De waanzin van het verzamelen

Interessante advertenties, discussies en alles over verzamelen.
waiwainl
Contacteer:

Re: De waanzin van het verzamelen

20 aug 2019, 00:28

koekiemonster schreef: Ander ding is de opkomst van digitaal. Ik denk dat ik verdeeld over mijn wiiu, 3ds, vita en Switch zeker 400 games digitaal heb. Flinke keuze en vrijwel geen fysieke ruimte. Dat was initieel even wennen, maar nu een godsend. Alles bij de hand en altijd beschikbaar. Dat voelt wel goed.

Mijn focus heb ik weten terug te brengen naar een aantal devices. Ook dat helpt de drang in bedwang te houden.
Eigenlijk is dat wel raar, gezien je het digitaal niet echt “hebt” (al is het wel van “jouw”).

Ook ik ben gaan minderen door focus te leggen:

1) alleen echte PCB’s van het SHMUP genere
2) LE editions van shmups / hele goede SRPG/JRPG
3) shmups digitaal onder de 10 euro (vaak alleen in de uitverkoop) of fysiek onder de 15 euro (dank u www.budgetgamer.nl)

Dat reduceert het enorm qua hoeveelheden, minder dan 3 per maand gemiddeld :smile:
Bespeel de geschiedenis bij https://www.nationaalvideogamemuseum.nl in Zoetermeer.
segatarian

20 aug 2019, 10:11

Jalf schreef:Dat heb ik dus ook. De consoles die ik nu weg heb gedaan (of ga doen) zijn ook echt overbodig en waren eigenlijk een beetje impuls aankopen. Ik had bijvoorbeeld nog nooit op een Saturn gespeeld, dus heb hier eentje gekocht voor de fun met wat games. Conclusie; ik trek die graphics net zo goed als N64 en PSOne games. Niet! :) En ook gewoon te weinig toppers. Of peperduur. En dan speel ik ze waarschijnlijk alsnog niet haha.

Heb ook eens mijn SMS en groot deel van mijn SNES collectie weg gedaan en daar heb ik echt wel spijt van gehad. Mijn SMS collectie is nu inmiddels weer groter dan ie toen was, maar SNES games als Lufia, Breath of Fire, Final Fight, Act Raiser en Harvest Moon zijn inmiddels zo duur geworden dat ik die wel op m'n SNES mini download.

Ik heb me voorgenomen dat ik niet meer dan 70 euro betaal voor welke game dan ook. Ik koop ook geen limited editions meer. Daar gaan binnenkort ook flink wat van de deur uit. Neemt zo enorm veel ruimte in en ik doe er helemaal niks mee.. Ik heb LE's van games als Far Cry, Splinter Cell Conviction, Saint's Row, Bioshock 2 en Assassins Creed 3 liggen waarvan ik de games nauwelijks heb gespeeld en de items uit de LE nog nooit uit de verpakking heb gehad. En volgens mij zit ook nog eens geen hond er op te wachten omdat je 7 euro verzendkosten kwijt bent.

Prima natuurlijk.
Maar de Saturn zoveel mindere graphics dan PS1?
Ontlopen elkaar niet veel. Quacke is een mooi voorbeeld wat Saturn weer wel had en PS niet.Eris zeker bagger bij,maar dat zal de PS ook hebben.
En met een budget van 70 euro per game wel genoeg toppers.
Maar oké de PS1 library is groter en meer betaalbaar.
Mark

20 aug 2019, 10:33

segatarian schreef:
Jalf schreef:Dat heb ik dus ook. De consoles die ik nu weg heb gedaan (of ga doen) zijn ook echt overbodig en waren eigenlijk een beetje impuls aankopen. Ik had bijvoorbeeld nog nooit op een Saturn gespeeld, dus heb hier eentje gekocht voor de fun met wat games. Conclusie; ik trek die graphics net zo goed als N64 en PSOne games. Niet! :) En ook gewoon te weinig toppers. Of peperduur. En dan speel ik ze waarschijnlijk alsnog niet haha.

Heb ook eens mijn SMS en groot deel van mijn SNES collectie weg gedaan en daar heb ik echt wel spijt van gehad. Mijn SMS collectie is nu inmiddels weer groter dan ie toen was, maar SNES games als Lufia, Breath of Fire, Final Fight, Act Raiser en Harvest Moon zijn inmiddels zo duur geworden dat ik die wel op m'n SNES mini download.

Ik heb me voorgenomen dat ik niet meer dan 70 euro betaal voor welke game dan ook. Ik koop ook geen limited editions meer. Daar gaan binnenkort ook flink wat van de deur uit. Neemt zo enorm veel ruimte in en ik doe er helemaal niks mee.. Ik heb LE's van games als Far Cry, Splinter Cell Conviction, Saint's Row, Bioshock 2 en Assassins Creed 3 liggen waarvan ik de games nauwelijks heb gespeeld en de items uit de LE nog nooit uit de verpakking heb gehad. En volgens mij zit ook nog eens geen hond er op te wachten omdat je 7 euro verzendkosten kwijt bent.

Prima natuurlijk.
Ontlopen elkaar niet veel. Quacke is een mooi voorbeeld wat Saturn weer wel had en PS niet.Eris zeker bagger bij,maar dat zal de PS ook hebben.
De PS1 heeft (mede door de grote library) inderdaad erg veel bagger. Prijzen van de Saturn ken ik niet goed, maar veel PS1 titels zijn ook zeer prijzig (/onbetaalbaar voor velen) geworden.
Gozert
Veteraan
Veteraan
eBay gebruikersnaam: gozert

20 aug 2019, 11:50

Algemene opinie is dat de Saturn sterker is op 2D gebied en de PS1 sterker is op 3D gebied, en dat is iets waar ik het wel mee eens ben.

Het is overigens wel moeilijk om te zeggen waar de Saturn toe in staat was, omdat de ontwikkeling voor dat systeem al snel op z'n gat lag, terwijl de PS1 in 2000 nog een hele sloot toppers kreeg (iig grafisch gezien). Tegen die tijd had men de hardware goed door en kon men alles er uit persen. Die luxe heeft de Saturn niet echt gehad.
koekiemonster
Contacteer:
eBay gebruikersnaam: Ruud_Luiten

20 aug 2019, 13:10

waiwainl schreef:
koekiemonster schreef: Ander ding is de opkomst van digitaal. Ik denk dat ik verdeeld over mijn wiiu, 3ds, vita en Switch zeker 400 games digitaal heb. Flinke keuze en vrijwel geen fysieke ruimte. Dat was initieel even wennen, maar nu een godsend. Alles bij de hand en altijd beschikbaar. Dat voelt wel goed.

Mijn focus heb ik weten terug te brengen naar een aantal devices. Ook dat helpt de drang in bedwang te houden.
Eigenlijk is dat wel raar, gezien je het digitaal niet echt “hebt” (al is het wel van “jouw”).

Ook ik ben gaan minderen door focus te leggen:

1) alleen echte PCB’s van het SHMUP genere
2) LE editions van shmups / hele goede SRPG/JRPG
3) shmups digitaal onder de 10 euro (vaak alleen in de uitverkoop) of fysiek onder de 15 euro (dank u http://www.budgetgamer.nl)

Dat reduceert het enorm qua hoeveelheden, minder dan 3 per maand gemiddeld :smile:
Vind dat -persoonlijk- niet zo erg gezien ik verkopen nog al een ding vind. Bewust kopen en behoiden helpt dan. Digitale aankopen moet ik van mijzelf spelen en het liefst minimaal een x-aantal uur.
- portable-games.nl
Jalf

20 aug 2019, 13:48

Digitaal gamen op consoles is inmiddels bijna 15 jaar gemeengoed, maar ik heb nog nooit meer dan 20 euro uitgegeven aan een digitale game. En dat is altijd ook mijn max geweest. Ik heb gewoon echt niet meer over voor een game zonder restwaarde. Zonder mogelijkheid tot verkopen of inruilen en zonder doosje en cart/disc. Zeker niet omdat je weet dat digitaal voor uitgevers veel minder kosten met zich meebrengt dan fysiek. Maar in plaats van een game 15 euro goedkoper maken zijn ze jarenlang juist 10 euro duurder geweest. #doei!

Ik wacht altijd braaf tot de christmas, spring en summer sales op PSN om games met 60% korting te kopen. Bij Nintendo koop ik eigenlijk alleen indiegames digitaal. Ik heb Xenoblade 2 en 12 Switch ook digitaal ,maar dat waren reviewcopy's.

segatarian schreef:Prima natuurlijk.
Nee, dat zeg ik niet. Ik bedoel te zeggen dat ik met alle drie niet veel heb vanwege al die kinderziektes van het 3d gamen. Vierkante hoofden, kale omgevingen, wazige textures, pop-up ect...
waiwainl schreef:
Jalf schreef: Ook gaat het mes in de GameCube verzameling. Twee van de vier console varianten ga ik weg doen en ik wil terug van 120 games naar een stuk of 50 toppers/persoonlijke favorieten. Daar wil ik dan wel een Panasonic Q voor terug halen, een wavebird en nog een stuk of 5 games van mijn wishlist en dan is dat voorlopig klaar. Ook ga ik nog een CDi speler weg doen waarvan ik al was vergeten dat ik hem had en een grote bak vol kabels, 3rd party controllers en een lelijk eendje Game Boy. De PS2 en Xbox staan ook op de nominatie. Beide consoles zijn al zeker 5 jaar niet aan geweest...
Ga je spijt van krijgen.. :sleep:
Denk ik niet. Het ene deel zijn games die ik niet speel maar die wel een bovengemiddelde waarde hebben (Ribbit King, Cocoto Funfair, Gotcha Force ect) en de rest zijn 13 in een dozijn games die ik zo weer opnieuw koop voor 15-30 euro max mocht ik toch spijt krijgen (Pac-man world 2 en 3, Mega Man Command mission en EA en Ubisoft spul).
Ik doe niet aan onderschriften.
Gozert
Veteraan
Veteraan
eBay gebruikersnaam: gozert

20 aug 2019, 16:25

Alleen jij weet wat je wel en niet zou kunnen gaan missen. Laat je niet gek maken. Bij twijfel wellicht even wachten bij een aantal objecten, maar anders gewoon "Toedeledokie!". Vooral die dertien in een dozijn games, die je nooit meer zou spelen en nul nostalgie bij hebt, nemen echt alleen maar ruimte in.

Zelf heb ik een jaar of vijf á zes geleden flink doch selectief gesneden in de verzameling en ik heb er geen seconde spijt van gehad. Sterker nog, het luchtte zelfs enigszins op en de extra knaken waren ook welkom.
HeatherGrace

20 aug 2019, 17:20

Gozert schreef: Vooral die dertien in een dozijn games, die je nooit meer zou spelen en nul nostalgie bij hebt, nemen echt alleen maar ruimte in.
Zulke games die ik dan weg wil doen wil alleen niemand hebben. En de gedachte om ze uit te zoeken, weer ergens "op te slaan" en te dealen met bepaalde Marktplaats-mensen vind ik al vermoeiend. :laugh:
Afbeelding
Flozem

20 aug 2019, 18:15

Ik voeg nog maar sporadisch wat aan de verzameling toe. De meeste titels die ik wilde hebben, heb ik nu óf zijn veel te duur / zeldzaam. Voor nu beperk ik mij tot de Switch games die ik echt speel.

De enige console die ik op den duur overweeg te verkopen, is de N64. Daar speel ik echt nooit op om zeer bekende redenen. :p

Wel hoop ik nog tegen de laatste 60 Gameboy titels aan te lopen voor normale prijsjes...
segatarian

20 aug 2019, 19:13

Gozert schreef:Algemene opinie is dat de Saturn sterker is op 2D gebied en de PS1 sterker is op 3D gebied, en dat is iets waar ik het wel mee eens ben.

Het is overigens wel moeilijk om te zeggen waar de Saturn toe in staat was, omdat de ontwikkeling voor dat systeem al snel op z'n gat lag, terwijl de PS1 in 2000 nog een hele sloot toppers kreeg (iig grafisch gezien). Tegen die tijd had men de hardware goed door en kon men alles er uit persen. Die luxe heeft de Saturn niet echt gehad.
Klopt helemaal.
Alleen lobotemy en Sega zelf kon er goed mee overweg. Idd, vanaf de Japanse introductie van de DC in 98 zijn er geen games meer geweest.
Tobascoman3

20 aug 2019, 23:39

ik snap opzich wel dat de saturn veel trash heeft met een klein budget. zeker de common games en laten die nu net vooral 3d titels zijn.

saturn is een 2d beest van een systeem. maar die titels zijn niet common en duur. en titels die best betaalbaar zijn als street fighter kan je net zo goed op andere systemen spelen.

3d op saturn is echt wel slechter als je naar voorbeelden als tomb raider kijkt etc. ps1 was meer gemaakt voor 3d dan saturn die zelfs met simplere 3d games veel moeite heeft.

panzer dragoon was goed maar ook niet bepaald goedkoop zelfs deel 1 niet.
Apenheul
Beheerder
Beheerder
Contacteer:

20 aug 2019, 23:53

Ik had in Zuid-Korea wel een paar interessante Saturn games in mijn handen gehad (Waku Waku 7, Shining Force III), maar ik realiseerde me dat ik geen Saturn heb en waarschijnlijk sowieso geen tijd voor die games vrij zou maken. Verzamelaarsprikkel afgeslagen ^_^
synergy
Winnaar Gameroom Award 2018
Winnaar Gameroom Award 2018

21 aug 2019, 00:45

Tobascoman3 schreef:3d op saturn is echt wel slechter als je naar voorbeelden als tomb raider kijkt etc. ps1 was meer gemaakt voor 3d dan saturn die zelfs met simplere 3d games veel moeite heeft.
Maar de Saturn had wel:

En uiteraard ziet het er tegenwoordig niet meer zo bijzonder uit, maar destijds was dit wel een dingetje.

Zelfde verhaal met Virtua Fighter. Ik kocht de Saturn op launch day, natuurlijk net voor de PS1 gereleased werd. Koning te rijk met de eerste echte 3D fighter. :laugh:
segatarian

21 aug 2019, 22:18

Tobascoman3 schreef:ik snap opzich wel dat de saturn veel trash heeft met een klein budget. zeker de common games en laten die nu net vooral 3d titels zijn.

saturn is een 2d beest van een systeem. maar die titels zijn niet common en duur. en titels die best betaalbaar zijn als street fighter kan je net zo goed op andere systemen spelen.

3d op saturn is echt wel slechter als je naar voorbeelden als tomb raider kijkt etc. ps1 was meer gemaakt voor 3d dan saturn die zelfs met simplere 3d games veel moeite heeft.

Probleem lag hem vooral in de moeilijke programmering op de Saturn, veel 3rd party games maken maar gebruik van 1 van de 2 cpu,s die de Saturn had. De Playstation had wel wat betere 3d Specs, maar niet extreem. Naast panzer dragoon, waren ook quacke,duke nuke m,burning rangers, pandemonium aardige 3d games. Sega en lobotemy gebruikte vaak wel de volledige capaciteit.
Tobascoman3

22 aug 2019, 00:01

segatarian schreef:
Tobascoman3 schreef:ik snap opzich wel dat de saturn veel trash heeft met een klein budget. zeker de common games en laten die nu net vooral 3d titels zijn.

Probleem lag hem vooral in de moeilijke programmering op de Saturn, veel 3rd party games maken maar gebruik van 1 van de 2 cpu,s die de Saturn had. De Playstation had wel wat betere 3d Specs, maar niet extreem. Naast panzer dragoon, waren ook quacke,duke nuke m,burning rangers, pandemonium aardige 3d games. Sega en lobotemy gebruikte vaak wel de volledige capaciteit.
zeker dat er goede 3d titels opzitten maar ik denk dat de meeste mensen die beginnen met saturn en dan met budget heel andere 3d titels gaan vinden voor dit systeem.

sport games daytona virtua fighter etc de echt common games zijn vaak niet erg leuk voor dit systeem. en de andere zelfs de goedkopere zijn al aardig aan de prijs wat de degelijke titels betreft

de enige uitweg is wellicht japanse imports die zijn in veel meer gevallen meer betaalbaar voor de goede non rpg games dan westerse varianten.

overigens zijn duke nukem pandemonium en quake op de ps1 veel makkelijker te krijgen en zijn het best goedkope games tenopzichte van saturn. en ik denk dat duke nukem en pandemonium ook nog eens beter uitkomen qua gameplay op het systeem van sony.

overigens is de westerse library qua saturn erg armzalig tenopzichte van andere retro consoles als we de japanse library erbij pakken.

de saturn mag dan wel een beest van een 2d machine zijn maar helaas zijn het merendeel van de goede 2d games enkel in japan uitgekomen. de westerse library is echt barebones.

snes en megadrive als voorbeelden je mist zeker een hoop toppers ook bij die consoles maar niet het merendeel verre van meeste ook gewoon in het westen uitgekomen iets wat ik niet van de saturn kan zeggen.
segatarian

23 aug 2019, 14:31

Tobascoman3 schreef:
segatarian schreef:

zeker dat er goede 3d titels opzitten maar ik denk dat de meeste mensen die beginnen met saturn en dan met budget heel andere 3d titels gaan vinden voor dit systeem.

sport games daytona virtua fighter etc de echt common games zijn vaak niet erg leuk voor dit systeem. en de andere zelfs de goedkopere zijn al aardig aan de prijs wat de degelijke titels betreft

de enige uitweg is wellicht japanse imports die zijn in veel meer gevallen meer betaalbaar voor de goede non rpg games dan westerse varianten.

overigens zijn duke nukem pandemonium en quake op de ps1 veel makkelijker te krijgen en zijn het best goedkope games tenopzichte van saturn. en ik denk dat duke nukem en pandemonium ook nog eens beter uitkomen qua gameplay op het systeem van sony.

overigens is de westerse library qua saturn erg armzalig tenopzichte van andere retro consoles als we de japanse library erbij pakken.

de saturn mag dan wel een beest van een 2d machine zijn maar helaas zijn het merendeel van de goede 2d games enkel in japan uitgekomen. de westerse library is echt barebones.

snes en megadrive als voorbeelden je mist zeker een hoop toppers ook bij die consoles maar niet het merendeel verre van meeste ook gewoon in het westen uitgekomen iets wat ik niet van de saturn kan zeggen.
Klopt wel aardig, maar ook de westerse library heeft een stuk of 50 goed speelbare games.
Meerendeel van 3d zal Sony winnen. Maar duke Nukem gaat naar de Saturn. Kijk maar een vs. Filmpje op YouTube. Geweldige port.
Lobotemy kon echt ver gaan en bevestigde met quacke een uiterst soepele versie die niet eens op de PS1 is verschenen.
Maar eens veel van de eerste 2 jaar Saturn titels steken af bij de PS1. Sega rally niet erg mooi maar wel goed en vf2 als uitzondering.
Swws98 is ook een aardige voetbal game in de tijd

Al met al ben ik nu ook veel meer info 2d uit het 32bit tijdperk, dus dat komt goed uit
Slati

23 aug 2019, 15:35

Mooie thread dit. Bij mij is het momenteel ook weer wat aan het doorslaan. Ik ben wel enigszins gefocussed, maar betrap mezelf er meer en meer op dat ik naast dat ene spel nog een of twee andere erbij koop die die verkoper ook aanbiedt.
Ik game op: Commodore 64, Amiga 500, Atari Lynx, RetroPie, MiSTer, Evercade, Wii U, 3DS, N64, PS4 en een Windows laptopje.
Mijn verzameling
marxkemp
Contacteer:

28 aug 2019, 09:10

Wat ik mij afvroeg is of je minder retro speelt als je een groot deel van je wishlist in je bezit hebt en ook grotendeela gespeeld hebt of je dan meer met modern bezig gaat en daardoor retro links laat liggen. Om vervolgens te gaan uitdunnen om voor kwaliteit over kwantiteit gaan. Ik verzamel games niet echt om uit te spelen.
Liever 1000 games 100 minuten spelen, dan 100 games 1000 minuten. Ik verzamel games die ik dus wil uitproberen en/of impact hebben gehad op de community.
Slay the Spire zou ik zonder knipperen direct fysiek kopen, omdat die game bij mij een impact heeft gemaakt van 100+ uur.
Jalf

30 aug 2019, 10:51

marxkemp schreef:Wat ik mij afvroeg is of je minder retro speelt als je een groot deel van je wishlist in je bezit hebt en ook grotendeela gespeeld hebt of je dan meer met modern bezig gaat en daardoor retro links laat liggen. Om vervolgens te gaan uitdunnen om voor kwaliteit over kwantiteit gaan. Ik verzamel games niet echt om uit te spelen.
Liever 1000 games 100 minuten spelen, dan 100 games 1000 minuten. Ik verzamel games die ik dus wil uitproberen en/of impact hebben gehad op de community.
Slay the Spire zou ik zonder knipperen direct fysiek kopen, omdat die game bij mij een impact heeft gemaakt van 100+ uur.
Ik wel. Bij Sega en (S)NES is het voor mij vooral 'de heb'. Ik vind het prachtig om die klassiekers uit mijn jeugd in complete staat in de kast te hebben staan. Ik speel veel meer op Switch en PS4 dan op mijn retro consoles. Terwijl ik weer meer retro games koop dan games voor moderne consoles.

Ik ben nu bezig om op zolder een soort van 'mancave' (ik haat dat woord) in te richten en ik wil ook vitrinekastje hebben met naast games ook wat andere dingen die mijn jeugd zo geweldig hebben gemaakt. Een paar complete He-man en Transformers figuren, wat strips en vinyl en CD singles enzo.. Al ken ik mezelf wel goed genoeg dat ik heel duidelijk met mezelf moet afspreken dat het bij een paar blijft. Voor je het weet heb ik weer een stuk of 50 vol He-man figuren :D
OldSchool
Contacteer:

30 aug 2019, 10:58

marxkemp schreef:Wat ik mij afvroeg is of je minder retro speelt als je een groot deel van je wishlist in je bezit hebt en ook grotendeela gespeeld hebt of je dan meer met modern bezig gaat en daardoor retro links laat liggen. Om vervolgens te gaan uitdunnen om voor kwaliteit over kwantiteit gaan. Ik verzamel games niet echt om uit te spelen.
Er is altijd meer retro. Ik vind telkens weer dingen die ik wil zien en uitproberen. Vandaar dat ik bijvoorbeeld ook zo’n Commodore PC koop. Weer een nieuwe manier om met oude techniek om te gaan. Het probleem is natuurlijk dat je op een gegeven moment al veel hebt gehad en je dan meer moeite, tijd en geld moet investeren om alsnog iets nieuws te vinden. Mocht dat punt voor mij ooit bereikt worden, laat ik je weten of ik meer naar modern grijp!
Klaudkil

31 aug 2019, 19:25

Ikzelf koop alleen maar games die boeiend eruit zien, ik probeer ze minimaal allemaal een x te proberen en niet alleen te kopen voor display.
Natuurlijk gebeurt het wel vaak,vooral de limited lrungames hou ik vaak sealed weet eigenlijk niet waarom.

De persoonlijke waanzin die ik had met verzamelen is alles nieuw op launch te kopen, tot zo'n 3jaar geleden waarbij ik sindsdien langzaam minder en minder ging uitgeven en de launch games achter me liet
Jalf

02 sep 2019, 11:32

Ik koop juist niks meer op launch omdat games van veel uitgevers vaak heel snel in prijs zakken en ik toch genoeg games heb. Dan kocht ik game X op launchdag voor €60 euro en speelde hem pas op het moment dat ie voor €20 in de winkels lag.. Beetje weggegooid geld. Alleen Nintendo games en iets als Call of Duty koop ik direct. Die krijgen voorrang en dalen sowieso niet zo snel in prijs.
koekiemonster
Contacteer:
eBay gebruikersnaam: Ruud_Luiten

02 sep 2019, 13:00

Jalf schreef:Ik koop juist niks meer op launch omdat games van veel uitgevers vaak heel snel in prijs zakken en ik toch genoeg games heb. Dan kocht ik game X op launchdag voor €60 euro en speelde hem pas op het moment dat ie voor €20 in de winkels lag.. Beetje weggegooid geld. Alleen Nintendo games en iets als Call of Duty koop ik direct. Die krijgen voorrang en dalen sowieso niet zo snel in prijs.
Ja, precies. Zo zit ik er nu ook in.

Plus dat ik veel in de online shops koop, maar dan alleen onder het tabje aanbieding. Dat maakt echt verschil. Mogelijk wordt the Switcher III de enige uitzondering daarop. Ik kijk daar echt te lang naar uit en had nooit zin om een xbone of ps4 te lenen of games te spelen op een pc (of macbook).
- portable-games.nl
Swey

02 sep 2019, 14:03

Over het algemeen schaf ikzelf pas games aan richting end of life voor de console of als de markt gezakt is. Veel 3ds games, vita en recentelijk PSP games op die manier gekocht. Enige uitzondering zal waarschijnlijk de switch zijn die er over een aantal maanden gaat komen. Helaas door de zgn switch tax en het feit dat Nintendo games nauwelijks in prijs dalen zullen mij er toch toe dwingen om min of meer de volle mep te betalen voor veel titels
maartenkoster

13 nov 2019, 07:18

Als er een pakketje is binnengekomen of ik ga naar een spelcomputer beurs. Dan merken sommige mensen me ontzettend eanthousiast en druk worden wat te maken heeft aan mijn autisme. En ook de zuinigheid die ik heb met games LP Singles CD's DVD's en andere verzamel items. Ik vraag ook vaak aan de mensen om een tasje om de games in doos cases veilig vast te houden zodat er niks gebeurd. Ik wordt heel erg blij. Wat soms slapeloze nachten kan veroorzaken. Dus meestal als ik nieuwe games in bezit heb. Neem ik de volgende dag op het werk een snipperdag zodat ik lekker laat naar bed kan gaan.
Afbeelding

Terug naar “Verzamelpraat”