De Evercade is een niftig dingetje om voor een relatief goedkoop bedrag games te kunnen spelen. De eerste handheld is er, de Evercade VS voor onder de TV (of ernaast) en begin december komt de vertraagde Evercade EXP uit. Een verbeterde handheld. De games staan op cartridges en kosten natuurlijk "slechts" 20 euro per stuk. Alleen, er zijn er nog al wat!
In de normale reeks komen we richting de 30 stuks (28 nu), Arcade zit op 8 en Homecomputers zit op 1. Per cart staan er 2, 4 of soms 14 games op. Drukte dus. Elke cart is een verzameling van een uitgever/ontwikkelaar en zo zijn er veel games die je wellicht nog nooit gezien of gespeeld hebt. Maar, wat is nu goed?
De Evercade is onder het Button Bashers publiek ook erg aantrekkelijk en velen van jullie hebben dan ook een vorm van het apparaat in huis. Ik heb de Evercade normaal, maar vind deze net niet prettig genoeg om te spelen. Gelukkig komt de EXP eraan en zodra ik die heb wil ik los gaan op de carts die inmiddels hier al staan. Alleen...wat is goed? Daarom leek het mij wel leuk om een top 10 te maken, van jullie top 7. Zeven game is natuurlijk weinig, maar ik wil graag de krenten uit de pap. Dus roep maar:
Wat is jouw top 7 aan games die op de Evercade verschenen zijn? Wat moet je zeker spelen. De games krijgen 7 tot 1 punt, en daar maken we dan een mooie top 10 van. Schiet maar raak, voor een Evercade-knaak!