Oldschool super fan!OldSchool schreef: ↑18 apr 2024, 18:35Meteen maar even schaamteloos pluggen: ik heb een nederlandstalige Evercade discord aangemaakt. Voor geïnteresseerden, jullie zijn hier welkom:
https://discord.gg/3jAaPj9c
Evercade & Super Pocket
- arjen1981
- Animal Crossing Tour 2020
Bericht
Re: Evercade, Evercade VS & Evercade EXP
- OldSchool
- Contacteer:
Bericht
De normale EXP is nog steeds te krijgen. Dan heb je de capcom games én de hdmi-out. Weet wel dat de hdmi-out 720p is, de VS heeft 1024p, dus dat is wel veel beter voor de tv’s van vandaag.Don Cannoli 79 schreef: ↑19 apr 2024, 13:57Eigenlijk wil ik ook wel in het Evercade gebeuren stappen. En de nieuwe kleurtjes zien iig tof uit. ik vond het standaard wit met rood niet echt mooi en ik de speciale edities die ik mis ben gelopen zijn me nu veel te overpriced op bijvoorbeeld eBay.
Als ik dan een Evercade zou aanschaffen zou ik het liefst 1 systeem kopen waarop ik zowel in handheld als op tv zou kunnen spelen. Dus de EXP. Maar nu zie ik dat de EXP-R geen mini HDMI meer heeft. dat vind ik wel jammer. Misschien toch maar gewoon zo'n nieuwe VS oppikken dan.
Bericht
Daarom heb ik bijvoorbeeld ook zwarte Dreamcasts ipv van het standaard wit. Ook m'n PS5 heb ik direct voorzien van zwarte covers. Iedere gek z'n gebrek he
Maar dat van het verschil in resolutie wist ik niet! Stof tot nadenken.
Thanks voor de info OldSchool
Ja de normale EXP zou idd kunnen maar dat wit met rood vind ik persoonlijk niet echt mooi. Het gaat natuurlijk om de games en niet om de kleur van de hardware maar ik heb gewoon zo'n afwijking dat ik witte consoles niet trekOldSchool schreef: ↑19 apr 2024, 16:19De normale EXP is nog steeds te krijgen. Dan heb je de capcom games én de hdmi-out. Weet wel dat de hdmi-out 720p is, de VS heeft 1024p, dus dat is wel veel beter voor de tv’s van vandaag.Don Cannoli 79 schreef: ↑19 apr 2024, 13:57Eigenlijk wil ik ook wel in het Evercade gebeuren stappen. En de nieuwe kleurtjes zien iig tof uit. ik vond het standaard wit met rood niet echt mooi en ik de speciale edities die ik mis ben gelopen zijn me nu veel te overpriced op bijvoorbeeld eBay.
Als ik dan een Evercade zou aanschaffen zou ik het liefst 1 systeem kopen waarop ik zowel in handheld als op tv zou kunnen spelen. Dus de EXP. Maar nu zie ik dat de EXP-R geen mini HDMI meer heeft. dat vind ik wel jammer. Misschien toch maar gewoon zo'n nieuwe VS oppikken dan.
Daarom heb ik bijvoorbeeld ook zwarte Dreamcasts ipv van het standaard wit. Ook m'n PS5 heb ik direct voorzien van zwarte covers. Iedere gek z'n gebrek he
- OldSchool
- Contacteer:
Bericht
Graag gedaan. Bovendien heeft de exp geen rood. De originele handheld wel,, maar de standaard exp is geheel wit. De LE was helemaal zwart.Don Cannoli 79 schreef: ↑19 apr 2024, 18:06Ja de normale EXP zou idd kunnen maar dat wit met rood vind ik persoonlijk niet echt mooi. Het gaat natuurlijk om de games en niet om de kleur van de hardware maar ik heb gewoon zo'n afwijking dat ik witte consoles niet trekOldSchool schreef: ↑19 apr 2024, 16:19De normale EXP is nog steeds te krijgen. Dan heb je de capcom games én de hdmi-out. Weet wel dat de hdmi-out 720p is, de VS heeft 1024p, dus dat is wel veel beter voor de tv’s van vandaag.Don Cannoli 79 schreef: ↑19 apr 2024, 13:57Eigenlijk wil ik ook wel in het Evercade gebeuren stappen. En de nieuwe kleurtjes zien iig tof uit. ik vond het standaard wit met rood niet echt mooi en ik de speciale edities die ik mis ben gelopen zijn me nu veel te overpriced op bijvoorbeeld eBay.
Bericht
Oh ja die is helemaal wit idd. Die zwarte LE had ik graag willen hebben.
Nogmaals, thanks !
Nogmaals, thanks !
Bericht
De capcom games hebben mij niet overgehaald om de exp te halen. Maar een losse cartridge zou ik gelijk kopen. En waarschijnlijk ook veel spelen.
Met mini's bedoelde ik inderdaad de superpockets. Maar als die niet op de roadmap staan, ben ik benieuwd wat er zit aan te komen. Zal wel geen nieuwe handheld zijn, want dan voel je je wel belazerd met de Expr. Dus toch controllers?
Soort van bloatware.OldSchool schreef: ↑19 apr 2024, 10:17Ik vind het overigens juist prettig dat de capcom games er af zijn. Ik weet niet goed waarom, maar ik zie built in games altijd als een soort besmetting. Een cartridge die je niet kunt verwijderen. Ik spoor niet, ik weet het. Maar voor mij is dat het unieke selling point waardoor ik in de verleiding kom er eentje aan te schaffen. Dat en de turquoise knopjes natuurlijk.
De capcom games hebben mij niet overgehaald om de exp te halen. Maar een losse cartridge zou ik gelijk kopen. En waarschijnlijk ook veel spelen.
Met mini's bedoelde ik inderdaad de superpockets. Maar als die niet op de roadmap staan, ben ik benieuwd wat er zit aan te komen. Zal wel geen nieuwe handheld zijn, want dan voel je je wel belazerd met de Expr. Dus toch controllers?
Ik game op: Commodore 64, Amiga 500, Atari Lynx, RetroPie, MiSTer, Evercade, Wii U, 3DS, N64, PS4 en een Windows laptopje.
Mijn verzameling
Mijn verzameling
- OldSchool
- Contacteer:
Bericht
Blaze blijft in de eerste plaats een hardware maker. Dus ik verwacht eerlijk gezegd niets echt nieuws. Er zijn voor dit jaar twee giga carts aangekondigd. Ik ga er van uit dat het een bekende ip zal zijn en we een gethematiseerde VSR en EXPR krijgen.Slati schreef: ↑22 apr 2024, 17:22Soort van bloatware.OldSchool schreef: ↑19 apr 2024, 10:17Ik vind het overigens juist prettig dat de capcom games er af zijn. Ik weet niet goed waarom, maar ik zie built in games altijd als een soort besmetting. Een cartridge die je niet kunt verwijderen. Ik spoor niet, ik weet het. Maar voor mij is dat het unieke selling point waardoor ik in de verleiding kom er eentje aan te schaffen. Dat en de turquoise knopjes natuurlijk.
- koekiemonster
- Contacteer:
- eBay gebruikersnaam: Ruud_Luiten
Bericht
Het gekke is dat Blaze zich wel indekt en zegt dat ze nog niet lang hardwaremaker zijn... Het is dus even hoe de stand van de zon is hoe ze hier naar kijken haha.
- portable-games.nl
- OldSchool
- Contacteer:
- Dynamike
- Beheerder
- Contacteer:
Bericht
Als het iets krachters is dan wat er nu, wat je aan te TV kan hangen en alle Evercade carts speelt, dan steek ik mijn bestelde VS-R live op Twitch in de fik!
- OldSchool
- Contacteer:
- koekiemonster
- Contacteer:
- eBay gebruikersnaam: Ruud_Luiten
Bericht
Ik sluit me daar bij aan. Kijk daar graag naar
- portable-games.nl
Bericht
Oef, moeilijk hoor. Aan de ene kant lijkt het me leuk. Aan de andere kant vraag ik me af welke carts er voor mij allemaal leuk zijn om op te spelen. Ik heb alleen maar reguliere carts. Als de Namco carts werken, ga ik er denk ik voor. Maar dat zal wel weer niet.
Ik heb een tijd een badtop gehad met retro pie, maar verkocht omdat ik er te weinig mee deed. Had er ook weinig plek voor. Maar deze is waarschijnlijk een stuk kleiner.
Afwegingen...
Ik heb een tijd een badtop gehad met retro pie, maar verkocht omdat ik er te weinig mee deed. Had er ook weinig plek voor. Maar deze is waarschijnlijk een stuk kleiner.
Afwegingen...
Ik game op: Commodore 64, Amiga 500, Atari Lynx, RetroPie, MiSTer, Evercade, Wii U, 3DS, N64, PS4 en een Windows laptopje.
Mijn verzameling
Mijn verzameling
- OldSchool
- Contacteer:
Bericht
De Namco carts werken er wél op!Slati schreef: ↑30 mei 2024, 21:17Oef, moeilijk hoor. Aan de ene kant lijkt het me leuk. Aan de andere kant vraag ik me af welke carts er voor mij allemaal leuk zijn om op te spelen. Ik heb alleen maar reguliere carts. Als de Namco carts werken, ga ik er denk ik voor. Maar dat zal wel weer niet.
Afwegingen...
- OldSchool
- Contacteer:
Bericht
Ik ben geen fan van dit soort kastjes. Het ziet er leuk uit, maar ik zie mezelf er niet op spelen. Dan is het toch makkelijker om gewoon een VS aan te slingeren, die op een televisie is aangesloten? En als showpiece is het veel te duur. Mijn voors en tegens:
Plus:
- Het ziet er tof uit (al helemaal de mega man versie)
- Er zijn marquees los verkrijgbaar en je kunt deze vervangen
- Er is een deluxe versie beschikbaar, hierbij krijg je een extra controller met Alpha logo (erg tof licht blauw)
- Er zijn Sanwa buttons en sticks beschikbaar bij de deluxe versie
- de kwaliteit van de stick en buttons bij de reguliere versie zijn van even goede kwaliteit (volgens Blaze)
- compatible met alle Evercade cartridges, inclusief de Namco carts
Min:
- de prijs. 289€ voor de deluxe versie, 249€ normale prijs, 229€ als je hem als pre order besteld.
- mijn vertrouwen in Blaze heeft een deuk opgelopen na alle verhalen rondom de EXP
- het kleine scherm. 8” scherm, 4:3, resolutie van 1024 x 768.
- hij is te klein voor mijn smaak: 244mm breed, 316mm diep en 418mm hoog
- je kunt er met twee personen op spelen, maar of dat werkt?
- geen rechargeable battery. Je hebt een stopcontact nodig, terwijl ik zoiets mee zou willen nemen en overal zou willen kunnen spelen.
- er zijn er twee. Ze hadden beter één generieke Evercade Arcade kunnen maken. Past beter binnen de lijn. Nu voelt het als een cash grab naar de fans die alles compleet willen houden.
- de exp had maar liefst 18 built in games. Per Alpha maar 6 games. En street fighter is leuk, maar ik zou liver zes verschillende titels zien, dan vijf versies van één game.
Evercade begon als een betaalbaar alternatief voor emulatie. Nu prijst het zichzelf uit de markt als je het mij vraagt. De EXP was al een flinke stap omhoog in prijs en voor wat je krijgt vind ik het een te hoge prijs. De deluxe versie is tof door de zes marquees die je er bij krijgt en de extra exclusieve controller. Deze zou ik best wel willen oppikken, als Evercade liefhebber, maar niet voor 289€. Het zou dan ook echt voor de heb zijn, als showpiece, ik zie me er niet vaak op spelen.
Kortom: komen ze ooit voor de helft in de aanbieding, kom ik wellicht in de verleiding. Tot die tijd is het een nee.
Plus:
- Het ziet er tof uit (al helemaal de mega man versie)
- Er zijn marquees los verkrijgbaar en je kunt deze vervangen
- Er is een deluxe versie beschikbaar, hierbij krijg je een extra controller met Alpha logo (erg tof licht blauw)
- Er zijn Sanwa buttons en sticks beschikbaar bij de deluxe versie
- de kwaliteit van de stick en buttons bij de reguliere versie zijn van even goede kwaliteit (volgens Blaze)
- compatible met alle Evercade cartridges, inclusief de Namco carts
Min:
- de prijs. 289€ voor de deluxe versie, 249€ normale prijs, 229€ als je hem als pre order besteld.
- mijn vertrouwen in Blaze heeft een deuk opgelopen na alle verhalen rondom de EXP
- het kleine scherm. 8” scherm, 4:3, resolutie van 1024 x 768.
- hij is te klein voor mijn smaak: 244mm breed, 316mm diep en 418mm hoog
- je kunt er met twee personen op spelen, maar of dat werkt?
- geen rechargeable battery. Je hebt een stopcontact nodig, terwijl ik zoiets mee zou willen nemen en overal zou willen kunnen spelen.
- er zijn er twee. Ze hadden beter één generieke Evercade Arcade kunnen maken. Past beter binnen de lijn. Nu voelt het als een cash grab naar de fans die alles compleet willen houden.
- de exp had maar liefst 18 built in games. Per Alpha maar 6 games. En street fighter is leuk, maar ik zou liver zes verschillende titels zien, dan vijf versies van één game.
Evercade begon als een betaalbaar alternatief voor emulatie. Nu prijst het zichzelf uit de markt als je het mij vraagt. De EXP was al een flinke stap omhoog in prijs en voor wat je krijgt vind ik het een te hoge prijs. De deluxe versie is tof door de zes marquees die je er bij krijgt en de extra exclusieve controller. Deze zou ik best wel willen oppikken, als Evercade liefhebber, maar niet voor 289€. Het zou dan ook echt voor de heb zijn, als showpiece, ik zie me er niet vaak op spelen.
Kortom: komen ze ooit voor de helft in de aanbieding, kom ik wellicht in de verleiding. Tot die tijd is het een nee.
- OldSchool
- Contacteer:
- OldSchool
- Contacteer:
- Apenheul
- Beheerder
- Contacteer:
Bericht
Re: Evercade, Evercade VS, Evercade EXP & Evercade Alpha
Ai....
Ik werd getriggered door iets in het filmpje wat mijn onderbuikgevoel bij Evercade heeft bevestigd. Namelijk "500+ carts" met een fly-by over gerenderde cartridges die je in de kast kunt steken.
Had het "compatible with 500+ games" genoemd en ik was er niet over gestruikeld, maar het legt de nadruk op aanschaffen en niet op gamen.
Ik werd getriggered door iets in het filmpje wat mijn onderbuikgevoel bij Evercade heeft bevestigd. Namelijk "500+ carts" met een fly-by over gerenderde cartridges die je in de kast kunt steken.
Had het "compatible with 500+ games" genoemd en ik was er niet over gestruikeld, maar het legt de nadruk op aanschaffen en niet op gamen.
Bericht
Namco werkt er dus wel op. Dat vind ik erg tof. Ik ben geïnteresseerd.
Jammer dat er overal megaman op staat. Had het liever wat neutraler gezien. Een Final fight marquee vind Ik tof. Maar een stuk minder als er verder overal megaman op staat.
Ik ga er misschien wel voor. Mis mijn bartop toch wel een beetje.
Jammer dat er overal megaman op staat. Had het liever wat neutraler gezien. Een Final fight marquee vind Ik tof. Maar een stuk minder als er verder overal megaman op staat.
Mijn verzameling
Mijn verzameling
- OldSchool
- Contacteer:
Bericht
SF:
STREET FIGHTER™ II’ CHAMPION EDITION
SUPER STREET FIGHTER™ II TURBO
SUPER PUZZLE FIGHTER™ II TURBO
STREET FIGHTER™ ALPHA – WARRIORS’ DREAMS
STREET FIGHTER™ ALPHA 2
STREET FIGHTER™ ALPHA 3
MM:
MEGA MAN™ – THE POWER BATTLE
MEGA MAN™ 2 – THE POWER FIGHTERS
CARRIER AIR WING™
FINAL FIGHT™
KNIGHTS OF THE ROUND™
STRIDER™
Er zijn twee versies, een mega man versie en een street fighter versie.Slati schreef: ↑31 mei 2024, 22:03Namco werkt er dus wel op. Dat vind ik erg tof. Ik ben geïnteresseerd.
SF:
STREET FIGHTER™ II’ CHAMPION EDITION
SUPER STREET FIGHTER™ II TURBO
SUPER PUZZLE FIGHTER™ II TURBO
STREET FIGHTER™ ALPHA – WARRIORS’ DREAMS
STREET FIGHTER™ ALPHA 2
STREET FIGHTER™ ALPHA 3
MM:
MEGA MAN™ – THE POWER BATTLE
MEGA MAN™ 2 – THE POWER FIGHTERS
CARRIER AIR WING™
FINAL FIGHT™
KNIGHTS OF THE ROUND™
STRIDER™
- OldSchool
- Contacteer:
Bericht
En als je die Megaman artwork niet mooi vind zou je kunnen overwegen om er een ander design op te plakken.
Tenzij modden een crime is natuurlijk.
Ik heb een zwak voor arcade-achtige apparaatjes dus ik vind het ook wel een leuk ding eigenlijk. Misschien een beetje prijzig, en een handige Harry kan zelf iets soortgelijks bouwen met een Evercade VS als basis maar als je daar geen zin in hebt is dit een leuke optie denk ik.Slati schreef: ↑31 mei 2024, 22:03Namco werkt er dus wel op. Dat vind ik erg tof. Ik ben geïnteresseerd.
En als je die Megaman artwork niet mooi vind zou je kunnen overwegen om er een ander design op te plakken.
Tenzij modden een crime is natuurlijk.
Bericht
Ik heb de Megaman gepreordered. Omdat het altijd leuk is om iets te hebben om naar uit te kijken.
Heb ik gelijk een excuus om Arcade carts te gaan verzamelen. Er zijn er momenteel veel in de aanbieding.
Heb ik gelijk een excuus om Arcade carts te gaan verzamelen. Er zijn er momenteel veel in de aanbieding.
Mijn verzameling
Mijn verzameling