Ik heb iets dergelijks al eens laten zien geloof ik, maar ik heb vandaag een tweede filmpje geüpload voor op de C64 discord. Ik dacht, ik deel hem hier ook nog even.
De EverSD is een manier om andere systemen te emuleren op de Evercade. Op dit moment werkt het nog niet op de EXP, maar wel op de originele handheld en op de VS.
https://youtu.be/7Qnwujp9LAI
Evercade & Super Pocket
- OldSchool
- Contacteer:
Bericht
Duke Nukem komt naar de Evercade!
En dat is toch wel bijzonder te noemen. Gisteren werd aan het einde van de Showcase bekend gemaakt dat er een bundel zou komen met twee Duke Nukem cartridges (ieder drie games) en een VS Atomic edition. De console is gelimiteerd tot 2000.
Duke Nukem 1 en 2, de side scroller uit het dos tijdperk, zijn compleet geremasterd. De DOS versies zijn geheel reverse engineered en met een custom engine opnieuw opgebouwd voor betere performance op de Evercade. Het zullen dus de best mogelijke versies zijn! Daarnaast zullen de originele versies ook speelbaar zijn.
Andere Duke Nukem games zijn: Duke Nukem 3D, Duke Nukem GBA en de 32 bits Duke Nukem Land of the Babes en Time to Kill.
Ik heb hem alvast gepreordered!
En oh ja, er zijn ook weer meerdere cartridges gelanceerd, dus kijk die showcase effe!
Re: Evercade, Evercade VS & Evercade EXP
Duke Nukem komt naar de Evercade!
En dat is toch wel bijzonder te noemen. Gisteren werd aan het einde van de Showcase bekend gemaakt dat er een bundel zou komen met twee Duke Nukem cartridges (ieder drie games) en een VS Atomic edition. De console is gelimiteerd tot 2000.
Duke Nukem 1 en 2, de side scroller uit het dos tijdperk, zijn compleet geremasterd. De DOS versies zijn geheel reverse engineered en met een custom engine opnieuw opgebouwd voor betere performance op de Evercade. Het zullen dus de best mogelijke versies zijn! Daarnaast zullen de originele versies ook speelbaar zijn.
Andere Duke Nukem games zijn: Duke Nukem 3D, Duke Nukem GBA en de 32 bits Duke Nukem Land of the Babes en Time to Kill.
Ik heb hem alvast gepreordered!
En oh ja, er zijn ook weer meerdere cartridges gelanceerd, dus kijk die showcase effe!
- Fing3r
Bericht
Zag hem gisteren al op Discord langskomen, wel erg verleidelijk maar ik hou het in ieder geval bij de cartridges. Maar jij kunt natuurlijk niet anders omdat je de collectie natuurlijk wel compleet wilt houden
- arjen1981
- Animal Crossing Tour 2020
Bericht
ziet er prachtig uit. maar wel erg weinig knoppen voor duke3d :P
- Dynamike
- Beheerder
- Contacteer:
Bericht
Ik twijfelde om de Atomic te kopen, aangezien ik nog geen VS heb, en wilde eigenlijk een beetje wachten. Had verwacht dat ze niet zo hard zouden gaan zoals bij de EXP pre-orders van de Limited Edition. Maar niet! En nu zijn ze op. Prima hoor, maar omdat ik ging twijfelen toch een klein beetje zuur. Maar hij is wel echt heel cool.
- OldSchool
- Contacteer:
- OldSchool
- Contacteer:
Bericht
Mochten er nog Evercade enthousiastelingen zijn, ik ben een Nederlandse Evercade discord gestart. Je bent welkom!
https://discord.gg/8jx3ewjF
https://discord.gg/8jx3ewjF
- arjen1981
Bericht
Wat gaaf oldschool! Ik blijf toch telkens op het randje zitten. Moet ik er nu aan beginnen of niet? Het is dat ik zo geïnvesteerd ben in het MiSTer project en het eigenlijk niet zal gaan spelen. Maar ik blijf het echt een cool concept vinden met de carts en hardware fysiek in de winkel.
- OldSchool
- Contacteer:
Bericht
Het doet me terug denken aan de C64 tijd, waarin je een cassette bandje leende en ging kijken wat er op stond. Een voor een alle games laden en hopen dat er iets bij zat wat je tof vond. Dat effect heeft Evercade ook op me. Ik krijg een cartridge en ga kijken of er wat bij zit dat me aanspreekt. Ik speel genoeg ook niet, maar andersom heb ik nu een hele hoop games gespeeld die ik anders niet eens gekend zou hebben.
Er is de afgelopen weken veel nieuws binnen gekomen. De Atomic VS, nieuwe carts, de Super Pockets. Het gaat goed met Evercade!
Als je het niet gaat spelen moet je er natuurlijk niet aan beginnen. Voor mij zijn er nog altijd drie dingen waarom het me blijft trekken: de eerste is juist dat alles legaal is, de tweede dat alles mooi in doosjes met manuals komt en als laatste het verrassingseffect van wat je krijgt.arjen1981 schreef: ↑08 dec 2023, 16:10Wat gaaf oldschool! Ik blijf toch telkens op het randje zitten. Moet ik er nu aan beginnen of niet? Het is dat ik zo geïnvesteerd ben in het MiSTer project en het eigenlijk niet zal gaan spelen. Maar ik blijf het echt een cool concept vinden met de carts en hardware fysiek in de winkel.
Het doet me terug denken aan de C64 tijd, waarin je een cassette bandje leende en ging kijken wat er op stond. Een voor een alle games laden en hopen dat er iets bij zat wat je tof vond. Dat effect heeft Evercade ook op me. Ik krijg een cartridge en ga kijken of er wat bij zit dat me aanspreekt. Ik speel genoeg ook niet, maar andersom heb ik nu een hele hoop games gespeeld die ik anders niet eens gekend zou hebben.
Er is de afgelopen weken veel nieuws binnen gekomen. De Atomic VS, nieuwe carts, de Super Pockets. Het gaat goed met Evercade!
- arjen1981
Bericht
Ja dat snap ik. Voor mij zijn het ook de doosjes en manuals en de prijzen zijn ook heel netjes! Ik vind vooral dit soort duke 1+2 releases heel tof! Omdat het dan echt wat toevoegt.
- OldSchool
- Contacteer:
Bericht
Die Dukes zullen echt wel wat zieltjes winnen. Je hoeft natuurlijk niet alles te collecten. Als je echt wat zien wat je zou willen spelen, dan kun je ook alleen daarvoor gaan natuurlijk. Wie weet komt het ooit nog!
- KillingRaptor
Bericht
Dan vermoed ik dat vooral de indie carts je zullen liggen en die dual carts enzo.
- OldSchool
- Contacteer:
- KillingRaptor
- OldSchool
- Contacteer:
- arjen1981
Bericht
nice! ik blijf dit een mooi concept vinden. ik gok dat die nieuwe hardware ook wel nodig is voor bv. Glover in die piko collectie. Dat lijtk mij niet heel goed te gaan werken op de huidige hardware? of wel?
- OldSchool
- Contacteer:
Bericht
Ik heb begrepen dat Glover wel aangepast is voor de Evercade. Er zijn natuurlijk nog genoeg games van voor het 64bits tijdperk die ze kunnen gebruiken.
De geruchten gaan dat het qua hardware wel zal gaan om ge-update versies van de EXP en de VS. Verder zullen er dit jaar ook nieuwe Super Pockets uit komen, maar die vallen onder de vlag van HyperMegaTech! en staan los van deze road map. Ik verwacht eerlijk gezegd op zijn minst 4 Super Pockets.
Ik word wel een beetje hardware moe. Als het niets toevoegt aan de beleving, voelt het vooral als een money grab. Maar ik ben op zijn minst benieuwd naar wat het zal gaan zijn.
Alle cartridges die tot en met dit jaar uit gaan komen, zouden op álle systemen moeten werken.
Ik heb begrepen dat Glover wel aangepast is voor de Evercade. Er zijn natuurlijk nog genoeg games van voor het 64bits tijdperk die ze kunnen gebruiken.
De geruchten gaan dat het qua hardware wel zal gaan om ge-update versies van de EXP en de VS. Verder zullen er dit jaar ook nieuwe Super Pockets uit komen, maar die vallen onder de vlag van HyperMegaTech! en staan los van deze road map. Ik verwacht eerlijk gezegd op zijn minst 4 Super Pockets.
Ik word wel een beetje hardware moe. Als het niets toevoegt aan de beleving, voelt het vooral als een money grab. Maar ik ben op zijn minst benieuwd naar wat het zal gaan zijn.
- arjen1981
Bericht
Ja of inderdaad. Of mooide geskinde uitgaven zoals die duke editie.
- OldSchool
- Contacteer:
Bericht
De systemen hebben een nieuw jasje en de exp is goedkoper gemaakt door de capcom games en de hdmi out weg te lafen.
Tomb Raider is de eerste Giga cartridge. Er is voor deze drie PS1 games meer ruimte nodig dan de standaard halve gb. Ze zijn los wel 5€ duurder dan de 'gewone' cartdidges.
Tombraider is natuurlijk een grote naam en gaat wellicht weer wat zieltjes winnen voor Evercade.
De systemen hebben een nieuw jasje en de exp is goedkoper gemaakt door de capcom games en de hdmi out weg te lafen.
Tomb Raider is de eerste Giga cartridge. Er is voor deze drie PS1 games meer ruimte nodig dan de standaard halve gb. Ze zijn los wel 5€ duurder dan de 'gewone' cartdidges.
Tombraider is natuurlijk een grote naam en gaat wellicht weer wat zieltjes winnen voor Evercade.
Bericht
Lang niet ingelogd hier. Wel nog steeds fervent gamer en verzamelaar, waaronder Evercade.
Ben lichtelijk teleurgesteld in de nieuwe Expr had op een iets groter scherm gehoopt.
Ben lichtelijk teleurgesteld in de nieuwe Expr had op een iets groter scherm gehoopt.
Ik game op: Commodore 64, Amiga 500, Atari Lynx, RetroPie, MiSTer, Evercade, Wii U, 3DS, N64, PS4 en een Windows laptopje.
Mijn verzameling
Mijn verzameling
- OldSchool
- Contacteer:
Bericht
Ze brachten het ook als ‘new hardware’, dat schept niet de juiste verwachtingen denk ik. Het is meer een update.
- OldSchool
- Contacteer:
Bericht
Meteen maar even schaamteloos pluggen: ik heb een nederlandstalige Evercade discord aangemaakt. Voor geïnteresseerden, jullie zijn hier welkom:
https://discord.gg/3jAaPj9c
https://discord.gg/3jAaPj9c
Bericht
En hopelijk gaat de batterij van de Expr wat langer mee. Ik wacht de reviews wel af.
Inderdaad. Het is natuurlijk alleen een nieuw model omdat de licentie met capcom afloopt en een nieuwe licentie te duur is. Maar goed, ik had graag iets extra betaald voor een iets groter scherm. Voor nu wacht ik eerst af wat de nieuwe hardware later dit jaar is. Als dat twee nieuwe mini's zijn, dan koop ik misschien alsnog een Expr want het scherm lijkt me toch wel een vooruitgang tov de og handheld.
En hopelijk gaat de batterij van de Expr wat langer mee. Ik wacht de reviews wel af.
Ik game op: Commodore 64, Amiga 500, Atari Lynx, RetroPie, MiSTer, Evercade, Wii U, 3DS, N64, PS4 en een Windows laptopje.
Mijn verzameling
Mijn verzameling
- OldSchool
- Contacteer:
Bericht
Van de licenties dat klopt, want ook de licentie met de pack in game van de VS wordt niet verlengd. Het scherm van de EXP en de EXP-R zijn identiek. En zeker kwalitatief beter dan die van de og handheld. Ik speel nog altijd graag op de og, maar het scherm van de exp is wel de grootste vooruitgang.
De batterij van de EXP-R zou langer mee moeten gaan. Hij heeft een nieuwere chip, die efficiënter met power om zou moeten gaan. En het ontbreken van de chip voor de Hdmi uit zou ook battery life moeten opleveren. Maar het is wel Blaze, dus dat is altijd een kwestie van eerst zien, dan geloven.
Ik vind het overigens juist prettig dat de capcom games er af zijn. Ik weet niet goed waarom, maar ik zie built in games altijd als een soort besmetting. Een cartridge die je niet kunt verwijderen. Ik spoor niet, ik weet het. Maar voor mij is dat het unieke selling point waardoor ik in de verleiding kom er eentje aan te schaffen. Dat en de turquoise knopjes natuurlijk.
Ik weet niet wat je bedoeld met mini’s, maar als je de super pockets bedoeld, die zijn apart en staan niet op de Evercade roadmap. Dus er komt echt iets aan waar Evercade op staat.Slati schreef: ↑18 apr 2024, 22:25Inderdaad. Het is natuurlijk alleen een nieuw model omdat de licentie met capcom afloopt en een nieuwe licentie te duur is. Maar goed, ik had graag iets extra betaald voor een iets groter scherm. Voor nu wacht ik eerst af wat de nieuwe hardware later dit jaar is. Als dat twee nieuwe mini's zijn, dan koop ik misschien alsnog een Expr want het scherm lijkt me toch wel een vooruitgang tov de og handheld.
Van de licenties dat klopt, want ook de licentie met de pack in game van de VS wordt niet verlengd. Het scherm van de EXP en de EXP-R zijn identiek. En zeker kwalitatief beter dan die van de og handheld. Ik speel nog altijd graag op de og, maar het scherm van de exp is wel de grootste vooruitgang.
De batterij van de EXP-R zou langer mee moeten gaan. Hij heeft een nieuwere chip, die efficiënter met power om zou moeten gaan. En het ontbreken van de chip voor de Hdmi uit zou ook battery life moeten opleveren. Maar het is wel Blaze, dus dat is altijd een kwestie van eerst zien, dan geloven.
Ik vind het overigens juist prettig dat de capcom games er af zijn. Ik weet niet goed waarom, maar ik zie built in games altijd als een soort besmetting. Een cartridge die je niet kunt verwijderen. Ik spoor niet, ik weet het. Maar voor mij is dat het unieke selling point waardoor ik in de verleiding kom er eentje aan te schaffen. Dat en de turquoise knopjes natuurlijk.
Bericht
Eigenlijk wil ik ook wel in het Evercade gebeuren stappen. En de nieuwe kleurtjes zien iig tof uit. ik vond het standaard wit met rood niet echt mooi en ik de speciale edities die ik mis ben gelopen zijn me nu veel te overpriced op bijvoorbeeld eBay.
Als ik dan een Evercade zou aanschaffen zou ik het liefst 1 systeem kopen waarop ik zowel in handheld als op tv zou kunnen spelen. Dus de EXP. Maar nu zie ik dat de EXP-R geen mini HDMI meer heeft. dat vind ik wel jammer. Misschien toch maar gewoon zo'n nieuwe VS oppikken dan.
Als ik dan een Evercade zou aanschaffen zou ik het liefst 1 systeem kopen waarop ik zowel in handheld als op tv zou kunnen spelen. Dus de EXP. Maar nu zie ik dat de EXP-R geen mini HDMI meer heeft. dat vind ik wel jammer. Misschien toch maar gewoon zo'n nieuwe VS oppikken dan.