Beste gamers,
In dit topic wil ik de games gaan bijhouden die ik wil gaan uitspelen. Dit kunnen zowel nieuwe als oude games zijn.
Bij ieder spel zal ik een aantal doelen hebben. Het hoofddoel is altijd het spel uitspelen (als dat kan)
Subdoelen kunnen bijvoorbeeld alle quests completen zijn of alles verzamelen in de game etc.
Dit zal per game verschillen.
Ik heb voor mijzelf wel een aantal regels opgesteld waaraan ik mij probeer te houden.
Hieronder staan die regels in willekeurige volgorde.
1 - spellen moeten op originele hardware gespeeld worden. Dat hoeft niet perse de hardware te zijn van de oorspronkelijke maker (bijvoorbeeld Nintendo) maar als het hardware van een derde is dan alleen FPGA, geen software emulatie.
2 - spellen moeten origineel zijn en bij voorkeur fysiek. Geen bootlegs of flashcarts.
3 - Controllers mogen van derden zijn, maar ik mag geen knoppen gebruiken die op de originele controllers ook niet zaten.
Verder ook geen turbobuttons of slow-motion.
4 - Passwords zijn toegestaan, maar alleen als ik ze zelf op mijn tv scherm heb gezien.
5 - Save files zijn toegestaan, maar alleen die ik zelf heb gecreëerd.
6 - Cheats en glitches zijn niet toegestaan, tenzij ze iets unlocken wat niet op een andere manier is te unlocken (een nieuw wapen of level o.i.d.)
Als die unlockable mij een oneerlijk voordeel geeft mag ik die unlockables verder niet gebruiken en is de cheat of glitch dus puur voor "completion's sake"
7 - Ik gebruik in principe ook geen quick saves of rewind functies.
8 - Walkthroughs en guides mogen gebruikt worden als ik vastzit met een spel.
9 - Spellen mogen alleen single-player gespeeld worden, tenzij multi-player nodig is om iets unieks te unlocken.
10 - Spellen worden gespeeld op de hoogste moeilijkheidsgraad die ik (nog) prettig vind. Meestal is dat gewoon de laagste. Ik ga het mijzelf niet moeilijker maken dan strikt noodzakelijk is. Uitzondering hierop zijn die gevallen waarin een hogere moeilijkheidsgraad iets vrijspeelt, of een uniek einde geeft.
11 - Alle levels moeten gespeeld worden (indien mogelijk) Er mag dus niks overgeslagen worden.
12 - Achievements en Trophies tellen niet mee, tenzij ze in het spel zelf ook bijgehouden worden.
13 - Als ik het in bezit heb, telt DLC ook mee.
14 - Uiteraard tellen onderdelen die om wat voor reden dan ook niet meer toegankelijk zijn (server shutdown, glitch, delisting etc.) niet meer mee voor een completion.
SPOILER ALERT: het is mogelijk dat mijn doelstellingen bij games (lichte) spoilers opleveren!
Ok, wish me luck
"Take on my game library"
- AVGN
Bericht
"Take on my game library"
Laatst gewijzigd door AVGN op 17 aug 2022, 16:16, 5 keer totaal gewijzigd.
- AVGN
Bericht
Game #1
Naam: Super Mario Bros. 35
Platform: Nintendo Switch
Controller: Nintendo Switch Pro Controller
Hoofddoel: Dit spel kan (volgens mij) niet uitgespeeld worden, dus in principe geen hoofddoel.
Subdoelen:
Re: "Take on my game library"
Game #1
Naam: Super Mario Bros. 35
Platform: Nintendo Switch
Controller: Nintendo Switch Pro Controller
Hoofddoel: Dit spel kan (volgens mij) niet uitgespeeld worden, dus in principe geen hoofddoel.
Subdoelen:
- Alle courses unlocken (32) - status: gehaald
- Alle courses completen (32) - status: gehaald
- Alle icons unlocken (64) - status: gehaald
- Coin Ranking vrijspelen- status: gehaald
Laatst gewijzigd door AVGN op 01 aug 2021, 23:15, 5 keer totaal gewijzigd.
Bericht
Toffe manier om jezelf te challengen. Veel plezier, ik zie je updates graag tegemoet.
I sense a soul in search of answers...
- AVGN
Bericht
Eens kijken hoeveel games ik kan "verslaan"
Ik ga in ieder geval voor het uitspelen van een spel, maar probeer waar mogelijk ook om 100% te completen.
De eerste game is in ieder geval gelukt
BedanktTheDarkWanderer schreef: ↑23 feb 2021, 17:45Toffe manier om jezelf te challengen. Veel plezier, ik zie je updates graag tegemoet.
Eens kijken hoeveel games ik kan "verslaan"
Ik ga in ieder geval voor het uitspelen van een spel, maar probeer waar mogelijk ook om 100% te completen.
De eerste game is in ieder geval gelukt
- AVGN
Bericht
Game #2
Naam: Mega Man
Platform: Nintendo Entertainment System (maar hier gespeeld op de Nt mini Noir)
Controller: 8BitDo N30 2.4g
Hoofddoel: Het spel uitspelen (10 levels, 6 robot master, 4 Wily Castle) - status: gehaald
Subdoelen:
Game #2
Naam: Mega Man
Platform: Nintendo Entertainment System (maar hier gespeeld op de Nt mini Noir)
Hoofddoel: Het spel uitspelen (10 levels, 6 robot master, 4 Wily Castle) - status: gehaald
Subdoelen:
- Magnet Beam verzamelen - status: gehaald
- Yashichi verzamelen - status: gehaald
Laatst gewijzigd door AVGN op 01 aug 2021, 23:22, 2 keer totaal gewijzigd.
- Apenheul
- Beheerder
- Contacteer:
Bericht
How nice Super Mario Bros 35 alles unlocked, daar heeft veel werk in gezeten! (jammer dat ie deze maand verdwijnt want het is een hele toffe en verslavende versie van Super Mario Bros...)
Ik heb een zwak voor de originele Mega Man, juist omdat ie lekker overzichtelijk is. Maar mijn favoriete in de serie blijft toch Mega Man 3.
Ik heb een zwak voor de originele Mega Man, juist omdat ie lekker overzichtelijk is. Maar mijn favoriete in de serie blijft toch Mega Man 3.
- Gozert
- Moderator
- eBay gebruikersnaam: gozert
Bericht
Geen pause glitch op de Yellow Devil is zeker een flinke uitdaging, maar wel te doen als je geduld hebt en in de flow kan komen. Succes!
- Dynamike
- Beheerder
- Contacteer:
Bericht
Wel mooi om jezelf doelen te stellen per game, en ze dan ook te halen natuurlijk.
- AVGN
Bericht
Qua Mega Man twijfel ik nog wat mijn favoriete is. Mega Man 3 heeft voor mijn gevoel de meeste content, maar het is Mega Man 2 (niet de eerste dus) die ik al eerste heb gespeeld, dus die heeft een speciale plek in mijn hart als het ware
Dank. Ik ben zo'n 39 uur bezig geweest om alles in Super Mario 35 te unlocken.Apenheul schreef: ↑10 mar 2021, 18:05How nice Super Mario Bros 35 alles unlocked, daar heeft veel werk in gezeten! (jammer dat ie deze maand verdwijnt want het is een hele toffe en verslavende versie van Super Mario Bros...)
Qua Mega Man twijfel ik nog wat mijn favoriete is. Mega Man 3 heeft voor mijn gevoel de meeste content, maar het is Mega Man 2 (niet de eerste dus) die ik al eerste heb gespeeld, dus die heeft een speciale plek in mijn hart als het ware
- AVGN
Bericht
Ik moet toegeven dat ik 1 continue moest gebruiken voordat ik het patroon in de smiezen had, maar uiteindelijk is het gewoon gelukt.
Ik had dan eigenlijk nog meer moeite met de boss rush en Dr. Wily in Wily Castle 4 aangezien ik die uiteraard altijd met de pause glitch had gedaan en nu dat (van mijzelf) niet mocht was dat wel even pittig, maar gelukkig is ook dat nu gelukt
Op naar game nr. 3
Nou hij is gelukt hoor
Ik moet toegeven dat ik 1 continue moest gebruiken voordat ik het patroon in de smiezen had, maar uiteindelijk is het gewoon gelukt.
Ik had dan eigenlijk nog meer moeite met de boss rush en Dr. Wily in Wily Castle 4 aangezien ik die uiteraard altijd met de pause glitch had gedaan en nu dat (van mijzelf) niet mocht was dat wel even pittig, maar gelukkig is ook dat nu gelukt
Op naar game nr. 3
- AVGN
Bericht
Game #3
Naam: Pinocchio
Platform: Super Nintendo Entertainment System (maar hier gespeeld op de Super Nt)
Controller: 8BitDo SN30 2.4g
Hoofddoel: Het spel uitspelen (9 levels) - status: gehaald
Subdoelen:
Game #3
Naam: Pinocchio
Platform: Super Nintendo Entertainment System (maar hier gespeeld op de Super Nt)
Subdoelen:
- Alle 4 gekleurde (geel, rood, blauw, wit) boek pagina's verzamelen - status: gehaald
- Ontgrendel Stage Select - status: gehaald
Laatst gewijzigd door AVGN op 20 feb 2022, 21:31, 5 keer totaal gewijzigd.
Bericht
Tof topic, ik ga je volgen. ik zat zelf ook toevallig over iets soortgelijks te denken (maar wil mezelf niet zoveel restricties opleggen als jij doet)
- AVGN
Bericht
@Ribbelchips
Leuk, ik zag je topic. Ik ga je ook volgen
En je moet de games spelen zoals jij dat leuk vind. Of dat nu met originele spellen is of met emulators, als jij maar plezier hebt
Leuk, ik zag je topic. Ik ga je ook volgen
En je moet de games spelen zoals jij dat leuk vind. Of dat nu met originele spellen is of met emulators, als jij maar plezier hebt
- AVGN
Bericht
Zo, game nr. 3 is klaar
Het grappige is dat ik bij mijn regels heb gezet dat ik spellen speel op de hoogste moeilijkheidsgraad die ik (nog) prettig vind. Waarom ik deze game dan toch ook op hard heb geprobeerd, mag Joost weten
Overigens is de game wel te doen op hard. Alleen level 7 en level 9 gaven me wat problemen en ik moet eerlijk bekennen dat ik door die levels al mijn continues had verbruikt en daardoor een extra playthrough moest doen, maar die 2e playthrough was gelukkig wel succesvol.
Om optimaal van de game te genieten, raad ik aan om hem te spelen op normal. Op easy ontbreken er vijanden en zijn sommige levels ingekort. Op normal zitten deze vijanden er wel en zijn de levels niet ingekort. Verder heb je een gemiddeld aantal levens en continues en moet je een gemiddeld aantal items verzamelen om extra levens en continues te krijgen.
Op naar game 4
Het grappige is dat ik bij mijn regels heb gezet dat ik spellen speel op de hoogste moeilijkheidsgraad die ik (nog) prettig vind. Waarom ik deze game dan toch ook op hard heb geprobeerd, mag Joost weten
Overigens is de game wel te doen op hard. Alleen level 7 en level 9 gaven me wat problemen en ik moet eerlijk bekennen dat ik door die levels al mijn continues had verbruikt en daardoor een extra playthrough moest doen, maar die 2e playthrough was gelukkig wel succesvol.
Om optimaal van de game te genieten, raad ik aan om hem te spelen op normal. Op easy ontbreken er vijanden en zijn sommige levels ingekort. Op normal zitten deze vijanden er wel en zijn de levels niet ingekort. Verder heb je een gemiddeld aantal levens en continues en moet je een gemiddeld aantal items verzamelen om extra levens en continues te krijgen.
Op naar game 4
- AVGN
Bericht
Game #4
Naam: Tail 'Gator
Platform: Game Boy (maar hier gespeeld op de Super Game Boy en die weer gespeeld op de Super Nt)
Hoofddoel: Het spel uitspelen (5 areas) - status: gehaald
Subdoelen: geen
Opmerking: dit spel heb ik vroeger nooit uitgespeeld. Ik heb wel eens een paar levels gedaan, but that's it. Daar hoop ik nu verandering in te brengen
Game #4
Naam: Tail 'Gator
Platform: Game Boy (maar hier gespeeld op de Super Game Boy en die weer gespeeld op de Super Nt)
Hoofddoel: Het spel uitspelen (5 areas) - status: gehaald
Subdoelen: geen
Opmerking: dit spel heb ik vroeger nooit uitgespeeld. Ik heb wel eens een paar levels gedaan, but that's it. Daar hoop ik nu verandering in te brengen
Laatst gewijzigd door AVGN op 09 aug 2021, 12:21, 2 keer totaal gewijzigd.
- AVGN
Bericht
Zo, game nr. 4 is klaar. Op zich is Tail 'Gator prima te doen. Een paar tricky stukken, maar als je de tijd neemt en goed oplet is hij niet al te moeilijk. Op naar game 5
- AVGN
Bericht
Game #5
Naam: Akumajō Special: Boku Dracula-kun
Platform: Famicom (maar hier gespeeld op de Nt mini Noir)
Subdoelen:
Game #5
Naam: Akumajō Special: Boku Dracula-kun
Platform: Famicom (maar hier gespeeld op de Nt mini Noir)
Subdoelen:
- Alle heart boosts verzamelen (8) - status: gehaald
- Alle vaardigheden leren (6) - status: gehaald
- De Konami Code easter egg unlocken: status: gehaald
Laatst gewijzigd door AVGN op 01 aug 2021, 23:31, 6 keer totaal gewijzigd.
- KillingRaptor
Bericht
Dat is echt een hele toffe game! Inderdaad enkel voor die quiz zul je een guide nodig hebben, is het enige moment dat ik het ook even heb gebruikt in de game.
- Ruud
- Koningsdag Koning 2017
- Contacteer:
- eBay gebruikersnaam: nesfountain
Bericht
Inderdaad een toffe game.
Ik heb hem zelf een hele tijd terug (in het Palrocks-tijdperk) uitgespeeld.
Die quiz kwam ik zo doorheen, puur gegokt
Ik heb hem zelf een hele tijd terug (in het Palrocks-tijdperk) uitgespeeld.
Die quiz kwam ik zo doorheen, puur gegokt
- AVGN
Bericht
Dit was inderdaad een toffe game. Jammer dat ie nooit officieel op de NES is gereleased.
De quiz was prima te doen met de guide en verder heb ik geen guide nodig gehad, ondanks dat je niks van de dialogen kan volgen. Ik moet bekennen dat ik het best een pittige game vond. Vooral door de wat de Angry Video Game Nerd zou noemen: backwards fall bullsh*t. Ook de recovery tijd was erg kort. Ik moest zelfs een aantal keer herstarten van level 7 om genoeg hartjes te hebben voor level 9....... maaaaaar de aanhouder wint
Op naar game 6
KillingRaptor schreef: ↑01 apr 2021, 10:42Dat is echt een hele toffe game! Inderdaad enkel voor die quiz zul je een guide nodig hebben, is het enige moment dat ik het ook even heb gebruikt in de game.
Nou, het is me gelukt om hem uit te spelen
Dit was inderdaad een toffe game. Jammer dat ie nooit officieel op de NES is gereleased.
De quiz was prima te doen met de guide en verder heb ik geen guide nodig gehad, ondanks dat je niks van de dialogen kan volgen. Ik moet bekennen dat ik het best een pittige game vond. Vooral door de wat de Angry Video Game Nerd zou noemen: backwards fall bullsh*t. Ook de recovery tijd was erg kort. Ik moest zelfs een aantal keer herstarten van level 7 om genoeg hartjes te hebben voor level 9....... maaaaaar de aanhouder wint
Op naar game 6
- AVGN
Bericht
Game #6
Naam: Cosmo Police Galivan II - Arrow of Justice
Platform: Super Famicom (maar hier gespeeld op de Super Nt)
Hoofddoel: Het spel uitspelen (5 levels) - status: gehaald
Subdoelen:
Het is blijkbaar gebaseerd op de tokusatsu TV serie Space Sheriff Gavan. Die heb ik nooit gezien, ik kwam niet verder dan Power Rangers en Godzilla haha.
Maar ik heb de game nu in mijn collectie en spelen zal ik hem
Game #6
Naam: Cosmo Police Galivan II - Arrow of Justice
Platform: Super Famicom (maar hier gespeeld op de Super Nt)
Subdoelen:
- het spel uitspelen met uitsluitend Galivan - status: gehaald
- het spel uitspelen met uitsluitend Queen Bee - status: gehaald
- het spel uitspelen met uitsluitend Metalhawk - status: gehaald
- alle versus battle tegenstanders verslaan met uitsluitend Galivan - status: gehaald
- alle versus battle tegenstanders verslaan met uitsluitend Queen Bee - status: gehaald
- alle versus battle tegenstanders verslaan met uitsluitend Metalhawk - status: gehaald
Het is blijkbaar gebaseerd op de tokusatsu TV serie Space Sheriff Gavan. Die heb ik nooit gezien, ik kwam niet verder dan Power Rangers en Godzilla haha.
Maar ik heb de game nu in mijn collectie en spelen zal ik hem
Laatst gewijzigd door AVGN op 21 feb 2022, 19:14, 3 keer totaal gewijzigd.
- AVGN
Bericht
Nou, Cosmo Police Galivan II - Arrow of Justice is klaar. Ik heb het spel uitgespeeld met alle characters en heb ook de battle mode gedaan om het maximale uit het spel te halen.
Het blijft voor mij een middelmatige brawler, er zijn veel betere beschikbaar. Het had potentie, het level up systeem is leuk en het heeft bizarre visuals (een van de eindbazen zou zo uit Splatterhouse kunnen komen) maar het is niet helemaal goed uitgewerkt. Ik heb me desondanks toch vermaakt.
Op naar game 7
Het blijft voor mij een middelmatige brawler, er zijn veel betere beschikbaar. Het had potentie, het level up systeem is leuk en het heeft bizarre visuals (een van de eindbazen zou zo uit Splatterhouse kunnen komen) maar het is niet helemaal goed uitgewerkt. Ik heb me desondanks toch vermaakt.
Op naar game 7
- Fing3r
Bericht
Ik heb dus nog nooit van deze game gehoord, succes met je volgende game.
- AVGN
Bericht
Game #7
Naam: Gekisō Sentai Car Ranger: Zenkai! Racer Senshi
Platform: SuFami Turbo (maar hier gespeeld op de Super Nt)
Subdoelen:
Het is blijkbaar gebaseerd op de tokusatsu TV serie Gekisou Sentai Carranger, waarvan de beelden later weer zijn gebruikt voor Power Rangers Turbo. Beide heb ik nooit gezien.
Game #7
Naam: Gekisō Sentai Car Ranger: Zenkai! Racer Senshi
Platform: SuFami Turbo (maar hier gespeeld op de Super Nt)
Subdoelen:
- het spel uitspelen met uitsluitend de Red Racer - status: gehaald
- het spel uitspelen met uitsluitend de Blue Racer - status: gehaald
- het spel uitspelen met uitsluitend de Green Racer - status: gehaald
- het spel uitspelen met uitsluitend de Yellow Racer - status: gehaald
- het spel uitspelen met uitsluitend de Pink Racer - status: gehaald
- het spel uitspelen met de Bad ending - status: gehaald
- het spel uitspelen met de Hero ending - status: gehaald
- het spel uitspelen met de Invincible Hero ending - status: gehaald
- het spel uitspelen met de Strongest Hero ending - status: gehaald
- het spel uitspelen met de Super Hero ending - status: gehaald
Het is blijkbaar gebaseerd op de tokusatsu TV serie Gekisou Sentai Carranger, waarvan de beelden later weer zijn gebruikt voor Power Rangers Turbo. Beide heb ik nooit gezien.
Laatst gewijzigd door AVGN op 21 feb 2022, 19:15, 3 keer totaal gewijzigd.
- KillingRaptor
Bericht
Deze lijkt me echt tof! Heb er ook wel al goede dingen over gehoord.