Playstation & Xbox Controller Opladen met een usb adapter

Modding, reparatie en randapparatuur
Slimer80

Playstation & Xbox Controller Opladen met een usb adapter

16 nov 2021, 21:08

Voor het opladen van de Xbox One en Playstation 4 controller gebruik ik de kabel van de Xbox One Play & Charge Kit samen met een usb travel adapter (geen merk) 5v=2A deze werk goed.
Maar bij het zoeken voor een 2e extra usb lader voor een series x controller kwam ik berichten tegen dat een Samsung USB Snellader niet goed zou zijn voor het opladen van controllers. :thinking:
Welke opladers zijn universeel goed voor het opladen van controllers en waar op letten?
Afbeelding
OldSchool
Contacteer:

Re: Playstation & Xbox Controller Opladen met een usb adapter

16 nov 2021, 21:20

Ik gebruik een Samsung oplader, geen idee waarom dat niet goed zou zijn?
Slimer80

17 nov 2021, 16:16

Voor de batterij zou het niet goed zijn om een snellader te gebruiken ik gebruik een gewone lader van een mobiel.
Ik wou een Samsung oplader met usb-c kabel bestellen als 2e oplader en voor xbox series x controller en ps4.
Bij de oplader van Samsung zag ik dat er bij staat snellader.
Afbeelding
OldSchool
Contacteer:

17 nov 2021, 19:13

Slimer80 schreef:
17 nov 2021, 16:16
Voor de batterij zou het niet goed zijn om een snellader te gebruiken ik gebruik een gewone lader van een mobiel.
Ik wou een Samsung oplader met usb-c kabel bestellen als 2e oplader en voor xbox series x controller en ps4.
Bij de oplader van Samsung zag ik dat er bij staat snellader.
Ik heb denk ik geen snellader, maar hernia gewoon een standaard usb oplader. Ik heb er vooralsnog geen hinder van. Je kunt natuurlijk ook gewoon opladen via de USB Port van de ps4.
Kunstschilder1987
Veteraan
Veteraan
Contacteer:

17 nov 2021, 22:06

ik modificeer heel veel xbox one (s) controllers, maar daar zie ik het probleem niet in ieder geval. Daar zit je sowieso met losse batterij-oplossingen, al dan niet officieel van microsoft. Ik heb maar 1 ps4 controller die ik voor de pstv sporadisch gebruik, verder eigenlijk niet. Deze laad ik dan ook op via de pstv usb poort als ik het doe, de vita versie van de oldschool oplossing.
Hetzelfde doe ik met de ps3 dualshocks 3 die ik telkens via de console zelf oplaad.

Het hele verhaal is eigenlijk nieuw voor me, heb nooit eerder gehoord dat dit een issue zou zijn.
Laatst gewijzigd door Kunstschilder1987 op 18 nov 2021, 17:04, 1 keer totaal gewijzigd.
voor mensen die het interessant vinden te zien wat ik maak:
:investigate: Link naar mijn website/schilderijen :investigate:
Afbeelding
BA BARACUS - KUNSTSCHILDER1987 - KRATOS prima rijtje spierbundels :happy:
Slimer80

18 nov 2021, 13:19

Op youtube heb ik een video gevonden dat het gaat om een snel lader waar 5v en 9v op staat.
https://www.youtube.com/watch?v=UkNnHGJVqqY
Ik heb een standaard losse usb oplader gevonden en besteld van 5v 2A met een losse usb c kabel voor de xbox controller.
Afbeelding

Terug naar “Tech”