Mijn week in gaming - Week 9

Daag jezelf uit in onze competities of zet juist zelf een uitdaging op.
Dynamike
Beheerder
Beheerder
Contacteer:

Mijn week in gaming - Week 9

08 jan 2023, 13:17

Lief gamingdagboek,

dit jaar ga ik proberen elke week een klein overzichtje te plaatsen van wat ik gespeeld heb, waarom en hoeveel of hoe weinig. En wat daar dan weer de reden van is. Want lief gamingdagboek; mijn gameleven is behoorlijk veranderd met wat het ooit was. Mijn gezinssituatie is van een eenpersoonshuishouden naar een huishouden gegaan met vijf mensen en drie honden. Dus het is een heel stuk drukker dan voorheen, maar toch vind ik nog genoeg tijd om te gamen en haal ik daar, doordat ik minder tijd heb, vaak wel mee voldoening uit.

De eerste week van januari was ik niet vrij, zoals de kinderen hier in huis dat wel waren, maar toch heb ik redelijk wat gespeeld. Ik ben nog steeds bezig met The Callisto Protocol. Een game van de bedenker van Dead Space, maar toch wel een heel stuk minder. Het is geen lange game, maar toch ben ik er nog niet doorheen. Ik heb geen sessies meer met de controller van zes of zeven uur, dus een game van 10/15 uur duurt gewoon even. Daarbij is de herhaling in de game enorm groot en is er daarom ook minder drang om door te gaan. Ik ben nu in het level Lost. Zover ik kan inschatten zit ik op ongeveer 70/75%. Prima dus, dan is de game op tijd uit voordat Dead Space Remake uit is.

Ik heb ook Rodland uitgespeeld op de Evercade EXP. Een game die ik nu eindelijk eens op kon pakken. De arcade-versie was het overigens, lief gamingdagboek. Met 10 credits maximaal probeer ik arcade games te spelen dat lukte redelijk goed. Na ongeveer een uurtje zag ik staan dat ik de game had uitgespeeld, maar er is nog een setje levels. Zodra ik die uit heb gooi ik hem in het topic hier op het forum.

Ik ben ook begonnen aan Candy Crush Saga. Waarom?! Nou, ik ben een weddenschap begonnen met de middelste hier in huis. Die vindt de game natuurlijk voor boomers, dus daagde ik hem uit. We begonnen afgelopen vrijdag en de weddenschap loopt tot vrijdag de 13de om 23:59 uur. Wie dan het hoogste level heeft behaald wint. Win ik, dan vouwt hij een week lang de was op, wint hij, dan breng en haal ik hem een week lang met de auto van en naar school. Op dit moment zit ik op level 95 en hij op 70. Dus de strijd is redelijk gaande.

Verder ben ik op aanraden van een kameraad van mij begonnen aan Deaths Door. Een indie game van Digital Devolver. Het is op het oog een beetje vreemde saaie game, maar toch als je eenmaal bezig bent is de combat leuk en de bazen uitdagend. Geen idee hoe lang ik dit ga spelen, maar ik ben zeker van plan om verder te gaan. Het is een beetje action adventure, best leuk hoor. En tot slot ben ik opnieuw begonnen aan Assassins Creed Odyssey. Zover ik vind en hoor is dit toch de beste van de nieuwste 3 games. Origins de opstap, Valhalla iets too much en Odyssey valt er precies tussenin. Ik had deze ooit al eens gespeeld voor een review, maar ik merk dat ik toch heel veel niet meer weet. De reden van beginnen aan de game is dat mijn vriendin de game ook speelt, en elke keer als ik het haar zie spelen, kriebelt het. Dus ook maar begonnen. De eerste 4 uur zitten erin.

Dat was mijn eerste week, dagboek, volgende week kan het zomaar zijn dat ik niets anders dan Candy Crush heb gedaan en verder niets. Maar de eerste week van januari is in ieder geval goed begonnen.

Kusjes,
Mike
Afbeelding
Apenheul
Beheerder
Beheerder
Contacteer:

Re: Mijn week in gaming - Week 1

08 jan 2023, 14:28

Leuk idee, ik hoop dat je het vol kan houden al is er mogelijk soms geen game gespeeld of ben je op vakantie en niet in staat het topic bij te werken.

Het heeft mij in ieder geval benieuwd gemaakt naar Death's Door. En ik moest lachen om de boomerchallenge ;)
OldSchool
Contacteer:

08 jan 2023, 16:03

Mooi idee Mike! Ga dit met plezier volgen!
marxkemp
Contacteer:

08 jan 2023, 16:27

Tof, ik kijk nu al uit naar volgende week zondag!!
arjen1981
Animal Crossing Tour 2020

08 jan 2023, 17:41

Wat vind je van Rodland?

Ik heb Deaths Door bijna uit. Mooie Darksouls meets Zelda. Maar ik ben er even op uitgekeken door juist Tunic. Tunic is een Zelda meets Darksouls. Dus net andersom ;) als deaths door bevalt of juist niet bevalt moet je ook zeker Tunic eens proberen. Ook game pass net als Deaths door
HeatherGrace

08 jan 2023, 18:49

Veel plezier met Odyssey! Deze heb ik vorig jaar voor het eerst gespeeld en ontzettend van genoten. Prachtige locaties, mooie sidequests... en ik weet niet wie je speelt, maar met Kassandra heb ik ontzettend moeten lachen!
Afbeelding
Swey

09 jan 2023, 00:17

Oh leuk dit! Ga ik zeker volgen!
Dynamike
Beheerder
Beheerder
Contacteer:

09 jan 2023, 09:00

arjen1981 schreef:
08 jan 2023, 17:41
Wat vind je van Rodland?

Ik heb Deaths Door bijna uit. Mooie Darksouls meets Zelda. Maar ik ben er even op uitgekeken door juist Tunic. Tunic is een Zelda meets Darksouls. Dus net andersom ;) als deaths door bevalt of juist niet bevalt moet je ook zeker Tunic eens proberen. Ook game pass net als Deaths door
Rodland vind ik best aardig moet ik zeggen, zitten wel leuke strategieen in als je een beetje weet hoe hoog je kan vallen en waar je allemaal je ladder voor kan gebruiken. Het is geen meesterwerk, maar wel leuk om te spelen. Tunic heb ik ook gespeeld en is ook een hele leuke game. Ik weet dat ik beide niet ga uitspelen, denk ik, maar ik vind Deaths Door wel beter te behappen omdat die iets meer gestructureerd is en dus iets makkelijker te spelen is met de tijd die ik heb.
Afbeelding
Dynamike
Beheerder
Beheerder
Contacteer:

09 jan 2023, 09:02

HeatherGrace schreef:
Veel plezier met Odyssey! Deze heb ik vorig jaar voor het eerst gespeeld en ontzettend van genoten. Prachtige locaties, mooie sidequests... en ik weet niet wie je speelt, maar met Kassandra heb ik ontzettend moeten lachen!
Ik speel dan toch altijd met het mannelijke figuur, ben benieuwd eigenlijk of er veel aan teksten etc anders is dan.
Afbeelding
HeatherGrace

09 jan 2023, 09:53

Dynamike schreef:
09 jan 2023, 09:02
HeatherGrace schreef:
Ik speel dan toch altijd met het mannelijke figuur, ben benieuwd eigenlijk of er veel aan teksten etc anders is dan.
De teksten zijn op sommige momenten zeker anders geschreven. Maar vooral de delivery maakt het verschil. Er zit een hele sterke actrice op Kassandra. :smile:
Afbeelding
toejam

09 jan 2023, 09:56

Cool, ik heb ook Rodland gespeeld op de Exp afgelopen week maar ik hield het na 1 credit maar weer even voor gezien. Wel een stukje nostalgie uit de arcadehal van vroeger dus ook 1 die ik nog wel een keer ga oppakken. De Commodore 64 versie was ook wel aardig maar ik miste hier wel de muziek.
Professional dabbler
Fing3r

09 jan 2023, 12:17

Leuk idee voor een topic! Ik had hoge verwachtingen van The Callisto Protocol, maar door de tegenvallende verhalen wacht ik dan toch liever op de Deadspace Remake. Deaths Door vond ik wel een vermakelijke game en was leuk om door te spelen maar liet geen grote indruk op mij achter, ben benieuwd of je hem uit gaat spelen.

Assassin's Creed heb ik een beetje een haat liefde verhouding mee, persoonlijk denk ik dat het verhaal van Ezio nog steeds het beste is wat de serie gebracht heeft met AC2, Brotherhood en Revelations. Deel 3 geprobeerd te spelen maar wist mij toch noet te pakken, daarna een hele poos niets gespeeld tot Assassins Creed Origins en mij heel erg mee vermaakt maar nooit begonnen aan de daaropvolgende games. Mogelijk dat ik Odyssey nog eens ga proberen als ik niets te doen heb :rofl:
AfbeeldingAfbeelding
Dynamike
Beheerder
Beheerder
Contacteer:

Re: Mijn week in gaming - Week 2

15 jan 2023, 20:11

Hey lief gamedagboek,

wat een week was dit weer! Niet speciaal op gamegebied, maar het was me er wel eentje. Nu gaat het alleen over games hier, lief gamedagboek, dus laten we daar maar snel mee beginnen. Deze week was vooral het voortzetten van de week ervoor, maar hier en daar ook met wat nieuws. Ik ben verder gegaan met The Callisto Protocol. Maar dagboek, ik denk dat ik er ook wel klaar mee ben. Ik zit op dit moment op een platform waar 4 waves van 4 tegenstanders op me afkomen, en dat is best wel een klein beetje pittig. Vooral omdat de game niet de meest beste cameravoering heeft, en je daardoor vaak niet goed kan zien waar wat loopt of staat. En dat maakt het heel rommelig. En nu is de game toch niet zo heel erg goed, en dan is het doorzettingsvermogen ook laag. En daar hik ik nu tegenaan. We gaan zien of ik hem nog verder oppak, want op 27 januari komt Dead Space Remake uit, en die heb ik afgelopen week alvast gekocht.

De Candy Crush Saga Boomerquest is afgelopen. En ja, natuurlijk heb ik die gewonnen. Want zoiets wil ik niet verliezen. Omdat ik gewonnen heb kon ik weer verder met Marvel Snap! Een kaartgame op de mobiel in het Marvel universum. Samen met onder andere Marxkemp en OldSkool spelen we deze game, met zo nu en dan een vleugje Fing3r ook in de mix. Een aardige game voor tussen de middag of op het toilet.

Ook ben ik verder gegaan met Deaths Door. Een game die ook van tijd tot tijd wel pittig is, maar die wel de moeite waard is om in door te zetten. En dat ben ik aan het doen. Had ik er vorige week iets van een uur inzitten, heb er nu bijna 5 uur in zitten. Ik ga best wel vaak af, lief gamedagboek, maar ik vermaak me en speel het veelal in de ochtenden dat die kleine vroeg wakker is. Zoals vandaag. Toen was het half 7. Dan is Deaths Door, na even een uurtje wakker worden, best goed te doen. Ook heb ik nog even me tegoed gedaan aan een rondje Vampire Survivors. Gewoon, voor de lol, want buiten 1 unlock van een personage is daar niets meer in te bereiken.

Afgelopen week heb ik ook een hele avond besteed aan de Evercade EXP. Ik ben gaan kijken welke carts is had en welke games ik wilde spelen. Ik kwam uit bij de Gaelco Arcade 2 cartridge. Daar heb ik me vermaakt met Maniac Square. Een Tetris/Dr. Mario/Klax/Blokjes clone. Maar wel vermakelijk! Want ik kan me altijd goed verliezen in zulke games. Op dezelfde cart staat ook TH Strikes Back: Thunder Loop 2. Wat. Een. Knaller! Echt een heerlijke side-scrolling shoot/platformer. Alleen in level 2, de baas... daar loopt de game vast. Elke keer opnieuw. Of het nu vanaf het begin gespeeld is, met of zonder save state, de baas verdwijnt uit beeld en komt niet terug. Bang natuurlijk, voor mijn schietgeweld, maar daardoor is de game niet verder te spelen. Ik heb dus maar een bugreport gedaan bij Blaze.

Ook heb ik deze week samen met Niels het jaaroverzicht 2022 opgenomen. Dat was echt heel erg gezellig, lief gamedagboek, en dat kwam niet door whiskey of de cola aan mijn kant. Het was gewoon een heel leuk en goed gesprek tussen twee vrienden over het jaar 2022 waarbij games aan bod kwamen. Moet je zeker luisteren, dagboek, als die uit is.

En dat was week 2. Ik had hem anders gepland moet ik zeggen. Want ik had bij Nedgame namelijk Hades voor de Xbox One/Xbox Series X|S besteld en Batman: Return to Arkham met daarin Arkham Asylum en Arkham City. En volgens PostNL zijn die afgelopen gisteren in de brievenbus gedaan, maar die is leeg. Dus geen idee wat ik daar mee moet. Ik wacht nog maar even tot maandag, of dinsdag, en ga dan wel eens mailen met Nedgame denk ik. Zonder. Maar goed, tot volgende week. Dag, boek.
Afbeelding
OldSchool
Contacteer:

15 jan 2023, 21:13

Irritant die afgeleverde post die er niet is. Maar dat is wel vaker met brievenbuspakketjes. Ik hoop voor je dat ze snel boven water komen.

Mooi overzicht weer. En mooi dat je weer aan het snappen bent. Anders zou ik je straks nog inhalen ook!
Apenheul
Beheerder
Beheerder
Contacteer:

15 jan 2023, 22:05

Jaaaa de podcast opnemen was heel gezellig!

Ik las trouwens op budgetgaming een bericht over hoe het systeem bij PostNL werkt, geen idee of dat klopt, maar wanneer post op status 'postbode is onderweg' o.i.d. stond wordt aan het einde van de dag de status automatisch naar 'bezorgd' geupdate. Hopelijk krijg je het pakketje alsnog binnen op dinsdag.
Dynamike
Beheerder
Beheerder
Contacteer:

16 jan 2023, 08:45

Apenheul schreef:
15 jan 2023, 22:05
Jaaaa de podcast opnemen was heel gezellig!

Ik las trouwens op budgetgaming een bericht over hoe het systeem bij PostNL werkt, geen idee of dat klopt, maar wanneer post op status 'postbode is onderweg' o.i.d. stond wordt aan het einde van de dag de status automatisch naar 'bezorgd' geupdate. Hopelijk krijg je het pakketje alsnog binnen op dinsdag.
Dat leek mij ook al, hoor, dat het gewoon automatisch gaat, want die pakjes worden niet gescand natuurlijk als ze de brievenbus in gaan. Misschien ligt hij er vandaag of morgen inderdaad ineens, en anders klim ik wel in de pen.
Afbeelding
Fing3r

16 jan 2023, 11:49

Weer een lekkere week zo te lezen Michael, zelf kijk ik toch ook wel uit naar Deadspace dus nog even twee weekjes wachten en dan kunnen we weer lekker ledematen afsnijden! Die Necromorphs zijn namelijk geen lieve schatjes die je bij je in de buurt wil hebben, dus altijd beginnen met de benen!
AfbeeldingAfbeelding
Dynamike
Beheerder
Beheerder
Contacteer:

Re: Mijn week in gaming - Week 3

22 jan 2023, 19:26

Hey Dagboek!

Week 3, daar zitten we al in en die is vrij hard gegaan moet ik zeggen. Ook op gamegebied heb ik best redelijk wat beleefd en gedaan. Het verbaast me soms wel; voor mijn gevoel game ik helemaal niet zo veel, maar toch maak ik in sommige games aardige stappen en speel ik toch meer dan ik van te voren dacht dat ik deed per week. Best leuk om bij te houden dus en te zien wat ik allemaal heb gedaan. Laten we snel aftrappen, dan kan ik nog even wat spelen, lief gamedagboek.

Laten we beginnen met Lumines op de PSP. Daar ben ik deze week goed aan begonnen voor de retrochallenge en dat gaat niet slecht! Op dit moment staat Galious wel boven mij, maar met 80k aan punten denk ik dat ik redelijk op weg ben. Ik ben wel benieuwd wanneer er iemand ineens met een klapper komt van 150k. WIe weet ben ik het wel! We strijden door.

Dinsdag kwamen de games binnen van Nedgame! Jawel, ze zijn er. Dus ben ik begonnen aan Batman: Arkham Asylum. Ja, voor derde of vierde keer, maar ditmaal ga ik hem uitspelen. Want dat heb ik nog nooit gedaan. Ik heb er twee avondjes van een paar uurtjes inzitten en ben net uit de Batcave gekomen. Dan weet jij wel waar ik zit, gamedagboek. Ik heb zin om deze game weer verder te spelen. Het is precies wat ik zoek; semi-open wereld, goed gedreven door een meer dan okay verhaal, actie is lekker, afwisseling in wat je aan het doen bent en als je wil is er spul om te verzamelen. Heerlijk!

Halo 2 heb ik afgelopen woensdagavond met Niels gespeeld voor Club Button Bashers. Ik had de stille hoop, net als Niels, dat we hem zouden uitspelen, maar in het laatste level, zoals zo vaak met deze game, crashte de game. Wat een gedrocht is het op technisch vlak. Niet normaal. Wat ik er van vind, lief gamedagboek, dat hou ik nog even voor me voor de podcast.

Vandaag heb ik, voor het eerst in mijn leven, Roblox "gespeeld". De middelste in huis zei dat ik het eens moest downloaden, dus dat heb ik gedaan. Toen kwam ik er snel achter dat je Roblox niet kan spelen. Want je speelt mini-games van anderen, of wellicht ook zaken die Roblox-medewerkers hebben gemaakt, maar... niet te doen. Wat een ellende is dat zeg. Het oogt als stuk gekauwde hondenbrokken, de mini-games zijn (die ik gespeeld heb) allemaal prut en ik was heeeeel snel klaar met deze veredelde editor waarin je ook kan spelen. Dit trek ik dus echt niet. Ik begrijp van de verhalen en alles online dat kids die heel erg tof vinden, maar als dat zo is, dan vrees ik voor de toekomst van games. Want als ik 65 ben, wil ik toch niet dat er alleen maar van dit soort troep te spelen is. Het was binnen 10 minuten weer van mijn Xbox af. Weg ermee!

Tot volgende week!
XoXo
Afbeelding
OldSchool
Contacteer:

22 jan 2023, 21:44

Roblox ja? 😂. Die fase hebben ze hier niet echt gehad, gelukkig.

Mooi dat de Lumines competitie goed loopt. Zes deelnemers is niet niks. Mijn score voldoet dan wel weer aan die definitie.

Veel plezier met Batman!
Apenheul
Beheerder
Beheerder
Contacteer:

22 jan 2023, 22:21

Ai die crash weer in Halo 2, volgens mij had het weer met wapen swappen of iets te maken :/
arjen1981

22 jan 2023, 22:37

Roblox is een mixed bag van software. Toch vind ik het erg indrukwekkend wat voor impact sommige titels hebben. Mijn vrouw is inmiddels ook elke dag, en soms uren, in beeswarm te vinden. Ik blijf er ver van weg. Maar ik snap de hooks wel van een beeswarm.
Fing3r

26 jan 2023, 08:52

Mijn kinderen spelen ook nog wel eens Roblox, al snap ik totaal niet wat er de appeal van is, telkens als ze iets spelen dan herken ik het wel en zeg ik tegen ze of zeniet liever een beter uitgewerkte game van dat wat ze aan het spelen zijn willen spelen, de kasten staan thuis vol. Maar blijkbaar zijn uitgekauwde hondenbrokken toch smakelijker 🤔
AfbeeldingAfbeelding
Joey
Veteraan
Veteraan

02 feb 2023, 08:20

Zonde dat Halo 2 crashte! Kun je hem dan niet meer verder spelen vanaf dat level?
Afbeelding
Dynamike
Beheerder
Beheerder
Contacteer:

05 feb 2023, 14:59

Joey schreef:
02 feb 2023, 08:20
Zonde dat Halo 2 crashte! Kun je hem dan niet meer verder spelen vanaf dat level?
Het enige wat je kan doen is het level opnieuw spelen, maar dat was ook elke keer crash. Inmiddels zijn we bij het laatste level en ook die.... crashte.
Afbeelding
Dynamike
Beheerder
Beheerder
Contacteer:

Re: Mijn week in gaming - Week 5

05 feb 2023, 15:09

Hey lieve gamedagboek,

nee, ik ben je niet vergeten! Het kwam er vorige week gewoon even niet van. Het leven gaat niet altijd over games, zo bleek maar weer eens. Daar deze week ben ik er gewoon. Want ik heb in die twee weken best wel wat gespeeld moet ik zeggen. Niet altijd heel erg veel verschillende dingen, maar wel redelijk wat. Daar gaan we!

Batman: Arkham Asylum is een game die ik de afgelopen twee weken zo nu en dan weer eens heb opgestart. Nog steeds een heerlijke game om te spelen en verveelt echt geen seconde. Ik denk zelfs dat als ik klaar ben met tikken, lief dagboek, ik die weer even op ga starten! Heerlijk even met Batman wat figuren neermeppen en puzzeltjes oplossen. Volgens mij ben ik ook redelijk richting het einde al. Maar zeker weten doe ik dat natuurlijk niet. Ik ben nu in het riool op het punt waar ik met KillerCroc te maken heb.

Vorige week dropte Microsoft ineens Hi-Fi Rush op Xbox Game Pass en natuurlijk ook te koop. Maar dat hoeft niet, want Game Pass heb ik gewoon. Wat een toffe game! Het is voor mij de beste ritme-game die ik ook heb gespeeld en dat de hele wereld meebeweegt op de beat is ook super goed gedaan. Ik kan hier wel van genieten! Ik ben nog niet zo ver, een uurtje of drie of vier wellicht, maar als je meer games speelt en niet bakken met tijd hebt, dan krijg je dat natuurlijk. Maar heel goed deze game. Aanrader.

Ook ben ik begonnen aan Dead Space Remake. En lief dagboek, die heb ik kunnen kopen van de New Years Santa die mij door leden van het forum werd toegezonden. Heel erg blijk was ik daar mee en nu ik de game aan het spelen ben, ben ik dat weer! Want dit is echt een heerlijke game zeg. Nog maar 4 uurtjes heb ik erin zitten, maar het bevalt opperbest. Chapter 3 ben ik inmiddels aanbeland en volgens mij ben ik daar ook al redelijk ver doorheen. De game is heerlijk spannend, ziet er super goed uit, en op 60fps speelt het heerlijk soepel.

Buiten dit alles heb ik natuurlijk ook nog wel eens een potje Hearthstone gedaan, heb ik nog Candy Crush Saga gespeeld maar die willen alleen maar geld van me zien, en Marvel Snap! heb ik niet meer aangeraakt. Het is helaas niet anders, maar tijd is kostbaar en dan moet je soms concessies doen, lief gamedagboek.

Ik merk wel door dit te tikken dat ik Death's Door en Tunic niet meer heb aangeraakt. Dat is dan denk ik de vloek van Game Pass. Maar goed, daar heb ik vrede mee.
Afbeelding

Terug naar “Highscores, competities en uitdagingen”