44 - MILESTONE Star Wars Costume Build (Iden Versio)

Interessante advertenties, discussies en alles over verzamelen.
HeatherGrace

44 - MILESTONE Star Wars Costume Build (Iden Versio)

11 jun 2020, 20:00

Afbeelding

Afbeelding

Zoals bij vele Button-Bashers leden hier heeft Star Wars een speciale plek in mijn hart. Ik heb al erg lang de wens om me aan te sluiten bij de 501st Legion, Dutch Garrison--een kostuum vereniging die op vrijwillige basis op verschillende soorten evenementen en liefdadigheid acties aanwezig is. Denk hierbij aan Dutch Comic Con en Elfia, bioscoop premières en game launches, maar ook de Dam tot Dam en kinderziekenhuizen.

Special Forces TIE Pilots van Southern California Garrison
Afbeelding

Hoe wordt je lid? Je moet een "screen accurate" costuum in bezit hebben. Of wel: één op één met de source material. Mijn doel is om het pak van Iden Versio uit de game Star Wars: Battlefront II (2017) te maken samen met mijn vader.

Star Wars: Battlefront II - Iden Versio
Afbeelding

Afbeelding

TI_Inferno_Squad_Commander_Iden_Versio

Afbeelding

Afbeelding

Hailing from the "Imperial Utopia" of Vardos, Iden Versio is the very model of a modern Imperial commander. Fiercely loyal to Emperor Palpatine's New Order, Versio leads Inferno Squad on missions vital to the survival of the Galactic Empire. They protect it from potential threats, erases its enemies, and buries its secrets. Iden's tactics test the limits of the Empire's rigid protocol, but her success as a leader prevails.

Voice & Likeness:
Janina Gavankar

Appearances:
Star Wars: Battlefront II ('17)
Star Wars: Episode IV: A New Hope
Star Wars: Battlefront II: Inferno Squad
Star Wars: Alphabet Squadron
(Indirect mention only)
Star Wars: Resistance Reborn (Mention only)

Afbeelding
Spoiler: weergeven

Juni 2018
Ik heb dus een TIE Pilot helm op de kop getikt, een redelijk oud model a la Return of the Jedi. Nou speelt Battlfront II zich rond die tijd af, er zitten toch nog genoeg elementen in uit Rogue One, want het is natuurlijk ook een moderne game. Dus voorzat ik met het leukste aan de slag kan (spuiten!!), zal ik nog een aantal dingen moeten aanpassen in mijn huidige helm, te beginnen met:

Hier moet een extra onderdeel.
Afbeelding

Deze mogen eruit.
Afbeelding

Hier komt een identation.
Afbeelding

Dit mag... nouja, mag gefixed.
Afbeelding

Deze mogen eraf.
Afbeelding

Dit moet bijgewerkt.
Afbeelding

En ook deze mag weer glad.
Afbeelding
Augustus 2018
Progress Update 1.0

Vandaag ging de helm onder het mes!
Afbeelding

En nee. Dit zijn niet mijn stoere handen, maar die van mijn lieftallige vader die heel handig (en netjes!) is. We zijn begonnen met de basis zoals eerder toegelicht, met nog een aantal extra's.

Te beginnen met het bevelen van de onderkant en het verwijderen van verf- en andere restanten.
Afbeelding

De eyeholes zijn nu perfect gesmoothet en zitten geen purschuim foutjes meer in.
Afbeelding

Verder zijn de "tandjes" zijn eruit om uiteindelijk wiremesh achter te plakken, zijn de boutjes eraf, is het linker Empire logo eraf geschuurd en zijn de scherpe puntjes aan de binnenkant weer glad.
Afbeelding

Momenteel moet de lijm drogen in een aantal scheuren, dus hebben we deze prachtige contraption gemaakt. :smile:
Afbeelding

Progress Update 2.0

Aan zowel de achter- als de zijkant zijn 2 big-@$$ scheuren weggewerkt. Plamuur zit erop, dus die kunnen niet meer terug komen.

Voor:
Afbeelding

Na:
Afbeelding

Tevens is de bovenkant ook weer helemaal glad. Hier zat het reliëf voor een Empire logo, maar deze moest weer glad omdat er een Inferno Squad logo op komt.
Afbeelding

Verder was er nog één klein-groot probleem. Origineel is deze helm van Return of the Jedi; het grootste verschil met Rogue One is de achterkant. Die heeft namelijk een compleet andere vorm. Maar plamuren was daar wederom dé oplossing! De pillbox is eraf gesneden, die komt op een later stadium weer terug.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Dus tot zo ver!
Afbeelding

Progress Update 3.0

De helm zelf is bijna af! Afgezien van het extra onderdeel is alles nu aanwezig. :smile:

Ik dacht zelf te proberen de indentation eruit de snijden, maar mijn vader kwam met een veel makkelijker plan. Stukje schilders tape, beetje overheen plamuren en voilá:

Afbeelding

Afbeelding

Gaat weer even wat tijd tussen de updates zitten denk ik, maar dit is de helm tot zo ver:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Binnenkort legt mijn vader de spuitplamuur uit en dan kan ik hem in zijn geheel, met de hand, bijschuren. Daarna denk ik het extra onderdeel te maken uit piepschuim en vervolgens plamuur ik er overheen. :wink:
November 2018
Progress Update 4.0

Hij heeft zeker niet compleet stil gelegen! Het einde van de helm zelf lijkt in zicht, afgezien van nog een paar imperfecties. Het volgende is allemaal polish geweest. Het opvullen van krassen, gaten en soortgelijke met spuitplamuur en auto plamuur.

Afbeelding

En daarnaast is de helm nu zo glad als een pasgeboren baby die de littekens van het leven nog niet heeft verdiend. Ontzettend glad dus. :wink:
Afbeelding

Afbeelding

Hierna dus nog net die paar dingen die nog niet helemaal in orde zijn en dan zal ik eens achter die hoogglans aan gaan!
Juli 2019
Progress Update 5.0

Gisteren eindelijk de nieuwe onderdeeltjes gemaakt uit hard hout en bevestigd met plamuur.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Ook heeft mijn vader het Empire logo aan de rechterkant verwijderd zodat ik hier decals overheen kan plakken.

Afbeelding

Dus momenteel staat hij weer in de spuitplamuur. Volgende stap is om de extra onderdeeltjes netjes bij te schuren en daarna binnenkort spuiten denk ik zo. :smile:

Afbeelding

Progress Update 6.0

Wat is het verschrikkelijk warm geweest, heren! Maar gelukkig een goeie temperatuur om snel te drogen.

Een aantal dagen geleden zag de helm er zo uit. Geschuurd met waterproof schuurpapier zodat hij na spuiten mooi egaal blijft zonder bubbeltjes enzo.
Afbeelding

En nu is ie zo!

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Mijn vader werd daarna alles net iets te enthousiast en heeft ook de decals erop geplakt. Maar als "waarborger van de kwaliteit" moest ik helaas op een diplomatieke manier vragen om deze weer te verwijderen. Ze zaten namelijk te dicht op de 'trident'. Ik heb nieuwe laten maken en die zijn onderweg. Maar ik heb toch nog even een foto gemaakt om te laten zien hoe het ongeveer uit komt te zien. :thumbup:

Afbeelding
December 2019
Tijd voor een update! Maar geen mooie plaatjes deze keer. Wel even een kort bericht over wat er intussen gebeurt is. Goed én slecht nieuws!

Afgelopen Dutch ComicCon ben ik naar de stand van de 501st toegelopen en heb daar een aantal leden gesproken. Ik heb foto's laten zien van de helm waar ik met mijn vader aan gewerkt heb en hoewel ze het bewonderenswaardig vonden hoe mooi die is geworden (de meeste maken allang geen helmen meer met de hand!), was er toch een groot punt van zorg: symmetrie. En dat klopt. Dit was een helm oorspronkelijk uit Return of the Jedi en die waren scheef. Die van Rogue One mag dat niet zijn.

Ik heb een mail adres gekregen en daar de foto's heen gezonden. Hij is niet officieel afgekeurd, maar ik kreeg wel veel goed advies mee aan 'hoe nu verder?'. Lang verhaal kort: de helm zoals in het begin van dit topic te zien is zal een hobby project worden. Een mooie toevoeging voor de collectie! Volgend jaar ga ik gewoon een kit aanschaffen voor de 501st. Ik zal dan iets in deze richting ontvangen:

Ik heb al wat adresjes gekregen vanuit de 501st en heb ook op DCC een mevrouw ontmoet die zelf de flightsuits maakt. Dus daar ben ik super blij mee. IK heb er veel zin in en hoop dit topic snel weer te updaten. Voor nu de huidige stand voor mijn "Battlefront II ornament".

Bij ontvangst:
Afbeelding

Nu:
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Laatst gewijzigd door HeatherGrace op 28 apr 2023, 20:52, 46 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
HeatherGrace

Star Wars Costume Building - Checklist

11 jun 2020, 20:01

Afbeelding

Als je dit kunt lezen, zet je thema op 'dark'. Veel beter voor je ogen en je kunt mijn mooie kleurcodes beter zien!

- Helmet
- Flight suit
- Shoulder pauldron
- Holster
- Compad
- Gauntlet gloves
- Armor
- Ammo belt
- Thermal detonator
- Boots

Paid
To do
In progress
Done

Afbeelding

- Balaclava
- Blas-tech E-11
- ID-10 'Dio' Seeker Droid
- Chest box
- TL-50 Heavy Repeater

Paid
To do
In progress
Done

Afbeelding

Afbeelding
Laatst gewijzigd door HeatherGrace op 01 apr 2023, 19:54, 23 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
HeatherGrace

Re: Star Wars Costume Building - 01

11 jun 2020, 20:01

Afbeelding

A Long Time Ago In a Galaxy Far Far Away

Een paar jaar geleden ontvingen de kleinkinderen een leuke bijdrage van mijn grootouders met de boodschap: “Nu zijn we er nog om jullie er blij van te zien worden. Doe er iets mee waardoor je nog vaak aan ons denkt.” De één vermelde het toe te voegen aan het potje voor de aankomende kinderkamer; de ander zou het in de bruiloft steken. En ik, de jongste? Ik wilde een Star Wars pak. En nu mogen jullie raden wie voor even stiekem het favoriete kleinkind was.

Met mijn opa (inmiddels 93) ga ik naar alle Star Wars films. Dat doen we sinds The Force Awakens in 2015. Dus ik vond het erg magisch om samen de reis af te mogen sluiten met Rise of Skywalker in 2019. Star Wars is voor mij meer dan een filmreeks--het is een ervaring die veel verder gaat dan wat er op het scherm gebeurt. Het is ook mijn opa die helemaal glundert en onbewust de Lightsaber bewegingen van Luke na doet; de vriend wie met alle plezier twaalf uur film met me kijkt; en de vreemden op straat die even lachen en wijzen naar je Star Wars shirt. Dat maakt voor mij Star Wars en daarom lijkt het me zo gaaf om onderdeel te worden van de 501st Legion om die passie te kunnen blijven delen op een zinvolle manier.

In 2018 zullen een aantal van jullie al de progressie hebben gevolgd van een helm (zie: “Archive” in OP), maar sindsdien ben ik het serieuzer aan gaan pakken. Goed materiaal--écht materiaal wat ook door Disney gebruikt wordt; vandaar dit frisse, nieuwe topic! Ik hoop dat jullie er ook veel plezier aan zullen beleven. :)

Het bovengenoemde materiaal is nu eindelijk de crisis doorgekomen, dus laten we stoppen met die al tekst. Tijd voor plaatjes!

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Alles met dank aan Star Wars armor bouwer Jimmiroquai en zijn team, bij wie ik mijn bestelling plaatste vlak voor de corona crisis en het niet zo makkelijk hebben gehad. Prachtig staaltje werk, want ja: alles is handwerk! En ja, het is allemaal op maat gemaakt. Ik heb nog nooit kleding gehad die zo lekker zit als deze!

Afbeelding

Het materiaal is er. Nu de afwerking!

“Today the Rebellion dies.”
Afbeelding
Afbeelding
kingoftherain

11 jun 2020, 20:07

Dat ziet er hartstikke gaaf uit. Mooi topic om te volgen. Ook gaaf om te zien dat je op zo'n manier met je opa om kan gaan. Dat zou ik zeker koesteren.
Afbeelding

Wooloo = love, Wooloo = life
Fing3r

11 jun 2020, 20:50

Wow, een goed begin is het halve werk zeggen ze. Ik ga met bewondering dit topic volgen en hopelijk ben je straks onderdeel van het 501st!
AfbeeldingAfbeelding
KillingRaptor

11 jun 2020, 20:54

Ziet er goed uit! Ben erg benieuwd naar het eindresultaat.
Zwarteziel

11 jun 2020, 21:57

Knap weer, al die inspanning die er in gaat zitten! Ik kan me je oude topic nog herinneren, waarin je beschreef hoe je met je vader de eerste versie van de helm maakte. Vond ik erg leuk om te lezen, evenals de band die je met je opa hebt door/met Star Wars. Mijn oma is ook 93, maar die kijkt alleen maar.. obscure Duitse crimi's ... :/ ;)
toejam

11 jun 2020, 22:06

Gaaf om het hele persoonlijke verhaal te lezen, bedankt dat je dat hier wil delen. Mooi dat je dit ook met je opa en vader kunt delen en ben heel benieuwd naar het vervolg.

Heel veel succes er mee in elk geval!
Professional dabbler
HeatherGrace

12 jun 2020, 09:44

Bedank heren! Mijn opa en ik hebben gisteren natuurlijk ook even ge'FaceTimed om alles te laten zien. Hij vond het helemaal geweldig en kan niet wachten op het eindresultaat. Ikzelf overigens ook niet. :wink:

Volgende week hopen mijn vader en ik tijd te maken om te beginnen met het verwijderen van de imperfecties. Dus kleine gaatjes en stroeve oppervlakken die er nu nog zijn.
Afbeelding
Shmupz

12 jun 2020, 18:10

Jaa! Wat ontzettend vet! :-) Ik vond je vorige topic ook heel tof en interessant!
Wat tof dat je ook je verhaal erbij deelt!

Heel leuk!!! :-)
OldSchool
Contacteer:

12 jun 2020, 18:25

Super tof! Dank voor de update, ik ga deze ook weer volgen!

Vraag me trouwens ineens af hoe het met Deathstroke is, daar was ook ooit iemand mee bezig.
HeatherGrace

12 jun 2020, 22:34

Thanks beiden! Vind het leuk om te zien dat het verhaal eromheen ook gewaardeerd wordt. :smile:

Deathstroke ook inderdaad ja! Ik weet eerlijk gezegd niet meer wie daar mee bezig was...
Afbeelding
HeatherGrace

Re: Star Wars Costume Building - 02

17 jun 2020, 17:19

Afbeelding

"I've got a bad feeling about this."

Aaaahh.

Afbeelding

Maar gelukkig heeft deze meneer de inhoud super stevig ingepakt waardoor zelfs deze stood zo nietszeggend was als een schot van een Stormtrooper op een hoofdpersoon.

Dit is de compad die op de mouw van de suit komt en ook de patches voor op de schouders.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Afbeelding
kingoftherain

17 jun 2020, 18:17

Zal ik heel eerlijk zeggen dat ik dacht dat het een pakje boter was dat te lang in de zon had gelegen. Ik weet ook niet wat er mis met me is, misschien teveel zon op m'n corona kapsel gehad vandaag...
Gaat de goeie kant op! Wordt een mooie creatie, verwacht ik. Zou wel tof zijn om het een keer tijdens een Comic Con te kunnen bewonderen. Gaat zo door!
Afbeelding

HeatherGrace

17 jun 2020, 19:12

kingoftherain schreef:
17 jun 2020, 18:17
Zal ik heel eerlijk zeggen dat ik dacht dat het een pakje boter was dat te lang in de zon had gelegen. Ik weet ook niet wat er mis met me is, misschien teveel zon op m'n corona kapsel gehad vandaag...
Gaat de goeie kant op! Wordt een mooie creatie, verwacht ik. Zou wel tof zijn om het een keer tijdens een Comic Con te kunnen bewonderen. Gaat zo door!
Joh, ik zie nu helemaal wat je bedoelt. Dus het gaat nog goed. :lol:

Als het goed is staan de 501st daar altijd, dus dat zou moeten kunnen!
Afbeelding
Fing3r

18 jun 2020, 09:50

Ziet er heel gaaf uit, kan me voorstellen dat je schrok toen je het pakket binnenkreeg. Gelukkig was de leverancier op de hoogte van hoe men met pakketten omgaat. Straks kun je poseren voor je eigen forum avatar :biggrin:
AfbeeldingAfbeelding
HeatherGrace

18 jun 2020, 10:17

Fing3r schreef:
18 jun 2020, 09:50
Ziet er heel gaaf uit, kan me voorstellen dat je schrok toen je het pakket binnenkreeg. Gelukkig was de leverancier op de hoogte van hoe men met pakketten omgaat. Straks kun je poseren voor je eigen forum avatar :biggrin:
Absoluut, haha. Ik dacht echt dat die compad dit niet overleeft had. Weet ook niet hoe ze deze deuk voor elkaar krijgen. :biggrin:

En ja, misschien doe ik dat wel voor mijn avatar!
Afbeelding
HeatherGrace

Re: 03 - Star Wars Costume Building

20 jun 2020, 14:25

Afbeelding

”I'm standing here in pieces and you're having delusions of grandeur!”
- C-3PO

Ik heb de soft parts binnen gekregen! De laarzen en handschoenen zouden één van de moeilijkste onderdelen zijn om aan te komen, maar ik vond uiteindelijk ‘Crowprops’. En het aller vetste is dat zij ook de laarzen en handschoenen hebben gemaakt voor actrice Janina Gavankar. Dus ik heb dezelfde, herhaling dezelfde!!, set als Janina Gavankar. :omg:

Afbeelding

Ze zijn exact op maat gemaakt, van echt leder en uiteraard exact hetzelfde als de laarzen in de game. Beter dan deze kun je eigenlijk niet vinden.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

En uiteraard moest dat even getest met de suit, welke nu ook de patches heeft.

Afbeelding

Afbeelding
Afbeelding
Kunstschilder1987
Veteraan
Veteraan
Contacteer:

20 jun 2020, 23:19

HeatherGrace schreef:
20 jun 2020, 14:25
Ik heb de soft parts binnen gekregen! De laarzen en handschoenen zouden één van de moeilijkste onderdelen zijn om aan te komen, maar ik vond uiteindelijk ‘Crowprops’. En het aller vetste is dat zij ook de laarzen en handschoenen hebben gemaakt voor actrice Janina Gavankar. Dus ik heb dezelfde, herhaling dezelfde!!, set als Janina Gavankar. :omg:
Ik moet je even corrigeren HG... Anina Gavankar heeft dezelfde als jij hebt, niet andersom... in mijn ogen ben jij 'the real one'. zo gaaf allemaal om te zien! en het staat je goed! Superveel plezier ermee, ik blijf het volgen!!! :innocent:
voor mensen die het interessant vinden te zien wat ik maak:
:investigate: Link naar mijn website/schilderijen :investigate:
Afbeelding
BA BARACUS - KUNSTSCHILDER1987 - KRATOS prima rijtje spierbundels :happy:
kingoftherain

21 jun 2020, 01:13

Gaat lekker zo. Moet je nog veel?
Afbeelding

HeatherGrace

21 jun 2020, 10:18

Kunstschilder1987 schreef:
20 jun 2020, 23:19
Ik moet je even corrigeren HG... Anina Gavankar heeft dezelfde als jij hebt, niet andersom... in mijn ogen ben jij 'the real one'. zo gaaf allemaal om te zien! en het staat je goed! Superveel plezier ermee, ik blijf het volgen!!! :innocent:
Haha, dankjewel! Met de helm zie je straks het verschil misschien wel helemaal niet meer. :perfect:
kingoftherain schreef:Gaat lekker zo. Moet je nog veel?
Ik verwijs u door naar: https://button-bashers.nl/viewtopic.php ... 57#p283957 :biggrin:

Ik wacht nu alleen nog op een 'kit' voor Dio en als het goed is gaat iemand in Duitsland de onderdelen voor de blaster nu voor me printen. Verder zijn alle essentiele onderdelen binnen.

Het werk ligt nu aan onze kant. De harde onderdelen moeten geschuurd, gespoten, allerlei kleine onderdelen moeten nog worden bevestigd, spuiten....
Afbeelding
Fing3r

22 jun 2020, 00:32

Wow, ziet er goed uit. Dat op maat gemaakte handwerk zal ook niet goedkoop geweest zijn, maar het eindresultaat is zeer goed. Ben benieuwd hoe het eruit gaat zien zodra de andere onderdelen erbij komen.
AfbeeldingAfbeelding
HeatherGrace

22 jun 2020, 11:06

Fing3r schreef:
22 jun 2020, 00:32
Wow, ziet er goed uit. Dat op maat gemaakte handwerk zal ook niet goedkoop geweest zijn, maar het eindresultaat is zeer goed. Ben benieuwd hoe het eruit gaat zien zodra de andere onderdelen erbij komen.
Eh, nee. Haha. Gelukkig spaar ik al een aantal jaar. :biggrin:

Aankomende zondag gaan we even kijken waar we mee zullen beginnen!
Afbeelding
HeatherGrace

Re: 04 - Star Wars Costume Building

28 jun 2020, 18:18

Afbeelding

"These are your first steps."
- Obi-Wan Kenobi

De eerste stap is gezet! Vandaag heb ik gezellig met mijn vader in de garage te staan om een begin te maken met het wegwerken van de imperfecties. Ik zorgde voor het schuren van verschillende onderdelen terwijl mijn vader zich ontfermde over de helm.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

De tandjes zijn er wederom uit. Mijn vader ontdekte dat de ‘trident’ niet helemaal recht zat en heeft dat nog kunnen oplossen.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Vervolgens was het tijd voor de spuitplamuur. Schuren werkt met alles wat uitsteekt terwijl plamuren alle gaatjes juist zou moeten dichten. We hebben de eerste laag gedaan en wachten nu tot het droog is zodat we er nogmaals overheen kunnen. Alles wat overblijft zullen we met de hand moeten bijwerken en vervolgens weer schuren.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Afbeelding
kingoftherain

Re: 04 - Star Wars Costume Building

28 jun 2020, 20:25

Toffe update weer! Ziet er goed uit. Mooi om dat proces zo te zien. Gaat zo door!
Afbeelding

Terug naar “Verzamelpraat”