Evercade & Super Pocket

Nostalgie! Alles vanaf de Atari 2600 t/m de Nintendo GameCube.
arjen1981
Animal Crossing Tour 2020

Re: Evercade & Evercade VS

13 dec 2021, 10:16

Wel interessant dat Actua Soccer er op staat. Dit was al een beetje een hint terugdenkend aan de DF stream. Ik ben benieuwd hoe die draait en maakt de weg wellicht wel open. Ge er vanuit dat het de PC versie is?

Tegelijkertijd bizar dat Fatal Racing er niet op staat. Bewaard voor vol2 of zal SVGA toch een probleem zijn?

Wat betreft Zool zou ik toch echt voor Redimensioned gaan:
OldSchool
Contacteer:

24 dec 2021, 17:55

arjen1981 schreef:
13 dec 2021, 10:16
Wel interessant dat Actua Soccer er op staat. Dit was al een beetje een hint terugdenkend aan de DF stream. Ik ben benieuwd hoe die draait en maakt de weg wellicht wel open. Ge er vanuit dat het de PC versie is?
Het is de PS1 versie die op de cartridge staat.

Tegelijkertijd bizar dat Fatal Racing er niet op staat. Bewaard voor vol2 of zal SVGA toch een probleem zijn?
Ik weet eigenlijk niet of dat een probleem zou zijn, maar volgens mij hebben ze nog een MS-DOS games uitgebracht. En ik vraag me soms ook wel eens af waarom die ene game er niet op staat. Vaak heeft dat met de licentie te maken. Ik heb begrepen dat het vaak een zoektocht is wie nou op dit moment nog eigenaar is van een ip.
OldSchool
Contacteer:

24 dec 2021, 17:56

Van de ene Evercadian, naar alle andere Evercadians (en alle andere lezers):

Afbeelding
OldSchool
Contacteer:

31 dec 2021, 12:24

A letter from the managing director:

https://evercade.co.uk/a-letter-from-th ... -director/
OldSchool
Contacteer:

25 feb 2022, 16:28

Afbeelding

Het was even stil rondom de Evercade, maar er is weer een nieuwe cartridge aangekondigd! En wel van Morphcat Games! Vlaggeschip is de game Micro Mages. Een simultaneous 4-player game. Ideaal voor de Evercade VS ook natuurlijk.

Lees het hier:
https://evercade.co.uk/morphcat-games-a ... n-evercade
KillingRaptor

25 feb 2022, 18:10

Ziet er echt als een hele gave cart uit dat!
KillingRaptor

25 feb 2022, 19:08

Galious
Moderator
Moderator

27 feb 2022, 13:10

De Morphcat Games collectie ziet er wel leuk uit, maar ik vraag me af hoe speelbaar Micro Mages is op de handheld met die tiny sprites :thinking:
nmkl pjkl ftmch
KillingRaptor

27 feb 2022, 13:15

Galious schreef:
27 feb 2022, 13:10
De Morphcat Games collectie ziet er wel leuk uit, maar ik vraag me af hoe speelbaar Micro Mages is op de handheld met die tiny sprites :thinking:
Denk dat dat best meevalt. Ik heb Flea op handheld gespeeld en die viel prima mee zo, heeft ook kleine sprites.
Galious
Moderator
Moderator

27 feb 2022, 13:17

Dat is waar, ja. Flea was prima speelbaar op de handheld, en mijn favo game op de Indie Heroes cart :)
nmkl pjkl ftmch
OldSchool
Contacteer:

27 feb 2022, 16:27

Ik heb nog nooit last gehad van te kleine sprites. Dat moet goed komen.

Al zal ik die game waarschijnlijk vooral juist op de VS spelen. Het liefst met zijn vieren.
OldSchool
Contacteer:

06 apr 2022, 16:02

Afbeelding

Ze hebben bij Blaze weer iets nieuws bedacht! De game van de maand! Elke maand kun je wisselend een andere game spelen, later volgt een fysieke release als de Indie Heroes Collection 2. Het geldt alleen voor de VS. De handheld heeft helaas niet de benodigde opslagcapaciteit. Maar uiteindelijk zullen alle games dus op een cartridge beschikbaar komen, welke ook gewoon op de handheld te gebruiken is.

De eerste game is vanaf 8 april beschikbaar en is…

Afbeelding
OldSchool
Contacteer:

30 mei 2022, 19:04

Afbeelding

Morgen is er een speciale uitzending op YouTube, ter ere van het twee jarig bestaan van de Evercade. Er zijn een aantal “exciting announcements” beloofd. Enkele daar van waren al “two years in the making”. Ik ben benieuwd!

https://www.youtube.com/watch?v=qhESyHwfAWE
Kunstschilder1987
Veteraan
Veteraan
Contacteer:

31 mei 2022, 03:24

ik verwacht een evercade branded arcadestick, om aan te sluiten op de VS en de hype naar de arcadecarts te vergroten. vermoed ik gewoon zomaar, geen idee verder.
voor mensen die het interessant vinden te zien wat ik maak:
:investigate: Link naar mijn website/schilderijen :investigate:
Afbeelding
BA BARACUS - KUNSTSCHILDER1987 - KRATOS prima rijtje spierbundels :happy:
OldSchool
Contacteer:

31 mei 2022, 13:42

Kunstschilder1987 schreef:
31 mei 2022, 03:24
ik verwacht een evercade branded arcadestick, om aan te sluiten op de VS en de hype naar de arcadecarts te vergroten. vermoed ik gewoon zomaar, geen idee verder.
Zou zo maar kunnen! Op zich wel een heel tof idee.
KillingRaptor

31 mei 2022, 14:33

All aboard the hype train!

Afbeelding
OldSchool
Contacteer:

01 jun 2022, 08:26

Een korte samenvatting:

Twee nieuwe Arcade cartridges zijn aangekondigd!
Afbeelding
Dit worden twee hele toffe cartridges. Toaplan komt met verschillende shmups, maar ook Snow Bros en de puzzler Teki Paki.
Irem heeft tevens shooters, waaronder R-Type!, maar ook games als Lightning Swords en de klassieker Moon Patrol.

Nieuwe handheld!
Afbeelding
Grootste nieuws was wel de aankondiging van een nieuwe handheld. Sinds de komst waren er wat discrepanties tussen de nieuwe Evercade VS en de originele handheld. Daarnaast was het originele scherm de grootste bron van kritiek. Beide worden nu aangepakt. Het wordt een IPS scherm met een verdubbeling van de resolutie. Daarnaast zal de nieuwe handheld onder de motorkap vrijwel gelijk zijn aan de VS en heeft het vier shoulderbuttons. Wat het wat niet heeft, is de retro look en feel die de og handheld wel had.
Afbeelding
Wel een nieuwe feature: vertical mode. Niet een nieuw idee, maar desondanks al lang niet meer toegepast. De vertical model laat je Arcade games dus spelen zoals het hoort. Er zijn twee dedicated buttons voor, naast de d-pad die met je mee draait. Bij dit soort dingen vraag ik me wel altijd af: werkt het? Hoe lang duurt het voor er kramp in je vingers ontstaat? We gaan het ervaren.
De oude handheld zal voorlopig nog wel ondersteund worden en tevens ook alle aangekondigde cartridges afspelen. Er komt later dit jaar nog een definitieve laatste update. Bugs en dergelijke zullen in de nabije toekomst nog gewoon opgepakt worden.

Evercade EXP Founders Editiob
Afbeelding
Blaze zou Blaze niet zijn als er niet ook een Founders Edition zou komen. De console is dan traditioneel zwart en komt met de twee nieuw aangekondigde cartridges, een Carry Case en nog wat andere extra’s. Bestellen kan vandaag vanaf 18.00u bij Funstock. En al ben ik waarschijnlijk de enige, ik ga er voor!
Slati

01 jun 2022, 11:49

Jammer dat de EXP er zo generiek en niet-retro uitziet. Enige reden waarom ik deze zou kopen is als het scherm groter is. Is dat zo?
Hij zou in ieder geval groter kunnen, gelet op de grote randen naast het scherm.

Ik vind het scherm van de originele Evercade veel te klein. Ik merk dat ik er daardoor minder op speel dan ik zou willen. Ik kan me niet aan de indruk onttrekken dat dit voor een aardig deel van de (ouder wordende) doelgroep ook het geval is, al lees ik er niks over. Ik weet het; ik moet gewoon aan de bril. :(

Weet iemand of er een vergrootglas voor beschikbaar is? :)
Ik game op: Commodore 64, Amiga 500, Atari Lynx, RetroPie, MiSTer, Evercade, Wii U, 3DS, N64, PS4 en een Windows laptopje.
Mijn verzameling
KillingRaptor

01 jun 2022, 12:12

De nieuwe handheld hoef ik zelf niet, de VS is mijn ding! Ben sowieso meer liefhebber voor consoles dan handhelds. De carts daarentegen... Love them!
arjen1981

01 jun 2022, 12:35

De VS zou ook meer aan mij zijn besteed dan deze handheld. Maar wel Tate mode!

Maar dat zijn mooie collecties zeg!Ik ben wel benieuwd welke versie van r-type er op staat? Want van de carts met toffe amiga titels die ik eerder zag hadden ze dan ineens de mindere megadrive versie er op staan.
KillingRaptor

01 jun 2022, 12:39

arjen1981 schreef:
Maar dat zijn mooie collecties zeg!Ik ben wel benieuwd welke versie van r-type er op staat? Want van de carts met toffe amiga titels die ik eerder zag hadden ze dan ineens de mindere megadrive versie er op staan.
Arcade versies, de arcade carts zijn altijd de originele arcadeversies. Er zijn nog geen carts met home computer games op.
arjen1981

01 jun 2022, 12:53

KillingRaptor schreef:
01 jun 2022, 12:39
arjen1981 schreef:
Arcade versies, de arcade carts zijn altijd de originele arcadeversies. Er zijn nog geen carts met home computer games op.
Dat is top! Ik doelde bijvoorbeeld op Zool en The Chaos Engine. Dat zijn de Megadrive en SNES versies. Dat is de plank helemaal mis slaan. Maar dat is dan nu niet het geval. Gelukkig.
OldSchool
Contacteer:

01 jun 2022, 20:22

Slati schreef:
01 jun 2022, 11:49
Jammer dat de EXP er zo generiek en niet-retro uitziet. Enige reden waarom ik deze zou kopen is als het scherm groter is. Is dat zo?
Hij zou in ieder geval groter kunnen, gelet op de grote randen naast het scherm.

Ik vind het scherm van de originele Evercade veel te klein. Ik merk dat ik er daardoor minder op speel dan ik zou willen. Ik kan me niet aan de indruk onttrekken dat dit voor een aardig deel van de (ouder wordende) doelgroep ook het geval is, al lees ik er niks over. Ik weet het; ik moet gewoon aan de bril. :(

Weet iemand of er een vergrootglas voor beschikbaar is? :)
Het scherm is even groot, maar wel een verdubbeling in resolutie. Ik heb veel kritiek op het apparaat gehoord, maar nog nooit dat het scherm te klein zou zijn. Het is bijvoorbeeld net zo groot als de psp. Niet dat je die mening niet kunt hebben natuurlijk, maar ik kende hem nog niet.
Dynamike
Beheerder
Beheerder
Contacteer:

02 jun 2022, 08:32

Ik heb de Evercade EXP Limited Edition gisteren besteld. Ik heb de originele Evercade al, maar ik vind het scherm te donker en de shoulderbuttons erg onprettig. Nu gebruik je die bijna niet, maar toch, het stoort me. Het systeem, de carts met doosjes etc vind ik echt geweldig. Dus dan maar de vernieuwde kopen. En ach, als er dan een limited edition is, dan pakken we die. Ben heel erg benieuwd!
Afbeelding
OldSchool
Contacteer:

02 jun 2022, 10:04

Dynamike schreef:
02 jun 2022, 08:32
Ik heb de Evercade EXP Limited Edition gisteren besteld. Ik heb de originele Evercade al, maar ik vind het scherm te donker en de shoulderbuttons erg onprettig. Nu gebruik je die bijna niet, maar toch, het stoort me. Het systeem, de carts met doosjes etc vind ik echt geweldig. Dus dan maar de vernieuwde kopen. En ach, als er dan een limited edition is, dan pakken we die. Ben heel erg benieuwd!
Held!

Nu maar hopen dat ze voor Kerst binnen zijn!

Terug naar “Retro gaming”