Een nieuw jaar, een nieuw uitspeeltopic! Ik ga het terug bijhouden dit jaar en hopelijk maken we net zo'n mooie lijst van nieuwe uitgespeelde games voor het topic als vorig jaar. Retro, modern, remaster, remake, homebrew, whatever, je kunt het in dit topic kwijt!
Maak gewoon even een fotootje van de credits of de laatste cutscene of behaalde trophy en plaats deze in dit topic samen met de titel van het spel en het systeem waar je deze op uitgespeeld hebt. Een titel wordt per platform maar één keer vermeld in de lijst. Het is geen probleem om een uitgespeelde game die al in de lijst staat, nog een keer te posten voor fun & glory wanneer je hem uitgespeeld hebt, maar vermeldt dan aub even bij je post dat deze al eerder uitgespeeld is, dat scheelt bij het bijhouden van de lijst.
Update:
Hier komt een kleine verandering, als je een game post die al eerder is uitgespeeld komt jouw naam ook bij die game te staan op de pagina per platform en bij de zoekresultaten. Ook op de gebruikerspagina's komen deze games te staan. De telling zelf blijft wel met de unieke games werken zoals oorspronkelijk het idee was.
Wat is nieuw sinds 2022?
- Er kwam een site waar alle games werden bijgehouden, deze kan je vinden onderaan deze post en op de link bovenaan elke pagina op het forum.
- Op de site kan je ook alle uitgespeelde games zien per user door op hun naam te klikken.
- Je kan levelen en zo achtergronden op de site vrijspelen (je moet wel dezelfde username hebben zoals op het forum).
- Games die al eerder werden uitgespeeld tellen nog steeds niet mee voor de telling van het aantal games maar wel voor je persoonlijke telling, jouw naam komt in een dropdown menuutje te staan bij die respectievelijke game die jij hebt uitgespeeld (bij de users).
- De statistieken pagina is ook voor de unieke games, van zodra er 1 game word toegevoegd in 2023 pas ik die ook aan naar dit jaar. Op de homepagina staat de teller er al.
Vorig jaar kwamen we op het mooie aantal van 704 unieke uitgespeelde games uit, doen we dit jaar beter?
Klik hier om de lijst te bekijken!
Hoeveel games kunnen we uitspelen in 2023?
- KillingRaptor
Bericht
Hoeveel games kunnen we uitspelen in 2023?
Laatst gewijzigd door KillingRaptor op 01 jan 2023, 11:51, 1 keer totaal gewijzigd.
- Apenheul
- Beheerder
- Contacteer:
Bericht
Re: Hoeveel games kunnen we uitspelen in 2023?
Ik had in 2022 in totaal 23 games uitgespeeld, waarvan er 12 nog niet in de lijst stonden en de rest al door een ander gespeeld was of een backlog game was. Aangezien ik nu een Analogue Pocket heb verwacht ik in 2023 meer games te spelen die nog niet genoemd zijn
- KillingRaptor
Bericht
En sinds vorige week kunnen er ook games toegevoegd worden bij je naam die wel al in de lijst staan dus laat die zeker ook maar komen.Apenheul schreef: ↑01 jan 2023, 11:51Ik had in 2022 in totaal 23 games uitgespeeld, waarvan er 12 nog niet in de lijst stonden en de rest al door een ander gespeeld was of een backlog game was. Aangezien ik nu een Analogue Pocket heb verwacht ik in 2023 meer games te spelen die nog niet genoemd zijn
- KillingRaptor
Bericht
Touki Denshou Angel Eyes (arcade / Switch)
Ditmaal niet van Capcom Arcade Stadium maar van de Arcade Archives. Eentje die ik al een tijdje had staan maar nu eens goed voor gaan zitten. Geen slechte fighter eigenlijk. Maar die eindbaas... Wat een cheap ass ding is me dit zeg. In 1 combo 80% van je health eraf. Uiteindelijk toch gelukt!
Ditmaal niet van Capcom Arcade Stadium maar van de Arcade Archives. Eentje die ik al een tijdje had staan maar nu eens goed voor gaan zitten. Geen slechte fighter eigenlijk. Maar die eindbaas... Wat een cheap ass ding is me dit zeg. In 1 combo 80% van je health eraf. Uiteindelijk toch gelukt!
- Shenglong83
- Contacteer:
Bericht
En mijn eerst game van 2023 is..
Pokemon Scarlet - Nintendo
Je hoort zoveel klachten over deze game, maar mij bevalt het prima.
De framerate is idd vreselijk en er zijn flink wat grafische glitches, maar dat heeft (voor mij) niet of nauwelijks effect op de gameplay.
Uitspeeld met een team van Annihilape, Tinkaton, Armarouge, Meowscarada, Toxtricity en Cloyster.
De framerate is idd vreselijk en er zijn flink wat grafische glitches, maar dat heeft (voor mij) niet of nauwelijks effect op de gameplay.
Uitspeeld met een team van Annihilape, Tinkaton, Armarouge, Meowscarada, Toxtricity en Cloyster.
- KillingRaptor
Bericht
Ook nog even voor alle duidelijkheid, Scarlet komt dus niet meer op de homepagina te staan omdat die al is uitgespeeld maar jouw naam staat wel in een dropdown menuutje nu bij de game en ook in de lijst van jouw naam! Als je zoekt op scarlet op de site zie je een pijltje naast de naam van Joey en daar staat jouw naam nu, als je daarop klikt zie je de lijst van jouw games en sinds vorige week tellen we voor die persoonlijke lijsten dus ook de games bij die al zijn uitgespeeld. Enkel sinds vorige week wel, alles van daarvoor dat al in de lijst stond telde dus nog niet mee (ook onbegonnen werk om dat allemaal uit te gaan zoeken van iedereen dus meteen met een schone lei begonnen wat dit betreft).
Ik had exact hetzelfde, de issues zijn er zeker maar dat haalde niets van het plezier af die ik had met de game.Shenglong83 schreef: ↑01 jan 2023, 13:01En mijn eerst game van 2023 is..
Ook nog even voor alle duidelijkheid, Scarlet komt dus niet meer op de homepagina te staan omdat die al is uitgespeeld maar jouw naam staat wel in een dropdown menuutje nu bij de game en ook in de lijst van jouw naam! Als je zoekt op scarlet op de site zie je een pijltje naast de naam van Joey en daar staat jouw naam nu, als je daarop klikt zie je de lijst van jouw games en sinds vorige week tellen we voor die persoonlijke lijsten dus ook de games bij die al zijn uitgespeeld. Enkel sinds vorige week wel, alles van daarvoor dat al in de lijst stond telde dus nog niet mee (ook onbegonnen werk om dat allemaal uit te gaan zoeken van iedereen dus meteen met een schone lei begonnen wat dit betreft).
- arjen1981
- Animal Crossing Tour 2020
Bericht
Raptor, bedankt voor een volgend jaar en de updates die je naar het uitspelen in 2022 bracht!
mijn eerste:
Final Fight 2 - SNES
mijn eerste:
Final Fight 2 - SNES
- Galious
- Moderator
Bericht
Mijn eerste wapenfeit van 2023!
Blue Fire (PS4)
Erg toffe action adventure met een sterke nadruk op platforming, dat soms zelfs richting precision platformer gaat.
Blue Fire (PS4)
Erg toffe action adventure met een sterke nadruk op platforming, dat soms zelfs richting precision platformer gaat.
nmkl pjkl ftmch
- KillingRaptor
Bericht
Battle Circuit (arcade / Switch) - Staat al in de lijst
Echt een hele gave beat em up dit! Ook aardig wat moves tot je beschikking door middel van upgrades.
Echt een hele gave beat em up dit! Ook aardig wat moves tot je beschikking door middel van upgrades.
- KillingRaptor
Bericht
Progear (arcade / Switch) - Staat al in de lijst
En nog eentje, een Cave game van Capcom zelfs. Zelfs voor Cave vond ik deze extreem qua bullet hell.
En nog eentje, een Cave game van Capcom zelfs. Zelfs voor Cave vond ik deze extreem qua bullet hell.
- arjen1981
- KillingRaptor
Bericht
Haha de teller staat nog maar op 1 hoor voor mij, alle andere stonden al in de lijst.
- Galious
- Moderator
Bericht
Mystical Fighter (Mega Drive, gespeeld op retropie)
Leuke beat 'em up waar je echt nooit iemand over hoort. Ik had deze vroeger op een 4-in-1 pirate cart (samen met Golden Axe II, Growl en Fighting Masters) die ik in de videotheek gekocht had. Was wel tof om deze weer eens door te spelen na al die tijd!
Leuke beat 'em up waar je echt nooit iemand over hoort. Ik had deze vroeger op een 4-in-1 pirate cart (samen met Golden Axe II, Growl en Fighting Masters) die ik in de videotheek gekocht had. Was wel tof om deze weer eens door te spelen na al die tijd!
nmkl pjkl ftmch
- Kunstschilder1987
- Veteraan
- Contacteer:
Bericht
Hulde aan de heren dir t telkens bijhouden! Merci kr en galious!
Hier voegen we er 2 nieuwe toe en eentje die al in de lijst staat:
Avenging Spirit, arcade - staat al in de lijst
gespeeld op de evercade exp
Saint Dragon, arcade
Gespeeld op de evercade exp
Mini Ninjas, PS3
Hier voegen we er 2 nieuwe toe en eentje die al in de lijst staat:
Avenging Spirit, arcade - staat al in de lijst
gespeeld op de evercade exp
Saint Dragon, arcade
Gespeeld op de evercade exp
Mini Ninjas, PS3
voor mensen die het interessant vinden te zien wat ik maak:
Link naar mijn website/schilderijen
BA BARACUS - KUNSTSCHILDER1987 - KRATOS prima rijtje spierbundels
- arjen1981
- OldSchool
- Contacteer:
Bericht
Royal Tower Defense / Switch
Ik hou wel van tower defense games. Ik kocht een bundel van twee in de sale, volgens mij samen voor 1€49. Kun je je geen buil aan vallen. Beide games zijn wel kort, met slechts 20 missies. Deze is wel de betere van de twee. Vermakelijk.
Royal Tower Defense / Switch
Ik hou wel van tower defense games. Ik kocht een bundel van twee in de sale, volgens mij samen voor 1€49. Kun je je geen buil aan vallen. Beide games zijn wel kort, met slechts 20 missies. Deze is wel de betere van de twee. Vermakelijk.
- Kunstschilder1987
- Veteraan
- Contacteer:
Bericht
hahaha het is geen wedstrijd, maar een team-effort.
- Spoiler: weergeven
voor mensen die het interessant vinden te zien wat ik maak:
- OldSchool
- Contacteer:
Bericht
Fantasy Tower Defense / Switch
Dit was de andere uit de bundel. Deze was wat makkelijker dan de andere. Maar leken veel op elkaar, voor wat betreft gameplay. Nogmaals, ook voor 75 cent was deze meer dan prima.
PS: deze was dermate low budget dat er niet eens een eind scherm bij zat. Maar je kunt de stipjes natellen .
Fantasy Tower Defense / Switch
Dit was de andere uit de bundel. Deze was wat makkelijker dan de andere. Maar leken veel op elkaar, voor wat betreft gameplay. Nogmaals, ook voor 75 cent was deze meer dan prima.
PS: deze was dermate low budget dat er niet eens een eind scherm bij zat. Maar je kunt de stipjes natellen .
- Galious
- Moderator
Bericht
Cosmos Bit (PS4)
Grappige bitesized Metroidvania waar je in 1,5 uurtje doorheen speelt. Niets bijzonders, maar best vermakelijk voor een bitesized prijsje in een sale.
Grappige bitesized Metroidvania waar je in 1,5 uurtje doorheen speelt. Niets bijzonders, maar best vermakelijk voor een bitesized prijsje in een sale.
nmkl pjkl ftmch
- ikk
- Contacteer:
Bericht
Mount & Blade Bannerlord (PC):
En nog even verder gegaan om de hele map te veroveren.
En nog even verder gegaan om de hele map te veroveren.
Bericht
Jullie zijn allemaal van harte welkom in de Button Bashers Backlog Challenge 2023 als jullie toch al bezig zijn met games uitspelen.
PS: er is een prijs voor de winnaar dit jaar
PS: er is een prijs voor de winnaar dit jaar
I sense a soul in search of answers...
- KillingRaptor
Bericht
Armored Warriors (arcade / Switch) - Staat al in de lijst
Hele gave mecha beat 'em up waarin je onderdelen van je vijanden kan equippen.
Hele gave mecha beat 'em up waarin je onderdelen van je vijanden kan equippen.
- Apenheul
- Beheerder
- Contacteer:
Bericht
Mijn eerste van het jaar:
Citizen Sleeper voor de Xbox Series S.
En meteen al een grote kanshebber voor mijn hidden gem van het jaar. Citizen Sleeper bewijst voor mij dat je geen hoge productiewaarden nodig hebt om overtuigende world-building en een sterk verhaal neer te zetten, zo lang je maar een mooi gameplay systeem hebt en prikkelende interacties met de omgevingen en NPCs ontwerpt. Ik heb de game in drie sessies gespeeld, vaak uren aan een stuk.
Citizen Sleeper voor de Xbox Series S.
En meteen al een grote kanshebber voor mijn hidden gem van het jaar. Citizen Sleeper bewijst voor mij dat je geen hoge productiewaarden nodig hebt om overtuigende world-building en een sterk verhaal neer te zetten, zo lang je maar een mooi gameplay systeem hebt en prikkelende interacties met de omgevingen en NPCs ontwerpt. Ik heb de game in drie sessies gespeeld, vaak uren aan een stuk.
- arjen1981
Bericht
Veel goeds van gehoord al. Nu twijfel ik. Axiom Verge 2 op ps plus of Citizen sleeper op Xbox game pass
- ikk
- Contacteer:
Bericht
Contradiction: Spot The Liar! (PC):
Aardige FMV detective game.
Aardige FMV detective game.