Ik zie de laatste tijd vaak interessante sub-verzamelingen op het forum langskomen (denk aan Turtles figurines, Star Wars merchandise, Xenoblade/Saga/Gears, etc) en het leek mij leuk om met wat meer regelmaat dit soort verzamelingen en het verhaal erachter te kunnen lezen. Vandaar dit topic!
Plaats een foto van een verzameling en waarom die voor jou betekenisvol is. Het kan gaan om merchandise, een game serie, jouw favoriete arcade-ports, favoriete spin-offs of Disney IPs; wat jij wil
Deel een foto van een (sub)verzameling
- Apenheul
- Beheerder
- Contacteer:
- Apenheul
- Beheerder
- Contacteer:
Bericht
Re: Deel een foto van een (sub)verzameling
Ik steek vast het spits af met mijn handheld Dragon Quest verzameling.
Sinds 2009 heb ik een klik met de Dragon Quest games. Niet alleen met de main-line games maar ook met een aantal van de spin-offs. Het zijn meestal vrij standaard turn-based games maar de setting en hoe je narratieve progressie ervaart vind ik bijzonder uitgewerkt. Zoals je kan zien heb ik de hele main-line serie (1 t/m 11) compleet op 10 na want dat is een exclusief in Japan verschenen MMORPG waar komend jaar een offline spin-off voor komt; maar of die gelokaliseerd wordt weten we nog niet.
Ik heb er ook mijn favoriete spin-offs bijgelegd, de Builders games en Rocket Slime. De enige andere spin-offs die ik heb zijn Swords en Boom Street voor de Wii maar omdat dat geen handheld games zijn staan die niet op de foto. De Joker games heb ik nog niet.
Mijn favoriete games op de foto zijn IV, V, XI, Builders 1, Builders 2 en Rocket Slime. Met name Builders 2 en V zijn uitblinkers voor mij persoonlijk. De games die ik nog niet heb gespeeld zijn III (waarbij ik op de remake wacht) en VII. Deel II, VI en VIII moet ik altijd nog eens afmaken. Voor 2022 wil ik nog minstens 1 nog niet uitgespeelde Dragon Quest game weer oppakken en ik denk dat dat deel II wordt omdat ik daarmee het verst ben. Helaas is dat ook een van mijn minst favoriete delen.
Sinds 2009 heb ik een klik met de Dragon Quest games. Niet alleen met de main-line games maar ook met een aantal van de spin-offs. Het zijn meestal vrij standaard turn-based games maar de setting en hoe je narratieve progressie ervaart vind ik bijzonder uitgewerkt. Zoals je kan zien heb ik de hele main-line serie (1 t/m 11) compleet op 10 na want dat is een exclusief in Japan verschenen MMORPG waar komend jaar een offline spin-off voor komt; maar of die gelokaliseerd wordt weten we nog niet.
Ik heb er ook mijn favoriete spin-offs bijgelegd, de Builders games en Rocket Slime. De enige andere spin-offs die ik heb zijn Swords en Boom Street voor de Wii maar omdat dat geen handheld games zijn staan die niet op de foto. De Joker games heb ik nog niet.
Mijn favoriete games op de foto zijn IV, V, XI, Builders 1, Builders 2 en Rocket Slime. Met name Builders 2 en V zijn uitblinkers voor mij persoonlijk. De games die ik nog niet heb gespeeld zijn III (waarbij ik op de remake wacht) en VII. Deel II, VI en VIII moet ik altijd nog eens afmaken. Voor 2022 wil ik nog minstens 1 nog niet uitgespeelde Dragon Quest game weer oppakken en ik denk dat dat deel II wordt omdat ik daarmee het verst ben. Helaas is dat ook een van mijn minst favoriete delen.
- marxkemp
- Contacteer:
Bericht
Rondom het jaar 2000 waren magische jaren. Je ging net goed geld verdienen en je woonde nog thuis ook!
Naar de stad, naar het basketbalveld en natuurlijk samen gamen. Tony Hawk met een meesterlijke soundtrack was easy to pick up iets harder to master. Fijne herrineringen aan en daarom een speciaal plekje in de gameroom.
THPS 1+2 is mijn eerste en laatste collecters edition van een game. Dat deck moest er komen!
Naar de stad, naar het basketbalveld en natuurlijk samen gamen. Tony Hawk met een meesterlijke soundtrack was easy to pick up iets harder to master. Fijne herrineringen aan en daarom een speciaal plekje in de gameroom.
THPS 1+2 is mijn eerste en laatste collecters edition van een game. Dat deck moest er komen!
- Apenheul
- Beheerder
- Contacteer:
Bericht
Heerlijke games waren dat ja! Ik probeerde de magie dit jaar te herbeleven met de THPS 1+2 remaster. Het was zeker nog wel vermakelijk maar zoals ik THPS 2 vroeger heb beleefd werd het em niet helaas.
- synergy
- Winnaar Gameroom Award 2018
Bericht
Leuk idee!
Hier alvast één van mijn subverzamelingen, Streets of Rage:
Is helaas nog niet helemaal compleet, want bijv. deel 2 op de Master System is niet te betalen.
Hier alvast één van mijn subverzamelingen, Streets of Rage:
Is helaas nog niet helemaal compleet, want bijv. deel 2 op de Master System is niet te betalen.
- Apenheul
- Beheerder
- Contacteer:
Bericht
Wat een gave verzameling, ik wist niet dat er zoveel items van waren. Ik heb de Megadrive games (deel 1 Europees, deel 2 Zuid-Oost Aziatisch en deel 3 Japans) en deel 4, maar had inderdaad begrepen dat de 8-bit ports ook heel erg goed zijn. Ik weet niet of je die gespeeld hebt maar Streets of Rage 3D die door M2 gepoort is naar de 3DS was ook een gave manier om die game te ervaren. De vinyl maakt het plaatje ook helemaal af.
- synergy
Bericht
Ik wist niet eens dat er Zuid-Oost Aziatische versies bestonden! Streets of Rage 3D heb ik wel inderdaad, maar alleen digitaal. Die is inderdaad erg tof gedaan!
Suf van me, ik ben vergeten de Sega Classics Arcade Collection nog toe te voegen. Daar staat deel 1 op met de verbeterde voice samples.
Suf van me, ik ben vergeten de Sega Classics Arcade Collection nog toe te voegen. Daar staat deel 1 op met de verbeterde voice samples.
- Apenheul
- Beheerder
- Contacteer:
Bericht
Wat wel geinig is aan die Zuid-Oost Aziatische versie is dat de muziek op een Europese MegaDrive veel te snel draait, waardoor alles een soort drum n bass wordtsynergy schreef: ↑29 dec 2021, 16:57Ik wist niet eens dat er Zuid-Oost Aziatische versies bestonden! Streets of Rage 3D heb ik wel inderdaad, maar alleen digitaal. Die is inderdaad erg tof gedaan!
Bericht
Hier mijn sub collectie en direct de eerste sneak peek naar mijn gameroom: Zelda Handhelds!
Ik ben sinds jaar en dag handheld gamer and als er toch een prijs was voor mooiste handheld per generatie dan zouden wat mij betreft de winnaar altijd een Zelda handheld zijn( ok ok misschien de 3DS metal slime) dit is dan ook een van mijn weinige subcollecties. Aangezien Apenheul al de dragon quest games liet zien wat ook een subcollectie van mij is ben ik voor deze gegaan om te showen
Ik ben sinds jaar en dag handheld gamer and als er toch een prijs was voor mooiste handheld per generatie dan zouden wat mij betreft de winnaar altijd een Zelda handheld zijn( ok ok misschien de 3DS metal slime) dit is dan ook een van mijn weinige subcollecties. Aangezien Apenheul al de dragon quest games liet zien wat ook een subcollectie van mij is ben ik voor deze gegaan om te showen
- synergy
Bericht
Toffe collectie! Jaloers op die 25th anniversary 3DS
Ik ga die versie zeker aan m'n wantlist toevoegen!
- dlbyvisual
- Winnaar 10 jaar Button Bashers
Bericht
Leuk topic! En same man. Op 1 of andere manier klikte het niet. Maar wat een games Marx zeg. Ik zou ze ook wel allemaal op de ps1 willen hebben.Apenheul schreef:Heerlijke games waren dat ja! Ik probeerde de magie dit jaar te herbeleven met de THPS 1+2 remaster. Het was zeker nog wel vermakelijk maar zoals ik THPS 2 vroeger heb beleefd werd het em niet helaas.
- synergy
Bericht
Hier nog een subverzameling van mij. Het is geen geheim dat ik een liefhebber ben van Breath of the Wild.
Ik kon niet alles goed op één foto krijgen, maar hierbij een poging:
Op de foto’s:
- De Master Edition (die zwarte doos in het midden). Helaas was deze nooit beschikbaar in de EU dus heb ‘m destijds geïmporteerd uit de US. Is nog gesealed en dat blijft ie ook waarschijnlijk. Die neem ik mee in m'n graf denk ik.
- De 5 vinyl platen zijn (opgesplitste) bootlegs van de gehele soundtrack. De artwork, inlays en geluidskwaliteit van de pressings zijn echt ontzettend goed!
- Dat witte doosje is de gehele soundtrack, maar dan op CD (ook 5 discs + play button) (https://www.button-bashers.nl/viewtopic ... 00#p233638)
- Daarachter het boek “Creating A Champion” (Champions’ Edition) (https://www.button-bashers.nl/viewtopic ... 75#p249289)
- PVC Statue van Link (https://www.button-bashers.nl/viewtopic ... 00#p225173)
- Statue van de Master Sword van de Special Edition
- De onvermijdelijke Amiibo’s
- Coffee mug
Niet op deze foto's (geen grap):
- BotW kerstballen, die hangen momenteel in de kerstboom
- BotW t-shirts
- BotW boxershorts
Vanzelfsprekend kijk ik enorm uit naar deel 2 in 2022.
Op de foto’s:
- De Master Edition (die zwarte doos in het midden). Helaas was deze nooit beschikbaar in de EU dus heb ‘m destijds geïmporteerd uit de US. Is nog gesealed en dat blijft ie ook waarschijnlijk. Die neem ik mee in m'n graf denk ik.
- De 5 vinyl platen zijn (opgesplitste) bootlegs van de gehele soundtrack. De artwork, inlays en geluidskwaliteit van de pressings zijn echt ontzettend goed!
- Dat witte doosje is de gehele soundtrack, maar dan op CD (ook 5 discs + play button) (https://www.button-bashers.nl/viewtopic ... 00#p233638)
- Daarachter het boek “Creating A Champion” (Champions’ Edition) (https://www.button-bashers.nl/viewtopic ... 75#p249289)
- Coffee mug
- BotW t-shirts
- BotW boxershorts
- dlbyvisual
- Winnaar 10 jaar Button Bashers
Bericht
Fantastisch.synergy schreef:Hier nog een subverzameling van mij. Het is geen geheim dat ik een liefhebber ben van Breath of the Wild.
Op de foto’s:
- Coffee mug
- BotW t-shirts
- BotW boxershorts
- marxkemp
- Contacteer:
Bericht
Erg leuk topic dit! Mooi om te zien. Subs verzamelen is ook beter te doen, zoals de lightgun verzameling..
Ik heb 1+2 met Tony tot 100% gespeeld en later op de ps5 nog een paar uur ofzo om wat videos vrij te spelen. In principe veel voor mijn doen. De gameplay klikte meteen, nostalgisch zelfs, maar om nou alle characters en challenges te doen.dlbyvisual schreef:Leuk topic! En same man. Op 1 of andere manier klikte het niet. Maar wat een games Marx zeg. Ik zou ze ook wel allemaal op de ps1 willen hebben.Apenheul schreef:Heerlijke games waren dat ja! Ik probeerde de magie dit jaar te herbeleven met de THPS 1+2 remaster. Het was zeker nog wel vermakelijk maar zoals ik THPS 2 vroeger heb beleefd werd het em niet helaas.
Erg leuk topic dit! Mooi om te zien. Subs verzamelen is ook beter te doen, zoals de lightgun verzameling..
- Apenheul
- Beheerder
- Contacteer:
Bericht
Dayum, die Breath of the Wild collectie! Tot en met de koffiemug (zo te zien blijft ie in de doos hehe). Fenomenale verzameling voor een fenomenale game!
De soundtrack is wel erg eigenaardig, veel ambient en weinig melodie. Is het vinyl vooral voor de verzameling of ook omdat je het een gave sountrack vindt?
De soundtrack is wel erg eigenaardig, veel ambient en weinig melodie. Is het vinyl vooral voor de verzameling of ook omdat je het een gave sountrack vindt?
- synergy
Bericht
Maar goed, dat was de vraag ook niet. Yep, ik luister de soundtrack regelmatig, juist om even te relaxen. Die Sounds of Exploration & Discovery LP heeft hier en daar wat sound effects er door gemixt:
Dat werkt vrijwel therapeutisch bij mij
Ik vind de ruimte en rust in de soundtrack juist heel goed passen bij het gevoel van de exploratie dat zo aanwezig en belangrijk is in de game. De ambient soundtrack past er dus perfect bij.
Maar goed, dat was de vraag ook niet. Yep, ik luister de soundtrack regelmatig, juist om even te relaxen. Die Sounds of Exploration & Discovery LP heeft hier en daar wat sound effects er door gemixt:
- Apenheul
- Beheerder
- Contacteer:
Bericht
Ik beschouw Breath of the Wild echt als kunst. Het heeft veel subtiele Japanse aesthetics die je eigenlijk nooit in games ziet maar wel bijvoorbeeld in sommige Ghibli films. Er was een artikel over geschreven dat ik niet direct terug kan vinden maar twee aesthetics waar we in het westen niet echt een equivalent voor hebben maar die prominent in BOTW zitten zijn die van hoe je betoverd kan zijn door het effect van lichtstralen die door boombladeren heen stralen en schaduwen laten dansen; en de tweede: het mediterende 'being in the moment' gevoel van een toevallig natuurverschijnsel zien. Dat zijn geen technische utidagingen waar je sterke hardware voor nodig hebt maar ontwerpuitdagingen waar je kunstenaars voor nodig hebt die vanuit de menselijke ervaring ontwerpen.
Hoe langer ik erover nadenk des te meer bewondering krijg ik voor die game, best f*cking game ever.
Ah ja die snap ik wel. Het past zonder meer heel goed bij de sfeer van BOTW. Ik merk dat ik een hele andere mindset heb wanneer ik deze game speel dan bij letterlijk alle andere games, eentje die ik sporadisch in het echte leven wel eens tegen kom wanneer ik een hele mooie fietsroute ontdek of wanneer ik op een zakenreis een dagje vrij heb en een hikingtocht in mijn eentje doe. De muziek speelt daar volgens mij een grote rol in en dat je daarmee kan relaxen is wel aannemelijk ja.synergy schreef: ↑30 dec 2021, 00:54Ik vind de ruimte en rust in de soundtrack juist heel goed passen bij het gevoel van de exploratie dat zo aanwezig en belangrijk is in de game. De ambient soundtrack past er dus perfect bij.
Ik beschouw Breath of the Wild echt als kunst. Het heeft veel subtiele Japanse aesthetics die je eigenlijk nooit in games ziet maar wel bijvoorbeeld in sommige Ghibli films. Er was een artikel over geschreven dat ik niet direct terug kan vinden maar twee aesthetics waar we in het westen niet echt een equivalent voor hebben maar die prominent in BOTW zitten zijn die van hoe je betoverd kan zijn door het effect van lichtstralen die door boombladeren heen stralen en schaduwen laten dansen; en de tweede: het mediterende 'being in the moment' gevoel van een toevallig natuurverschijnsel zien. Dat zijn geen technische utidagingen waar je sterke hardware voor nodig hebt maar ontwerpuitdagingen waar je kunstenaars voor nodig hebt die vanuit de menselijke ervaring ontwerpen.
Hoe langer ik erover nadenk des te meer bewondering krijg ik voor die game, best f*cking game ever.
- ikk
- Contacteer:
Bericht
Dit is mijn favoriete subverzameling van Guild Wars:
Guild Wars heb ik vroeger heel veel gespeeld en ook in Guild Wars 2 heb ik aardig wat uurtjes zitten.
Op de onderste plan staan de Collector's Edition van Guild Wars en de uitbreidingen (Eye of the North had geen CE) met de kaartjes waar de codes op staan en de soundtrack CD.
Op de bovenste plank staan links de spellen die ik vroeger zelf heb gekocht en de CE van Guild Wars 2 en rechts van de GW2 CE staan nog een paar varianten.
Rytlock Brimstone heb ik in de woonkamer staan:
Nog een kleine andere subset, dit zijn alle PAL spellen die exclusief voor de DSi zijn uitgebracht. De goedkoopste complete console library die je kunt vinden, deze heeft mij wel €15,- gekost
Guild Wars heb ik vroeger heel veel gespeeld en ook in Guild Wars 2 heb ik aardig wat uurtjes zitten.
Op de onderste plan staan de Collector's Edition van Guild Wars en de uitbreidingen (Eye of the North had geen CE) met de kaartjes waar de codes op staan en de soundtrack CD.
Op de bovenste plank staan links de spellen die ik vroeger zelf heb gekocht en de CE van Guild Wars 2 en rechts van de GW2 CE staan nog een paar varianten.
Rytlock Brimstone heb ik in de woonkamer staan:
Nog een kleine andere subset, dit zijn alle PAL spellen die exclusief voor de DSi zijn uitgebracht. De goedkoopste complete console library die je kunt vinden, deze heeft mij wel €15,- gekost
- Apenheul
- Beheerder
- Contacteer:
Bericht
Het meest trots ben ik wel op mijn Fire Emblem verzameling. Sinds de eerste keer dat ik een Fire Emblem game speelde op de GBA was ik verkocht aan de serie en sindsdien heb ik alle delen bij release aangeschaft. Mijn favoriete item op de foto is de limited edition van Fire Emblem Fates, deze was destijds erg moeilijk aan te komen en het was de enige manier om Fire Emblem Revelations op cartridge te krijgen.
Van meest naar minst favoriet in de serie rangschik ik de games als volgt: Three Houses > Path of Radiance > Radiant Dawn > Conquest > Blazing Blade > Sacred Stones > Awakening > Birthright > Revelations > Shadow Dragon > Echoes Shadows of Valentia.
Het meest trots ben ik wel op mijn Fire Emblem verzameling. Sinds de eerste keer dat ik een Fire Emblem game speelde op de GBA was ik verkocht aan de serie en sindsdien heb ik alle delen bij release aangeschaft. Mijn favoriete item op de foto is de limited edition van Fire Emblem Fates, deze was destijds erg moeilijk aan te komen en het was de enige manier om Fire Emblem Revelations op cartridge te krijgen.
Van meest naar minst favoriet in de serie rangschik ik de games als volgt: Three Houses > Path of Radiance > Radiant Dawn > Conquest > Blazing Blade > Sacred Stones > Awakening > Birthright > Revelations > Shadow Dragon > Echoes Shadows of Valentia.
- Joey
- Veteraan
Bericht
Toffe subverzamelingen! Al die Fire Emblem games bij elkaar ziet er indrukwekkend uit. Het zijn er al redelijk wat inmiddels. Ik zal morgen ook eens een aantal subverzamelingen proberen vast te leggen.
Bericht
De subverzameling waar ik het meest blij mee ben is mijn collectie LucasArts adventure games. Vooral de vroege spellen met veel materialen in de doos die het spel verrijken.
Ik verzamel computerspellen en niet allerlei varianten van hetzelfde spel voor verschillende platformen of floppy en cd versies. Zo had ik eerst de Mac versie van The Dig. Die heb ik ingeruild voor de DOS versie. De Mac versie had een glanzende voorkant die mooier was dan die van de DOS versie. Maar de doos was groter dan de andere spellen waardoor het er niet zo mooi uitzag op de plank. Gekkigheid van de verzamelaar.
Wat je op deze foto niet ziet is de DVD versie van de special editions van Monkey Island 1 en 2. En de remaster van Grim Fandango voor de PS4. Jammer dat de remasters van Day of the Tentacle en Full Throttle niet fysiek te koop zijn.
Wat ik nog wel zou willen is de collector's edition van Full Throttle en de triangle box van Day of the Tentacle.
Ik verzamel computerspellen en niet allerlei varianten van hetzelfde spel voor verschillende platformen of floppy en cd versies. Zo had ik eerst de Mac versie van The Dig. Die heb ik ingeruild voor de DOS versie. De Mac versie had een glanzende voorkant die mooier was dan die van de DOS versie. Maar de doos was groter dan de andere spellen waardoor het er niet zo mooi uitzag op de plank. Gekkigheid van de verzamelaar.
Wat je op deze foto niet ziet is de DVD versie van de special editions van Monkey Island 1 en 2. En de remaster van Grim Fandango voor de PS4. Jammer dat de remasters van Day of the Tentacle en Full Throttle niet fysiek te koop zijn.
Wat ik nog wel zou willen is de collector's edition van Full Throttle en de triangle box van Day of the Tentacle.
Ik game op: Commodore 64, Amiga 500, Atari Lynx, RetroPie, MiSTer, Evercade, Wii U, 3DS, N64, PS4 en een Windows laptopje.
Mijn verzameling
Mijn verzameling
- Apenheul
- Beheerder
- Contacteer:
Bericht
Prachtig Slati
Van alle big box PC en Amiga games heb ik persoonlijk het meest met de Lucas Arts games. Rechts op de foto zie ik ook Thimbleweed Park, die bracht mij even weer helemaal terug bij de hoogtijdagen van het point & click genre.
Van alle big box PC en Amiga games heb ik persoonlijk het meest met de Lucas Arts games. Rechts op de foto zie ik ook Thimbleweed Park, die bracht mij even weer helemaal terug bij de hoogtijdagen van het point & click genre.
Bericht
Ja, Thimbleweed Park was echt geweldig. Helemaal als je ziet hoe ze hebben uitgepakt met de fysieke editie.
Ik game op: Commodore 64, Amiga 500, Atari Lynx, RetroPie, MiSTer, Evercade, Wii U, 3DS, N64, PS4 en een Windows laptopje.
Mijn verzameling
Mijn verzameling
- HeatherGrace
Bericht
Huh? Ik voel me totaal niet aangesproken in de OP.
Gaaf om die zien, als deze collectie thema's! Ook de inrichting bij sommige.
Gaaf om die zien, als deze collectie thema's! Ook de inrichting bij sommige.
- arjen1981
- Animal Crossing Tour 2020