Omdat ik niet kan wachten tot de officiële bekendmaking is hier alvast een topic voor Elden Ring met de laatste scoop van industry insider "Omnipotent":
Hyped!
Elden Ring
- arjen1981
- Animal Crossing Tour 2020
Bericht
Re: Elden Ring
Hmmmm. Ik vrees dat wij maar een klein beetje van dit alles te zien krijgen morgen. En al wordt er in dit stuk omheen gedraaid het klinkt mij nog steeds als heel iets anders dan Dark Souls 1 tm 3. Ik denk zelf nu dat het multiplayer component veel groter is. We zullen het zien. Hyped absoluut. Ik zou het heel raar vinden als dit niet mij game van de E3 gaat worden. Nu al.
- Galious
- Moderator
- Locatie: Rotterdam
Bericht
Re: Elden Ring
We worden nog niet veel wijzer van de trailer, maar het zet wel weer een gave mysterieuze sfeer neer.
nmkl pjkl ftmch
- arjen1981
- Animal Crossing Tour 2020
Bericht
Re: Elden Ring
From Software en Bandai Nemco hebben de teaser nu ook geplaats in goede kwaliteit:
- Galious
- Moderator
- Locatie: Rotterdam
Bericht
Re: Elden Ring
Nice, thanks! Dan edit ik die andere wel even uit mijn vorige post.
nmkl pjkl ftmch
- VikTris
- Contacteer:
- Locatie: Soesterberg
- arjen1981
- Animal Crossing Tour 2020
Bericht
Re: Elden Ring
Q&A met Hidetaka Miyazaki:
https://news.xbox.com/en-us/2019/06/09/ ... lden-ring/
Even een samanvatting van mijn kant:
Meer focus op RPG dan actie waar Sekiro meer focus had op actie. Nog steeds uitdagend en de responsive melee combat die we kennen. Met een arsenaal aan wapens en magic spells.
Grootse verschil met Dark Souls is dat het open world is. Daardoor heb je meer exploration maar de boss battles zijn er nog.
https://news.xbox.com/en-us/2019/06/09/ ... lden-ring/
Even een samanvatting van mijn kant:
Meer focus op RPG dan actie waar Sekiro meer focus had op actie. Nog steeds uitdagend en de responsive melee combat die we kennen. Met een arsenaal aan wapens en magic spells.
Grootse verschil met Dark Souls is dat het open world is. Daardoor heb je meer exploration maar de boss battles zijn er nog.
- Galious
- Moderator
- Locatie: Rotterdam
Bericht
Re: Elden Ring
Oh man, so hyped. Dit belooft weer veel goeds
Miyazaki schreef:We wanted to create a new dark fantasy action RPG full of things that we weren’t able to do in the Dark Souls series.
The importance we place on the joy the player experiences through overcoming challenges will be the same as it is in our other titles. I believe it will prove to be a very satisfying experience.
Earlier I had said that this title focuses more heavily on RPG elements. This title will include a wide variety of weapons, magic, and ways to engage enemies, that make it possible to provide users with a style of gameplay and strategy that suits them.
Even when compared to the Dark Souls series, I believe this title will provide even more variety in the ways for players to overcome challenges and tweak their tactics when facing enemies.
There are many definitions to the term “open world,” and I might not be phrasing it correctly, but we have simply tried our own approach to a game with a large, open field to play in.
It is a world full of danger and threats, as well as many areas ripe for exploration.
Among those areas, you will also find intricately designed, multi-layered castles and such.
Boss fights are something we enjoy making and make up one of the climaxes to this title as well. We feel there is a wide variety of unique and horrifying bosses for players to look forward to.
nmkl pjkl ftmch
- Galious
- Moderator
- Locatie: Rotterdam
Bericht
Re: Elden Ring
Een image die we niet in de trailer gezien hebben, maar die in de Elden Ring Gallery op de site van From Software is te vinden:
nmkl pjkl ftmch
- Dynamike
- Beheerder
- Contacteer:
- Locatie: Enschede
Bericht
Re: Elden Ring
Ik hoop, voor mij althans, dat het meer DS is dan Sekiro als we het over combat hebben. De setting is wel die we denk ik kennen uit de DS-reeks. Ik kijk hier wel naar uit, maar zal pas 2020 worden vrees ik.
- Galious
- Moderator
- Locatie: Rotterdam
Bericht
Re: Elden Ring
Ik verwacht dat de combat inderdaad veel meer DS is dan Sekiro. Er zullen in elk geval veel meer playstyles en combat strategieën mogelijk zijn volgens Miyazaki, meer nog dan in DS
"This title will include a wide variety of weapons, magic, and ways to engage enemies, that make it possible to provide users with a style of gameplay and strategy that suits them. Even when compared to the Dark Souls series, I believe this title will provide even more variety in the ways for players to overcome challenges and tweak their tactics when facing enemies."
"This title will include a wide variety of weapons, magic, and ways to engage enemies, that make it possible to provide users with a style of gameplay and strategy that suits them. Even when compared to the Dark Souls series, I believe this title will provide even more variety in the ways for players to overcome challenges and tweak their tactics when facing enemies."
nmkl pjkl ftmch
- Apenheul
- Beheerder
- Contacteer:
- Locatie: 's-Hertogenbosch
- arjen1981
- Animal Crossing Tour 2020
- Galious
- Moderator
- Locatie: Rotterdam
Bericht
Re: Elden Ring
Weer wat nieuwe details uit een IGN interview met Miyazaki. De gameplay is gebaseerd op Dark Souls en we gaan te paard de open wereld verkennen. Sounds good!
According to director Hidetaka Miyazaki, his newest project Elden Ring is an open-world style game with gameplay mechanics similar to the Dark Souls series.
“Elden Ring is a third-person action RPG with a fantasy setting. Gameplay-wise, it’s heavily based on Dark Souls.” Miyazaki explained to IGN in an exclusive interview, referring to the series he is probably best known for.
“However, that doesn’t mean that it plays out in the same way. With a more open and vast environment, the way combat plays out becomes fundamentally different.”
Miyazaki explains that Elden Ring’s world naturally creates drastically different situations in battle, and creates new opportunities for exploration as well as storytelling.
Other works by Miyazaki including Dark Souls, Bloodborne, and Sekiro: Shadows Die Twice had interconnected maps in a Metroidvania style. While these can be regarded as open world games too, Miyazaki says that Elden Ring’s environments are much more vast and open.
With a customizable character, the player will be able to traverse through the world on a horse and can find enemies while riding it.
While Miyazaki acknowledges that he studied many open world games, he did not mention any particular titles. Rather than being too heavily inspired by a certain title, he attempted to create an open-world game only FromSoftware can make. That means that you are still fighting terrifying bosses, and will likely die a lot.
According to Miyazaki, there will be no towns or cityscapes with NPCs to interact with in Elden Ring, but you can expect village ruins in a similar vein to his other titles.
“Creating a new type of game is a big challenge for us. If we would add towns on top of that, it would become a bit too much, so we decided to create an open world style game focused on what we are best at.”
https://www.ign.com/articles/2019/06/11 ... -a-e3-2019
According to director Hidetaka Miyazaki, his newest project Elden Ring is an open-world style game with gameplay mechanics similar to the Dark Souls series.
“Elden Ring is a third-person action RPG with a fantasy setting. Gameplay-wise, it’s heavily based on Dark Souls.” Miyazaki explained to IGN in an exclusive interview, referring to the series he is probably best known for.
“However, that doesn’t mean that it plays out in the same way. With a more open and vast environment, the way combat plays out becomes fundamentally different.”
Miyazaki explains that Elden Ring’s world naturally creates drastically different situations in battle, and creates new opportunities for exploration as well as storytelling.
Other works by Miyazaki including Dark Souls, Bloodborne, and Sekiro: Shadows Die Twice had interconnected maps in a Metroidvania style. While these can be regarded as open world games too, Miyazaki says that Elden Ring’s environments are much more vast and open.
With a customizable character, the player will be able to traverse through the world on a horse and can find enemies while riding it.
While Miyazaki acknowledges that he studied many open world games, he did not mention any particular titles. Rather than being too heavily inspired by a certain title, he attempted to create an open-world game only FromSoftware can make. That means that you are still fighting terrifying bosses, and will likely die a lot.
According to Miyazaki, there will be no towns or cityscapes with NPCs to interact with in Elden Ring, but you can expect village ruins in a similar vein to his other titles.
“Creating a new type of game is a big challenge for us. If we would add towns on top of that, it would become a bit too much, so we decided to create an open world style game focused on what we are best at.”
https://www.ign.com/articles/2019/06/11 ... -a-e3-2019
nmkl pjkl ftmch
- toejam
- Locatie: Apeldoorn
Bericht
Re: Elden Ring
Uiteraard ken ik geen gevoel van hype zoals ik keer op keer richting praatje podcast beweer, maar dit klinkt mij wel heel erg als muziek in de oren moet ik bekennen.
Professional dabbler
- Galious
- Moderator
- Locatie: Rotterdam
Bericht
Re: Elden Ring
Miyazaki interview met IGN Japan:
https://jp.ign.com/elden-ring/36459/int ... elden-ring
En voor wie geen Japans leest, is er gelukkig Google Translate die soms wat mooi Japanglish oplevert:
https://translate.google.com/translate? ... elden-ring
Een paar interessante snippets:
Miyazaki said that there were three main aims as the reason for adopting a large field. To show the story and the world on a larger scale, to increase freedom and depth of search, and to make the battle more open.
"Following the basics of 3D Zelda's battle system, "The Legend of Zelda: Breath of the Wild" has also made possible various tactics, such as using the environment and attracting enemies, as it has become open world. In "ELDEN RING", I hope that Soul-like gameplay will achieve the same kind of evolution."
By collaborating with Martin, I expected "ELDEN RING" to become even more direct storytelling, and was surprised that the reverse was correct. Not only "Myth", which is in charge of Martin, but also the main story that Miyazaki himself works, is said to be a narrative closer to "DARK SOULS" than "SEKIRO", and not a work that depicts a fixed character's story.
https://jp.ign.com/elden-ring/36459/int ... elden-ring
En voor wie geen Japans leest, is er gelukkig Google Translate die soms wat mooi Japanglish oplevert:
https://translate.google.com/translate? ... elden-ring
Een paar interessante snippets:
Miyazaki said that there were three main aims as the reason for adopting a large field. To show the story and the world on a larger scale, to increase freedom and depth of search, and to make the battle more open.
"Following the basics of 3D Zelda's battle system, "The Legend of Zelda: Breath of the Wild" has also made possible various tactics, such as using the environment and attracting enemies, as it has become open world. In "ELDEN RING", I hope that Soul-like gameplay will achieve the same kind of evolution."
By collaborating with Martin, I expected "ELDEN RING" to become even more direct storytelling, and was surprised that the reverse was correct. Not only "Myth", which is in charge of Martin, but also the main story that Miyazaki himself works, is said to be a narrative closer to "DARK SOULS" than "SEKIRO", and not a work that depicts a fixed character's story.
nmkl pjkl ftmch
- arjen1981
- Animal Crossing Tour 2020
Bericht
Re: Elden Ring
Ik ben gerust gesteld met een minder directe verhaallijn. Dat was exact waar ik bang voor was. Het moet lekker mysterieus blijven.
En als de lat voor open world gelegd wordt bij Breath of the Wild dan krijgen we wel iets heel bijzonders. Wow. Ik vrees nu wel ongeacht dat ze direct na de DS 3 DLC begonnen zijn dat we nog wel even mogen wachten op Elden Ring.
En als de lat voor open world gelegd wordt bij Breath of the Wild dan krijgen we wel iets heel bijzonders. Wow. Ik vrees nu wel ongeacht dat ze direct na de DS 3 DLC begonnen zijn dat we nog wel even mogen wachten op Elden Ring.
- Galious
- Moderator
- Locatie: Rotterdam
- Galious
- Moderator
- Locatie: Rotterdam
Bericht
Re: Elden Ring
De complete Elden Ring Reddit community is hollow geworden door het gebrek aan nieuws, dus worden er volop fake lore en fake bosses bedacht om de tijd te overbruggen. Hierbij de top 10 van de fake bosses!
nmkl pjkl ftmch
- Dynamike
- Beheerder
- Contacteer:
- Locatie: Enschede
Bericht
Re: Elden Ring
Ik kwam er gisteren achter dat ik in het jaaroverzicht van de podcast Elden Ring niet als game had neergezet bij games waar ik in 2020 naar uitkijk. Maar dat doe ik wel!
- Galious
- Moderator
- Locatie: Rotterdam
Bericht
Re: Elden Ring
Het is vandaag precies 1 jaar geleden dat de Elden Ring trailer dropte! En sindsdien is het stil...
#letsgohollow
#letsgohollow
nmkl pjkl ftmch
- Apenheul
- Beheerder
- Contacteer:
- Locatie: 's-Hertogenbosch
Bericht
Re: Elden Ring
Ik verwacht Elden Ring echter niet bij de PS5 presentatie Galious, de laatste paar jaren had Microsoft de marketingrechten van From Software games en ik verwacht dat dat ook met Elden Ring het geval zal zijn.
De Demon's Souls remake en Bloodborne remaster worden niet door From Software verzorgd (Bluepoint en Virtuous respectievelijk meen ik), van beide heeft Sony de IP-rechten.
De Demon's Souls remake en Bloodborne remaster worden niet door From Software verzorgd (Bluepoint en Virtuous respectievelijk meen ik), van beide heeft Sony de IP-rechten.
- arjen1981
- Animal Crossing Tour 2020
Bericht
Re: Elden Ring
Ik had al zo’n gevoel dat het Bluepoints volgende project zou zijn! Ik ben benieuwd naar donderdag zeg. Blood borne is zeker mijn favoriete maar ik kijk meer uit naar een Demon’s Souls remake. Het was de eerste Souls die ik speelde En helemaal toen.
- kingoftherain
- Locatie: Puttershoek
Bericht
Wooloo = love, Wooloo = life
Re: Elden Ring
Het menu scherm is gelekt. Het zijn natuurlijk geen gameplay beelden, maar het zet wel een bepaalde toon en die bevalt me wel. Need more news!
Wooloo = love, Wooloo = life
- kingoftherain
- Locatie: Puttershoek
Bericht
Wooloo = love, Wooloo = life
Re: Elden Ring
Zo kun je natuurlijk ook een YouTube kanaal runnen.
"Hello, this is your daily Elden Ring update. There is no news today."
Elden Ring News YouTube channel
"Hello, this is your daily Elden Ring update. There is no news today."
Elden Ring News YouTube channel
Wooloo = love, Wooloo = life