2020 was een uitzonderlijk droevig jaar voor beurzen en events, maar hopelijk krijgen we in 2021 weer de kans om een en ander te bezoeken. De agenda bevat voorlopig alleen nog maar enkele events die van 2020 naar 2021 waren verschoven, uiteraard alles nog onder voorbehoud, maar wellicht als kleine lichtpuntjes om toch alvast een beetje naar uit te kijken. En laten we vooral hopen dat de agenda in de loop van het jaar weer wat verder ingevuld kan worden!
Beursagenda Retro Game beurzen & Events - 2021 - Nederland, België & Duitsland
** Check s.v.p. de locatie van een beurs in het weekend dat deze beurs plaatsvindt i.v.m. eventuele last-minute wijzigingen.
10 en 11 april 2021 - TomoCon, Oss/Berghem VERPLAATST NAAR 7 EN 8 AUGUSTUS 2021
19 en 20 juni 2021 - Dutch Comic Con, Utrecht VERPLAATST NAAR 20 EN 21 NOVEMBER 2021
26 en 27 juni 2021 - Flashback 20/20, Hilversum GEANNULEERD
3 en 4 juli 2021 - German Comic Con, München GEANNULEERD
25 juli 2021 - RetroGamebeurs Tilburg, Schiedam
7 en 8 augustus 2021 - TomoCon, Oss/Berghem
25 t/m 27 augustus 2021 - GamesCom, Keulen
5 september 2021 - Retro Game Beurs Kalken
15 t/m 17 oktober 2021 - DreamHack Rotterdam
31 oktober 2021 - Gaming Universe Retro Gamebeurs, Hengelo VERPLAATST NAAR 30 OKTOBER 2022
12 en 13 november 2021 - Nationale Game Cultuurdagen, Nationaal Videogame Museum, Zoetermeer
14 november 2021 - RetroGamebeurs Tilburg, Schiedam
20 en 21 november 2021 - Dutch Comic Con, Utrecht
3 t/m 5 december 2021 - German Comic Con, Dortmund
Beursagenda - Overzicht Retro Game Beurzen & Events - 2021
- Galious
- Moderator
- apie74
Bericht
Re: Beursagenda - Overzicht Retro Game Beurzen & Events - 2021
Weet je nog vroeger... toen je bijna elke maand wel ergens een beurs had.
- dlbyvisual
- Winnaar 10 jaar Button Bashers
Bericht
Heb zelf vlak voor Corona een keer een beurs bezocht met mij zoontje. Was echt tof. Twee games gekocht, maar superveel toffe dingen gezien. Kijk er echt weer eens naar uit.
- Gozert
- Moderator
- eBay gebruikersnaam: gozert
- dlbyvisual
- Winnaar 10 jaar Button Bashers
Bericht
Ja hoor. Dan zit ik in Spanje. Wel tof dat er weer wat gaande is. Ik verwacht een vlog van een van de forumleden.
- Sigma
Bericht
Eindelijk....daar is dan de flyer..... wij zijn erg blij dat het door mag gaan met medewerking van Gemeente Schiedam.
Hieronder het reglement....
Handen ontsmetten bij binnenkomst...eenrichtingverkeer in de zaal....let op de aanwijzingen.
Toilletgebruik ook hygiënisch met ontsmetting..toilletdame aanwezig voor het schoonhouden/ontsmetten.
VOELT U ZICH NIET LEKKER OF ERVAART U KLACHTEN DAN BLIJFT U THUIS!!!
Kaarten verkrijgbaar aan de kassa
GRAAG GEPAST BETALEN
Tot 25 juli
Hieronder het reglement....
Handen ontsmetten bij binnenkomst...eenrichtingverkeer in de zaal....let op de aanwijzingen.
Toilletgebruik ook hygiënisch met ontsmetting..toilletdame aanwezig voor het schoonhouden/ontsmetten.
VOELT U ZICH NIET LEKKER OF ERVAART U KLACHTEN DAN BLIJFT U THUIS!!!
Kaarten verkrijgbaar aan de kassa
GRAAG GEPAST BETALEN
Tot 25 juli
Bericht
Hi Gerreke, dank voor de inlichting. Vraagje: mag je wel een tweede rondje maken of is het allemaal een rondje en dan moet je weg?
Bericht
Je mag gewoon wederom een rondje maken...en weer ...en weer ...maar steeds bij de ingang er in en bij de uitgang eruit
- KillingRaptor
Bericht
Hopelijk kan deze blijven doorgaan! Voor mij wat haalbaarder dan die in Nederland.
Hopelijk kan deze blijven doorgaan! Voor mij wat haalbaarder dan die in Nederland.
- Galious
- Moderator
Bericht
Thanks for sharing! Hij is toegevoegd aan de lijst. Nu maar hopen dat het inderdaad door kan gaan
nmkl pjkl ftmch
- KillingRaptor
Bericht
Fingers crossed! Als het doorgaat ben ik zeker van de partij. Echt al zo lang geleden dat ik nog eens naar een retro beurs ben geweest.
- Gozert
- Moderator
Bericht
Op de Facebookpagina werd gister gemeld dat het na overleg met de gemeente Schiedam 'gewoon' door zou gaan!
Bericht
Retrogamebeurs Tilburg word in Schiedam gehouden?
Vorige keer was ik er geweest maar dan in Tilburg
Jammer want was om de hoek, ging er fietsend heen met mijn zoon
Vorige keer was ik er geweest maar dan in Tilburg
Jammer want was om de hoek, ging er fietsend heen met mijn zoon
Nintendo
- Gozert
- Moderator
Bericht
Ja, pre-corona was er elk jaar ook een beurs in Schiedam naast Tilburg. Normaliter was die meestal begin november, maar ik kan me voorstellen dat door alle omstandigheden de agenda wat door elkaar geschud is. Goede kans dat er nog eentje volgt dit jaar, maar dan wel gewoon in Tilburg.
Bericht
We hebben as zondag de on tourbeurs in Schiedam. De beursin Tilburg die gepland stond op 26 sept wordt verschoven naar oktober of november.
Standhouders wachten al zo lang net als ik maar het moet wel mogelijk zijn om te kunnen organiseren....
Volgens Coronarichtlijnen is Tilburg qua oppervlakte te klein om iets te kunnen...iedereen moet zich wel welkom voelen....de route vd beurs in Schiedam is berekend op 1 pers per 5m2...supermarktstyle...dus gangbaar en om te doen...de Veiligheidsregio heeft iig goedkeuring gegeven dus tot zondag 10 uur
Gr Gerreke
Standhouders wachten al zo lang net als ik maar het moet wel mogelijk zijn om te kunnen organiseren....
Volgens Coronarichtlijnen is Tilburg qua oppervlakte te klein om iets te kunnen...iedereen moet zich wel welkom voelen....de route vd beurs in Schiedam is berekend op 1 pers per 5m2...supermarktstyle...dus gangbaar en om te doen...de Veiligheidsregio heeft iig goedkeuring gegeven dus tot zondag 10 uur
Gr Gerreke
Bericht
Ik hou het in de gaten, mijn zoon vond de vorige keer geweldig
Nintendo
- GamingUniverseNL
- Contacteer:
Bericht
Hallo allemaal,
Via deze weg willen wij jullie informeren dat er dit jaar GEEN editie van Gaming Universe zal plaatsvinden.
Het was een moeilijke afweging, want wij hadden erg veel zin om er weer wat moois van te maken samen met jullie.
Aangezien alle regels die nageleefd dienen te worden omtrent het COVID virus, denken wij dat het voor ons als organisatie erg lastig is om een gamebeurs te realiseren op de manier zoals we gewend zijn.
Wij hopen jullie volgend jaar alsnog te verwelkomen voor onze 2e editie van Gaming Universe!
Als alles meezit zal deze editie plaatsvinden op 30-10-2022.
Groetjes Team Gaming Universe
Via deze weg willen wij jullie informeren dat er dit jaar GEEN editie van Gaming Universe zal plaatsvinden.
Het was een moeilijke afweging, want wij hadden erg veel zin om er weer wat moois van te maken samen met jullie.
Aangezien alle regels die nageleefd dienen te worden omtrent het COVID virus, denken wij dat het voor ons als organisatie erg lastig is om een gamebeurs te realiseren op de manier zoals we gewend zijn.
Wij hopen jullie volgend jaar alsnog te verwelkomen voor onze 2e editie van Gaming Universe!
Als alles meezit zal deze editie plaatsvinden op 30-10-2022.
Groetjes Team Gaming Universe
- KillingRaptor
Bericht
Man ik kijk uit naar zondag om naar de beurs in Kalken te gaan, it's been way too long! Alles gaat gewoon lekker door dus, enige verplichting is mondmasker in het gebouw.
- Carl2
- Koningsdag Koning 2018
Bericht
Ik ga zondag ook (voor het eerst) naar de beurs in Kalken. Ik ben erg benieuwd. Dat mondkapje is niet het leukste om mee rond te wandelen maar ik heb het er graag voor over.
- KillingRaptor
Bericht
Zolang het enkel het mondmasker is hoor je mij niet klagen eigenlijk, we mogen blij zijn dat er weer wat beurzen zijn dit jaar!