44 - MILESTONE Star Wars Costume Build (Iden Versio)
- arjen1981
- Animal Crossing Tour 2020
Bericht
Re: 28 - Star Wars Costume Build MILESTONE II
Wat een mooi project met een prachtig resultaat.
- HeatherGrace
Bericht
Re: 28 - Star Wars Costume Build MILESTONE II
Haha. Uiteraard!Kunstschilder1987 schreef: ↑21 okt 2021, 10:38hahaha top gifjes ook!!!! waren die stiekem de reden om dit hele project te maken? would be totally worth it![]()
Dankjewel, Arjen! Ben zelf ook nog steeds aan het nagenieten.arjen1981 schreef:Wat een mooi project met een prachtig resultaat.

- HeatherGrace
Bericht 
"VZ-626."
- Iden Versio, Star Wars: Battlefront II
We gaan gewoon gezellig door met de polish en alle optionele componenten! Ik heb een heleboel van mijn vader geleerd als Master en Apprentice.

Ik ga proberen om nu zelf verder te werken aan Dio! Iden's droid. Dan kan mijn vader ook weer verder met zijn eigen projecten.

Vorig jaar heb ik deze Dio kit gekocht. Dezelfde als de échte Iden Versio heeft, natuurlijk. Het is ook nog eens de LED versie, dus dat wordt leuk!

Volgens de Costume Reference Library vande 501st mag ik Dio of vasthouden of op de rug dragen zoals Iden dat in de game doet. Uiteraard ga ik voor dat laatste!

In de instructies zag ik dat Gavankar's droid de "rimpels" nog heeft. 3D prints gaan laag voor laag en aan de buitenkant blijft dit te zien. Dat vind ik een zonde en ben begonnen met het schuren van alle onderdelen! Voorzichtig, want het is allemaal meer priel dan de fiberglass armor die ik eerder schuurde. Ter referentie, gisteren ben ik 2,5 uur bezig geweest met dit ene onderdeel! Wel veilig, uiteraard, want het zijn allemaal plastic deeltjes die eraf komen.

Verder heb ik de rode belijning op de helm een klein beetje bijgewerkt.

Re: 29 - Star Wars Costume Build

"VZ-626."
- Iden Versio, Star Wars: Battlefront II
We gaan gewoon gezellig door met de polish en alle optionele componenten! Ik heb een heleboel van mijn vader geleerd als Master en Apprentice.

Ik ga proberen om nu zelf verder te werken aan Dio! Iden's droid. Dan kan mijn vader ook weer verder met zijn eigen projecten.

Vorig jaar heb ik deze Dio kit gekocht. Dezelfde als de échte Iden Versio heeft, natuurlijk. Het is ook nog eens de LED versie, dus dat wordt leuk!

Volgens de Costume Reference Library vande 501st mag ik Dio of vasthouden of op de rug dragen zoals Iden dat in de game doet. Uiteraard ga ik voor dat laatste!
In de instructies zag ik dat Gavankar's droid de "rimpels" nog heeft. 3D prints gaan laag voor laag en aan de buitenkant blijft dit te zien. Dat vind ik een zonde en ben begonnen met het schuren van alle onderdelen! Voorzichtig, want het is allemaal meer priel dan de fiberglass armor die ik eerder schuurde. Ter referentie, gisteren ben ik 2,5 uur bezig geweest met dit ene onderdeel! Wel veilig, uiteraard, want het zijn allemaal plastic deeltjes die eraf komen.

Verder heb ik de rode belijning op de helm een klein beetje bijgewerkt.

- Fing3r
Bericht
The devil is in the details, heel tof. Ook erg benieuwd naar het eindresultaat van Dio.
- Kunstschilder1987
- Veteraan
- Contacteer:
Bericht
veiligheid boven alles
het hele opschuren en derg is veel werk, maar het zou je zelf anders altijd blijven storen wanneer je de 3dprinter lijnen ziet lopen. Alleen dat al is reden genoeg om daar dan toch de energie en tijd in te steken lijkt me.
het verschil is dan wel ook echt verbluffend als je het zo naast elkaar ziet.
Ook dit gedeelte wordt weer prachtig. Zo zie je trouwens wel maar weer dat ook superhelden een "rugzakje met zich meedragen"...

het hele opschuren en derg is veel werk, maar het zou je zelf anders altijd blijven storen wanneer je de 3dprinter lijnen ziet lopen. Alleen dat al is reden genoeg om daar dan toch de energie en tijd in te steken lijkt me.
het verschil is dan wel ook echt verbluffend als je het zo naast elkaar ziet.
Ook dit gedeelte wordt weer prachtig. Zo zie je trouwens wel maar weer dat ook superhelden een "rugzakje met zich meedragen"...

voor mensen die het interessant vinden te zien wat ik maak:
Link naar mijn website/schilderijen

BA BARACUS - KUNSTSCHILDER1987 - KRATOS prima rijtje spierbundels

- HeatherGrace
Bericht
Thanks heren! Ik kijk er ook zeker naar uit om deze verder af te maken. En als ik hem niet zo schuren, dan zou ik me daar inderdaad eeuwig aan storen. Klein offer dus!
Maar, Kunstschilder, wel super villain heh!
Maar, Kunstschilder, wel super villain heh!

- Kunstschilder1987
- Veteraan
- Contacteer:
Bericht
Hippie kunstschildertjes make love, not war(s)!
En ik altijd maar denken dat jij de wereld ook beter maakt... naïef!!!!
hahaha verrek je hebt gelijk! Weer eens een bewijs dat kunstschildertje helemaal niet thuis is in de star wars universe.
En ik altijd maar denken dat jij de wereld ook beter maakt... naïef!!!!

- HeatherGrace
Bericht
Hé, maar eh... Licentie games he. Volgens mij valt daar een zekere IP onder.
Tsk. De Empire maakt de wereld beter, maar dat moet met een harde vuist.Kunstschilder1987 schreef: ↑25 okt 2021, 18:22hahaha verrek je hebt gelijk! Weer eens een bewijs dat kunstschildertje helemaal niet thuis is in de star wars universe.
En ik altijd maar denken dat jij de wereld ook beter maakt... naïef!!!!![]()
![]()

Hé, maar eh... Licentie games he. Volgens mij valt daar een zekere IP onder.

- Kunstschilder1987
- Veteraan
- Contacteer:
Bericht
hahaha zolang je die harde hand maar niet op het forum inzet!HeatherGrace schreef: ↑25 okt 2021, 18:46Tsk. De Empire maakt de wereld beter, maar dat moet met een harde vuist.Kunstschilder1987 schreef: ↑25 okt 2021, 18:22hahaha verrek je hebt gelijk! Weer eens een bewijs dat kunstschildertje helemaal niet thuis is in de star wars universe.
En ik altijd maar denken dat jij de wereld ook beter maakt... naïef!!!!![]()
![]()
![]()
Hé, maar eh... Licentie games he. Volgens mij valt daar een zekere IP onder.![]()

- HeatherGrace
Bericht
Ik ben van het weekend bij mijn opa langs geweest, dat was mijn eerste wens. Met hem heb ik namelijk alle Star Wars films vanaf The Force Awakens in de bioscoop gezien. Hij en mijn oma hebben ook de kickstart gefinancierd voor dit project en zoals je ziet vond hij het hartstikke leuk!

- Kunstschilder1987
- Veteraan
- Contacteer:
Bericht
Ik maakte eerder het grapje dat de vorige gifs de hele journey waard waren van dit project... maar zonder gekheid of knipoog zou je dat voor deze serieus kunnen zeggen.
Geweldig om te zien HG! Dat zijn momenten in het leveren om te koesteren!

Rent het hondje daar trouwens weg uit angst voor een invasie?
hahaha
Wat onwijs bijzonder moment moet dat geweest zijn, prachtige gif ook om te zien. Lijken me ongelooflijk warme mensen wanneer ze zoiets voor je doen en helemaal prachtig dat je deze passie zo samen met hem beleefd hebt door de jaren heen.HeatherGrace schreef: ↑02 nov 2021, 18:00Ik ben van het weekend bij mijn opa langs geweest, dat was mijn eerste wens. Met hem heb ik namelijk alle Star Wars films vanaf The Force Awakens in de bioscoop gezien. Hij en mijn oma hebben ook de kickstart gefinancierd voor dit project en zoals je ziet vond hij het hartstikke leuk!
Ik maakte eerder het grapje dat de vorige gifs de hele journey waard waren van dit project... maar zonder gekheid of knipoog zou je dat voor deze serieus kunnen zeggen.
Geweldig om te zien HG! Dat zijn momenten in het leveren om te koesteren!

Rent het hondje daar trouwens weg uit angst voor een invasie?

- OldSchool
- Contacteer:
- dlbyvisual
- Winnaar 10 jaar Button Bashers
Bericht
Ah deze GIF met dit verhaal is echt goud.HeatherGrace schreef:Ik ben van het weekend bij mijn opa langs geweest, dat was mijn eerste wens. Met hem heb ik namelijk alle Star Wars films vanaf The Force Awakens in de bioscoop gezien. Hij en mijn oma hebben ook de kickstart gefinancierd voor dit project en zoals je ziet vond hij het hartstikke leuk!
- HeatherGrace
Bericht
Ik heb mijn approval foto's opgestuurd! Ook heb ik al antwoord terug gekregen. Helaas 3 kleine puntjes, maar verder is ie helemaal A-OK en mocht ik me ook alvast inschrijven!
Dus ik neem jullie even mee, want ik vind het altijd wel leuk om te laten zien hoe "streng" het is. Niemand gelooft mij ooit als ik zo pietje precies praat.
Approval foto's:

En wat is nu het probleem uitdaging? Ik moet meer eten. Daar komt het altijd op neer.
1. Compad: De randen moeten volledig verborgen worden onder de suit.
2. Je moet bij de backplate niet naar binnen kunnen kijken. Of deze moet meer aansluitend worden óf iets van filt om het minder op te laten vallen.

3. De witte stiksels van de balaclava even zwart maken met stift ofzo.

Gaan we regelen.

Dus ik neem jullie even mee, want ik vind het altijd wel leuk om te laten zien hoe "streng" het is. Niemand gelooft mij ooit als ik zo pietje precies praat.

Approval foto's:

En wat is nu het probleem uitdaging? Ik moet meer eten. Daar komt het altijd op neer.

1. Compad: De randen moeten volledig verborgen worden onder de suit.
2. Je moet bij de backplate niet naar binnen kunnen kijken. Of deze moet meer aansluitend worden óf iets van filt om het minder op te laten vallen.

3. De witte stiksels van de balaclava even zwart maken met stift ofzo.

Gaan we regelen.

- KillingRaptor
- Kunstschilder1987
- Veteraan
- Contacteer:
Bericht
Gelukkig geen dingen die niet op te lossen zijn in het kostuum lijkt me.
Grappig effect, wanneer je met de muis heel snel naar beneden scrollt lijkt het net of je de macarena danst! hahaha
ben ik de enige die dat opvalt?
Grappig effect, wanneer je met de muis heel snel naar beneden scrollt lijkt het net of je de macarena danst! hahaha
ben ik de enige die dat opvalt?

- HeatherGrace
Bericht
Zeker blij mee! De backplate is nog wel even een dingetje, dus zal maar vast felt bestellen want ik denk zo dat dat het gaat worden. 

- Fing3r
Bericht
Ik denk dat het wel een opluchting moet zijn dat er maar een paar kleine details bijgewerkt moeten worden.
Is het ook mogelijk om bij de breastplate en backplate aan de binnenkant wat vulling wordt geplaatst zodat de gap aan de achterzijde een stuk kleiner wordt? Of krijg je dan weer dat er een gap bij de breastplate ontstaat?
Is het ook mogelijk om bij de breastplate en backplate aan de binnenkant wat vulling wordt geplaatst zodat de gap aan de achterzijde een stuk kleiner wordt? Of krijg je dan weer dat er een gap bij de breastplate ontstaat?
- HeatherGrace
Bericht
- Je kunt achter in de backplate kijken. Misschien kan het boven bij je schouders nog wat dichter op je rug maar dat zal het waarschijnlijk niet oplossen. In plaats daarvan kun je de binnenkant ook afwerken met vilt of iets dergelijks, zodat het minder opvalt. Dan kijk je niet tegen de ruwe fiberglass aan.
Dit is zoals het mij uitgelegd werd. Het gaat er dus voornamelijk om dat je de binnenkant van het glasvezel kunt zien en dat is niet afgewerkt. Ik denk dat als ik vulling plaats, dat dan de vulling weer te zichtbaar is. Maar even over tubben!Fing3r schreef: ↑08 nov 2021, 15:18Ik denk dat het wel een opluchting moet zijn dat er maar een paar kleine details bijgewerkt moeten worden.
- Je kunt achter in de backplate kijken. Misschien kan het boven bij je schouders nog wat dichter op je rug maar dat zal het waarschijnlijk niet oplossen. In plaats daarvan kun je de binnenkant ook afwerken met vilt of iets dergelijks, zodat het minder opvalt. Dan kijk je niet tegen de ruwe fiberglass aan.

- Fing3r
- HeatherGrace
Bericht
Wordt nog even knutselen van het weekend. Zal dat DCC volgende week is. Zou wel heel snel zijn, maar misschien kan ik me er nog tussen futselen.
Ben ik zeker dankbaar voor.

Wordt nog even knutselen van het weekend. Zal dat DCC volgende week is. Zou wel heel snel zijn, maar misschien kan ik me er nog tussen futselen.

- HeatherGrace
Bericht 
"My parts are showing? Oh, my goodness, oh!"
- C-3PO, Star Wars: The Phantom Menace
Moet toegeven dat het nu toch wel extra spannend aanvoelt.
We hadden een paar taken gekregen van de 501st. Het bedekken van de achterkant van de backplate met felt:

Het passend maken van de Compad in het venster op de suit:

En zwart maken van de stiksels op de balaclava:

Nieuwe foto's genomen met mijn zuster:

En ook de blaster kan ik blij een vriend komen ophalen! Vers uit de 3D printer!

Zonet weer mijn "approval foto's" opgestuurd. Hopelijk komt ie deze keer door de ballotage!!! Want ik wil wel mijn eerste missie oppikken.
Re: 30 - Star Wars Costume Build

"My parts are showing? Oh, my goodness, oh!"
- C-3PO, Star Wars: The Phantom Menace
Moet toegeven dat het nu toch wel extra spannend aanvoelt.

We hadden een paar taken gekregen van de 501st. Het bedekken van de achterkant van de backplate met felt:

Het passend maken van de Compad in het venster op de suit:

En zwart maken van de stiksels op de balaclava:

Nieuwe foto's genomen met mijn zuster:

En ook de blaster kan ik blij een vriend komen ophalen! Vers uit de 3D printer!

Zonet weer mijn "approval foto's" opgestuurd. Hopelijk komt ie deze keer door de ballotage!!! Want ik wil wel mijn eerste missie oppikken.

- HeatherGrace
Bericht
Re: 31 - APPROVED!! Star Wars Costume Build
De verlossende mail is binnen...

Buckets on. Today... the Rebellion dies.

Buckets on. Today... the Rebellion dies.

- Kunstschilder1987
- Veteraan
- Contacteer:
Bericht
Re: 31 - APPROVED!! Star Wars Costume Build
hey wat gaaf!!! proficiat!!!
en de blaster in de maak, ook spannend natuurlijk.
Maar wat een goed nieuws hey, Mission accomplished!!!
en de blaster in de maak, ook spannend natuurlijk.
Maar wat een goed nieuws hey, Mission accomplished!!!