Nieuwe cart aangekondigd! Het is een dual cart met Alwa's Awakening en Cathedral op. Dit zijn de eerste native ontwikkelde games voor de Evercade en dit zet enorm veel deuren open voor andere games. Beide zijn metroidvania platformers en je kan zeker 60 uren gameplay uit deze cart halen!
Evercade & Super Pocket
- KillingRaptor
- OldSchool
- Contacteer:
Bericht
Re: Evercade & Evercade VS
Lijkt me een ontzettend toffe cartridge! Helemaal straks op de nieuwe exp!
- OldSchool
- Contacteer:
Bericht
En nog meer goed nieuws:
The C64 collection 1
Een nieuwe lijn, blauw doosje, voor computer games. En de eerste is in samenwerking met The C64 makers.
FULL GAMES LIST:
Alleykat
Battle Valley
Gateway to Apshai
Impossible Mission
Iridis Alpha
Jumpman
Lee
Marauder
The Movie Monster Game
Street Sports Baseball
Stormlord
Subterranea
Summer Games
Winter Games
En ja je leest het goed: BRUCE MOTHAFUCKIN’ LEE!!!
Ik ben in de zevende hemel!
En nog meer goed nieuws:
The C64 collection 1
Een nieuwe lijn, blauw doosje, voor computer games. En de eerste is in samenwerking met The C64 makers.
FULL GAMES LIST:
Alleykat
Battle Valley
Gateway to Apshai
Impossible Mission
Iridis Alpha
Jumpman
Lee
Marauder
The Movie Monster Game
Street Sports Baseball
Stormlord
Subterranea
Summer Games
Winter Games
En ja je leest het goed: BRUCE MOTHAFUCKIN’ LEE!!!
Ik ben in de zevende hemel!
- KillingRaptor
- koekiemonster
- Contacteer:
- eBay gebruikersnaam: Ruud_Luiten
Bericht
Potver, ik wil hem niet, maar kijk naar dat doosje!!! Wat een schitterende verpakking en cart <3
- portable-games.nl
- OldSchool
- Contacteer:
Bericht
Hou jezelf niet voor de gek, we weten allemaal dat je hem gaat kopenkoekiemonster schreef: ↑08 jul 2022, 09:56Potver, ik wil hem niet, maar kijk naar dat doosje!!! Wat een schitterende verpakking en cart <3
- koekiemonster
- Contacteer:
- eBay gebruikersnaam: Ruud_Luiten
- OldSchool
- Contacteer:
Bericht
Re: Evercade, Evercade VS & Evercade EXP
Er werd al sinds de pre-order van de exp founders edition gezinspeeld op extra bonus content voor de exp. Dat zou in september bekend gemaakt worden. En de oplettende kijker heeft het al meteen door: HET IS AL SEPTEMBER!
En het goede nieuws? De exp komt met 18 ingebouwde Capcom titels!
De volledige lijst:
1942 (Arcade version)
1943 (Arcade version)
1944 : The Loop Master (Arcade version)
Bionic Commando™ (Arcade version)
Captain Commando™ (Arcade version)
Commando™ (Arcade version)
Final Fight™ (Arcade version)
Forgotten Worlds™ (Arcade version)
Ghouls ‘n Ghosts™ (Arcade version)
Legendary Wings™ (Arcade version)
MERCS (Arcade version)
Street Fighter II’: Hyper Fighting (Arcade version)
Strider (Arcade version)
Vulgus™ (Arcade version)
Mega Man (8-bit)
Mega Man 2 (8-bit)
Mega Man X (16-bit)
Breath of Fire (16-bit)
Dus er zitten echt een paar knallers bij en meer dan genoeg A-titels!
Meer info:
https://evercade.co.uk/exp
En
En het goede nieuws? De exp komt met 18 ingebouwde Capcom titels!
De volledige lijst:
1942 (Arcade version)
1943 (Arcade version)
1944 : The Loop Master (Arcade version)
Bionic Commando™ (Arcade version)
Captain Commando™ (Arcade version)
Commando™ (Arcade version)
Final Fight™ (Arcade version)
Forgotten Worlds™ (Arcade version)
Ghouls ‘n Ghosts™ (Arcade version)
Legendary Wings™ (Arcade version)
MERCS (Arcade version)
Street Fighter II’: Hyper Fighting (Arcade version)
Strider (Arcade version)
Vulgus™ (Arcade version)
Mega Man (8-bit)
Mega Man 2 (8-bit)
Mega Man X (16-bit)
Breath of Fire (16-bit)
Dus er zitten echt een paar knallers bij en meer dan genoeg A-titels!
Meer info:
https://evercade.co.uk/exp
En
- OldSchool
- Contacteer:
Bericht
Hoewel ik het tof vind deze games te kunnen spelen, hoop ik toch wel ook op een echte cartridge. Ten eerste hoort zo’n knaller in het rijtje met doosjes. En ten tweede willen die paar mensen die alleen een VS hebben, ze ook kunnen spelen. Ik denk dat die cartridge er wellicht komt, zodra de exp voldoende verkocht heeft.
- OldSchool
- Contacteer:
Bericht
Dit is nu even een fan made van wat je krijgt als je de limited edition exp hebt besteld. Er is aangekondigd dat er nog wat capcom goodies bij komen.
Mocht je nog een kansje willen om een limited edition te bemachtigen, komende dagen zullen de cancellations opnieuw aangeboden worden via funstock. Je moet je hiervoor inschrijven. Check hier voor meer info:
https://funstock.co.uk/pages/evercade-e ... ed-edition
De reguliere witte editie, zal op 6 september in de voorverkoop gaan.
Dit is nu even een fan made van wat je krijgt als je de limited edition exp hebt besteld. Er is aangekondigd dat er nog wat capcom goodies bij komen.
Mocht je nog een kansje willen om een limited edition te bemachtigen, komende dagen zullen de cancellations opnieuw aangeboden worden via funstock. Je moet je hiervoor inschrijven. Check hier voor meer info:
https://funstock.co.uk/pages/evercade-e ... ed-edition
De reguliere witte editie, zal op 6 september in de voorverkoop gaan.
- Fing3r
Bericht
Hier heb ik echt wel zin in, gelukkig zit de mijne al in de pre order. En dat er nog meer goodies bij gaan komen maakt me alleen maar nog blijer!
- OldSchool
- Contacteer:
Bericht
De nieuwe game of the month voor VS gebruikers is bekend!
De nieuwe game of the month voor VS gebruikers is bekend!
- KillingRaptor
- OldSchool
- Contacteer:
Bericht
Na de samenwerking met TheC64, lag na de release van de Amiga Mini de volgende stap natuurlijk voor de hand. Evercade gaat in 2023 Amiga games naar de Evercade brengen.
Lees hier het officiële bericht:
https://evercade.co.uk/news-blaze-enter ... ith-amiga/
Ik denk dat Mike toch door het dolle heen moet zijn met dit nieuws! Voor mij is de Amiga nog een groot zwart gat. Ik heb er nooit een gehad en ondanks dat deze al jaren op mijn lijstje staat, heb ik nog geen Amiga voor een (voor mij) schappelijke prijs weten te vinden. Dus dit is niet alleen voor Mike goed nieuws, ik ben er ook blij mee.
Na de samenwerking met TheC64, lag na de release van de Amiga Mini de volgende stap natuurlijk voor de hand. Evercade gaat in 2023 Amiga games naar de Evercade brengen.
Lees hier het officiële bericht:
https://evercade.co.uk/news-blaze-enter ... ith-amiga/
Ik denk dat Mike toch door het dolle heen moet zijn met dit nieuws! Voor mij is de Amiga nog een groot zwart gat. Ik heb er nooit een gehad en ondanks dat deze al jaren op mijn lijstje staat, heb ik nog geen Amiga voor een (voor mij) schappelijke prijs weten te vinden. Dus dit is niet alleen voor Mike goed nieuws, ik ben er ook blij mee.
- OldSchool
- Contacteer:
Bericht
EverSD
De EverSD is een speciale cartridge voor je Evercade, die het mogelijk maakt om homebrew en roms (hm hm, van de homebrew) op de Evercade te spelen. Het werkt niet meer zo maar out of the box, maar je moet je Evercade met geleverde software ‘flashen’. Als dat niet retro is, dan weet ik het ook niet meer. Vervolgens kun je een sd kaartje op je pc volzetten met games. Er is speciale software om het kaartje kan en klaar te maken, daarnaast is er een programmaatje om roms op een juiste manier op je Evercade te krijgen. Naast dit alles, werkt het geheel gewoon ook met Retroarch.
Er zijn 12 standaard cores. Als je die wilt gebruiken, is het een kwestie van overzetten. Als je andere cores wilt gebruiken, vraagt de software daar tijdens het overzetten om. Het beste is wel om de standaard cores te gebruiken. Die hebben als voordeel dat ze werken en de buttons meteen goed gemapt zijn. Als je de Evercade opstart, kom je in hetzelfde menu als met elke willekeurige andere cartridge. Ik laat later zien hoe dat er uit ziet. Alle games die via de standaard cores geladen worden, werken ook in game net als de Evercade. Via de menu knop kun je save states maken en laden. Alles buiten de standaard cores is een beetje spannend. Ik heb Commodore 64 games er op gezet, en deze komen in het menu en laden prima. Probleem is alleen dat de Vice emulatie de menu knop ziet als herstarten. Maar je moet ook menu en start tegelijk indrukken om via reteoarch tot het save states menu te komen. Dat is vast allemaal op te lossen, maar het is dan dus niet out of the box werkend. Wat dus wel geldt voor de standaard cores.
Ik ben fan van de Evercade, dus het is vooral voor mij een collectors item. Ik ga de EverSD niet echt gebruiken, maar ik heb alleen even gekeken naar een proof of concept. Dat is gelukt en je ziet hier het resultaat:
https://youtu.be/V0-CdKROW0c
Voor meer info over de EverSD:
www.EverSD.com
EverSD
De EverSD is een speciale cartridge voor je Evercade, die het mogelijk maakt om homebrew en roms (hm hm, van de homebrew) op de Evercade te spelen. Het werkt niet meer zo maar out of the box, maar je moet je Evercade met geleverde software ‘flashen’. Als dat niet retro is, dan weet ik het ook niet meer. Vervolgens kun je een sd kaartje op je pc volzetten met games. Er is speciale software om het kaartje kan en klaar te maken, daarnaast is er een programmaatje om roms op een juiste manier op je Evercade te krijgen. Naast dit alles, werkt het geheel gewoon ook met Retroarch.
Er zijn 12 standaard cores. Als je die wilt gebruiken, is het een kwestie van overzetten. Als je andere cores wilt gebruiken, vraagt de software daar tijdens het overzetten om. Het beste is wel om de standaard cores te gebruiken. Die hebben als voordeel dat ze werken en de buttons meteen goed gemapt zijn. Als je de Evercade opstart, kom je in hetzelfde menu als met elke willekeurige andere cartridge. Ik laat later zien hoe dat er uit ziet. Alle games die via de standaard cores geladen worden, werken ook in game net als de Evercade. Via de menu knop kun je save states maken en laden. Alles buiten de standaard cores is een beetje spannend. Ik heb Commodore 64 games er op gezet, en deze komen in het menu en laden prima. Probleem is alleen dat de Vice emulatie de menu knop ziet als herstarten. Maar je moet ook menu en start tegelijk indrukken om via reteoarch tot het save states menu te komen. Dat is vast allemaal op te lossen, maar het is dan dus niet out of the box werkend. Wat dus wel geldt voor de standaard cores.
Ik ben fan van de Evercade, dus het is vooral voor mij een collectors item. Ik ga de EverSD niet echt gebruiken, maar ik heb alleen even gekeken naar een proof of concept. Dat is gelukt en je ziet hier het resultaat:
https://youtu.be/V0-CdKROW0c
Voor meer info over de EverSD:
www.EverSD.com
Laatst gewijzigd door OldSchool op 05 nov 2022, 14:00, 1 keer totaal gewijzigd.
- OldSchool
- Contacteer:
Bericht
Bij funstock verleiden ze je graag met extra’s. Dus ja, deze cartridge kun je overal kopen. Maar dan krijg je er geen pins en geen pluche bij.
Voor Nederland hanteert Funstock all-in verzendkosten. Met andere woorden: geen vervelende inklaringskosten achteraf. Normaal zijn deze all-in kosten 19,99. Besteed je 100€ nog maar 9,99, boven de 150€ nul. Niks, nakkes, nada. Dus, zoeken Mitch en ik nog één of twee mensen die interesse hebben! Uiteraard hoef je niet voor de hele set te gaan, alles kan ook los (cart is ongeveer 20€, pins en pluche iets minder dan 12€).
Mocht iemand interesse hebben om mee te bestellen, drop me een berichtje (hier of op discord).
Bij funstock verleiden ze je graag met extra’s. Dus ja, deze cartridge kun je overal kopen. Maar dan krijg je er geen pins en geen pluche bij.
Voor Nederland hanteert Funstock all-in verzendkosten. Met andere woorden: geen vervelende inklaringskosten achteraf. Normaal zijn deze all-in kosten 19,99. Besteed je 100€ nog maar 9,99, boven de 150€ nul. Niks, nakkes, nada. Dus, zoeken Mitch en ik nog één of twee mensen die interesse hebben! Uiteraard hoef je niet voor de hele set te gaan, alles kan ook los (cart is ongeveer 20€, pins en pluche iets minder dan 12€).
Mocht iemand interesse hebben om mee te bestellen, drop me een berichtje (hier of op discord).
- Dynamike
- Beheerder
- Contacteer:
- Fing3r
Bericht
Ben heel benieuwd naar hoe deze handheld in de hand voelt, zeker in tate mode lijkt het mij best wel krapjes.
- OldSchool
- Contacteer:
- kingoftherain
- Dynamike
- Beheerder
- Contacteer:
Bericht
Maar wat een toffe console! Gisteravond voor het eerst echt een keer op de Evercade gespeeld. Alleen... wat ga je dan spelen? Ik kwam uit bij Old Towers van Mega Cat. Heel erg tof! Dus deze Evercade heeft nu al meer aangestaan dan de eerste en zal dat ook in de toekomst heel veel blijven doen. Merkte wel gelijk dat ik games zoals Old Towers, de wat kortere levels waarschijnlijk mij meer trekt dan een RPG of iets. Maar dat zien ik wel. Tot nu toe een heel goed device!
Gisteren getest toen de EXP binnen kwam en ik vind het ook inderdaad wel wat krap hoor. Vind de handheld dan lastig vasthouden.
Maar wat een toffe console! Gisteravond voor het eerst echt een keer op de Evercade gespeeld. Alleen... wat ga je dan spelen? Ik kwam uit bij Old Towers van Mega Cat. Heel erg tof! Dus deze Evercade heeft nu al meer aangestaan dan de eerste en zal dat ook in de toekomst heel veel blijven doen. Merkte wel gelijk dat ik games zoals Old Towers, de wat kortere levels waarschijnlijk mij meer trekt dan een RPG of iets. Maar dat zien ik wel. Tot nu toe een heel goed device!
- KillingRaptor
Bericht
Ze zijn nog niet gepost hier zie ik, er zijn twee nieuwe carts aangekondigd! C64 Collection 2 en Toaplan Arcade 2.
Ook hebben ze een roadmap uitgestippeld voor 2023 al kunnen we er nog niet veel op zien.
Ook hebben ze een roadmap uitgestippeld voor 2023 al kunnen we er nog niet veel op zien.
- arjen1981
- Animal Crossing Tour 2020