De waanzin van het verzamelen
- OldSchool
- Contacteer:
- koekiemonster
- Contacteer:
- eBay gebruikersnaam: Ruud_Luiten
- kingoftherain
Bericht
Wooloo = love, Wooloo = life
Re: De waanzin van het verzamelen
Dat wordt een tweede exemplaar kopen.
- koekiemonster
- Contacteer:
Bericht
Koekie , pb mij even wat je ervoor wilt aub?koekiemonster schreef:Of de mijne kopen...
- HeatherGrace
- toejam
Bericht
Gewoon dicht laten, ben nog nooit een Zelda-game tegen gekomen die ik wou spelen
Professional dabbler
- koekiemonster
- Contacteer:
- arjen1981
- Animal Crossing Tour 2020
Bericht
Vreemd gedrag vind ik ook wel een Sega Saturn tegen komen in een kringloop. Is mij nog niet eerder gebeurd. Jammer dat het een Marktplaats prijs is. maar aan de andere kant was ik deze niet tegen gekomen als het geen Marktplaats prijs was:
Misschien toch eens vaker daar kijken. Er hebben natuurlijk ooit ook spellen bij gelegen.
Misschien toch eens vaker daar kijken. Er hebben natuurlijk ooit ook spellen bij gelegen.
- OldSchool
- Contacteer:
Bericht
Nu is het twee jaar geleden dat ik mijn Saturn kocht en is er misschien veel veranderd, maar 125 euro voor een losse Saturn vind ik geen gewone Marktplaats prijs meer. In die tijd zag ik bij Press-Start games een model voor 75 euro. Een webshop nota bene.
- koekiemonster
- Contacteer:
Bericht
125 eu voor een kale Saturn is veeeel teveel haha
- portable-games.nl
- Apenheul
- Beheerder
- Contacteer:
Bericht
We zitten al bijna drie weken in het nieuwe jaar en de enige game die ik dit jaar gekocht heb is de kleine indie game Lydia voor 2 Euro. Een game waarin je ervaart hoe de belevingswereld van een kind zich ontwikkelt wanneer de ouders andere prioriteiten hebben zoals alcohol. Ik heb genoeg in de kast en op mijn systemen staan om voorlopig de drang tot het kopen van games af te slaan.
- OldSchool
- Contacteer:
Bericht
Ik herken dit deels. Ik heb een aantal weken echt kringlopen en rommelmarkten gemeden. Niet zozeer omdat ik niets meer wilde hebben, maar vooral omdat ik wilde gaan genieten van wat ik al had en wat er in december bij was gekomen. Uiteindelijk kruipt bij mij het bloed dan toch waar het niet gaan kan en kom ik er toch weer op uit. Ik blijf het leuk vinden dingen “in het wild” te vinden.Apenheul schreef: ↑19 jan 2020, 12:54We zitten al bijna drie weken in het nieuwe jaar en de enige game die ik dit jaar gekocht heb is de kleine indie game Lydia voor 2 Euro. Een game waarin je ervaart hoe de belevingswereld van een kind zich ontwikkelt wanneer de ouders andere prioriteiten hebben zoals alcohol. Ik heb genoeg in de kast en op mijn systemen staan om voorlopig de drang tot het kopen van games af te slaan.
- Mark
Bericht
Het is alweer dik 5 jaar geleden dat ik dit topic ben gestart. Ongelofelijk hoe snel de tijd gaat. Voor m'n gevoel was dat echt twee, hooguit drie jaar terug.
Anyway, heb mezelf weer betrapt op van dat vreemde verzamelaarsgedrag. Laatst kocht ik in de aanbieding bij Nedgame een game voor de PS4, nieuw in seal natuurlijk. Nou heb ik er altijd moeite mee om die seal eraf te trekken (daar begon de post ook mee), dus om dat te voorkomen bestelde ik er gelijk twee. Mooi: eentje openen, eentje sealed laten. Voor die €12 kun je dat op zich nog wel goed praten. Nu drie weken verder, krijg het niet voor elkaar. Heb de game nu in de PS Store gekocht (was maar €6 dus dat scheelt, maar toch). Ik ben bang dat ik sealeritus heb.
Anderen nog mooi absurd gedrag dat het delen waard is?
Anyway, heb mezelf weer betrapt op van dat vreemde verzamelaarsgedrag. Laatst kocht ik in de aanbieding bij Nedgame een game voor de PS4, nieuw in seal natuurlijk. Nou heb ik er altijd moeite mee om die seal eraf te trekken (daar begon de post ook mee), dus om dat te voorkomen bestelde ik er gelijk twee. Mooi: eentje openen, eentje sealed laten. Voor die €12 kun je dat op zich nog wel goed praten. Nu drie weken verder, krijg het niet voor elkaar. Heb de game nu in de PS Store gekocht (was maar €6 dus dat scheelt, maar toch). Ik ben bang dat ik sealeritus heb.
Anderen nog mooi absurd gedrag dat het delen waard is?
- kingoftherain
Bericht
Grappig, ik heb juist sealeraffus.
- Mark
Bericht
Hahaha, zoals het hoort te zijn! Seals zijn er om enthousiast zonder enige vorm van voorzichtigheid van die games gerukt te worden. Klasse.
- KillingRaptor
- Pius
Bericht
Dichte seals hebben me ook nooit iets gedaan. Helaas zou je eigenlijk bijna zeggen. Maar ja, games zijn er om gespeeld te worden. Ik neem het mijn jongere zelf niet kwalijk.
Ik had voorheen heel erg dat ik van subverzamelingen alles compleet wilde hebben. Alle Kirby games, alle mario party's, alle Zelda's etc. Daar heb ik nu helemaal geen last meer van. Ik heb gewoon wat ik leuk vind en ga niet op zoek naar die paar ultradure games die vaak ook nog waardeloos zijn.
Ik had voorheen heel erg dat ik van subverzamelingen alles compleet wilde hebben. Alle Kirby games, alle mario party's, alle Zelda's etc. Daar heb ik nu helemaal geen last meer van. Ik heb gewoon wat ik leuk vind en ga niet op zoek naar die paar ultradure games die vaak ook nog waardeloos zijn.
"Come back when you can put up a fight."
- Apenheul
- Beheerder
- Contacteer:
Bericht
Ik bezefte mij ooit dat als ik een seal laat zitten dat ik dat dan voor iemand anders doe dan voor mezelf. Want emotioneel wordt het item juist minder waard voor mij als het ongebruikt blijft, alleen de doorverkoopwaarde blijft hoger (mits er iemand is die bereid is de prijs ervoor te betalen).
- Flozem
Bericht
Slecht afstand kunnen doen van dubbele items.
Van sommige (weliswaar mp) Gameboy titels heb ik er twee. En die worden never nooit meer mp gespeeld, want daar heb ik de kinderen niet naar… en dan toch twijfelen… OMG
Laat staan de 4 player games…
Van sommige (weliswaar mp) Gameboy titels heb ik er twee. En die worden never nooit meer mp gespeeld, want daar heb ik de kinderen niet naar… en dan toch twijfelen… OMG
Laat staan de 4 player games…
- reactor
Bericht
Ach man ...
Zwijg me ervan...
Ik ben totaal van het paadje af....
Ik kan geen kringwinkel voorbij of ik krijg een gevoel dat ik iets gemist heb.
Dit is ook zo als ik op reis ben.
Als ik eens een gesealde game tegenkom , dan wacht ik wel todat ik een ongesealde versie tegenkom om ze te spelen.
Dubbele zeldzamere games, daar kan ik geen afscheid van nemen.
En als laatste zijn er nu de action figures bijgekomen waarbij ik van de dubbele zeldzame exemplaren ook geen afscheid kan nemen...
Voor de rest geen afwijkingen hier...
Zwijg me ervan...
Ik ben totaal van het paadje af....
Ik kan geen kringwinkel voorbij of ik krijg een gevoel dat ik iets gemist heb.
Dit is ook zo als ik op reis ben.
Als ik eens een gesealde game tegenkom , dan wacht ik wel todat ik een ongesealde versie tegenkom om ze te spelen.
Dubbele zeldzamere games, daar kan ik geen afscheid van nemen.
En als laatste zijn er nu de action figures bijgekomen waarbij ik van de dubbele zeldzame exemplaren ook geen afscheid kan nemen...
Voor de rest geen afwijkingen hier...
I wonder what my life would be
Without the other world in my TV
Because it helps me
To escape this fucked up society
collectie
Without the other world in my TV
Because it helps me
To escape this fucked up society
collectie
- Joey
- Veteraan
Bericht
Ik heb een behoorlijke gat in mijn hand zoals jullie kunnen zien aan mijn aankopentopic en het lukt me niet hem te dichten...
- Shenglong83
- Contacteer:
Bericht
Ik denk dat het er een beetje aan ligt hoe je het bekijkt en met wie je jezelf vergelijkt.
Onderstaande voorbeelden zullen denk ik op dit forum vol met verzamelaars als lichte symptomen worden gezien, maar het blijven toch toch eigenaardigheden:
- Games die je nooit van plan bent te spelen kopen
- Oudere games, die je allang hebt uitgespeeld, nogmaals kopen (eventueel op nieuwere hardware).
- Dezelfde game digitaal EN fysiek kopen
- Dezelfde game op meerdere consoles kopen
- Dezelfde game op meerdere consoles kopen, waaronder slechtere versies op zwakkere hardware.
- Expres slechte games kopen "voor de verzameling".
- Een game-kamer hebben
- (Zeldzame) games als trofee displayen in de game-kamer
Voor iemand die enkel games koopt om ze ook echt te spelen is fysiek verzamelen denk ik tegenwoordig uberhaupt wat vreemd.
Maar ik ben er ook van overtuigd dat games spelen en games verzamelen 2 aparte hobbies zijn.
Onderstaande voorbeelden zullen denk ik op dit forum vol met verzamelaars als lichte symptomen worden gezien, maar het blijven toch toch eigenaardigheden:
- Oudere games, die je allang hebt uitgespeeld, nogmaals kopen (eventueel op nieuwere hardware).
- Dezelfde game op meerdere consoles kopen, waaronder slechtere versies op zwakkere hardware.
- Een game-kamer hebben
Voor iemand die enkel games koopt om ze ook echt te spelen is fysiek verzamelen denk ik tegenwoordig uberhaupt wat vreemd.
Maar ik ben er ook van overtuigd dat games spelen en games verzamelen 2 aparte hobbies zijn.
- Blossom
- Contacteer:
Bericht
als ik games die ik héél goedkoop tegenkom en koop eruit laat (of in bulk partijen erbij krijg) en alleen kijk naar games die ik echt heb uitgezocht dan is mijn score:
6/8
er zijn maar 2 games die ik beide digitaal en fysiek heb gekocht. maar ik heb ook sealeritus!!!! ben ik nog te redden?
voor mensen die games willen spelen raad ik altijd emulating aan, en ik verzamel zelf games als hobbies maar speel ze lang niet allemaal!
mijn score is 8/8Shenglong83 schreef: ↑11 dec 2024, 08:55Ik denk dat het er een beetje aan ligt hoe je het bekijkt en met wie je jezelf vergelijkt.
- Een game-kamer hebben
als ik games die ik héél goedkoop tegenkom en koop eruit laat (of in bulk partijen erbij krijg) en alleen kijk naar games die ik echt heb uitgezocht dan is mijn score:
6/8
er zijn maar 2 games die ik beide digitaal en fysiek heb gekocht. maar ik heb ook sealeritus!!!! ben ik nog te redden?
voor mensen die games willen spelen raad ik altijd emulating aan, en ik verzamel zelf games als hobbies maar speel ze lang niet allemaal!
(zij/haar) Mijn Collectie/database is GROOT
Team fortress 2 FAN
Team fortress 2 FAN