Strategic / Tactical (J)RPG's

Nostalgie! Alles vanaf de Atari 2600 t/m de Nintendo GameCube.
Mark

Re: Strategic / Tactical (J)RPG's

29 dec 2024, 14:23

@OldSchool Child of Light heb ik al in een soort double pack voor de Switch, maar nog nooit gespeeld. Die zal ik eens gaan proberen. Ghost Recon Shadow Wars heb ik vanochtend besteld, ziet er goed uit!

@Pius Wargroove heb ik in m'n winkelmand bij Nedgame gedaan, als ik daar boven de €45 zit (gratis verzending) neem ik hem mee.

Thanks voor de tips!
OldSchool
Contacteer:

29 dec 2024, 17:03

Mark schreef:
29 dec 2024, 14:23
@OldSchool Child of Light heb ik al in een soort double pack voor de Switch, maar nog nooit gespeeld. Die zal ik eens gaan proberen. Ghost Recon Shadow Wars heb ik vanochtend besteld, ziet er goed uit!

@Pius Wargroove heb ik in m'n winkelmand bij Nedgame gedaan, als ik daar boven de €45 zit (gratis verzending) neem ik hem mee.

Thanks voor de tips!
Cool! Mocht je Child of Light met alle DLC’s hebben, dan zit daar de Golem Pack bij. Je kunt dan delen van de Golem vinden in het spel. Als je ze allemaal hebt kun je de Golem gebruiken als karakter. Tip mijnerzijds: Als je het moeilijker wil maken, gebruik de Golem dan niet. Die is best sterk en de battles worden een stuk makkelijker.
Flozem

16 feb 2025, 05:52

Knight of Lodis (tactics ogre) op GBA is voor mij een topper gebleken met een goed verhaal en meteen actie. Let us kling together op PSP zou je ook nog een kans moeten geven; begint traag, maar best een goede game.

Final Fantasy Tactics kon ik dan weer niet in komen wegens in mijn ogen zwak verhaal.

En misschien genre stretching, maar Baldur’s Gate 3 is eigenlijk ook wel wat meer tactisch…
Ribbelchips

18 feb 2025, 10:52

Iemand hier die The Diofield Chronicle heeft gespeeld? Krijgt redelijk positieve reviews en kost doorgaans ook niet te veel (rond de 20 wel op te pikken).
Afbeelding
arjen1981
Animal Crossing Tour 2020
Animal Crossing Tour 2020

19 feb 2025, 08:56

Flozem schreef:
16 feb 2025, 05:52
En misschien genre stretching, maar Baldur’s Gate 3 is eigenlijk ook wel wat meer tactisch…
Mee eens. En daar breekt die voor mij wat af. Ik vond de originele twee een stuk gestroomlijnder qua gameplay. Helemaal op de PS4 gaat het erg langzaam en is het te veel wachten. Niet dat dat per se geassocieerd moet worden met Strategic / Tactical (J)RPG's. Maar het is wel wat nu bij mij op komt.

Valkyria Chronicles is echt mijn serie nu. Vroeger was het Front Mission.
Zach

17 apr 2025, 15:24

Growlanser ben ik nog niet tegengekomen in dit topic.

Growlanser II is mijn favoriete SRPG ooit en wordt nauwelijks genoemd. De game is de perfecte mix tussen SRPG en RTS. Bizar dat dit nooit is overgenomen door andere games, Unicorn Overlord komt het dichtste bij maar is minder leuk qua gameplay.

Terug naar “Retro gaming”