Ik heb helaas de laatste tijd erg weinig tijd en aandacht gehad voor ons forum... Maar kom uit mijn semi-retirement omdat ik een groot nieuw retro event aan mag kondigen. Een behoorlijk uniek event: Flashback 20/20.
Flashback is een uniek retro evenement dat wordt gehouden ter ere van het 35-jarige jubileum van de Amiga en wordt georganiseerd door een groep fanatieke Amiga fans. Flashback is echter geen Amiga evenement maar een breed retro evenement waarin de jaren 80 als geheel in de spotlight worden gezet. Een belangrijk onderdeel daarvan is, een voor Nederlandse begrippen, unieke lijst aan gasten. De eerste namen zijn reeds aangekondigd en dit zijn o.a....
Al Lowe (Sierra / Leisure Suit Larry, Police Quest en King's Quest III)
David Fox (LucasArts/ Maniac Mansion, Zak McKraken en Thimbleweed Park
Noah Falstein (LucasArts/ Indiana Jones & The Fate of Atlantis)
The 8-Bit Guy (Youtube)
En de King of Kong en King of Controversy himself... Billy Mitchell.
Bij die namen blijft het niet. De organisatie is bezig om tal van andere gaming en jaren 80 iconen te strikken. Een paar van de namen waarmee contact is gelegd heb ik al gehoord en daar kan ik maar 1 ding over zeggen als dat rond komt: mind is blown!
Daarnaast zal er van alles te spelen zijn, o.a. een brede selectie klassieke arcade games en de nodige Amiga's.
Flashback 20/20 vindt plaats op 12 en 13 septemberi in het Centrum voor Beeld & Geluid in Hilversum. De laatste keer dat ik daar geweest ben was voor de Retro Gaming Experience en dat was super tof, echt een gave locatie!
Button Bashers is sowieso ook van de partij, alleen weten we nog niet hoe, dat moeten we nog met de organisatie doorspreken. De kans bestaat dat we dit gaan combineren met onze jaarlijkse Button Bashers dag, maar dat moeten we nog bekijken. Daarbij weten we ook nog niet of dat de zaterdag of zondag gaat worden. Wordt vervolgd
Alle verdere details staan op www.flashback2020.com. De website zal steeds worden uitgebreid naarmate er meer kan worden aangekondigd.
We zijn erg benieuwd naar jullie mening. Het lijntje naar de organisatie is kort en alle ideeën en input zijn welkom.
Groot nieuw Retro Event - Flashback 20/20 - 12 & 13 september - BB is erbij!
- MrSirius
- Veteraan
- Contacteer:
Bericht
Kain is deified. The Clans tell tales of Him. Few know the truth. He was mortal once, as were we all.
Groot nieuw Retro Event - Flashback 20/20 - 12 & 13 september - BB is erbij!
Kain is deified. The Clans tell tales of Him. Few know the truth. He was mortal once, as were we all.
- marxkemp
- Contacteer:
Bericht
Re: Groot nieuw Retro Event - Flashback 20/20 - 27 & 28 juni - BB is erbij!
Awesome! Ik zal is brainen hoe we het warme BB gevoel kunnen uiten. MVG!
Competitie (high score of the day),
Niels zijn techdemo's,
Viering 100e podcast aflevering,
Podcast live,
Competitie (high score of the day),
Niels zijn techdemo's,
Viering 100e podcast aflevering,
Podcast live,
Laatst gewijzigd door marxkemp op 02 feb 2020, 21:38, 3 keer totaal gewijzigd.
- OldSchool
- Contacteer:
Bericht
Als dit de BB-dag wordt, dan toch wel met een competitie hoop ik .
- c4ke
Bericht
Oeh nice! Een dergelijk event is eigenlijk een must om te bezoeken. Modern Vintage Gamer en The 8-Bit Guy volg ik al een aardige tijd en lijkt me leuk ze eens IRL te ontmoeten. En Al Lowe...geweldig! :-)
- MrSirius
- Veteraan
- Contacteer:
Bericht
Een live podcast of panel behoort zeker tot de mogelijkheden. BB 100 is dan al maanden terug, daar gaan we waarschijnlijk niets mee doen in juni.
Als dit de BB dag zou worden is dat absoluut het geval. Geen Button Bashers dag zonder competitie
Een live podcast of panel behoort zeker tot de mogelijkheden. BB 100 is dan al maanden terug, daar gaan we waarschijnlijk niets mee doen in juni.
- Ok Impala!
- Contacteer:
Bericht
Ziet er tof uit. Ik wacht even af wat de BB planning wordt voordat ik tickets koop!
- Fing3r
Bericht
Lijkt me zeker leuk om te bezoeken, ik moet nog even met de vrouw checken hoe het zit met vakantie en dergelijke. Stiekem hoop ik wel dat er nog een apparte BB dag komt, maar we zien wel hoe het loopt.
Bericht
Oh dit klinkt toch wel erg cool! Even kijken met de vakantie inderdaad maar anders ben ik hier zeker bij!
- segatarian
Bericht
Heel tof geregeld dit!
- Gozert
- Veteraan
- eBay gebruikersnaam: gozert
Bericht
Hoe dan ook, supertof! Ik heb het in m'n agenda gezet!
Donkey Kong op MAME lijkt me dan een mooie toepasselijk keuze.
- OldSchool
- Contacteer:
Bericht
Gozert schreef: ↑03 feb 2020, 13:29Donkey Kong op MAME lijkt me dan een mooie toepasselijk keuze.
- OldSchool
- Contacteer:
Bericht
Ik ben ooit bij Beeld en Geluid geweest. Ben benieuwd hoe dat er dan op zo’n dag uit ziet. Ze hebben natuurlijk wel mooie “college zalen” voor de speakers.
Ik verwacht er toch ook wel sowieso heen te gaan. En ik ben het wel met Finger eens dat een (tweede?) kleinschalige Button Bashers dag ook een toegevoegde waarde heeft. Maar dat kan mooi en/en wat mij betreft.
Is Flashback echt van Nederlandse oorsprong? Of is het rondreizend evenement/concept door meerdere landen?
Ik verwacht er toch ook wel sowieso heen te gaan. En ik ben het wel met Finger eens dat een (tweede?) kleinschalige Button Bashers dag ook een toegevoegde waarde heeft. Maar dat kan mooi en/en wat mij betreft.
Is Flashback echt van Nederlandse oorsprong? Of is het rondreizend evenement/concept door meerdere landen?
- Ok Impala!
- Contacteer:
Bericht
Om me even aan te sluiten bij de beide heren. Een apart BB event in september bij Awesome Space zie ik ook zeker wel zitten. Vond de sfeer vorig jaar erg goed, juist ook omdat we met een relatief kleine groep waren in een fijne retro omgeving. En en heeft dus zeker de voorkeur!
- arjen1981
- Animal Crossing Tour 2020
Bericht
Al is het meer dan Amiga spreekt die focus op Amiga mij juist wel aan.
Dat wil Billy Mitchell vast wel de judge zijnGozert schreef: ↑03 feb 2020, 13:29Donkey Kong op MAME lijkt me dan een mooie toepasselijk keuze.
Al is het meer dan Amiga spreekt die focus op Amiga mij juist wel aan.
Bericht
100% Nederlandse oorsprong: het is het team achter het eerste Amiga 30 evenement in 2015. En over de ruimtes in Beeld & Geluid: er is in totaal meer dan 2.000 m2 aan ruimte om te vullen met arcade machines, (oude) computers, stands met verkopers, enzovoort. Als je ooit bij de Retro Game Experience in Beeld & Geluid bent geweest dan heb je wel een goed idee over hoe het er uit kan zien, hoewel ik niet zeker weet of zij ook de BENG labs op -1 gebruikten.
- OldSchool
- Contacteer:
Bericht
Ik ben nooit bij de Retro Game Experience geweest, wel in het museum. Dus ik ken (een deel van) de ruimtes. Het is een groot gebouw, dus als je dat weet te vullen, moet er wel veel te doen zijn.
Ik ben een grote Commodore fan, maar heb zelf nog steeds geen Amiga. Maar ik denk dat de dag daar dan juist alleen maar leuker van wordt .
Goed om te horen! Vind het altijd leuker om mijn geld te doneren aan een lokaal initiatief, dan om het mee te geven aan een rondreizend circus.Infant schreef: ↑04 feb 2020, 09:26100% Nederlandse oorsprong: het is het team achter het eerste Amiga 30 evenement in 2015. En over de ruimtes in Beeld & Geluid: er is in totaal meer dan 2.000 m2 aan ruimte om te vullen met arcade machines, (oude) computers, stands met verkopers, enzovoort. Als je ooit bij de Retro Game Experience in Beeld & Geluid bent geweest dan heb je wel een goed idee over hoe het er uit kan zien, hoewel ik niet zeker weet of zij ook de BENG labs op -1 gebruikten.
Ik ben nooit bij de Retro Game Experience geweest, wel in het museum. Dus ik ken (een deel van) de ruimtes. Het is een groot gebouw, dus als je dat weet te vullen, moet er wel veel te doen zijn.
Ik ben een grote Commodore fan, maar heb zelf nog steeds geen Amiga. Maar ik denk dat de dag daar dan juist alleen maar leuker van wordt .
- Apenheul
- Beheerder
- Contacteer:
Bericht
Dit lijkt erg tof te gaan worden, ik kijk er erg naar uit!
- Dynamike
- Beheerder
- Contacteer:
Bericht
Een kleine update van onze kant:
- Als je met 10% korting tickets wil kopen dan kan dat tot 1 maart met kortingscode: buttonbashers
- Ondanks dat wij met z'n drieen aanwezig zullen zijn (waarschijnlijk beide dagen) en ook iets gaan doen op het event, vervangt dit niet de Button Bashers Dag 2020. Die zal nog steeds plaatsvinden eind augustus/begin september
- Als je met 10% korting tickets wil kopen dan kan dat tot 1 maart met kortingscode: buttonbashers
- Ondanks dat wij met z'n drieen aanwezig zullen zijn (waarschijnlijk beide dagen) en ook iets gaan doen op het event, vervangt dit niet de Button Bashers Dag 2020. Die zal nog steeds plaatsvinden eind augustus/begin september
- Apenheul
- Beheerder
- Contacteer:
Bericht
Eens kijken of ik mijn GBA engine naar de Amiga kan poorten
Eens kijken of ik mijn GBA engine naar de Amiga kan poorten
- Joey
- Veteraan
Bericht
Goed om te lezen! Button-Bashers verdient een eigen dag. De BB-dag organiseren tijdens een ander event zou niet goed voelen.Dynamike schreef: ↑09 feb 2020, 17:12Een kleine update van onze kant:
Bericht
Vandaag is de nieuwe website van Flashback 20/20 live gegaan! We horen graag je mening!
Ook is er een nieuw filmpje gereleased:
Ook is er een nieuw filmpje gereleased:
- Apenheul
- Beheerder
- Contacteer:
Bericht
Dat nieuwe filmpje is helemaal hype!
Bericht
Vanwege de aanhoudende Corona-ellende en de genomen maatregelen, is het evenement verplaatst naar 12 & 13 september. Zie ook: https://www.flashback2020.com/news/even ... -september
Bericht
Geldt voor alle evenementen.Infant schreef: ↑24 mar 2020, 09:41Vanwege de aanhoudende Corona-ellende en de genomen maatregelen, is het evenement verplaatst naar 12 & 13 september. Zie ook: https://www.flashback2020.com/news/even ... -september
Bericht
-
Zow, ben weer terug van de retrobeurs. Ik heb het erg naar m'n zin gehad en heb wat leuke deals kunnen maken;
- 6 Japanse Dreamcast spellen
- Dreamcast controller compleet in doosje etc.
- Oddworld: Abe's Oddysee voor de PS1
Eens kijken of ik morgen wat foto's kan maken.
Sander, hoe bevalt je N64?
- 6 Japanse Dreamcast spellen
- Dreamcast controller compleet in doosje etc.
- Oddworld: Abe's Oddysee voor de PS1
Eens kijken of ik morgen wat foto's kan maken.
Sander, hoe bevalt je N64?