V2: €15,-
Update 2: Ik ben aan het opruimen. Ik heb nog 2 x V1 en 10 x V2. Nu met 5 euro extra korting.
V1: €5,-
V2: €15,-
Update: Ik wil graag van de voorraad af om ruimte te maken. Nog beperkt aantal beschikbaar.
V1: €10,-
V2: €20,-
----Origineel bericht:----
Beste mensen,
Oké lang verhaal...
Ik werd redelijk gefrustreerd doordat ik geen goedkope SCART-oplossing kon vinden van goede kwaliteit. Een Hydra is super, maar duur en knoppen drukken op bijvoorbeeld een Otaku switch vind ik niet fijn. Ik wil dat ding gewoon verstoppen in een kastje en klaar. Ik schakel toch maar 1 console tegelijk in (klik aan / uit), omdat ik niet wil dat alle die adapters stroom lopen te slurpen.
Ik had 2 SCART 5-weg verdelers; alleen als ik daar meerdere consoles op aansluit, dan schakelt (door pin 8) hij ook andere consoles in (daarnaast krijg ik op mijn CRT een half beeld door pin 8). Dus ik dacht; ik sloop pin 8 uit mijn SCART 5-weg verdelers, probleem opgelost. Ik schrok alleen van de slechte kwaliteit. Draadjes van de male SCART connector al helemaal verrot (bruin; geen koperkleur) Bleh! Op internet echt niks fatsoenlijks voor weinig... Dus toen heb ik besloten mijn eigen te ontwerpen!
Het is een degelijk en simpel ontwerp met 7 ingangen en 1 uitgang (kan nu mijn eigen monster scart kabel gebruiken). Er zitten diodes op lijn 8 zodat er niet meerdere consoles worden ingeschakeld en een DIP switch om lijn 8 helemaal uit te schakelen mocht je TV er niet mee om kunnen gaan. Ik heb een prototype en nog 9 printplaatjes over, dus ik kan er meer maken.
Nu vraag ik me af of er meer mensen zijn die dit ook ervaren of hebben ervaren en wellicht ook een simpele SCART hub willen kopen voor €25,-?
Mocht er genoeg belangstelling zijn, dan gaat de opbrengst naar een professioneel soldeer / desoldeerstation; zodat ik aan meer van dit soort projecties kan werken.
Graag antwoorden hieronder; ja / nee met motivatie. Tips en opmerkingen zijn van harte welkom. Daarnaast een poll of er misschien meer of minder SCART aansluiting op moeten.