Xbox Series X - Het grote topic

Games & systemen van nu en de toekomst (incl. PC en mobile).
RKR

Re: Xbox Series X - Het grote topic

20 mar 2021, 11:10

Gamepass is de moeite waard. Zeker via dat trucje. Ik heb het in november ook gedaan, maar voor een jaar. Je kunt het max. 3 jaar doen. Kost je na de activatie van 3 kaartjes (150 euro ongeveer) dus maar 1 euro per maand.

Het is niet de end all service. Nieuwe releases die ik wilde spelen, zoals Yakuza Like a dragon, staan er niet meteen op. Sommige classics ook niet. NG2 is bijv. verwijderd vorige maand en heb ik maar gekocht omdat het een van mijn favorieten is. Dat is natuurlijk ook het idee achter GP. Je komt in het Xbox ecosysteem en je spendeert wel wat naast het abo. Maar goed er zitten echt wel goede games op. De Halo's, Forza, Gears, Tetris, Ori etc. En van die games die ik wel wil spelen maar niet zou kopen, zoals Cyber Shadow day one. Scheelt me alweer 20. Bovendien krijg je Xbox Live Gold er bij, en hoewel Games with Gold vrij shitty is, kan daar ook wel eens wat bij zitten.

Moet zeggen dat PS Plus het momenteel ook goed doet. Ik was bijv. van plan om Controle UE te gaan kopen, die kwam day one op Plus. Is een game van 40 euro, oftwel hele Plus abo terug en heb de game platinum gehaald en speel het toch niet weer. Heb FFVII Hard mode uitgespeeld, die game had ik allang verkocht dus was ook meegenomen. Oddworld Soulstorm wilde ik ook gaan kopen, komt er over een paar weken at launch op. Scheelt weer 40. Dan heb ik het abo dubbel en dwars terug en het jaar duurt nog lang.

Ik koop gewoon haast geen full priced games meer. Mijn laatste game die ik heb gekocht voor full retail prijs was geloof ik Demon's Souls. De volgende wordt Resident Evil 8. Daar zit een half jaar tussen.
Ricepuppet
Contacteer:

22 mar 2021, 21:33

Ik moet bekennen dat ik veel van de games op Gamepass nog nooit heb gespeeld.

Grotendeels komt dat ook omdat ik geen spellen door elkaar heen speel; ik bijt mijzelf vast in 1 game en rond deze ook af voordat ik aan een volgende begin. Daardoor kom ik niet zo veel in aanraking met verschillende games, maar houd ze wel allemaal in de gaten.

Sea of Solitude is typisch zo'n geval; altijd willen spelen, in mijn geheugen opgeslagen maar nooit aan toe gekomen. Totdat hij op Gamepass verscheen. Zelfde met de Yakuza games. Nooit gespeeld, maar zag dat er een groot aantal op staat (zes stuks ofzo?) dus daar ga ik ooit nog wel een keer aan beginnen.

Naast Gamepass heb ik Ghost Recon Breakpoint (opnieuw) gekocht voor 10 euro en Watch Dogs Legion voor 20 euro via VPN. Om eerlijk te zijn zijn er gewoon genoeg games om te spelen via Gamepass en aangezien ik niet al teveel tijd heb en dit goed moet verdelen, ben ik constant zoet.
Afbeelding
toejam

23 mar 2021, 11:18

Dat gevoel ken ik. Ik heb sinds de installatie van Skyrim al zeker 5 andere games geïnstalleerd door de Bethesda-flood maar ik blijf gewoon Skyrim spelen tot ik er echt helemaal zat van ben :) Kans bestaat dat bepaalde games die ik nu geïnstalleerd heb staan er tegen die tijd al niet meer zijn.
Professional dabbler
Ricepuppet
Contacteer:

23 mar 2021, 11:22

toejam schreef:
23 mar 2021, 11:18
Dat gevoel ken ik. Ik heb sinds de installatie van Skyrim al zeker 5 andere games geïnstalleerd door de Bethesda-flood maar ik blijf gewoon Skyrim spelen tot ik er echt helemaal zat van ben :) Kans bestaat dat bepaalde games die ik nu geïnstalleerd heb staan er tegen die tijd al niet meer zijn.
Een vriend van mij koopt letterlijk elke week een nieuwe game. Letterlijk. Zodra een nieuwe game uit is, vergeet hij de andere game die hij aan het spelen was.

Hij noemt zichzelf een echte 'switch bitch', want hij kan zich nooit aan een game 'committen'. Ik zou helemaal gestoord worden.
Afbeelding
arjen1981
Animal Crossing Tour 2020

13 jun 2021, 20:40

Tofste nieuwe aankondigingen tijdens de MS showcase waren wel deze 4 voor mij:

Suikoden succesor:

Somerville verwchijnt na Lumbo en Inside:

Replaced:

Nieuwe Forza Horizon in Mexico setting. Wat een prachtige tech is dit zeg:
KillingRaptor

13 jun 2021, 20:42

Haha, wij zitten op éénzelfde lijn! Alleen zou ik dan wel Forza vervangen door Party Animals. :biggrin: Die zag er hilarisch uit (had al gameplay beelden gezien van de PC versie) en met Forza heb ik eigenlijk niets.

Eiyuden Chronicle ziet er nog steeds fantastisch uit!
Zach

13 jun 2021, 20:50

Eiyuden was al bekend dat die zou komen of is Xbox een nieuw platform? Somerville is wel interessant.

The usual suspects en sommige games hebben alleen maar een fancy teaser trailer. Ik word ook een beetje moe van Far Cry 6 voor de zoveelste keer.
Ik had Fable of een oude Rare franchise wel tof gevonden. En waar was Perfect Dark? Een exclusieve game van een grote Japanse studio was ook wel gaaf geweest.
OldSchool
Contacteer:

13 jun 2021, 20:51

Ik heb voor het eerst in mijn leven iets als dit gekeken. De game die ik mezelf ooit zie spelen is Party Animals 😂.

Voor de rest zag het er allemaal wel mooi uit... wel een overdosis aan FPS. Somerville was een beetje donker. Ik weet niet wat het moet gaan worden, maar de sfeer van de game spreekt me niet erg aan. De trailer was wel goed gemaakt.

Maar goed. Ik heb geen Xbox, gaat er ook niet op korte termijn komen, maar ik kan wel zeggen dat ik iets heb meegekregen van de E3 😂.
arjen1981

13 jun 2021, 21:03

Ik had Eiyuden zelf eerder nog niet gezien Zach maar het zou kunnen. Ik lees wel dat het enkel XBOX en PC is. Ik vond dat Phil zijn optreden ons wel wat in de steek liet inderdaad.
Zach

13 jun 2021, 21:10

arjen1981 schreef:
Ik had Eiyuden zelf eerder nog niet gezien Zach maar het zou kunnen. Ik lees wel dat het enkel XBOX en PC is. Ik vond dat Phil zijn optreden ons wel wat in de steek liet inderdaad.
Is al tijden een kickstarter, in ieder geval voor pc, Switch en PS5.
arjen1981

13 jun 2021, 21:16

Zach schreef:
13 jun 2021, 21:10
arjen1981 schreef:
Is al tijden een kickstarter, in ieder geval voor pc, Switch en PS5.
A duidelijk
Ricepuppet
Contacteer:

25 jun 2021, 12:12

Enige wat mij trok was Replaced.

Maar niet zo gek als pixel/cyberpunk/synthwave liefhebber. De laatste jaren voel ik mij ook meer aangetrokken tot indie games dan de AAA games waar niks bijzonder uit komt.
Afbeelding
TheDarkWanderer

30 jun 2021, 21:20

Eindelijk om: ik wil definitief een XBOX Series X.

Iemand nog een idee waar deze te krijgen is? Ik frequenteer 2 verschillende filialen van Mediamarkt iedere dag de afgelopen week, maar daar komt niks binnen.
I sense a soul in search of answers...
marxkemp
Contacteer:

30 jun 2021, 21:32

Ik heb een series x binnen een week kunnen bemachtigen door telegram groups te joinen die een bot draaien. Als er dan voorraad is op bijvoorbeeld bol.com dan krijg je een notificatie met een link naar de webwinkel. De invites naar de telegram groupen vind je op een xbox leverings topic op tweakers.net. Zo ben ik ook aan een ps5 geraakt.

Vervolgens heb ik in brazilie voor ongeveer 100 euro 3 jaar aan xbox gold live gekocht en die in nederland voor 1 euro omgezet naar een game pass ultimate. Leek mij een goeie deal. Ik probeer veel games, maar speel ze nooit uit.

Succes!
TheDarkWanderer

30 jun 2021, 21:54

marxkemp schreef:
30 jun 2021, 21:32
Ik heb een series x binnen een week kunnen bemachtigen door telegram groups te joinen die een bot draaien. Als er dan voorraad is op bijvoorbeeld bol.com dan krijg je een notificatie met een link naar de webwinkel. De invites naar de telegram groupen vind je op een xbox leverings topic op tweakers.net. Zo ben ik ook aan een ps5 geraakt.

Vervolgens heb ik in brazilie voor ongeveer 100 euro 3 jaar aan xbox gold live gekocht en die in nederland voor 1 euro omgezet naar een game pass ultimate. Leek mij een goeie deal. Ik probeer veel games, maar speel ze nooit uit.

Succes!
Dank voor de tip, ik ga het proberen!
Apenheul
Beheerder
Beheerder
Contacteer:

30 jun 2021, 22:29

Goede keuze TheDarkWanderer, ik heb zelf de Series S wat ik destijds voor mezelf goed kon onderbouwen maar onder de streep zou het criterium moeten zijn: heb je een goede 4k HDTV of veel fysieke Xbox games koop dan de X.

En koop er 3 jaar Game Pass Ultimate bij, ik heb zelf drie Europese Xbox Live Gold kaarten gekocht (goedkoopste die Google Shopping kon vinden) waardoor ik na omzetting naar Game Pass Ultimate op zo'n € 150 uit kwam, maar als je een beetje uitzoekwerk en mogelijk een belletje met de customerservice van Microsoft niet erg vindt dan werkt marxkemp z'n techmiek prima om nog wat euro's te besparen.

Ik heb ook het idee dat een Xbox Series X *iets* langer in de webshops hangt dan de PS5. Veel succes met er eentje bemachtigen en hopelijk werkt marxkemp's advies!
marxkemp
Contacteer:

30 jun 2021, 23:43

De PS5 is waardeloos op het moment.
Ook xbox.nl zelf verkoopt regelmatig zelf aan particulieren.

Voor de gold truc, zie
https://www.techtastic.nl/gaming/zo-kri ... juni-2021/

Let op: het kan zijn dat de €1 ultimate deal niet meer geldt in juli..
dlbyvisual
Winnaar 10 jaar Button Bashers

01 jul 2021, 08:19

marxkemp schreef:Ik heb een series x binnen een week kunnen bemachtigen door telegram groups te joinen die een bot draaien. Als er dan voorraad is op bijvoorbeeld bol.com dan krijg je een notificatie met een link naar de webwinkel. De invites naar de telegram groupen vind je op een xbox leverings topic op tweakers.net. Zo ben ik ook aan een ps5 geraakt.

Succes!
Hahaha. Mooi verhaal dit.
Galious
Moderator
Moderator

01 jul 2021, 13:44

Ik kwam dit gisteren toevallig tegen op youtube. Had dit nog niet eerder meegekregen.

nmkl pjkl ftmch
TheDarkWanderer

06 jul 2021, 16:56

Update: zaterdag is mijn Xbox Series X binnengekomen. Eerste games al gespeeld. Gamepass Ultimate is wat overweldigend, maar Forza Horizon 4 ziet er echt machtig uit! Enorm blij met de aankoop. Heb een scalpgroep gebruikt, worked wonders!
marxkemp
Contacteer:

06 jul 2021, 17:05

Heel veel plezier ermee, Wanderer!
Als je een gamertag vriend zoekt: marxkemp
TheDarkWanderer

06 jul 2021, 21:47

Apenheul schreef:
30 jun 2021, 22:29
Goede keuze TheDarkWanderer, ik heb zelf de Series S wat ik destijds voor mezelf goed kon onderbouwen maar onder de streep zou het criterium moeten zijn: heb je een goede 4k HDTV of veel fysieke Xbox games koop dan de X.

En koop er 3 jaar Game Pass Ultimate bij, ik heb zelf drie Europese Xbox Live Gold kaarten gekocht (goedkoopste die Google Shopping kon vinden) waardoor ik na omzetting naar Game Pass Ultimate op zo'n € 150 uit kwam, maar als je een beetje uitzoekwerk en mogelijk een belletje met de customerservice van Microsoft niet erg vindt dan werkt marxkemp z'n techmiek prima om nog wat euro's te besparen.

Ik heb ook het idee dat een Xbox Series X *iets* langer in de webshops hangt dan de PS5. Veel succes met er eentje bemachtigen en hopelijk werkt marxkemp's advies!

Heb zelf nu voor 127 euro 3 jaar Gamepass Ultimate. Prima deal zo. Ben ook niet van plan op korte termijn ges te gaan kopen. Zat aanbod.
marxkemp
Contacteer:

06 jul 2021, 22:34

Top dat het nog gelukt is voor een aanzienlijke lagere prijs. Daar had je twee games van kunnen kopen, maar nu heb je een reuze keuze!
marxkemp
Contacteer:

26 jul 2021, 11:08

Vandaag op Gamepass: Crimson Skies. OG Xbox ziet er tof uit. Vliegt prima!Afbeelding
dlbyvisual

27 jul 2021, 10:18

Flight simulator ook! Ben nog in Spanje, maar deze ga ik asap op de beamer.

Terug naar “Moderne games, consoles en handhelds”