 2018

12 jan 2024, 18:16

2018
10: Marvel's Spider-Man
9: Shadow of The Colossus (PS4)
8: Red Dead Redemption
7: Yoku's Island Express
6: Shenmue I & II
5: Yakuza Kiwami 2
4: Dark Souls remastered
3: Monster Hunter World
2: Yakuza 6: The Song of Life
1: Dragon Quest XI: Echoes Of An Elusive Age

Dragon Quest XI: Echoes Of An Elusive Age (de beste DQ ooit!)

Afbeelding

Ik wordt oud. Veel Japanse RPG's kan ik niet meer aan. Een te hoog (modern) Anime gehalte. Of is het de stroomlijning in de gameplay met focus op actie? De vaak te snelle pacing en van de hak op de tak. Ik kan mij er moeilijker en moeilijker in vinden. Wie herkent dit?

Juist dan is de klassieker erg welkom. Dat is Echoes Of An Elusive Age. Het echoot ook de oude tijd. Dit is klassiek Dragon Quest. RPG traditioneel!

Op de Playstation 2 heb ik zo ontzettend genoten van Dragon Quest 8. Van Dragon Ball tot Chrono Trigger kennen we Akira Toriyama natuurlijk allemaal. En ook dit keer is de wereld van DQ11 opnieuw gerenderd in zijn prachtige stijl. Een stijl die iedereen die Dragon Quest 8 gespeeld heeft natuurlijk direct herkent.

Maar de herkenning zit niet alleen in de stijl. Het zit in alles. Blauwe tekstblokken, de levels en plaatsing van monsters en kisten, de bekende soundtrack, de vertrouwd aanvoelende world map, een party met uit alle hoeken van de wereld typerende karakters, het traditionele verhaal, een simpel turned base combat systeem, een RPG die je naar 40 uur uit hebt om vervolgens nog weer 40 uur mee door te gaan voor het echte einde.

Het verhaal zal ik hier voor niemand spoilen. Heb je echter eerder een DQ gespeeld dan weet je hoe het ongeveer zal gaan. Maar DQ is DQ niet als je gaandeweg steeds weer nieuwe karakters ontmoet om jou party te versterken. En daar zit ook dit keer weer de kracht van het verhaal. Ik heb echt genoten van karakters als Sylvando en Veronica. En wordt het verhaal weer uitstekend verteld vanuit de karakters die je ontmoet. Zij zijn de rode lijn van het verhaal, vergelijkbaar als de rode lijn in een Kurosawa film. Waar de pacing echt perfect is! Dit is hoe je een fantasy verhaal verteld. En je kunt dan wel zeggen dat het te veel volgens het boekje is. Daarop zeg ik juist dat 90% van de populaire media die wij consumeren helemaal de plank misslaat. Dan ben ik maar al te blij met opnieuw: traditie! Opnieuw veel lof voor Yuji Horii.

Ook de pacing van de gameplay en combat is lekker. Niet te veel poespas. Rustige gevechten waarbij jij altijd het overzicht houdt. Wil je dan toch iets gestroomlijnder en sneller dan automatiseer je dit weg en speel je alleen nog de lastige gevechten en boss fights zelf. Ja, dat zij ik goed. Weg automatiseren. De feature is zeker niet nieuw. En ook niet nieuw voor DQ. Maar ik vind het wel relexed hoor. Ik heb het grootste deel op die manier gespeeld en kwam echt tot rust na mijn hectische werkdagen.

Met de perfecte 40/40 score in Famitsu is de westerse pers over het algemeen minder lovend. Eurogamer vond dit deel zelfs een stapje terug. Ik denk dat dit ook de waarschuwing moet zijn voor de niet doorgewinterde Dragon Quest spelers. Deze serie loopt tenslotte ruim 30 jaar en speel ik DQ/DW mijn leven lang. Ben jij wel van de flitsende moderne Anime en nog nieuw met DQ dan kan ik me voor stellen dat je juist de langzame pacing niet kunt handelen of snel bent uitgekeken op het getrompetter van de soundtrack. Laat staan de blauwe tekst ballonnen. Al wordt dit laatste met de nieuwe voice track van de Switch release opgelost. Die schijnt ook echt daadwerkelijk erg goed te zijn in het Engels.

Wat mij betreft, is dit de beste DQ ooit! Ik speel dan wel een beetje vals, want het is een gedeelde eerste plek met DQ4 en DQ8. Voor de genen die zich dan afvragen waar de Builders serie zicht bevind in mijn top. Het eerste deel van Dragon Quest Builders plaats ik op nummer 2.

Echt echt echt echt een aanrader dit!
Gebruikersavatar
KillingRaptor
Locatie: Izegem, België
Berichten: 24697
Lid geworden op: 18 dec 2013, 22:15

Re: Beste Game 2018

14 jan 2024, 12:40

Hele makkelijke voor mij dit jaar, uiteraard is dit Super Smash Bros. Ultimate! Toen deze werd aangekondigd was ik al enorm gehyped voor deze en hij stelde totaal niet teleur. Alle personages keerden terug (en dit waren ook alle third party personages zoals Cloud en Snake), het speelt echt fantastisch en er is een enorme hoeveelheid aan content in deze game. De DLC maakte het volledig af ook voor mij, iedereen nieuw personage dat werd aangekondigd zat ik met smart te wachten wie het zou worden en welke prachtige trailer ze nu weer zouden maken. Sakurai heeft wat mij betreft zichzelf in alles overtroffen met deze! Dit is niet zomaar een Smash game geworden, dit is een viering van gaming in het algemeen met al die third party personages erbij waaronder zelfs Sora. Nooit verwacht dat ze hem erin zouden krijgen maar het is ze gelukt. Echt fantastisch deze game.

Afbeelding
Gebruikersavatar
Apenheul
Beheerder
Beheerder
Contacteer:
Locatie: 's-Hertogenbosch
Berichten: 19719
Lid geworden op: 16 dec 2013, 11:31

Re: Beste Game 2018

14 jan 2024, 12:49

Ik sluit mij aan bij de keuze van KillingRaptor. Er waren weer veel enorm goede titels in 2018 maar Smash was voor mij meer dan alleen maar een uitstekende game. Precies wat KillingRaptor zegt; een viering van gaming in het algemeen,
Gebruikersavatar
marxkemp
Contacteer:
Locatie: Amersfoort
Berichten: 1030
Lid geworden op: 19 jan 2019, 11:00

Re: Beste Game 2019

19 jan 2024, 08:10

Officieel uit 2019 en honderden uren inzitten. Zoveel tijd dat mijn vrouw onbewust de achtergrondmuziek mee kan neuriën. Hou je van card battlers in runs, dan is Slay the Spire een mustplay.Afbeelding
Gebruikersavatar
OldSchool
Contacteer:
Berichten: 7778
Lid geworden op: 05 feb 2017, 20:40

Re: Beste Game 2019

19 jan 2024, 09:45

Afbeelding

Tetris 99

Tetris spelen tegen 98 anderen? Count me in! Regelmatig top 10 gehaald, maar nog nooit gewonnen…
Gebruikersavatar
ikk
Contacteer:
Locatie: Haarlem
Berichten: 1336
Lid geworden op: 27 apr 2017, 18:18

Re: Beste Game 2019

19 jan 2024, 10:07

Outer Wilds, goede reminder dat ik de dlc nog moet spelen.
Afbeelding
Gebruikersavatar
Galious
Moderator
Moderator
Locatie: Rotterdam
Berichten: 19670
Lid geworden op: 21 sep 2014, 19:10

Re: Beste Game 2019

19 jan 2024, 21:56

Makkie voor 2019, dat is natuurlijk Sekiro: Shadows Die Twice. De enige (moderne) game na Ninja Gaiden (Black) die ik vier keer achter elkaar heb uitgespeeld. Fantastische game en wat mij betreft nog steeds: Best. Sword combat. Ever.

Afbeelding
nmkl pjkl ftmch
Gebruikersavatar
HeatherGrace
Locatie: Raccoon City
Berichten: 9435
Lid geworden op: 19 dec 2013, 17:34

Re: Beste Game 2019

19 jan 2024, 22:14

Resident Evil 2: Remake was voor mij een cadeautje. Prachtige game, uitdagende puzzels (de kwaliteit van vroegah) en f**king eng.

Afbeelding

Terug naar “Retro gaming”