Zijn deze boxes authentiek of niet?

Interessante advertenties, discussies en alles over verzamelen.
toejam

Re: Zijn deze boxes authentiek of niet?

13 jul 2021, 13:29

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Prince of Persia is de enige die ik hier van heb. Die van mij is ook nog wel in redelijk nette staat en voor zover ik weet origineel. Zie zo geen opmerkelijke verschillen met jouw foto's.
Professional dabbler
somebody28

13 jul 2021, 13:34

die Monster In My Pocket is 100% nep......
ook nogal raar om zo'n gloednieuw doosje ervoor te hebben,
met duidelijk REV-A op de voorkant (een Amerikaans doosje dus)
en dat dan het spel zelf een PAL B exemplaar is....

ik heb jaren terug zelf de Amerikaanse ook in bezit gehad,
en die op de foto klopt niet...... de kleuren niet, de binnenflappen niet,
het feit dat het zeer duidelijk samengesteld is, gezien de PAL B cartridge die er bij zit.
ik ga ervan uit dat al die 4 doosjes nep zijn.
Ribbelchips

13 jul 2021, 15:40

Balen man, maar ik zelf wel even een paar van die boxjes bestellen op Etsy dan. Puur voor eigen gebruik hoor. Wist niet dat ze tegenwoordig zo knap werden nagemaakt. Ik heb ooit een keer eentje van Ali express besteld en die schreeuwde 'chinese namaak' aan alle kanten.

Hm inclusief verzending kost me dat nog iets van €15 per doosje. Dat is niet goedkoop voor een fake.
Afbeelding
Mark

13 jul 2021, 16:29

Ik heb er niets op tegen, als er maar duidelijk ergens REPRO o.i.d. opstaat. Op deze manier is het vragen om moeilijkheden (zoals dus bij Spitsebaas het geval is).
Ruud
Koningsdag Koning 2017
Koningsdag Koning 2017
Contacteer:
eBay gebruikersnaam: nesfountain

14 jul 2021, 11:17

Monster in My Pocket lijkt mij ook nep. Is sowieso een Amerikaanse cover en op de flapjes staan ook geen codes. Vorm van de flapjes is ook anders.
SpitseBaas

14 jul 2021, 11:22

Jammer dat ze nep zijn, maar is overkomelijk. Waren onderdeel van een lotje waar veel mooi spul bij zat en de games in de fake boxes lijken zeker origineel en die zijn ook niet gratis. Deal is alleen minder mooi geworden, maar zeker geen spijt van, ondanks deze tegenvaller :)

Dank jullie allemaal voor de snelle en duidelijke antwoorden! Ik ben niet veel meer op dit forum (wat leuke veranderingen in het leven :)) maar dit zijn wel redenen waarom ik dit forum een plekje verdient in mijn hart! :)

Verstuurd vanaf mijn Pixel 3a XL met Tapatalk

Kunstschilder1987
Veteraan
Veteraan
Contacteer:

14 jul 2021, 11:25

Ribbelchips schreef:
13 jul 2021, 15:40
Balen man, maar ik zelf wel even een paar van die boxjes bestellen op Etsy dan. Puur voor eigen gebruik hoor. Wist niet dat ze tegenwoordig zo knap werden nagemaakt. Ik heb ooit een keer eentje van Ali express besteld en die schreeuwde 'chinese namaak' aan alle kanten.

Hm inclusief verzending kost me dat nog iets van €15 per doosje. Dat is niet goedkoop voor een fake.
ik heb zelf ooit deze gekocht juist omdát die zo heerlijk nep is:

Ik ben namelijk ook een grote fan van "ninFANdo"... :evil2: :lol:
Dit vond ik nu eenmaal nog komischer dan de originele in huis te hebben in dit specifieke geval. Ik weet het, ik ben niet goed, maar daar verbaasd niemand zich inmiddels nog over neem ik aan :wallbash: :party3: :giggle:

ook krijg je zo nooit geschillen over echtheid of niet, terwijl ik wel het plezier van de box in huis mag ervaren :)
voor mensen die het interessant vinden te zien wat ik maak:
:investigate: Link naar mijn website/schilderijen :investigate:
Afbeelding
BA BARACUS - KUNSTSCHILDER1987 - KRATOS prima rijtje spierbundels :happy:
Ribbelchips

15 jul 2021, 09:43

Haha, dat is ook een manier om aan te geven dat het om een repro gaat :D

Ik ben het er mee eens dat ergens (misschien aan de binnenkant) duidelijk zou moeten staan dat het om een reproductie gaat. Op Marktplaats stikt het inmiddels ook van de repro's. Niet zo gek, want voor 15 euro heb je een cib repro thuisgestuurd vanuit China tegenwoordig.
Afbeelding
Martin

14 feb 2022, 15:47

Die fakes worden wel steeds beter. Meestal zijn ze ook een stuk glimmender dan de originele. Dat is wel moeilijker te zien op foto's.
Tobascoman3

05 mar 2022, 02:02

Geen boekjes bij alle 4 de games in die staat is wat mij betreft ook een red flag.

ze lijken verder wat donker op de foto, maar ik denk dat je ter plekke wel een beter verschil kunt zien met echte dozen. op foto's is dat altijd lastiger te zien.

Maargoed gezien je de topic hebt gemaakthad je volgens mij wel wat gespot dat het fake doosjes zijn.

binnenwerk ziet er wel vaag uit matched niet met mijn super metroid is wat lichter en minder textuur bij het origineel

Terug naar “Verzamelpraat”