Old School’s Videopac collectie! -= 🎵 Lola! Ra-ra-Radiola! 🎵 =- (30-09)

Alle games, consoles en merchandise waar iemand jou blij mee kan maken.
OldSchool
Contacteer:

Re: Old School’s Videopac collectie! -= Alweer één?! =-

16 mei 2025, 10:43

Mark schreef:
16 mei 2025, 10:27
Ja ik ben het eens met Pius, de toewijding is mooi om te zien. Ik zie eigenlijk nooit Videopac collectors, terwijl het toch wel een stukje Nederlandse trots is. Hoewel ik toch wel een retro-man ben, is dit voor mij wel echt te primitief allemaal. Heb hem ooit wel gehad (ook een C64 en een Atari 2600), maar al die dingen weer weggedaan. Daar merk je wel dat het leeftijdsgebonden is.
Dat laatste is ook wel zo. Het is een stukje nostalgie. Maar daarnaast kan ik wel ook waarderen wat ze in die tijd mogelijk maakte met de beperkte middelen die er waren.
arjen1981
Animal Crossing Tour 2020

Re: Old School’s Videopac collectie! -= Meer Radiola! =-

16 mei 2025, 22:29

OldSchool schreef:
13 mei 2025, 19:46
Afbeelding

De persoon bij wie ik het vorige setje had gekocht, bleek er ineens nog meer te hebben. Dus deze vier ook nog maar gekocht. De nummer 1 had ik al, maar deze is meebesteld alleen voor de index card. Maar zo kon ik deze compleet maken en ga ik de andere doorverkopen. De reden waarom ik meteen dit setje bestelde, was dat deze persoon betaalbaar was, maar vooral ook de games in mooie staat had. De meeste games zijn begin jaren tachtig gemaakt. Geweldig dat ze er dan nog zo goed uit zien.
Mooi zeg, al gevraagd of hij er nog meer had?
arjen1981

16 mei 2025, 22:32

OldSchool schreef:
15 mei 2025, 17:55
Afbeelding

Dit is mijn nieuwste Videopac G7000. Nu hoor ik je denken: Alweer één? Ja. Nog eentje dan. Want dit systeem heeft drie goede redenen om hem te willen! En je vindt ze allemaal aan de achterzijde.

Afbeelding

Je ziet hier drie mods die mijn leven wat makkelijker maken. De Nederlandse G7000 systemen hebben allemaal alleen maar RF uit en dat is op zich geen probleem, maar echt handig zou ik het nou ook weer niet willen noemen. Deze is dus met av uit aan te sluiten en dat maakt het zoeken naar het juiste kanaal (wie kent het nog?) overbodig.
De tweede mod, heeft te maken met een defecte psu. Hoewel een normale psu 9 volt nodig is, schijnt het bord dit om te buigen naar twee keer (bijna) vijf volt. 5 volt kennen we van USB. En ik weet technische verhaal niet exact, maar je kunt een Videopac zo modden dat hij werkt op een usb kabel. Ook leuk en hopelijk wat toekomstbestendiger.
Als laatste, en voor mij de belangrijkste mod, zijn de controller poorten. De eerste Videopac systemen kwamen met hardwired controllers. Niet handig. Later kwamen er wel controller poorten, maar die waren alleen geschikt voor de Videopac controllers. En reserve exemplaren zijn nou niet echt veel beschikbaar. Daarnaast zijn het niet ‘s wereld fijnste dingen om mee te spelen. Hier heeft iemand de controllerpoorten vervangen voor de poorten die je vindt op bijvoorbeeld de Commodore 64 en Atari systemen. Twee voordelen: mijn C64 joysticks zijn ideaal en de beste ooit gemaakt. En als het gaat om Atari en C64 joysticks, dan zijn er massa’s beschikbaar. Dus dat noem ik win win!
Ook heel nice. Dat ziet er vast stukken beter uit. Ook perfect die joystick ports. The Arcade joysticks? Of welke zijn dit? Een MD pad past dan zeker ook wel?
OldSchool
Contacteer:

Re: Old School’s Videopac collectie! -= Meer Radiola! =-

16 mei 2025, 23:15

arjen1981 schreef:
16 mei 2025, 22:29
OldSchool schreef:
13 mei 2025, 19:46
Afbeelding

De persoon bij wie ik het vorige setje had gekocht, bleek er ineens nog meer te hebben. Dus deze vier ook nog maar gekocht. De nummer 1 had ik al, maar deze is meebesteld alleen voor de index card. Maar zo kon ik deze compleet maken en ga ik de andere doorverkopen. De reden waarom ik meteen dit setje bestelde, was dat deze persoon betaalbaar was, maar vooral ook de games in mooie staat had. De meeste games zijn begin jaren tachtig gemaakt. Geweldig dat ze er dan nog zo goed uit zien.
Mooi zeg, al gevraagd of hij er nog meer had?
Zeker, maar helaas. Hij had wel meer advertenties, maar een stuk prijziger.
OldSchool
Contacteer:

16 mei 2025, 23:17

arjen1981 schreef:
16 mei 2025, 22:32
OldSchool schreef:
15 mei 2025, 17:55
Afbeelding

Dit is mijn nieuwste Videopac G7000. Nu hoor ik je denken: Alweer één? Ja. Nog eentje dan. Want dit systeem heeft drie goede redenen om hem te willen! En je vindt ze allemaal aan de achterzijde.

Afbeelding

Je ziet hier drie mods die mijn leven wat makkelijker maken. De Nederlandse G7000 systemen hebben allemaal alleen maar RF uit en dat is op zich geen probleem, maar echt handig zou ik het nou ook weer niet willen noemen. Deze is dus met av uit aan te sluiten en dat maakt het zoeken naar het juiste kanaal (wie kent het nog?) overbodig.
De tweede mod, heeft te maken met een defecte psu. Hoewel een normale psu 9 volt nodig is, schijnt het bord dit om te buigen naar twee keer (bijna) vijf volt. 5 volt kennen we van USB. En ik weet technische verhaal niet exact, maar je kunt een Videopac zo modden dat hij werkt op een usb kabel. Ook leuk en hopelijk wat toekomstbestendiger.
Als laatste, en voor mij de belangrijkste mod, zijn de controller poorten. De eerste Videopac systemen kwamen met hardwired controllers. Niet handig. Later kwamen er wel controller poorten, maar die waren alleen geschikt voor de Videopac controllers. En reserve exemplaren zijn nou niet echt veel beschikbaar. Daarnaast zijn het niet ‘s wereld fijnste dingen om mee te spelen. Hier heeft iemand de controllerpoorten vervangen voor de poorten die je vindt op bijvoorbeeld de Commodore 64 en Atari systemen. Twee voordelen: mijn C64 joysticks zijn ideaal en de beste ooit gemaakt. En als het gaat om Atari en C64 joysticks, dan zijn er massa’s beschikbaar. Dus dat noem ik win win!
Ook heel nice. Dat ziet er vast stukken beter uit. Ook perfect die joystick ports. The Arcade joysticks? Of welke zijn dit? Een MD pad past dan zeker ook wel?
We hadden twee keer The Boss van Wyco. MD heeft dezelfde poort, maar schijnt ander gewired te zijn. Geen idee wat er van waar is, maar gerucht ging altijd dat je je C64 kon slopen met een MD controller. Maar nooit getest of dit waar was.
OldSchool
Contacteer:

Re: Old School’s Videopac collectie! -= Schatzoeken! =- (22-09)

22 sep 2025, 18:02

Afbeelding

Mijn Vinted portemonnee was weer in de drie cijfers terecht gekomen. Heerlijk is dat. Dan kun je weer een “gratis” game aanschaffen!

Dit keer kwam ik deze tegen en wist nog 25% korting te bemachtigen, waardoor het zeer betaalbaar werd.

Het is één van de unieke JoPac titels, daar moest ik er nog drie van. Nu nog maar twee. Heerlijk om er zo weer eentje te kunnen afstrepen.

Het is best wel weer een aparte game. Je bent een duiker op zoek naar schatten. Maar zodra je een van de vakjes onderin aanraakt, kom je in een ander scherm. Dit scherm vertoont gek genoeg aardig wat gelijkenissen met een game als Munchkin. Doel is om in dit scherm een sleutel te vinden. Maar je vindt net zo goed onderwater wezens die het op je gemunt hebben. Ik heb de game nog nooit gespeeld, dus dat gaan we binnenkort maar eens proberen. Het klinkt voor Videopac begrippen in ieder geval aardig origineel.
Pius

23 sep 2025, 23:56

Ziet er tof uit. Fijn dat je op Vinted nog kunt onderhandelen zonder dat je direct wordt uitgescholden of uitgelachen (marktplaats).
"If it's not fun, why bother?"
OldSchool
Contacteer:

24 sep 2025, 08:51

Pius schreef:
23 sep 2025, 23:56
Ziet er tof uit. Fijn dat je op Vinted nog kunt onderhandelen zonder dat je direct wordt uitgescholden of uitgelachen (marktplaats).
Thanks! En Vinted is gelukkig nog erg fijn, al kruipen er langzaam aan wel gekkies binnen.

Ik heb de manual trouwens vertaald. Het spel heet De Verzonken Schat en het andere scherm waar je in komt, dat zijn onderwater grotten 😀.
OldSchool
Contacteer:

Re: Old School’s Videopac collectie! -= Siera! =- (30-09)

30 sep 2025, 17:40

Afbeelding

Ik heb het eerder al wel eens genoemd: Siera. Een van de bedrijven die in licentie Videopac games uitbracht. Deze komen veel minder vaak voorbij, dan bijvoorbeeld Radiola. Als je ze ziet, zijn het vaak serieuze prijzen. Dit keer kwam ik echter een advertentie tegen op Marktplaats. Iemand verkocht Videopac spellen voor 7€50 per stuk. Dat is een leuk bedrag voor een Siera game. Tel daar bij op dat hij ook nog een Radiola game had die ik nog zocht én dat verzenden met DHL dit weekend maar 0,99 kostte, maakte dit een no-brainer.

Siera is nog niet direct een verzameldoel, maar als ik er eentje voor een leuke prijs tegen kom, dan zal ik het niet nalaten hem op te pikken.
kingoftherain

30 sep 2025, 22:57

Lekker man! Wel toffe box art. Cassette art? Art! :heart: :heart: :heart:
Afbeelding

Wooloo = love, Wooloo = life
arjen1981

01 okt 2025, 07:44

Ik ben nog wel benieuwd. Heeft Siera dan ook de hardware uitgebracht daar?
OldSchool
Contacteer:

01 okt 2025, 15:38

arjen1981 schreef:
01 okt 2025, 07:44
Ik ben nog wel benieuwd. Heeft Siera dan ook de hardware uitgebracht daar?
Ja zeker, er zijn ook consoles uitgebracht door Siera. Maar die zijn nog weer een stukje moeilijker te vinden.
OldSchool
Contacteer:

Re: Old School’s Videopac collectie! -= 🎵 Lola! Ra-ra-Radiola! 🎵 =- (30-09)

01 okt 2025, 15:42

Afbeelding

Stiekem wordt het Radiola verzamelen steeds concreter. Ik probeer alle betaalbare titles op te pikken, zeker als dit in een setje kan om ook nog eens te kunnen besparen op verzendkosten. Nummer 39 zat in het pakketje met bovenstaande Siera game. De overige drie voor een nette prijs op Vinted gevonden,

Maar het kan nooit eens een keer goed gaan. Ik heb vooraf gecheckt of de index strookjes aanwezig waren. En de verkoper liet foto’s zien, waarop dat het geval was. Nu blijkt het strookje van 16 er echter toch niet in te zitten. Hopelijk is dit nog op te lossen.
Mark

01 okt 2025, 18:10

Mooi dat je weer wat nieuwe binnen hebt. Dit lijkt me nog wel een leuke niche waar je met geduld nog wel eens wat moois kunt scoren. Wat was nou het verschil met de Videopac? Alleen de naam en taal?
OldSchool
Contacteer:

01 okt 2025, 19:34

Mark schreef:
01 okt 2025, 18:10
Mooi dat je weer wat nieuwe binnen hebt. Dit lijkt me nog wel een leuke niche waar je met geduld nog wel eens wat moois kunt scoren. Wat was nou het verschil met de Videopac? Alleen de naam en taal?
Jep. Het zijn gewoon dezelfde games, maar in licentie uitgebracht door een andere company. Radiola is Frans en in het begin kwamen de meeste games met alleen Franse manuals. Maar later zijn de releases weer gewoon internationaler.
OldSchool
Contacteer:

01 okt 2025, 19:35

PS: Om de een of andere reden had de verkoper het strookje onder de cartridge gelegd, in plaats van hem te plaatsen op de plek waar hij hoort. Gelukkig kon hij dit meteen vertellen en is het allemaal dus compleet. Hiep hoi!

Terug naar “Op zoek naar”