Secret Santa 2020 - laatste santa's :)
- KillingRaptor
Bericht
Re: Secret Santa 2020 - eerste pakjes komen al aan! :)
Heb je tegenadres op het pakketje staan? Misschien kan je daaruit afleiden wie het is. Vind het ook wel spannend hoor dit hele verhaal! The Pac-Man plot thickens...
- Kunstschilder1987
- Veteraan
- Contacteer:
Bericht
Ja deze hele saga vind ik persoonlijk ook spannender dan de beste serie van Netflix
haha.
En dan te bedenken dat de 'echte secret santa' nog moet aankomen!
nee staat er niet op, haha. dat is ook de reden dat PostNL bij mij kwam vragen om de portokosten, anders zouden ze dat bij de afzender geclaimd hebben.KillingRaptor schreef: ↑12 dec 2020, 11:58Heb je tegenadres op het pakketje staan? Misschien kan je daaruit afleiden wie het is. Vind het ook wel spannend hoor dit hele verhaal! The Pac-Man plot thickens...
Ja deze hele saga vind ik persoonlijk ook spannender dan de beste serie van Netflix

En dan te bedenken dat de 'echte secret santa' nog moet aankomen!

voor mensen die het interessant vinden te zien wat ik maak:
Link naar mijn website/schilderijen

BA BARACUS - KUNSTSCHILDER1987 - KRATOS prima rijtje spierbundels

- Ok Impala!
- Contacteer:
Bericht
Maar als ik het in jouw geval goed begrijp, is het bezorgd in de brievenbus, maar zeggen ze dat het te groot is voor je brievenbus en je daarom moet betalen als een pakketje? Terwijl het toch in je brievenbus past?
Goed dat je dan niet betaald hebt! Stel dat je dadelijk 10 euro had gedokt voor Pac Man rotzooi!
Lekker dan. Ik heb dit ook een keer meegemaakt bij Post NL. Was er voldoende gefrankeerd, komen ze ineens aan dat het pakket "te zwaar" zou zijn. Ook bij mij als ontvanger, omdat de verzender er niet op stond. Ik wegen op m'n eigen weegschaaltje... klopte er helemaal niets van. Ik bellen... eh ja... oeps... u mag de aanmaning vergeten meneer. Toch wel heel merkwaardig.Kunstschilder1987 schreef: ↑12 dec 2020, 10:34
Bij mijn bezwaarschrift ook effe lekker ouderwets uitgehaald met een scherp pennetje, wat kan Post NL, de koninklijke, zich toch schandalig gedragen... maja, wel weer een interessant hoofdstuk in de hele 'nep-santa-surprise' terwijl de echte er nog niet is maakt deze vanalles los, haha. Het maakt dit gevalletje vreemde kerstsanta alsmaar indrukwekkender![]()

Maar als ik het in jouw geval goed begrijp, is het bezorgd in de brievenbus, maar zeggen ze dat het te groot is voor je brievenbus en je daarom moet betalen als een pakketje? Terwijl het toch in je brievenbus past?

- Kunstschilder1987
- Veteraan
- Contacteer:
Bericht
Veel mensen zouden uit angst en onwetendheid dan betalen, terwijl je juridisch niet kan verplicht worden te betalen voor een dienst die je zelf niet hebt aangevraagd.
en hier is het ipv te zwaar zogenaamd te groot...
maar inderdaad - dat laatste is nog belachelijker, pakketdienst tarieven voor een poststuk dat ze zélf in de bus gooien. Achja, het is een dubbel louche actie van 'koninklijke' PostNL.
Uiteraard staat dit soort praktijken los van de fijne uitvoerenden zoals de bezorgers die aan de deur staan. Die kunnen hier ook niets aan doen...
Enfin; les om even op te slaan voor ons allen: als ontvanger van een poststuk kun je NOOIT verplicht worden iets te betalen. Jij hebt geen dienst ingekocht, dus je bent in feite geen klant van het bedrijf. en wanneer ze dan wel bij je komen om te betalen kun je dit gewoon prima aangeven, hebben ze geen poot om op te staan. en dat weet POSTNL zelf ook donders goed.
En toch heeft het hele gebeuren mogelijk nóg meer cachet aan dit merkwaardige pakketje verleend
het smerige is hier hoe ze het verwoorden. ze schrijven "we verzoeken u de porto van 10 euro te betalen". juridisch gezien juist taalgebruik, ze verplichten je niets, ze doen slechts een verzoek. wel zeggen ze er niet bij dat het geen verplichting is.Ok Impala! schreef: ↑12 dec 2020, 13:01Lekker dan. Ik heb dit ook een keer meegemaakt bij Post NL. Was er voldoende gefrankeerd, komen ze ineens aan dat het pakket "te zwaar" zou zijn. Ook bij mij als ontvanger, omdat de verzender er niet op stond. Ik wegen op m'n eigen weegschaaltje... klopte er helemaal niets van. Ik bellen... eh ja... oeps... u mag de aanmaning vergeten meneer. Toch wel heel merkwaardig.Kunstschilder1987 schreef: ↑12 dec 2020, 10:34
Bij mijn bezwaarschrift ook effe lekker ouderwets uitgehaald met een scherp pennetje, wat kan Post NL, de koninklijke, zich toch schandalig gedragen... maja, wel weer een interessant hoofdstuk in de hele 'nep-santa-surprise' terwijl de echte er nog niet is maakt deze vanalles los, haha. Het maakt dit gevalletje vreemde kerstsanta alsmaar indrukwekkender![]()
![]()
Maar als ik het in jouw geval goed begrijp, is het bezorgd in de brievenbus, maar zeggen ze dat het te groot is voor je brievenbus en je daarom moet betalen als een pakketje? Terwijl het toch in je brievenbus past?Goed dat je dan niet betaald hebt! Stel dat je dadelijk 10 euro had gedokt voor Pac Man rotzooi!
![]()
Veel mensen zouden uit angst en onwetendheid dan betalen, terwijl je juridisch niet kan verplicht worden te betalen voor een dienst die je zelf niet hebt aangevraagd.
en hier is het ipv te zwaar zogenaamd te groot...
maar inderdaad - dat laatste is nog belachelijker, pakketdienst tarieven voor een poststuk dat ze zélf in de bus gooien. Achja, het is een dubbel louche actie van 'koninklijke' PostNL.
Uiteraard staat dit soort praktijken los van de fijne uitvoerenden zoals de bezorgers die aan de deur staan. Die kunnen hier ook niets aan doen...
Enfin; les om even op te slaan voor ons allen: als ontvanger van een poststuk kun je NOOIT verplicht worden iets te betalen. Jij hebt geen dienst ingekocht, dus je bent in feite geen klant van het bedrijf. en wanneer ze dan wel bij je komen om te betalen kun je dit gewoon prima aangeven, hebben ze geen poot om op te staan. en dat weet POSTNL zelf ook donders goed.
En toch heeft het hele gebeuren mogelijk nóg meer cachet aan dit merkwaardige pakketje verleend

- KillingRaptor
Bericht
Argh, kom ik tot de conclusie dat de inkt van mijn printer op is... En lokaal gaan zoeken is niet meteen een optie voor mij, zitten geen winkels hier in Izegem die die cartridges verkopen en online zou te lang duren eer ze aankomen... Dan maar zonder printen, zal dus minder creatief zijn van mij. Zal ook even al mijn moed bij elkaar moeten sprokkelen om het pakketje dan naar de post te brengen met mijn rugpijn, kan enkel met de fiets gaan en dat doet behoorlijk wat pijn.
- Kunstschilder1987
- Veteraan
- Contacteer:
Bericht
Dus geen dingen doen die pijn opleveren ofzo. Dan schieten we ons doel voorbij
gewoon je best doen met wat je hebt, geen té gekke dingen doen. het moet ook leuk blijven en je moet er ook plezier in houden! daar gaat ons hele santa initiatief namelijk om!KillingRaptor schreef: ↑15 dec 2020, 15:05Argh, kom ik tot de conclusie dat de inkt van mijn printer op is... En lokaal gaan zoeken is niet meteen een optie voor mij, zitten geen winkels hier in Izegem die die cartridges verkopen en online zou te lang duren eer ze aankomen... Dan maar zonder printen, zal dus minder creatief zijn van mij. Zal ook even al mijn moed bij elkaar moeten sprokkelen om het pakketje dan naar de post te brengen met mijn rugpijn, kan enkel met de fiets gaan en dat doet behoorlijk wat pijn.
Dus geen dingen doen die pijn opleveren ofzo. Dan schieten we ons doel voorbij

Bericht
Poeh, op de valreep de laatste item binnen gekregen vandaag,nu als een malle nog wat geknutsel en zsm op de bus gooien!
- Kunstschilder1987
- Veteraan
- Contacteer:
Bericht 
ook met postNL dat een beetje achterstand kent lijkt het dan nog op schema te komen. Helemaal goed hoor. en vergeet niet ook nog als een malle wat fun te hebben gaandeweg
minstens net zo belangrijk!!!!
helemaal top swey

ook met postNL dat een beetje achterstand kent lijkt het dan nog op schema te komen. Helemaal goed hoor. en vergeet niet ook nog als een malle wat fun te hebben gaandeweg

- koekiemonster
- Contacteer:
- eBay gebruikersnaam: Ruud_Luiten
Bericht
PostNL heeft idd vertragingen, maar het zal vast niet zo erg zijn. Met kerst ligt er vast bij iedereen iets leuks onder de boom. Wat blijft dit toch een leuke community!
- portable-games.nl
- Kunstschilder1987
- Veteraan
- Contacteer:
Bericht
ik had het zeker niet beter of mooier kunnen verwoorden

- KillingRaptor
Bericht
Pakketje is volledig gemaakt, heb gelukkig toch nog inkt gevonden hier niet ver vandaan! Gaat vandaag of morgen op de post, hopelijk komt het nog op tijd aan dan.
- Kunstschilder1987
- Veteraan
- Contacteer:
Bericht
Even belangrijker, doet de rust je goed, gaat het wat beter met de rug?
ik weet niet zo goed hoe het met 'internationale pakketjes' gaat, maar ik vermoed dat je dan ook nog op tijd bent. je doet er iig alles aan, meer kun je niet doen. overmacht is overmacht, gelukkig staat dan ook in de spelregels! haha.KillingRaptor schreef: ↑17 dec 2020, 11:52Pakketje is volledig gemaakt, heb gelukkig toch nog inkt gevonden hier niet ver vandaan! Gaat vandaag of morgen op de post, hopelijk komt het nog op tijd aan dan.

- KillingRaptor
Bericht
Ik ga zo meteen vertrekken naar de post, hoe eerder het weg is hoe eerder het zal aankomen ook.
Het gaat beter ja! Voel de pijn al veel minder en kan ook alweer wat fietsen enzo, iets wat enkele weken terug zeker nog niet ging.Kunstschilder1987 schreef: ↑17 dec 2020, 12:34ik weet niet zo goed hoe het met 'internationale pakketjes' gaat, maar ik vermoed dat je dan ook nog op tijd bent. je doet er iig alles aan, meer kun je niet doen. overmacht is overmacht, gelukkig staat dan ook in de spelregels! haha.KillingRaptor schreef: ↑17 dec 2020, 11:52Pakketje is volledig gemaakt, heb gelukkig toch nog inkt gevonden hier niet ver vandaan! Gaat vandaag of morgen op de post, hopelijk komt het nog op tijd aan dan.
Ik ga zo meteen vertrekken naar de post, hoe eerder het weg is hoe eerder het zal aankomen ook.

- Kunstschilder1987
- Veteraan
- Contacteer:
Bericht
hopelijk blijft het die kant op gaan!
Dat klinkt al een stuk beter inderdaadKillingRaptor schreef: ↑17 dec 2020, 13:20Het gaat beter ja! Voel de pijn al veel minder en kan ook alweer wat fietsen enzo, iets wat enkele weken terug zeker nog niet ging.
Ik ga zo meteen vertrekken naar de post, hoe eerder het weg is hoe eerder het zal aankomen ook.![]()

- arjen1981
- Animal Crossing Tour 2020
Bericht
Wat een vertraging zeg. Is wel extreem dit maar niks aan te doen en ook begrijpelijk. Mijn pakje is nu al haast een week onderweg en sinds dag twee was de geschate aflevertijd 3 dagen. Die is nu nog steeds 3 dagen.
Deze inspiratie voor een surprise komt wat te laat. Maar alsnog de moeite om te delen natuurlijk:
Deze inspiratie voor een surprise komt wat te laat. Maar alsnog de moeite om te delen natuurlijk:
- Kunstschilder1987
- Veteraan
- Contacteer:
Bericht
Over de vertraging:
Ach in deze unieke situatie zullen n paar mensen idd t pakket later hebben. Das wel jammer maar gewoonweg niks aan te doen, overmacht. Ook dan maken we er gewoon t beste van. T is even niet anders en ik hoop dat jullie plezier en enthousiasme er niet onder lijden!
Haha die Nes is idd cool! Maar stel je hebt m... gebruiken durf je denk ik niet echt, warmte enzo. Eten is zonde en bewaren heb je gauw rottend eten naast de tv... mogelijk rot t al de 12 weken bij postnl in de opslag, haha.
Over de vertraging:
Ach in deze unieke situatie zullen n paar mensen idd t pakket later hebben. Das wel jammer maar gewoonweg niks aan te doen, overmacht. Ook dan maken we er gewoon t beste van. T is even niet anders en ik hoop dat jullie plezier en enthousiasme er niet onder lijden!

- Ok Impala!
- Contacteer:
Bericht
Ik maak me ook wat zorgen, want ik zie nog helemaal niemand hier (buiten Kunstschilder en ik) die al een pakketje binnen heeft? 

- KillingRaptor
Bericht
Het mijne blijft helaas ook vastzitten bij internationaal sorteercentrum, hopelijk komt er snel verandering in.
- toejam
Bericht
Ik heb ook een pakket staan in elk geval. Afgelopen vrijdag bezorgd.
En degene die ik verzonden heb is afgeleverd, kan natuurlijk niet zeggen of die op de juiste plek is
En degene die ik verzonden heb is afgeleverd, kan natuurlijk niet zeggen of die op de juiste plek is

Professional dabbler
- arjen1981
- Animal Crossing Tour 2020
Bericht
De track and trace zegt dat hij vandaag aankomt tussen 16:25 en 18:25. 8 dagen heeft het geduurd.
- Kunstschilder1987
- Veteraan
- Contacteer:
Bericht
Helaas moeten we concluderen dat het voor de meesten niet zal lukken op tijd iets bij de ander te krijgen dit jaar. en zover ik op het moment het overzicht hebt is wel alles verstuurd (weet dat niet helemaal van iedereen, maar wel van bijna iedereen). Het is even niet anders als het niet lukt... gelukkig staat ook in de spelregels dat overmacht écht overmacht is.... maar dat PostNl het zo in de soep heeft laten lopen was ook mijn verwachting niet.

ik vrees dat ik op het moment alleen het volgende kan aanbieden:
- heb je iets verstuurd en wil je weten of het is aangekomen?
- heb je (nog) niks ontvangen maar wil je even informeren of de ander een tracecode of info kan verschaffen?
- of is er iets anders?
uiteraard wil ik dan gerust even als middelman informatie voor je pendelen tussen hulpsanta/ontvanger en vice versa zodat er zoveel mogelijk de secret erin kunnen houden. contact me gerust, kan via pb hier op het forum gewoon natuurlijk, of hier in het topic, ook geen probleem.
Dat gezegd hebbende is het aankomen van pakketjes zelf ietsje belangrijker dan de anonimiteit uiteindelijk..... maar ach, we maken er gewoon op onze eigen manier het beste van, toch? aan jullie enthousiasme ligt het iig niet! en dat proberen we lekker erin te houden.

ik vrees dat ik op het moment alleen het volgende kan aanbieden:
- heb je iets verstuurd en wil je weten of het is aangekomen?
- heb je (nog) niks ontvangen maar wil je even informeren of de ander een tracecode of info kan verschaffen?
- of is er iets anders?
uiteraard wil ik dan gerust even als middelman informatie voor je pendelen tussen hulpsanta/ontvanger en vice versa zodat er zoveel mogelijk de secret erin kunnen houden. contact me gerust, kan via pb hier op het forum gewoon natuurlijk, of hier in het topic, ook geen probleem.
Dat gezegd hebbende is het aankomen van pakketjes zelf ietsje belangrijker dan de anonimiteit uiteindelijk..... maar ach, we maken er gewoon op onze eigen manier het beste van, toch? aan jullie enthousiasme ligt het iig niet! en dat proberen we lekker erin te houden.

- OldSchool
- Contacteer:
Bericht
Zit er niet gewoon één impostor tussen de verzenders? 
- Kunstschilder1987
- Veteraan
- Contacteer:
Bericht
das gek, ik had m op 2 impostors ingesteld

- Dynamike
- Beheerder
- Contacteer:
Bericht
Ik zou sowieso KunstKunstKunst eruit gooien.