Evercade & Super Pocket

Nostalgie! Alles vanaf de Atari 2600 t/m de Nintendo GameCube.
OldSchool
Contacteer:

Evercade & Super Pocket

10 dec 2020, 18:47

We hebben inmiddels een steeds groter worden groep mensen die twee dingen met elkaar gemeen hebben: Lid van Button Bashers en bezitter van een Evercade!

Ik vind alleen al daarom dat dit apparaat een eigen topic verdiend. Daarnaast heb ik ook net een review geschreven:
http://pressplayontape.nl/2020/12/10/ev ... s-console/

Verder kunnen we hier elkaar op de hoogte houden van nieuwe releases en andere ontwikkelingen op Evercade gebied!
Laatst gewijzigd door OldSchool op 08 jul 2024, 18:32, 4 keer totaal gewijzigd.
KillingRaptor

Re: Evercade

10 dec 2020, 18:53

Ik moet de mijne nog eens opstarten eigenlijk, nog niet aan toegekomen sinds ik mijn nieuwe televisie heb. Ga hem misschien morgen eens testen daarop! Ik merk van mezelf wel dat ik veel slechter ben geworden in retrogames. :lol:
koekiemonster
Contacteer:
eBay gebruikersnaam: Ruud_Luiten

10 dec 2020, 22:08

Yay! De Evercade cartridges zijn geweldig. En de nummering zorgt er voor dat je ze allemaal wilt hebben.

De handheld kan beter, maar het totaalpakket zorgt er wel voor dat dit mijn verrassing van het jaar is (naast de RG350M).
- portable-games.nl
Slati

11 dec 2020, 14:38

Ben er ook erg mee in mijn sas. Eens met de opmerkingen dat de hardware voor verbetering vatbaar is, maar het totaalpakket het erg leuk speelgoed maakt.
Ik heb een tijdje getwijfeld voordat ik tot aanschaf overging. Toen ik een lijstje met oude handhelds op Wikipedia zag, bedacht ik me dat de evercade er op een gegeven moment ook tussen zou staan en dat ik zou balen als ik me zou realiseren dat ik die nooit gehad heb. Inmiddels heb ik er al aardig wat uurtjes op gespeeld. Voor het eerst in mijn leven Adventure voor de 2600 gespeeld! Was cool. Ben nu bezig met de piko collectie en de dizzy games.

Op black Friday nog een lading carts besteld. Nu maar hopen dat het apparaat het nog lang gaat uithouden. Ik kijk in ieder geval uit naar de carts die volgend jaar gaan verschijnen.
Ik game op: Commodore 64, Amiga 500, Atari Lynx, RetroPie, MiSTer, Evercade, Wii U, 3DS, N64, PS4 en een Windows laptopje.
Mijn verzameling
koekiemonster
Contacteer:
eBay gebruikersnaam: Ruud_Luiten

11 dec 2020, 14:56

De indie heroes lijkt me geweldig.
- portable-games.nl
Kunstschilder1987
Veteraan
Veteraan
Contacteer:

11 dec 2020, 23:51

ik ben er ook heel erg blij mee, heb de 1t/m 14 compleet en 15/16 gelijk al op pre-order gezet de dag dat het kon. kortom, heppie kustumer :)

ik vind m overigens ook erg lekker in de hand liggen, schermpie mooi en de dpad vind ik heerlijk. de knoppen zijn goed te doen, maar die l en r button zijn vreselijk in mijn ogen
voor mensen die het interessant vinden te zien wat ik maak:
:investigate: Link naar mijn website/schilderijen :investigate:
Afbeelding
BA BARACUS - KUNSTSCHILDER1987 - KRATOS prima rijtje spierbundels :happy:
OldSchool
Contacteer:

12 dec 2020, 00:14

Afbeelding

Hoe vinden jullie het zwarte model? Ik vind hem er tof uitzien, maar ik weet niet of lekkerder speelt.
Meestal zijn zondvloed primair zwart, hier is het juist andersom.

Zouden jullie ook nog graag andere kleurtjes zien? De Evercade Color?
Kunstschilder1987
Veteraan
Veteraan
Contacteer:

12 dec 2020, 00:20

er wordt op de evercade discord veel gesproken over kleuren enzo, ook bvb een zwart model met goud ipv rood... voor mij hoeft dat soort dingen niet zo... ik ga niet gauw een 2e console kopen, doe ik eigenlijk sowieso nooit.
Afbeelding
OldSchool
Contacteer:

23 dec 2020, 13:47

Blaze kondigt een nieuwe cartridge aan: een Code Masters collectie. Die wordt echt tof!

Meer info:
https://www.evercade.co.uk/codemasters- ... cartridge/
OldSchool
Contacteer:

23 dec 2020, 13:50

Afbeelding

Met titels als Psycho Pinball en Cannon Fodder, gaat deze wel weer een succes worden.

Complete lijst:
1. Sensible Soccer - International Edition
2. Cannon Fodder
3. Big Nose Freaks Out
4. Tennis All-Stars
5. Mega-Lo-Mania
6. Big Nose the Caveman
7. Cosmic Spacehead
8. Psycho Pinball
9. Bee 52
10. MiG 29 - Soviet Fighter
11. The Ultimate Stuntman
12. Super Skidmarks
13. Boomerang Kid
14. Linus Spacehead
15. CJ’s Elephant Antics
16. F-16 Renegade
17. Stunt Buggie
KillingRaptor

23 dec 2020, 14:05

De enige titel die ik ken daarvan is Cannon Fodder. :lol:
Galious
Moderator
Moderator

23 dec 2020, 14:10

Oh nee, Super Skidmarks geeft me een onsmakelijk idee voor "Raad de game aan de hand van een foto" :poop:
nmkl pjkl ftmch
OldSchool
Contacteer:

23 dec 2020, 15:45

Galious schreef:
Oh nee, Super Skidmarks geeft me een onsmakelijk idee voor "Raad de game aan de hand van een foto" :poop:
Ik ga dat topic maar even vermijden 😱
OldSchool
Contacteer:

23 dec 2020, 15:47

KillingRaptor schreef:
23 dec 2020, 14:05
De enige titel die ik ken daarvan is Cannon Fodder. :lol:
Psycho Pinball is wel ook een klassieker, dat heb ik samen met Pinball Fantasies zoveel gedaan op pc vroeger...

Sensibel Soccer ken je waarschijnlijk ook wel. Die is voor veel systemen uitgekomen, maar dat is niet een game waarvoor je die cartridge wil hebben.

Er zitten veel platformers tussen, ik kende ze ook niet allemaal, maar de meeste zien er wel interessant genoeg uit om in ieder geval eens te proberen.
Kunstschilder1987
Veteraan
Veteraan
Contacteer:

23 dec 2020, 16:44

alles leuk en wel... maarja zonder evercade-mok-op-komst vind ik jullie allemaal maar halve evercadets! ik bedoel... baas boven baas
Afbeelding
Afbeelding
Kunstschilder1987
Veteraan
Veteraan
Contacteer:

23 dec 2020, 16:53

Galious schreef:
viespeuk! .... of... genius?!?!?!
Spoiler: weergeven
little of column A, little of column B
Afbeelding
Afbeelding
Kunstschilder1987
Veteraan
Veteraan
Contacteer:

23 dec 2020, 16:54

een trailertje helpt altijd om een beeld te krijgen :)
Afbeelding
KillingRaptor

23 dec 2020, 19:09

Gotta say, zitten best wel wat games tussen die er interessant uitzien! Iemand enig idee of de platformers ook een beetje goed spelen?
Kunstschilder1987
Veteraan
Veteraan
Contacteer:

23 dec 2020, 20:45

KillingRaptor schreef:
23 dec 2020, 19:09
Gotta say, zitten best wel wat games tussen die er interessant uitzien! Iemand enig idee of de platformers ook een beetje goed spelen?
om eerlijk te zijn ben ik daar ook benieuwd naar. ben ook maar weinig bekend met de games in deze collectie, maar het ziet er veelbelovend uit in ieder geval :) enfin... leuke sneekpeak... nu maar weer dik een half jaar wachten op de carts :D :giggle:
Afbeelding
Kunstschilder1987
Veteraan
Veteraan
Contacteer:

21 apr 2021, 20:39

nieuw leven voor de evercade-crusaders onder ons!
Met de release van #15 en #16 carts morgen (Piko 2 en Jaleco collection carts), en de pas mogelijk gemaakte pre-order van nr's 19 en 20 voor eind augustus is er overmorgen waarschijnlijk het grootste nieuws. De VS wordt bekend gemaakt wat het inhoudt, het schijnt hardware te bevatten, dus extra spannend! wat het precies inhoudt is mij ook een raadsel, ik vermoed een multiplayer optie óf een home console versie... maar weten doe ik ook niks.
Enige dat ik weet van de evercade discord is dat de devs zelf aangeven dat elke cart op iedere evercade branded console kan afspelen, oftewel niemand is verplicht erin te stappen wanneer je lekker wil blijven handhelden :)
Keep you posted!
Afbeelding
Ribbelchips

22 apr 2021, 17:05

Dit ding is dus echt compleet langs me heen gegaan. Ik heb net even wat info opgezocht en het ziet er echt tof uit. Zeker voor wat ie kost. Ik zou er best eentje willen met de Technos en Atari Lynx collecties. Wel jammer dat er bij die andere compilaties steeds twee of drie leuke games tussen zitten en de rest matig of gewoon totaal onbekend.

Ik hoop dat er in de toekomst ook Collecovision of Konami packs komen. En wat zou het mooi zijn als Sega hier ook inspringt met de Master System. Ik denk niet dat een SMS mini echt winstgevend voor ze zal zijn, maar een serie Evercade collecties zou misschien wel de moeite zijn. Voor mij iig wel!
Afbeelding
Dynamike
Beheerder
Beheerder
Contacteer:

23 apr 2021, 08:36

Vandaag om 15:00 uur is de onthulling van Evercade VS. Geen idee wat het is, maar ik hou het in de gaten en bepaal aan de hand van deze hardware of ik voor de normale ga, of voor deze nieuwe hippe hardware. Dat ook best een joystick add-on kan zijn voor de Evercade die er al is natuurlijk.
Afbeelding
Kunstschilder1987
Veteraan
Veteraan
Contacteer:

23 apr 2021, 08:56

Ribbelchips schreef:
22 apr 2021, 17:05
Dit ding is dus echt compleet langs me heen gegaan. Ik heb net even wat info opgezocht en het ziet er echt tof uit. Zeker voor wat ie kost. Ik zou er best eentje willen met de Technos en Atari Lynx collecties. Wel jammer dat er bij die andere compilaties steeds twee of drie leuke games tussen zitten en de rest matig of gewoon totaal onbekend.

Ik hoop dat er in de toekomst ook Collecovision of Konami packs komen. En wat zou het mooi zijn als Sega hier ook inspringt met de Master System. Ik denk niet dat een SMS mini echt winstgevend voor ze zal zijn, maar een serie Evercade collecties zou misschien wel de moeite zijn. Voor mij iig wel!
voor mij persoonlijk is het onbekende juist het leuke. ik heb zojuist astyanax uitgespeeld op de nieuw uitgekomen jaleco cartridge. nog nooit van gehoord, zou het nooit op mijn retropie tussen tig bekende NES titels opgezet hebben, nu probeer ik het en is ie hartstikke gaaf.

Ze brengen telkens in 2 carts nieuwe cartridges uit. 1 is altijd een retro rehash die je ook op een retropie zou kunnen vinden, de andere zijn meestal retro inspired nieuwe titels, bvb megacat/piko/ xenocrisis en tanglewood om enkele voorbeelden te noemen.

Collecovision/intellivision is reeds aangekondigt, konami zie ik niet zo snel gebeuren. ik ben actief op hun discord - een aanrader als je het nog beter in de gaten wil houden. :)

Mocht je met vragen zitten over het alles, stel ze gerust, ik heb inmiddels de eerste 16 cartridges en de komende 4 al gelijk op pre-order staan. Ik ben er simpelweg hartstikke blij mee, en iedere cart heeft wel een paar games die me enorm bevallen... maar goed, das mijn persoonlijke ervaring natuurlijk :innocent:
Laatst gewijzigd door Kunstschilder1987 op 23 apr 2021, 11:12, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
Kunstschilder1987
Veteraan
Veteraan
Contacteer:

23 apr 2021, 10:48

Upcoming releases 2021 voor evercade
Afbeelding

hier kun je dan nog mega cat collectie 2 aan toevoegen die samen met code masters collectie in augustus uit zullen komen naar verwachting.
Afbeelding
KillingRaptor

23 apr 2021, 10:53

Oh indie heroes is volgende maand? Die lijkt me wel tof!

Terug naar “Retro gaming”