PlayStation 5

Games & systemen van nu en de toekomst (incl. PC en mobile).
arjen1981
Animal Crossing Tour 2020

Re: PlayStation 5

25 sep 2023, 20:01

Tjonge…. Net de Xbox leaks achter de rug en nu is Sony aan de beurt…

Ale voelt dit helemaal niet leuk…

https://www.eurogamer.net/ransomware-gr ... -sony-data
Don Cannoli 79

25 sep 2023, 21:37

Echt van die kansloze onzin he. Vooralsnog lijkt het mee te vallen.
Apenheul
Beheerder
Beheerder
Contacteer:

18 nov 2023, 02:54

The Last of Us Part 2 uit krijgt een remaster op PS5. Je kan voor € 10 de PS4 versie opwaarderen.

Apenheul
Beheerder
Beheerder
Contacteer:

29 jan 2024, 18:45

arjen1981

29 jan 2024, 18:49

Mooi! Ik kijk ontzettend uit naar Rise of Ronin. En Stellar Blade maakt mij ook nieuwsgierig.

Volgens Hermen Hulst: Expect your seasonal dose of Kojima, then, and perhaps a sighting of the lesser-spotted Ken Levine.
Apenheul
Beheerder
Beheerder
Contacteer:

29 jan 2024, 20:30

Het is lang geleden dat Playstation een gevulde SoP had en 40 minuten doet vermoeden dat er veel content in zit.
KillingRaptor

29 jan 2024, 20:34

Stellar Blade leeft dus nog? Mooi! Die zag er gaaf uit.
arjen1981

29 jan 2024, 22:06

KillingRaptor schreef:
29 jan 2024, 20:34
Stellar Blade leeft dus nog? Mooi! Die zag er gaaf uit.
Ja precies. Ook zo 1 waar je je vanaf vraagt of het echt is.
arjen1981

01 feb 2024, 00:00

Tjonge, wat een goede state of play!

De XBOX developer_direct vond ik ook erg mooi, vooral hoe de developers zelf op de voorgrond worden gezet. Maar qua games zijn het niet helemaal de games die mij direct heel diep raakten.

Maar met deze character action game overload ben ik met deze state of play helemaal aan. Ik weet nu, na het zien van deze beelden, al vrijwel zeker dat Rise of the Ronin mijn nummer 1 voor 2024 wordt ;)

Stellar Blade toonde helaas zo goed als geen gameplay, maar ik ben wel verkocht door de kwaliteit. Die HUD ziet er ook strak uit zeg. Ik lees morgen wel een analyse van iemand die er helemaal diep induikt ;)

2024:

Voor 2025 :

En Yoji Shinkawa is ook nog steeds aan boord! En dat zie je ook!
Laatst gewijzigd door arjen1981 op 01 feb 2024, 00:05, 3 keer totaal gewijzigd.
KillingRaptor

01 feb 2024, 00:03

Stellar Blade zag er echt super uit! Naar Judas ben ik ook erg benieuwd, de BioShock invloeden waren er zeker en dat is alleen maar goed voor mij. Sonic x Shadow Generations heeft ook mijn interesse. Ben wel benieuwd of dit nu een remake met extra content is of een nieuwe game. De originele vond ik erg goed eigenlijk.
arjen1981

01 feb 2024, 00:07

KillingRaptor schreef:
01 feb 2024, 00:03
Stellar Blade zag er echt super uit! Naar Judas ben ik ook erg benieuwd, de BioShock invloeden waren er zeker en dat is alleen maar goed voor mij. Sonic x Shadow Generations heeft ook mijn interesse. Ben wel benieuwd of dit nu een remake met extra content is of een nieuwe game. De originele vond ik erg goed eigenlijk.
Ja man. Judas ook. Was niet gelijk verkocht maar de volgende game van Ken Levine speel ik zoiezo.

En we hebben dus een korte Silent Hill ervaring op de Playstation Store staan morgen! Kom ik nog even niet aan toen omdat ik in de ban ben van Like a Dragon: Infinite Wealth. Maar dat maakte me wel heel nieuwsgierig!
Apenheul
Beheerder
Beheerder
Contacteer:

01 feb 2024, 08:41

Inhoudelijk wat mij betreft de beste SoP sinds de showcase van 2020. Enerzijds omdat SoP's sindsdien bijna altijd tegen hebben gevallen, maar anderzijds had deze een goede mix tussen nabije en ver(de)re toekomst releases. Death Stranding 2 vond ik het meest interessant, doet Kojima het toch weer met zijn trailers.
arjen1981

01 feb 2024, 08:53

Apenheul schreef:
01 feb 2024, 08:41
Inhoudelijk wat mij betreft de beste SoP sinds de showcase van 2020. Enerzijds omdat SoP's sindsdien bijna altijd tegen hebben gevallen, maar anderzijds had deze een goede mix tussen nabije en ver(de)re toekomst releases. Death Stranding 2 vond ik het meest interessant, doet Kojima het toch weer met zijn trailers.
O die van september 2022 State of Play staat bij mij ook erg hoog. Waarom? Dezelfde reden. Rise of the Ronin werd daar aangekondigd. Ook die State of Play had al Stellar Blade en uiteraard een goede doses Like a Dragon :) Maar goed The Rise of the Ronin is ook precies mijn ding.
Don Cannoli 79

01 feb 2024, 18:39

Ik vond het ook een prima State of Play. Prima overzicht van wat er nog aan games gaat verschijnen de komende tijd. En ook wat dingen die wat verder in de toekomst liggen. Sonic, Rise of Ronin, Judas. Daar heb ik allemaal wel zin in. Death Stranding 2 was weer een lekker wazige trailer,daar hou ik wel van.

En dan komt er ook nog wat leuks voor VR. Ik hoop wel dat de dev Vertigo Games hier iets goeds van maakt. Hun laatste game Arizona Sunhine 2 was al best ok maar nog zeker geen AAA kwaliteit. Het zou mooi als ze er met Metro Awakening VR weer een schepje bovenop kunnen doen. De trailer zier iig goed uit. Ik vind het wel wat Half Life: Alyx vibes hebben.

RobertKR

02 feb 2024, 12:58

State of Play was dikke prima. Releasedate van Stellar Blade. Die game ziet er leuk uit, en houdt zich ook niet aan de wensen van tere zieltjes.

Silent Hill weet ik niet. Zag er eigenlijk niet uit. Ik denk dat de magie van het origineel verloren gaat met die remake. Die free to play game probeer ik nog wel een keer.

Judas. Zag er leuk uit maar heeft Levine hiervoor Irrational laten tanken? Het is gewoon een Bioshock reskin. Dan hoop ik wel meer 1 en minder Infinite.

Rise of the Ronin ziet er leuk uit. Ik trek Nioh etc met hun idiote loot niet maar deze game lijkt anders genoeg. Nee het is grafisch geen Ghost of Tsushima, maar die Japanners hebben de gameplay vaak wel beter down.

Death Stranding 2. Ik vond 1 echt ontzettend goed. Ik kocht hem pas in de sale (dat was al vrij snel na de release trouwens). Maar mij wist de game te grijpen. Het hele travel systeem, strugglen om ergens te komen, en dan spelenderwijs een netwerk aanleggen waardoor het de volgende keer een peuleschil wordt. De trailer van 2 was super gaaf. En dan gaat Hideo ook nog een soort Quantum Break achtige game met Sony Pictures doen. Kijk, Hideo moet je koesteren. Het is niet altijd even consistent wat hij maakt, maar noem mij eens een developer die nog zulke eigenzinnige projecten en vage narratives maakt? Tuurlijk, een nieuwe Horizon, God of War, Last of Us... allemaal tof hoor. Maar we kennen het wel. Death Stranding kende je niet. Death Stranding 2 ken je niet. En Physint ken je ook niet. Wat we wel weten, is dat het een stealth game wordt.

Dragons Dogma 2. Is blijven steken in de tijd. Maar misschien werkt dat juist wel positief voor me. Ik vind Like a Dragon daarom ook zo goed.

Het mag duidelijk zijn dat de beste games simpelweg weer uit Japan (of Azie) komen. Terwijl het westen zichzelf diskwalificeert met pandering.
arjen1981

02 feb 2024, 16:39

Vergis je niet. Rise of the Ronin is 100% NioH. Ik snap de vergelijking die men met Ghost of Tsushima maakt niet?
arjen1981

30 mei 2024, 11:19

Vanavond laat weer een state of play. Ik ga wel opblijven.

Veel aankondigingen. Waaronder ook wel kleinere titels verwacht ik vooral met PSVR. Maar toch het voelt groter als de laatste state of play.

Het zal nooit gebeuren, maar ik hoop de eerste beelden te zien van waar Nagoshi Studio en Bokeh Game Studio mee bezig zijn. Want die Slitterhead teaser zit nog altijd goed in mijn hoofd.

En ik ben ook wel helemaal om kwa Koreaanse studios door Shift Up en Round8 Studio (Stellar Blade + Lies of P)

Maar eerlijk ik verwacht niet te veel. Het zullen wel weel veel westerse multiplayer focused games zijn. En de franchises waar ik niet echt warm van wordt.

Ghosts of Tsushima 2 en meer van Konami maar dan ook westers developed zijn geruchten die ik zie langs komen.

Wat hopen jullie?
Don Cannoli 79

30 mei 2024, 12:50

Er zie en hoor vooral veel geruchten over een Astro Bot. Dat was al langer zo maar nu zou het binnen een week worden bekendgemaakt. Dus misschien tijdens deze State of Play. Nou is er ook online ook zorgen dat het geen PSVR2 titel gaat worden maar dat kan ook een slecht vertaalde tweet zijn.

Ik hoop op een nieuwe Astro Bot hybrid game. Dus zowel plat als in VR speelbaar.
Als ie dan toch geen VR mode heeft zou ik het wel een heel sterke indicatie vinden van welke richting Playstation opgaat met VR.

Voor de rest heb ik geen verwachtingen en laat ik me graag verrassen.
arjen1981

30 mei 2024, 13:19

Ik had die nog niet in verband gebracht met deze State of Play. Dat zou mooi zijn inderdaad. Dit moet ook een grotere Astro Bot zijn had ik begrepen.

Als het maar geen mobile game aankondigingen zijn ;)
Don Cannoli 79

30 mei 2024, 20:01

Nah, ik ook niet direct hoor maar het zou mooi zijn als ze het toch met de State of Play laten zien. Kleine kans,en voor de rest vooral hoop van mijn kant :biggrin:

Poeh,mobile zou idd wel slecht zijn ja!
RobertKR

31 mei 2024, 07:56

Astro Bot is real en geen PSVR game. Dus je kunt wel zeggen dat de PSVR redelijk gezien is.

Ik ben er niet rouwig om. Ik vond Rescue Mission erg tof, maar de PS5 game veel comfortabeler om te spelen en uiteindelijk ook leuker. Ten tweede heb ik de PSVR2 niet, en Astro Bot is wel een van mijn favoriete Sony IP.

Ik ben er blij mee dat het een normale platformer wordt. Zo kunnen ze een groter publiek bereiken en heeft de game een kans om een echte franchise te worden, en kan de game zelf ook meer kanten op. VR beperkt je op veel manieren. VR gaat het toch nooit worden.
arjen1981

31 mei 2024, 23:57

Het was niet hetzelfde niveau als de Sate of play hiervoor met Death Stranding 2

Maar ik heb wel echt weer zin in een Monster Hunter. Dit voelt week meer als World. Plus dit keer veel verassingen in het ecosysteem, wat ook doorspeeld naar de gameplay.

Astro Bot lijkt mij ook fantastisch als hele game. Ik vind ze allemaal op hun eigen manier fantastisch. En nu krijgen we de grote broer. Voor mij doet de serie echt niet onder tegenover de platformers van Nintendo. VR mis ik ook niet inderdaad. Maar ik moet wel zeggen dat die Aliens VR demo mij wel prikkelt.

Silent Hill 2 ga ik ook zeker weer spelen. Ik heb vannacht ook die stream nog gekeken. Maar dat had ik dus niet moeten doen ;)
Don Cannoli 79

01 jun 2024, 20:43

Ik vond het eigenlijk wel een aardige State of Play.

Monster Hunter heb ik nog nooit gespeeld maar ik moet zeggen dat het er wel leuk uitzag. Astro Bot zag er supercool uit, ja jammer vooralsnog geen VR mode maar ik ga die game zeker een keer spelen. Ik hoopte op wat gameplay van Behemoth en dat was er dan ook. Kan best wat worden aangezien Skydance al eerder prima VR games heeft gemaakt.

En ook eindelijk wat bewegende beelden van Aliens Rogue Incursion. Het was minimaal wat er te zien was maar qua vibe vond ik in ieder geval tof. Of het ook echt tof wordt is nog ff afwachten. Ik maak me een beetje zorgen over het woordje "Rogue" in de titel.

En Silent Hill 2 , ook die zou ik wel willen spelen.
Zach

02 jun 2024, 09:17

Gisteren Silent Hill 2 opnieuw gespeeld op de PS2 en wat een mooie vreemde sfeer. Iets wat ik (net) niet terug zie in de trailer.
Don Cannoli 79

03 jun 2024, 08:36

Ik had eigenlijk ook wel zin om Silent Hill 2 even op te starten maar toen herinnerde ik me weer dat ik de game al jaren kwijt ben. Ligt denk ik ergens in een doos op zolder.
Maar ik snap wel wat je bedoelt. Games op PS2 konden er op een bepaalde manier uitzien wat meestal net niet lukt op moderne consoles.

Sommige mensen had dat ook met de Shadow of the Colossus remake. Zelf vond ik die remake er wel echt tof uitzien. Ik hoop dat ze deze ook nog ff wat finetunen maar tot nu toe ben ik zeker niet teleurgesteld of zo. Ik zie online wel mensen zeuren over dat the character animaties niet goed zijjn maar ik vind het wel meevallen. in ieder geval niet storend voor mij. Ik heb hier wel zin in.

Terug naar “Moderne games, consoles en handhelds”