Xbox Series X - Het grote topic

Games & systemen van nu en de toekomst (incl. PC en mobile).
RKR

Re: Xbox Series X - Het grote topic

30 nov 2020, 18:11

Er komt veel aan, ook van Bethesda wat een hele grote vis is. Het is wel chill om te weten dat de nieuwe TES, maar ook Doom en de Tango games day one gratis zijn.

En GP is absoluut een topdeal waar ik heel blij mee ben. Heb bijna alle Halo's de laatste weken uitgespeeld en er weer afgegooid. Killer Instinct af en toe tussendoor. En dat voor een Live jaarkaart + een euro per maand.

PS Now kan er niet aan tippen. Sony gooit zijn nieuwste titels zoals Tsushima er niet day one op. Die heeft mij de prijs van een jaar GP gekost. Maar als Sony de PS2 portfolio wat serieuzer nam en de PS3 downloadables waren en geupgrade ala Microsoft, dan was ook Now niet onaardig. Een Infamous 2, Killzone 2, Motorstorm 2 en MGS4 upgraded zou ik zo weer spelen.
Dynamike
Beheerder
Beheerder
Contacteer:

30 nov 2020, 18:42

Ik snap het wel, @RKR Als ik kijk naar de XSX en de PS5 heb ik meer het next-gen gevoel bij de PS5 dan bij de XSX. Iemand omschreef het ergens als een nieuwe PC kopen. Je Windows blijft hetzelfde (behalve als je van 8.1 naar 10 zou gaan), de games blijven hetzelfde en je controller aan je PC waarschijnlijk ook. Alleen het is allemaal sneller en eventueel wat mooier.

Als ik kijk naar Demon's Souls Remake denk ik inderdaad dat ik daar meer next-gen gevoel bij heb dan bij Assassins Creed Valhalla op de XSX. Want dat is de meest next-gen game die ik heb. Quick Resume is mooi als het werkt, maar ik had gisteren ook dat het niet werkte en mijn XSX uitviel toen ik Yakuza wilde opstarten uit Quick Resume. Toch vind ik Quick Resume een betere next-gen feature dan de kaarten bij Sony of de controller. Maar dat is persoonlijk. Ik zit niet echt te wachten op triggers die zwaarder aanvoelen bij een pijl en boog of bij bepaalde wapens in Call of Duty. Maar het is niet te ontkennen dat Sony daarin meer stappen heeft gezet dan MS.

MS speelt op veilig en solide. Zelfde uiterlijk als de Xbox One familie, een controller die iets beter in de hand ligt met de d-pad van de Elite en klaar. Maar ik moet zeggen dat ik het prima vind. Game Pass is sowieso aanwinst en daar heb ik sinds 10 november al 2 games uitgehaald waar ik ook echt heel veel plezier aan heb.
Afbeelding
Ricepuppet
Contacteer:

30 nov 2020, 18:50

RKR schreef:
30 nov 2020, 14:24
Ik vind Quick resume vrij onbetrouwbaar nog. Laatst schoot Forza Horizon 4 eruit. Juist toen ik het iemand liet zien (werkte wel tussen Yakuza en NG2, en Forza normaal ook). En waarom komen fucking apps tussen die lijst.
Quick Resume heeft bij mij maar met 1 game gefaald. En dat was Quantum Break. Nou zit die hele game vol met bugs en glitches - zelfs in de XSX versie, ongelooflijk - dus ik denk gewoon dat het ligt aan de developers die nooit de game bug vrij hebben gemaakt.

Die apps, welke ik nooit gebruik - staan mij ook tegen. Je kan een beetje in de settings wat customizen, maar niet veel. Ik heb liever dat ze in de toekomst een interface maken voor solo players die niet online gaan en niet gebruiken van al die services.

Aka, gespitst op spelers zoals ik. De XSX is wat dat betreft voor mij een uitkomst. Een vriend van mij zei 'jij bent de enige die ik ken met een Xbox, iedereen heeft een Playstation'.

Ik haalde mijn schouders op (via de telefoon) en zei dat ik alleen maar in mijn eentje speel of couch-coop. Ik speel al 15 jaar niet meer online. Geen tijd voor, geen zin in. Ik ben een solo, story driven player en wil geen interrupties van derden die mijn gameplay storen.

Hij: 'fair enough'.
Apenheul schreef:
30 nov 2020, 17:04
Ricepuppet has joined the next generation!

En @RKR ik begrijp je punt, wel denk ik dat de lineup van Xbox Studios enorm gaat aantrekken aangezien hun game studio productiecapaciteit inmiddels misschien wel groter is dan die van Playstation en Nintendo bij elkaar.
Absoluut, ik zat al 8 jaar met een PS4 en te hikken tegen die irritante laad tijden. Ik ben wat gewend van PC Gaming met snelle SSD's, dus de PS4 voelde al gewoon oud en traag aan.

Daarnaast vind ik hetgeen wat Sony nu brengt (Spiderman en Demon Souls bv) niet 'next-gen' maar meer opgewarmde soep. De consoles zijn net uit, dus in hun tweede levensjaar zullen de echte next-gen console games tevoorschijn komen omdat de developers dan door hebben hoe kits flink uit te hollen qua kracht. Ook heeft iedereen het over de PS5 controller die uniek is.. iets wat Microsoft met een tweede iteratie aan controllers nog kan inhalen en met software updates kan pushen.

Het mag dan nu uniek zijn, maar dat kan zo weer ingehaald zijn indien nodig.
RKR schreef:
30 nov 2020, 18:11
En GP is absoluut een topdeal waar ik heel blij mee ben. Heb bijna alle Halo's de laatste weken uitgespeeld en er weer afgegooid. Killer Instinct af en toe tussendoor. En dat voor een Live jaarkaart + een euro per maand.
Dat is het ook met Gamepass. Ik speel een game uit - die ik heel lang wilde spelen, maar nooit heb kunnen spelen - en donder ze er weer af. Heb gisteren eindelijk de campaign van Titanfall 2 uitgespeeld. Multiplayer boeit me niet, dus na 7 uurtjes gamen, er weer af gegooid.

En met de snelle laadtijden en 4K resolutie ook beter te pruimen dan op de last gen consoles.

Als laatste wil ik ook zeggen dat ik een fan ben van indie games. Dat ligt eraan welke uiteraard, maar Microsoft heeft in de Gamepass sectie echt prachtige indie games staan (Sea of Solitude, Pikuniku, Untitled Goose Game, River City Girls o.a)

Vooral River City Girls draait overuren op mijn XSX :biggrin:
Afbeelding
RKR

30 nov 2020, 19:13

Ja en TF2 kocht ik dus at launch, maar toegegeven ik speelde wel veel die MP. Echter droogde die wel vrij snel op. Als ik alleen SP zou spelen, dan is TF2 natuurlijk geen 59 waard. Nu is ie al jaren een tientje of 2, maar ook dat niet eigenlijk. Ik heb niet veel meer over voor games, op een select aantal na. Daarom heb ik ook besloten om digitaal te gaan en een Xbox erbij te nemen. Dit jaar heb ik Tsushima nieuwprijs gekocht (waard, heb daar zeker 60 uur ingestoken en nog tientallen uren co-op), Tony Hawk (was goedkopere game tho), P5R (was ook een wat goedkopere), FFVII R. Zo'n RE3 heb ik pas in de PSS sale gekocht. TLOU2 van een collega, en zelfs via MP voor meer doorverkocht haha. Vroeger kocht ik veel en veel meer. Ik kan ook gewoon wachten, ik ben RE fan maar RE3 dus half jaar mee gewacht. Speel toch maar 1 game tegelijk (En in dat opzicht maakt Quick Resume dus niet veel uit, al was het wel lekker om een paar FH4 potjes door Yakuza heen te doen).

Deze consoles zijn gewoon goed. De echte fonkelnieuwe next-gen games zijn er nog niet, klopt dat DeS uiteindelijk ook gewoon een remake van een 10 jaar oude game is. Maar de hardware is stil, snel en gebruiksvriendelijk. Eindelijk een full blown SSD solution. De PS4 leek dat al met installaties op de achtergrond enzo, maar had al snel een trage store, en blijft toch een 5200rpm schijf. Laadtijden waren niet echt anders dan op de PS3 en 360. Dat is eindelijk teniet gedaan. Net als het moeten uitpakken en copy van installaties etc, gaap. DMCV Special die op de PS5 die nog geen 2 seconden laad. Man, op de Pro laad ie een minuut naar de mission menu, dan nog weer een halve minuut naar het upgrade scherm. En weer terug. Je haalt er simpelweg meer gametijd uit.

Enige nadeel is de opslag capaciteit. Hier zijn wel workarounds voor. Ik heb een T7 aan de PS5 hangen waar alle PS4 content op komt en staat. En die is net zo snel als PS4 games op de interne schijf van de PS5. M.2.is op een gegeven moment ook wel affordable. Als 2tb eenmaal 120 euro ofzo is, knal ik er eentje in en dat moet afdoende zijn voor het verloop van deze gen.
Ricepuppet
Contacteer:

01 dec 2020, 10:25

Ik heb Titanfall 1 tot op het bot in MP helemaal kapot gespeeld. Aangezien ik geen MP games meer speel, was ik erg benieuwd naar de SP ervaring. En die was.. meh. Het begint veelbelovend, zeer matig midden gedeelte wat voornamelijk bestaat uit kruipen door vieze, bruine gangen; en daarna het laatste uur alles tot een toffe climax te laten komen.

In mijn ogen is de SP zeer matig geschreven en is er een verkeerde afweging gemaakt daarin, enfin.

De enige game die ik ooit op launch heb gekocht was Diablo 3. Voor de rest heb ik werkelijk nooit een game op launch gekocht, nooit nodig gevonden omdat ik toch voornamelijk SP games speel. Gamepass is daar ideaal in; game uitgespeeld met wat ik wilde spelen, en hoppa. Van de harde schijf af en zoeken naar de volgende game om te spelen.

De PS5 komt er ooit in de toekomst nog wel naast de XSX te staan (figuurlijk, ik heb geen idee waar ik zo'n groot ding moet laten) maar dan wel een met een uiterlijke revisie. Wellicht kleiner en minder 'lelijk'.

Zoals gezegd, die installatie en laadtijden waren voor mij de druppel na zoveel tijd en hebben er zelfs voor gezorgd dat ik veel minder op mijn PS4 ging spelen. Hell, ik ging zelfs vaker op de Gameboy Classic en GBA spelen. Puur vanwege de opstart tijd. Het is ook een lange tijd voor mij een karakter trek geweest voor mijn artwork van Fistbumpbros als grap.

Daarbij gezegd vind ik de 1TB schijf van de XSX op dit moment wel voldoende. De 3xA games zijn soms wel bizar groot - Gears 5 is volgens mij 117GB -, indie games zitten zo rond de 2-5GB en de meeste kwaliteit games rond de 50GB.

Daarnaast ben ik ook iemand die zich in 1 game verdiept en uit speelt, alvorens naar de volgende game te stappen. Voor sommigen, die veel games spelen en wisselen, zal de 1TB een beperking gaan vormen, ondanks dat er veel op te installeren valt.
Afbeelding
kingoftherain

01 dec 2020, 17:25

Mooi dat je 'm toch nog hebt weten te bemachtigen. :party3:
Volgens mij is dat een behoorlijk goed apparaat, dus daar zul je vast wel een hoop plezier aan beleven.
Wat ik ook erg mooi vind (en het is maar een detail, maar ik vind het gewoon mooi) is de presentatie hoe hij in de doos zit.
En dan mag je er daarna ook nog op spelen.
Heel veel plezier ermee!
Afbeelding

Wooloo = love, Wooloo = life
RKR

01 dec 2020, 23:44

Ricepuppet schreef:
01 dec 2020, 10:25

Zoals gezegd, die installatie en laadtijden waren voor mij de druppel na zoveel tijd en hebben er zelfs voor gezorgd dat ik veel minder op mijn PS4 ging spelen. Hell, ik ging zelfs vaker op de Gameboy Classic en GBA spelen. Puur vanwege de opstart tijd. Het is ook een lange tijd voor mij een karakter trek geweest voor mijn artwork van Fistbumpbros als grap.
Dit heb ik ook.

DMCV had vreselijke laadtijden op de PS4. Nu op de PS5 start ik hem hartstikke vaak tussendoor even op en doe ik een paar levels of Bloody Palace. Want hij is er binnen 5 seconden, en 2 seconden later loop ik in een level. Game Over gaan is ook veel minder irritant omdat je direct weer begint.

Laadtijden zijn eigenlijk de grootste issue geweest de laatste 25 jaar. Het begon met MK op de Playstation, met Shang Tsung die niet kon morphen. Toen had ik zoiets van wtf. En meer dan een minuut wachten voordat een potje voetbal begon in PES of FIFA. RPG's als Witcher en TES waren helemaal erg. Ik liet quests liggen waarvan ik wist dat ik minuten moest loaden naar een andere provincie. Ik moest daar zin voor maken.

Toen de Vita uitkwam, die begon met suspend/resume. Voor 1 game, wat de PS4 later ook had. Toen deed ik vaker de Vita aan dan de console. Omdat ik meteen verder kon in een FFX HD ofzo.
arjen1981
Animal Crossing Tour 2020

02 dec 2020, 12:34

Doom Ethernal en Control komen rond de 15 naar Gamepass. Tof! Want beiden wilde ik graag nog spelen!

Edit: en ook Yooka-Laylee and the Impossible Lair

Ben nu bezig met River City Girls
Ricepuppet
Contacteer:

03 dec 2020, 15:03

kingoftherain schreef:
01 dec 2020, 17:25
Mooi dat je 'm toch nog hebt weten te bemachtigen. :party3:
Volgens mij is dat een behoorlijk goed apparaat, dus daar zul je vast wel een hoop plezier aan beleven.
Wat ik ook erg mooi vind (en het is maar een detail, maar ik vind het gewoon mooi) is de presentatie hoe hij in de doos zit.
En dan mag je er daarna ook nog op spelen.
Heel veel plezier ermee!
Ik heb er elke dag plezier van inderdaad; gewoon het feit dat ik direct kan gamen, afsluiten en direct weer verder gamen is iets wat ik zo hard omarm.
RKR schreef:
01 dec 2020, 23:44
Dit heb ik ook.

DMCV had vreselijke laadtijden op de PS4. Nu op de PS5 start ik hem hartstikke vaak tussendoor even op en doe ik een paar levels of Bloody Palace. Want hij is er binnen 5 seconden, en 2 seconden later loop ik in een level. Game Over gaan is ook veel minder irritant omdat je direct weer begint.

Laadtijden zijn eigenlijk de grootste issue geweest de laatste 25 jaar. Het begon met MK op de Playstation, met Shang Tsung die niet kon morphen. Toen had ik zoiets van wtf. En meer dan een minuut wachten voordat een potje voetbal begon in PES of FIFA. RPG's als Witcher en TES waren helemaal erg. Ik liet quests liggen waarvan ik wist dat ik minuten moest loaden naar een andere provincie. Ik moest daar zin voor maken.

Toen de Vita uitkwam, die begon met suspend/resume. Voor 1 game, wat de PS4 later ook had. Toen deed ik vaker de Vita aan dan de console. Omdat ik meteen verder kon in een FFX HD ofzo.
Ik heb DMCV een hele lange tijd geleden uitgespeeld, dus ik kan mij de laadtijden niet meer herrinneren. Waar ik mij aan stoorde was dat als ik en game had gekocht, deze eerst nog even 20GB aan updates ging binnenhalen.

Daarna nog eens 12GB aan extra updates. OK.

Dan nog eens de game installeren - halverwege kon je dan de game al opstarten, maar beperkt levels spelen - daarna splash screens van de developers, de gebruikte engines bla bla bla..

Daarna kreeg je nog eens 'daily rewards' en 'activities' te zien, alvorens je verder mocht. Daarna laadtijden. Mijn god, ik was zo bijna 30-40 minuten kwijt voordat ik eindelijk aan een game kon beginnen.

Het haalde alle plezier uit gamen voor mij weg, vandaar dat ik maar ging gamen op mijn Gameboys; klik, aan en gamen maar.
arjen1981 schreef:
02 dec 2020, 12:34
Doom Ethernal en Control komen rond de 15 naar Gamepass. Tof! Want beiden wilde ik graag nog spelen!

Edit: en ook Yooka-Laylee and the Impossible Lair

Ben nu bezig met River City Girls
Control heb ik echt, ECHT geprobeerd. Ondanks dat ik de sfeer, design en uitgangspunt prachtig vond, vond ik de gameplay maar uitermate saai. Ik ben al geen MetroidVania fan, maar ook de combat was repititief. Vijanden waren constant dezelfde golf/reeks.. ik heb het een paar uur geprobeerd, maar nee.

Dan vond ik Quantum Break (zelfde developers, zelfde actrice speelt ook een rol in die game) een stuk beter. Helaas weten de developers hun games niet goed te coderen, want Quantum Break alsmede Control zitten vol met glitches en bugs; vooral het stotteren van Control op de PS4 was een drama, zeker tijdens combat.

Quantum Break op de XSX zit zelfs vol met bugs en glitches. Het enige voordeel van de XSX versie is dat hij snel laad.
Afbeelding
RKR

03 dec 2020, 16:10

Wat DMCV nog wel slecht doet is die login, daily gold reward en DLC check. Dit doet ie ook als je hem suspend en weer voortzet. Het is in totaal nog geen 10 seconden denk ik, maar het is wel irritant al is er wel de optie om auto confirm aan te zetten, hoef je geen X in te rammen. De laadtijden op de vorige consoles van die game waren aan de nasty kant. Als je de game voortzette, dan als je het upgrade scherm in ging, en als je een level beogn.
TheDarkWanderer

21 jan 2021, 00:21

Ik ben na de laatste podcast toch aan het denken gezet. Een Xbox Series X met Gamepass en Retroarch zou wel echt top zijn in combinatie met mn OLED. Weet iig zeker dat als de nieuwe gen hier in huis komt, de leverancier niet Sony is, zoals tot op heden, maar Microsoft
I sense a soul in search of answers...
Dynamike
Beheerder
Beheerder
Contacteer:

21 jan 2021, 11:55

Het is ook echt een mooie combinatie moet ik zeggen. Nu ben ik, die zat in Gold, Little Nightmares weer aan het spelen omdat ik de demo van deel 2 wilde proberen, maar ik heb ook Torchlight III al klaar staan en Hellblade, beide uit Gamepass. Wat de toekomst gaat brengen weten we natuurlijk niet met Gamepass, maar als Microsoft dit vast kan houden, dan hebben ze hier echt een goede zet mee gedaan.

En ik zie het meer om me heen. MrSirius heeft ook een Xbox Series X en ik zie hem bijna elke dag wel iets spelen dat in Gamepass zit. Een maat van me speelde nooit van die simulaties zoals Farming Sim, maar heeft Mudrunner geprobeerd en Snowrunner uit Gamepass, en speelt ze nu nog. Terwijl ze uit Gamepass zijn, dus heeft hij ze gekocht. Het kan je op die manier ook weer games en genres aanleveren waar je anders nooit aan gedacht zou hebben.
Afbeelding
dlbyvisual
Winnaar 10 jaar Button Bashers

03 feb 2021, 17:52

Dynamike schreef:Het is ook echt een mooie combinatie moet ik zeggen. Nu ben ik, die zat in Gold, Little Nightmares weer aan het spelen omdat ik de demo van deel 2 wilde proberen, maar ik heb ook Torchlight III al klaar staan en Hellblade, beide uit Gamepass. Wat de toekomst gaat brengen weten we natuurlijk niet met Gamepass, maar als Microsoft dit vast kan houden, dan hebben ze hier echt een goede zet mee gedaan.

En ik zie het meer om me heen. MrSirius heeft ook een Xbox Series X en ik zie hem bijna elke dag wel iets spelen dat in Gamepass zit. Een maat van me speelde nooit van die simulaties zoals Farming Sim, maar heeft Mudrunner geprobeerd en Snowrunner uit Gamepass, en speelt ze nu nog. Terwijl ze uit Gamepass zijn, dus heeft hij ze gekocht. Het kan je op die manier ook weer games en genres aanleveren waar je anders nooit aan gedacht zou hebben.
HEY MRSIRIUS WANNEER KRIJGEN WE JOUW TAKE ON THE NEXT GENERATION CONSOLES! Nee hoor - take your time. Maar toch leuk als zijn redenen om weer de Xbox ecosysteem in te stappen te horen.

Ik geniet dagelijks van de series X. Juist dat alles zo snel en soepel werkt maakt het echt een genot om even snel te spelen - dat is toch mijn stijl if it comes to gaming.
Ricepuppet
Contacteer:

08 feb 2021, 16:54

TheDarkWanderer schreef:
21 jan 2021, 00:21
Ik ben na de laatste podcast toch aan het denken gezet. Een Xbox Series X met Gamepass en Retroarch zou wel echt top zijn in combinatie met mn OLED. Weet iig zeker dat als de nieuwe gen hier in huis komt, de leverancier niet Sony is, zoals tot op heden, maar Microsoft
Ik heb lopen denken om mijn XSX met Retroarch 'te outfitten'.

Het kost maar 18 euro en daarna is het telkens heen en weer booten tussen de originele mode en developer mode. Ik had echter destijds een zooi kado bonnen van Amazon gekregen, dus heb uiteindelijk voor een Nvidia Shield Pro gekozen.

Scheelt het heen en weer booten en ik speel sporadisch maar wat retro games; ik heb Metal Gear Solid Twin Snakes laatst uitgespeeld en nu ben ik wel weer even zoet :biggrin:
Afbeelding
RKR

09 feb 2021, 14:24

Als je per se een Xbox wilt voor emulatie, waarom geen Series S voor retroarch. Ideale form factor ook. De meeste emulators, MAME althans, zijn CPU gebonden. De S is goed genoeg. Ik ga de S waarschijnlijk flashen als ik in de toekomst een goedkope X kan scoren.
arjen1981

10 feb 2021, 10:24

Wel tof om te zien dat de XBOX emulatie nog altijd een boost kan geven. Ik weet dit ook nog goed met de originele XBOX. Als emulatie en Divx machine ;)

Grotere schrijf er in en extra ram erbij doen. Dat haalde we toen van een bepaalde reeks videokaarten af ;)
Apenheul
Beheerder
Beheerder
Contacteer:

10 feb 2021, 13:10

RKR schreef:
Als je per se een Xbox wilt voor emulatie, waarom geen Series S voor retroarch. Ideale form factor ook. De meeste emulators, MAME althans, zijn CPU gebonden. De S is goed genoeg. Ik ga de S waarschijnlijk flashen als ik in de toekomst een goedkope X kan scoren.
Ja zo denk ik er ook over. Momenteel is de Xbox Series S mijn enige moderne console, maar mogelijk komt er op een gegeven moment een Series X (mid-gen refresh) bij, al moet er eerst nog een PS5-slim in huis komen.
Ricepuppet
Contacteer:

10 feb 2021, 17:09

RKR schreef:
Bij mij was het ook een stuk gemak. De Nvidia Shield Pro kostte mij maar 60 euro (nieuw) en ik had nog een SSD (240GB) liggen. Het is voor mij ook makkelijker (en vele malen sneller) dan heen en weer booten tussen developer mode en normal mode op de Xbox.

Daarnaast vind ik Retroarch niet zo fijn meer werken en op de Shield is het gewoon de juiste (app) emulator downloaden en gaan.
Afbeelding
Dynamike
Beheerder
Beheerder
Contacteer:

16 feb 2021, 18:26

Microsoft kondigt vandaag een nieuwe headset aan. 99,99 dollar in de pre-order, komt op 16 maart uit en shipping vanaf Microsoft is gratis. Ik zoek een nieuwe headset, maar wil toch eerst de reviews afwachten. Maar hij oogt wel nice! Is wel gewoon stereo, dat is het enige waar ik wellicht over twijfel, maar ik heb nog nooit een goede 5.1/7.1 headset op m'n oren gehad.

Specs:
What’s in the box
[*]Xbox Wireless Headset
[*]USB-C charging cable (14 inches long)

Materials: Headband: inner steel metal band with foam cushioning
Ear cushions: oval design with polyurethane leather and foam cushioning
Microphones Mic design: bendable boom with dual mics and Illuminated LED when mic is on
Speaker size: 40mm
Speaker material: Paper composite diaphragm and neodymium magnet
Speaker Impedance: 32 ohm
Speaker Response: 20Hz - 20kHz
Controls Buttons: power/pair, mute, game/chat audio balance dial (left earcup), volume dial (right earcup).
Bluetooth version: 4.2 (A2DP, HFP, HSP)

Codec: SBC
Battery Internal, rechargeable lithium-ion battery with up to 15 hours of battery life per charge. 30 minutes of charging provides about 4 hours of battery life and recharges to full battery life in about 3 hours when headset is not in use.*

Weight: 312g

Virtual Surround Sound: Supports Spatial Sound technologies like Windows Sonic, Dolby Atmos, and DTS Headphone:X on Xbox Series X|S and Xbox One*
Xbox Accessories app Adjust equalizer settings, bass boost, auto-mute, LED brightness, and mic monitoring*

*Audio customization available via the Xbox Accessories app for Xbox Series X|S, Xbox One, and Windows 10 Devices. Windows 10 app support available after installing the latest Windows updates. Some voice chat features require Xbox Game Pass Ultimate or Xbox Live Gold (memberships sold separately). Dolby Atmos and DTS:X: may require additional purchases, app downloads, and supported hardware. Battery life varies significantly with distance from console, additional accessories, usage and other factors. Testing conducted by Microsoft using pre-production units.
Afbeelding
marxkemp
Contacteer:

16 feb 2021, 19:25

Die is zeker niet lelijk!
dlbyvisual

16 feb 2021, 22:25

Dynamike schreef:Microsoft kondigt vandaag een nieuwe headset aan. 99,99 dollar in de pre-order, komt op 16 maart uit en shipping vanaf Microsoft is gratis. Ik zoek een nieuwe headset, maar wil toch eerst de reviews afwachten. Maar hij oogt wel nice! Is wel gewoon stereo, dat is het enige waar ik wellicht over twijfel, maar ik heb nog nooit een goede 5.1/7.1 headset op m'n oren gehad.

Specs:
What’s in the box
[*]Xbox Wireless Headset
[*]USB-C charging cable (14 inches long)

Materials: Headband: inner steel metal band with foam cushioning
Ear cushions: oval design with polyurethane leather and foam cushioning
Microphones Mic design: bendable boom with dual mics and Illuminated LED when mic is on
Speaker size: 40mm
Speaker material: Paper composite diaphragm and neodymium magnet
Speaker Impedance: 32 ohm
Speaker Response: 20Hz - 20kHz
Controls Buttons: power/pair, mute, game/chat audio balance dial (left earcup), volume dial (right earcup).
Bluetooth version: 4.2 (A2DP, HFP, HSP)

Codec: SBC
Battery Internal, rechargeable lithium-ion battery with up to 15 hours of battery life per charge. 30 minutes of charging provides about 4 hours of battery life and recharges to full battery life in about 3 hours when headset is not in use.*

Weight: 312g

Virtual Surround Sound: Supports Spatial Sound technologies like Windows Sonic, Dolby Atmos, and DTS Headphone:X on Xbox Series X|S and Xbox One*
Xbox Accessories app Adjust equalizer settings, bass boost, auto-mute, LED brightness, and mic monitoring*

*Audio customization available via the Xbox Accessories app for Xbox Series X|S, Xbox One, and Windows 10 Devices. Windows 10 app support available after installing the latest Windows updates. Some voice chat features require Xbox Game Pass Ultimate or Xbox Live Gold (memberships sold separately). Dolby Atmos and DTS:X: may require additional purchases, app downloads, and supported hardware. Battery life varies significantly with distance from console, additional accessories, usage and other factors. Testing conducted by Microsoft using pre-production units.
Dooopeee. Deze ga ik sowieso coppen. Ik hoopte al dat ze zoiets dergelijks zouden uitbrengen - maar begrijp niet dat dit niet bij launch meteen beschikbaar was. Anyway - I’m in!
RKR

16 feb 2021, 22:25

Ik heb de Pulse 3D en voor zijn prijs levert het echt heerlijke audio met details die ik niet krijg op mijn home cinema. Voor 100 echt wel een top headset hoor. Ik neem aan dat de Xbox headset beleving niet anders is.

Xbox doet het wel beter qua standaard audio vanwege de Dolby en DTS codecs. Daarom kijk ik Disney+ steevast op mijn Xbox (Atmos). PS5, geen idee wat ie precies codeert.
Apenheul
Beheerder
Beheerder
Contacteer:

17 feb 2021, 11:40

Interessante video die laat zien welke keuzes Microsoft heeft gemaakt met de chipset. Het is een combinatie van heel nieuw en heel oud (voor high-end chipsetbegrippen). RDNA2 op Xbox Series S/X is niet hetzelfde als op PC, het heeft bijna alle features maar de hardwarecomponenten zijn niet hetzelfde.
Apenheul
Beheerder
Beheerder
Contacteer:

12 mar 2021, 20:51

Afbeelding

Aight, ik ben om!

Toevallig was mijn 3 maanden voor 1 Euro Xbox Game Pass Ultimate abonnement verlopen, en sinds dat EA Access er ook in zit en sinds het Xbox + Bethesda event van gisteren heb ik erg veel vertrouwen in Game Pass en zie ik dit wel als hoe ik voornamelijk de nieuwste games ga spelen in de komende jaren, en voor Switch en PS5 koop ik dan de exclusives (of titels die ik liever op handheld speel). De deal om tot 3 jaar Xbox Live Gold om te zetten in Game Pass Ultimate werkt nog steeds, ik had drie kaarten van 43 euro gekocht en toen een maand Game Pass Ultimate voor 13 Euro en de rest werd automatisch omgezet.

Ik bedoel, voor de prijs van 2 nieuwe Playstation 5 games kun je 3 jaar lang alle Microsoft first party games, een hoop goede indie games en een hele zwik legacy van Microsoft, Bethesda, EA en SEGA spelen; en er komen alleen nog maar games en publishers bij zowel op PC als Xbox Series S en X.
Ricepuppet
Contacteer:

18 mar 2021, 16:57

Apenheul schreef:
12 mar 2021, 20:51
Afbeelding

Aight, ik ben om!

Toevallig was mijn 3 maanden voor 1 Euro Xbox Game Pass Ultimate abonnement verlopen, en sinds dat EA Access er ook in zit en sinds het Xbox + Bethesda event van gisteren heb ik erg veel vertrouwen in Game Pass en zie ik dit wel als hoe ik voornamelijk de nieuwste games ga spelen in de komende jaren, en voor Switch en PS5 koop ik dan de exclusives (of titels die ik liever op handheld speel). De deal om tot 3 jaar Xbox Live Gold om te zetten in Game Pass Ultimate werkt nog steeds, ik had drie kaarten van 43 euro gekocht en toen een maand Game Pass Ultimate voor 13 Euro en de rest werd automatisch omgezet.

Ik bedoel, voor de prijs van 2 nieuwe Playstation 5 games kun je 3 jaar lang alle Microsoft first party games, een hoop goede indie games en een hele zwik legacy van Microsoft, Bethesda, EA en SEGA spelen; en er komen alleen nog maar games en publishers bij zowel op PC als Xbox Series S en X.
Ik had met een truukje via Gamivo een paar maanden geleden een jaar Gamepass + XBL voor 40 euro. Je moest via een VPN in Brazil terecht komen en daar dan activeren. In elk geval; super simpel en het scheelt zo 100 euro i.v.m. activeren via de reguliere weg.

Microsoft bant helemaal niemand voor dit truukje (al zijn sommige users wel 'wary') en ik denk dat ze eerder blij zijn dat ze gewoon abonnees hebben die voor Gamepass gaan.

In elk geval ben ik al sinds November om en wil niet anders. Staan prima games op Gamepass (van easy-mild tot hardcore) en is de meest gespeelde console bij mij in huis. De rest van de consoles staan echt stof te verzamelen sindsdien.
Afbeelding

Terug naar “Moderne games, consoles en handhelds”