Toegegeven, het zal nog wel even duren voor de PlayStation 5 een feit is. Desalniettemin komen er regelmatig berichtjes en feitjes naar buiten. Misschien leuk om deze in dit topic bij elkaar te houden. Ik koop niet snel een console nieuw, maar PlayStation is daarop de uitzondering in dit huis.
Vandaag kwam ik dit tegen:
Sony zou een patent hebben aangevraagd voor een apparaat, naar verluidt een developers kit. Het design is op zijn zachts gezegd bijzonder, en er wordt al snel gekeken naar het Romeinse symbool voor 5, ‘V’, dat zou dienen als inspiratie.
Lees hier meer:
https://www.google.nl/amp/s/nl.ign.com/ ... ar%3famp=1
PlayStation 5
- koekiemonster
- Contacteer:
- eBay gebruikersnaam: Ruud_Luiten
Bericht
Re: PlayStation 5
Hopelijk is dit idd een devkit. En ik neem ook aan van wel. Het zou me sterk verbazen en het ook jammer vinden als dit tóch de nieuwe Playstation blijkt te zijn.
Er zijn zat mensen die het niks boeit hoe een console er uitziet want het draait om de games die je er op kunt spelen maar ik vind het zelf wel een belangrijk onderdeel van de "magic" van een console. Dat zelfde geldt ook voor de controller.
Hoe ze hem noemen maakt me dan weer helemaal niks uit. Als ze besluiten om hem niet "Playstation 5 " maar "Playstation Wappie " ofzo te noemen dan heb ik daar geen issues mee.
Er zijn zat mensen die het niks boeit hoe een console er uitziet want het draait om de games die je er op kunt spelen maar ik vind het zelf wel een belangrijk onderdeel van de "magic" van een console. Dat zelfde geldt ook voor de controller.
Hoe ze hem noemen maakt me dan weer helemaal niks uit. Als ze besluiten om hem niet "Playstation 5 " maar "Playstation Wappie " ofzo te noemen dan heb ik daar geen issues mee.
- Gozert
- Moderator
- eBay gebruikersnaam: gozert
- synergy
- Winnaar Gameroom Award 2018
- arjen1981
- Animal Crossing Tour 2020
Bericht
https://www.nintendoenthusiast.com/2016 ... -surfaces/
Geen grap. Maar bleek uiteindelijk niet in de Switch te zitten.
Ha nee dat patent heeft Nintendo al het:Gozert schreef:Zit er een ingebouwde beamer in?
https://www.nintendoenthusiast.com/2016 ... -surfaces/
Geen grap. Maar bleek uiteindelijk niet in de Switch te zitten.
- Galious
- Moderator
Bericht
Een update van Sony:
https://blog.eu.playstation.com/2019/10 ... iday-2020/
Release window voor de PS5 is "Holiday 2020", dus dat zal waarschijnlijk ergens in december zijn.
Verder worden er twee nieuwe innovaties gedeeld m.b.t. de controller. De eerste is haptic feedback in plaats van de aloude rumble, en de tweede is adaptive triggers, waarbij developers de weerstand van de triggers kunnen instellen om meer tastbare feedback te kunnen geven op bepaalde in-game acties.
Ik zit zelf nog niet echt te trillen van opwinding.
https://blog.eu.playstation.com/2019/10 ... iday-2020/
Release window voor de PS5 is "Holiday 2020", dus dat zal waarschijnlijk ergens in december zijn.
Verder worden er twee nieuwe innovaties gedeeld m.b.t. de controller. De eerste is haptic feedback in plaats van de aloude rumble, en de tweede is adaptive triggers, waarbij developers de weerstand van de triggers kunnen instellen om meer tastbare feedback te kunnen geven op bepaalde in-game acties.
Ik zit zelf nog niet echt te trillen van opwinding.
nmkl pjkl ftmch
- Fing3r
Bericht
Overal staat ook echt vermeld Sony onthuld naam opvolger PS4..... het is de PS5!!
Ben wel benieuwd, nieuwigheden in de controllers vind ik niet echt boeiend, zit meer te wachten op de games die ervoor gaan uitkomen.
Ben wel benieuwd, nieuwigheden in de controllers vind ik niet echt boeiend, zit meer te wachten op de games die ervoor gaan uitkomen.
- segatarian
- Dynamike
- Beheerder
- Contacteer:
Bericht
Het wordt als groot nieuws gebracht, maar dat hij de PlayStation 5 gaat heten is nou niet echt spannend. Op veel PlayStation fanboysites staat ook dat de controller totaal vernieuwt zal worden. Maar dan mag er wel meer gebeuren dat wat er tot nu toe is aangekondigd. Maar eind 2020, zal wel november worden. Net als de PS4.
Ik ben erg benieuwd welke kant mijn eerste kwartjes op zullen rollen.
Ik ben erg benieuwd welke kant mijn eerste kwartjes op zullen rollen.
- OldSchool
- Contacteer:
Bericht
https://www.ad.nl/tech/opvolger-playsta ... ~a81e2e36/
De controller doet zo te lezen echt wel een stapje vooruit. Dus die zullen wel in prijs verdubbelen.
Verder snellere laadtijden, maar dat mag ook wel als er een ssd in komt. Ik verwacht op dit moment niet veel vernieuwing. Alleen nóg betere specs, maar ga je dat verschil nog merken?
De controller doet zo te lezen echt wel een stapje vooruit. Dus die zullen wel in prijs verdubbelen.
Verder snellere laadtijden, maar dat mag ook wel als er een ssd in komt. Ik verwacht op dit moment niet veel vernieuwing. Alleen nóg betere specs, maar ga je dat verschil nog merken?
- Apenheul
- Beheerder
- Contacteer:
Bericht
Dat van die triggers vind ik wel goed nieuws, de Xbox One controllers hebben ook van die analoge triggers met haptische feedback en dat merk je bij een game als Forza Horizon erg goed. Dat modulair installeren is ook wel interessant want ik vroeg me al af hoe ze anders die snellere laadtijden gingen realiseren wanneer games steeds groter worden, patches steeds groter worden, maar je SSD schijfruimte waarschijnlijk erg beperkt is. Zou je dan straks ook bv alleen het single player gedeelte van een patch kunnen installeren?
- synergy
Bericht
€120 voor een controller lijkt me een beetje teveel van het goede.OldSchool schreef:De controller doet zo te lezen echt wel een stapje vooruit. Dus die zullen wel in prijs verdubbelen.
- Dynamike
- Beheerder
- Contacteer:
Bericht
Mocht iemand willen...
Groot nieuws! Vanaf vandaag, 09/10/2019, kun je in jouw Game Mania winkel de PlayStation 5 pre-orderen.
Ga zo snel mogelijk langs in de winkel, plaats je bestelling (aanbetaling van € 50 verplicht) en je komt automatisch op de wachtlijst te staan.
Zodra we meer informatie hebben over de hoeveelheid PlayStation 5-consoles die beschikbaar zullen zijn op de dag van release (verwachte release datum: eindejaar 2020), wordt iedereen met een pre-order op chronologische volgorde gecontacteerd.
- OldSchool
- Contacteer:
Bericht
Dat zeg je nu. Ik wed om een reep chocolade dat hij over de 100 euro gaat.synergy schreef:€120 voor een controller lijkt me een beetje teveel van het goede.OldSchool schreef:De controller doet zo te lezen echt wel een stapje vooruit. Dus die zullen wel in prijs verdubbelen.
- arjen1981
- Animal Crossing Tour 2020
Bericht
Valt me toch tegen. Nog altijd met de handen...OldSchool schreef:Dat zeg je nu. Ik wed om een reep chocolade dat hij over de 100 euro gaat.synergy schreef:€120 voor een controller lijkt me een beetje teveel van het goede.OldSchool schreef:De controller doet zo te lezen echt wel een stapje vooruit. Dus die zullen wel in prijs verdubbelen.
- synergy
Bericht
Over de €100 voor een standaard PS5 controller? DEAL!OldSchool schreef:Dat zeg je nu. Ik wed om een reep chocolade dat hij over de 100 euro gaat.synergy schreef:€120 voor een controller lijkt me een beetje teveel van het goede.OldSchool schreef:De controller doet zo te lezen echt wel een stapje vooruit. Dus die zullen wel in prijs verdubbelen.
- OldSchool
- Contacteer:
Bericht
Graag puur met hele hazelnotensynergy schreef:Over de €100 voor een standaard PS5 controller? DEAL!OldSchool schreef:Dat zeg je nu. Ik wed om een reep chocolade dat hij over de 100 euro gaat.
- synergy
Bericht
Haha, voor mij graag een reepje wit.OldSchool schreef:Graag puur met hele hazelnotensynergy schreef:Over de €100 voor een standaard PS5 controller? DEAL!OldSchool schreef:Dat zeg je nu. Ik wed om een reep chocolade dat hij over de 100 euro gaat.
- Liittle-J
Bericht
Hoe graag ik hem tegen die tijd zou willen hebben, denk ik toch dat ik deze even laat liggen. In ieder geval tot dat alle "kinderziektes" er uit zijn, sort of speak
Bericht
Totaal geen interesse in een nieuwe console, maar die devkit ziet er wel gaaf 80's sci-fi uit.
Bericht
Ik ga deze zeker halen, mijn PS4 Pro kan de games niet eens fatsoenlijk afspelen.
Ik had de PS5 liever nu gehad, dan had ik Death Stranding, Shenmue III en Final Fantasy VII Remake op een betere manier kunnen spelen.
Ik had de PS5 liever nu gehad, dan had ik Death Stranding, Shenmue III en Final Fantasy VII Remake op een betere manier kunnen spelen.
Bericht
Dat de PS4 Pro moeite heeft met bepaalde games kan ook te maken hebben met de optimalisatie van de game zelf.Zach schreef:Ik ga deze zeker halen, mijn PS4 Pro kan de games niet eens fatsoenlijk afspelen.
Bericht
Anyways, ik wacht ook altijd op een volgende revisie, koop een console bijna nooit op release dus ik zie het wel effe aan. Wel gaaf dat de PS5 al wat concreter geworden is buiten de totaal onverwachte nieuwe naam.
Dat is een feit, games worden gemaakt voor een console, lopen ze slecht dan is het gewoon niet goed geoptimaliseerd.LesserMagic schreef:Dat de PS4 Pro moeite heeft met bepaalde games kan ook te maken hebben met de optimalisatie van de game zelf.Zach schreef:Ik ga deze zeker halen, mijn PS4 Pro kan de games niet eens fatsoenlijk afspelen.
Anyways, ik wacht ook altijd op een volgende revisie, koop een console bijna nooit op release dus ik zie het wel effe aan. Wel gaaf dat de PS5 al wat concreter geworden is buiten de totaal onverwachte nieuwe naam.
- Apenheul
- Beheerder
- Contacteer:
Bericht
Aangezien mijn PS4 Pro de geest gegeven heeft is er redelijke kans dat ik de PS5 wel bij launch al meteen haal, hopelijk is ie ook backwards compatible met PSVR en diens accessoires en game library.