Oh nee! Verkocht!

Interessante advertenties, discussies en alles over verzamelen.
OldSchool
Contacteer:

Oh nee! Verkocht!

15 okt 2018, 16:02

Ik ben benieuwd: van welke verkoop heb je het meeste spijt?

Er schieten mij twee dingen te binnen:
1. Ik heb een PSP Go verkocht, en nu heb ik er geen meer :). Niet de meest fantastische variant van de PSP, maar wel een lekker eigenzinnig apparaat. Er gaat nog wel een keertje een nieuwe van komen.
2. Ik denk dat dit mijn grootste fout is (achteraf dan, altijd achteraf...): een complete GameCube Gameboy Player Pak. Alles was in nieuwstaat.

Wat zijn jullie biggest regrets?
toejam

Re: Oh nee! Verkocht!

15 okt 2018, 16:08

Ik heb altijd spul verkocht zonder er over na te denken, maar ik denk dat dit toch wel een spijtige is geweest. Vooral omdat ik dacht opgelicht te zijn bij aankoop (2001) maar na een paar maanden ineens iemand voor de deur had staan met het spel. Was gescheiden, had geprobeerd nog wat spullen te verkopen voordat alles geregeld moest zijn maar zijn ex had de sloten veranderd en hij kon niet meer bij zijn spullen. Toen het bij de rechter was geweest en hij zijn spullen kon ophalen moest hij thuis eerst nog op zoek naar het adres, vond nog ergens een briefje en was op de gok het halve land door gereden om mij dit te brengen.

Afbeelding
Professional dabbler
arjen1981
Animal Crossing Tour 2020

15 okt 2018, 16:55

Voor mij is het te veel om op te noemen. Niet zo zeer dat het echt zonde is geweest want ik heb ook alles voor een toen goede prijs verkocht zodat ik daarmee deels mijn studie kon bekostigen. Maar mijn collectie is nog zeker niet wat het ooit was. Ik heb van mijn oude collectie eigenlijk enkel Samba de Amigo (DC) bewaard ;)

Het liefst had ik naast Samba de Amigo ook mijn US PS2 met HDD en Broadband adapter bewaard + behoorlijk toffer RPG collectie. Daar achteraan volgen Steel Battalion want die vind je niet meer in deze staat en mijn Sega Saturn Collectie met titels als Panzer Dragoon Saga en Shining Force.

Maar ook toen kon ik Panzer Dragoon Saga voor 200 euro en Shining Force 3 voor 80 euro verkopen. Dus alsnog is het nooit zonde geweest want dat had ik er zelf niet voor betaald.

De sport is om nu de ps3 en xbox 360 titels in te kopen die straks ook voor die prijzen weg gaan.
Laatst gewijzigd door arjen1981 op 16 okt 2018, 20:18, 1 keer totaal gewijzigd.
Tom
Veteraan
Veteraan

15 okt 2018, 17:11

Leuk topic! Hier ga ik eens over nadenken.

Uit mijn hoofd toch wel mijn N64 met GoldenEye voor 75,- Gulden.

Vooral omdat ik voor de rest mijn consoles en games altijd heb gehouden.
CriteNight

15 okt 2018, 17:20

Denk toch wel mijn Snes met boxed Turtles in Time & Battletoads vs Double Dragon... Was ze tegen gekomen in een winkel voor 5 euro per game. Koop van de eeuw, maar met het verkopen van de collectie die ook weg gedaan.

Zou de games wel weer willen, maar niet meer boxed.. Gaat me nu meer om het spelen. :-p
Gozert
Veteraan
Veteraan
eBay gebruikersnaam: gozert

15 okt 2018, 17:21

Ik heb destijds m'n SNES met allerlei top games CIB (Super Metroid, Secret of Mana, Terranigma, Lufia, etc.) voor een schijntje verkocht om een N64 te kunnen bekostigen... Toentertijd heb ik daar absoluut geen spijt van gehad, maar sinds 2010 heb ik m'n jonge zelf toch meermaals vervloekt.
HeatherGrace

15 okt 2018, 17:38

Ik heb stiekem maar een handjevol games verkocht, waarvan ik de meeste inmiddels al terug gekocht heb. Maar degene die ik het meest mis zal dan toch deze zijn, heb deze mint CIB verkocht. Misschien denk je dan "ja, wat nou?", maar dit is Platvoet! Ik was dol op platvoet! Maar €5 klonk destijds als heel veel geld. :blushing:

Afbeelding
Afbeelding
jack-deejz

15 okt 2018, 17:51

Prachtige limited edition van Tides Of Time, daar zijn er niet veel van.

De enige verkoop waar ik nog wel eens spijt van heb zijn de MVS cartridges die ik ooit had, sommige helemaal compleet met doosje, arcade marquee, stickers, flyers etc. Had geen belang meer bij de originele 4-slots MVS arcade kast, maar heb toen alle games ook verkocht om iets anders te bekostigen. De games die ik had:

Blazing Star
Blue's Journey
Burning Fight
Fatal Fury Special
King Of Fighters 2003
Last Blade 2
Last Resort
Metal Slug 2
Puzzle De Pon
Samurai Shodown II
Sengoku 3
Shock Troopers
Soccer Brawl
Wind Jammers
Buffalo? No, tatanka.
somebody28

15 okt 2018, 18:13

ik heb in de begintijd dat ik met de NES collectie begon, een CIB Rampart gekocht bij een online winkel,
100 euro leek mij een goede prijs, bij binnenkomst zaten er 2 vel gekleurde stickers op de bovenkant van het doosje.
CIB spellen moeten voor mij 100% stickerloos zijn, dus had ik het spel weer omgeruild voor iets anders.

dit was achteraf gezien behoorlijk dom, gezien cart en handleiding in strakke staat verkeerden,
wat ik had moeten doen, was cart en handleiding houden, en het doosje weer verkopen.
peter81

15 okt 2018, 18:38

[quote="somebody28"]ik heb in de begintijd dat ik met de NES collectie begon, een CIB Rampart gekocht bij een online winkel,
100 euro leek mij een goede prijs, bij binnenkomst zaten er 2 vel gekleurde stickers op de bovenkant van het doosje.
CIB spellen moeten voor mij 100% stickerloos zijn, dus had ik het spel weer omgeruild voor iets anders.

dit was achteraf gezien behoorlijk dom, gezien cart en handleiding in strakke staat verkeerden,
wat ik had moeten doen, was cart en handleiding houden, en het doosje weer verkopen.[/quote

:happy:
Nintendo Nes CIB Verzamelaar

Nintendo Now You,re Playing With Power.
Sigma

15 okt 2018, 19:07

Eigenlijk wat de meeste hier denk wel hebben; vroeger verkocht je je zooi om de nieuwe generatie console(s) te kopen omdat je nog geen vast inkomsten had. Dus ja.. SNES met zeer goede games (Secret of Mana, Zelda, Mega Man X, Castlevania etc.) voor veel te weinig om vervolgens een PS1 te kunnen bekostigen met FFVII, SotN e.d. om DIE weer te verkopen voor een PS2.. Toen stopte het ook omdat ik in vast dienst kwam en niets meer hoefde te verkopen.

Maar van alles heb ik denk ik het meeste spijt van de Castlevania : Symphony of the Night Collector's Edition (PS1). Heb gelukkig wel de soundtrack bonus CD en artbook achtergehouden toen ik hem verkocht had maar die dubbel case heb ik helaas niet meer. VEEEEEL later bij een BB user SotN weer kunnen kopen (normale versie) zonder boekje dus ik heb nu een halve Collector's Edition zeg maar.. :)
Dennis!

15 okt 2018, 19:08

toejam schreef:Ik heb altijd spul verkocht zonder er over na te denken, maar ik denk dat dit toch wel een spijtige is geweest. Vooral omdat ik dacht opgelicht te zijn bij aankoop (2001) maar na een paar maanden ineens iemand voor de deur had staan met het spel. Was gescheiden, had geprobeerd nog wat spullen te verkopen voordat alles geregeld moest zijn maar zijn ex had de sloten veranderd en hij kon niet meer bij zijn spullen. Toen het bij de rechter was geweest en hij zijn spullen kon ophalen moest hij thuis eerst nog op zoek naar het adres, vond nog ergens een briefje en was op de gok het halve land door gereden om mij dit te brengen.

Afbeelding
:sad1: Aahm man zonde. Alleen dat verhaal al ks goud waard
----------------------------------------------------------
LEUK MEISJE MET ZEER GROTE FRIKANDEL IN HAAR HANDEN ------ RIP
Jalf

16 okt 2018, 10:59

Toen er hier een babykamer ingericht moest worden heb ik bijna mijn volledige retro collectie en ongeveer de helft van mijn GameCube collectie verkocht. Ik had geen zin om alles in verhuisdozen op zolder te gaan bewaren en deed er op dat moment sowieso niet zo veel mee. Bovendien was de Virtual Console net gelanceerd en kwam Sega op Xbox live met allerlei classics.

Ik kocht destijds alles wat los en vast zat, dus er zat ook veel spul tussen dat ik niet mis (N64 games), maar ik had bijvoorbeeld ook veel USA GameCube exclusives die nu duur en verdomd lastig te krijgen zijn. Ik had ook een boxed en mint Jaguar en Woody 2600. Veel games en consoles heb ik inmiddels wel weer opnieuw aangeschaft trouwens, maar voor games als Final Fight 2 of Mega Man X-2 betaal je tegenwoordig imo teveel.

Het gros is via Marktplaats en het exchange forum van Insidegamer verkocht, maar ik vond ook nog iets in mijn Ebay historie.. Daar wordt je toch niet echt vrolijk van... :wallbash:

Afbeelding
Ik doe niet aan onderschriften.
Swey

16 okt 2018, 11:26

Ik heb zelf weinig verkocht, vrijwel alles gehouden vanaf de game and watch tijd tot nu, wel op ruilbeurzen gameboy spellen zoals kid Icarus, gargoyles quest weggeruimd tegen crap titels bijv Bad ‘n Rad. Gelukkig heb ik die vorig jaar weer gevonden voor een redelijke prijs en belangrijker nog; ik speel bijna al mijn games en consoles met regelmaat
sparky
eBay gebruikersnaam: sidious_nl

16 okt 2018, 11:58

Jalf schreef:Toen er hier een babykamer ingericht moest worden heb ik bijna mijn volledige retro collectie en ongeveer de helft van mijn GameCube collectie verkocht. Ik had geen zin om alles in verhuisdozen op zolder te gaan bewaren en deed er op dat moment sowieso niet zo veel mee. Bovendien was de Virtual Console net gelanceerd en kwam Sega op Xbox live met allerlei classics.

Ik kocht destijds alles wat los en vast zat, dus er zat ook veel spul tussen dat ik niet mis (N64 games), maar ik had bijvoorbeeld ook veel USA GameCube exclusives die nu duur en verdomd lastig te krijgen zijn. Ik had ook een boxed en mint Jaguar en Woody 2600. Veel games en consoles heb ik inmiddels wel weer opnieuw aangeschaft trouwens, maar voor games als Final Fight 2 of Mega Man X-2 betaal je tegenwoordig imo teveel.

Het gros is via Marktplaats en het exchange forum van Insidegamer verkocht, maar ik vond ook nog iets in mijn Ebay historie.. Daar wordt je toch niet echt vrolijk van... :wallbash:

Afbeelding
Ai ik hoop dat dit van flink wat jaartjes geleden is?
Jalf

16 okt 2018, 15:36

Tien jaar ongeveer... man, zo'n Secret of Mana of Paper Mario 64 verkoop je nu gewoon voor €100 meer...
Ik doe niet aan onderschriften.
Dennis!

16 okt 2018, 18:14

Haha ouch. Maar wel tof dat je het deelt :)
Dynamike
Beheerder
Beheerder
Contacteer:

16 okt 2018, 19:03

Ik zou het echt niet weten. Het meeste heb ik allemaal nog, behalve mijn Commodore 128. Die heb ik als kiddo verkocht om een Amiga te kopen. Wel zonde. Was een C1268 met Speeddos ingebouwd, twee floppydrives en ik denk drie bakken met diskettes. Ook een Final Cardridge 3 erbij en natuurlijk twee joysticks. Gelukkig is dat later meer dan goed gekomen en heb ik het allemaal wel weer, op de 128 na dan. Het is nu een gewone C64. En zonder Speeddos... nee, het is toch niet zoals het was. Maar het is prima zo.
Afbeelding
Tom
Veteraan
Veteraan

16 okt 2018, 19:41

Vooral die cib N64 games zijn wat aan de lage kant verkocht ja als je kijkt naar de prijzen van nu. Maar goed, als je er toch geen binding mee hebt is het wat minder erg wellicht.
OldSchool
Contacteer:

16 okt 2018, 19:58

Dynamike schreef:Ik zou het echt niet weten. Het meeste heb ik allemaal nog, behalve mijn Commodore 128. Die heb ik als kiddo verkocht om een Amiga te kopen. Wel zonde. Was een C1268 met Speeddos ingebouwd, twee floppydrives en ik denk drie bakken met diskettes. Ook een Final Cardridge 3 erbij en natuurlijk twee joysticks. Gelukkig is dat later meer dan goed gekomen en heb ik het allemaal wel weer, op de 128 na dan. Het is nu een gewone C64. En zonder Speeddos... nee, het is toch niet zoals het was. Maar het is prima zo.
Dat klinkt anders wel heel erg vet, Mike! Ik ben al wel een tijdje aan het loeren naar een C128. En die van jou klinkt helemaal hemels :).
koekiemonster
Contacteer:
eBay gebruikersnaam: Ruud_Luiten

16 okt 2018, 19:59

Ik heb zoveel fouten gemaakt qua verkoop van games en consoles. Echt bizar...

- 2x Atari Jaguar verkocht. Terwijl ik mogelijk de enige echte Jaguar fan ben in NL
- Snes met 16 boxed toppers, waaronder zelda, mariokart, yoshi’s island, killer instinct, etc. ingeruild om een kale Jaguar te kunnen kopen
- Sega Mastersystem II met echt GIGANTISCH veel games verkocht voor een schijntje omdat ik in een relatiebreuk zat en niks meer leuk vond
- Gigantische boxed GBA / GB collectie voor een tiende van de marktwaarde verkocht
- Sega Saturn met tig games geruild tegen een Xbox (die originele)
- Atari Lynx verkocht voor een paar stuivers
- NES met tig boxed games geruild tegen een Game Boy met wat games (niet boxed)
- Neo Geo Pocket met tig games verkocht voor een fractie van de waarde
- Atari /colecovision met een vuilniszak vol games weggegooid (relatiebreuk was echt kut)
- Playstation met 24 geweldige games (breath of fire 3, ffvii, tekken3 etc) en 250 gulden extra ingeruild voor een sega dreamcast met soul calibur

Oh man... dit is pas het begin...
- portable-games.nl
Zach

16 okt 2018, 20:17

Waar ik nu last van begin te krijgen dat ik zo'n zin heb om een bepaald spel uit mijn tienerjaren wil spelen en die dan niet meer in bezit heb.

Deze games schieten mij te binnen: Tales of Symphonia, Fire Emblem (GC), Soul Calibur, Rayman 2, Panzer Dragoon 1, Zwei en Saga en tot voor kort Shenmue 1/2.

Zeker spijt dat ik mijn Nintendo 64 + games, Sega Saturn + games en DC + games heb weggedaan. Gelukkig komen er steeds meer re-releases uit.
arjen1981

16 okt 2018, 20:20

jack-deejz schreef:Prachtige limited edition van Tides Of Time, daar zijn er niet veel van.

De enige verkoop waar ik nog wel eens spijt van heb zijn de MVS cartridges die ik ooit had, sommige helemaal compleet met doosje, arcade marquee, stickers, flyers etc. Had geen belang meer bij de originele 4-slots MVS arcade kast, maar heb toen alle games ook verkocht om iets anders te bekostigen. De games die ik had:

Blazing Star
Blue's Journey
Burning Fight
Fatal Fury Special
King Of Fighters 2003
Last Blade 2
Last Resort
Metal Slug 2
Puzzle De Pon
Samurai Shodown II
Sengoku 3
Shock Troopers
Soccer Brawl
Wind Jammers
Wow ja dat kan ik mij goed voorstellen. Dat is lastig om daar nu weer in die staat aan te komen.
Dennis!

16 okt 2018, 20:54

koekiemonster schreef:Ik heb zoveel fouten gemaakt qua verkoop van games en consoles. Echt bizar...

- 2x Atari Jaguar verkocht. Terwijl ik mogelijk de enige echte Jaguar fan ben in NL
- Snes met 16 boxed toppers, waaronder zelda, mariokart, yoshi’s island, killer instinct, etc. ingeruild om een kale Jaguar te kunnen kopen
- Sega Mastersystem II met echt GIGANTISCH veel games verkocht voor een schijntje omdat ik in een relatiebreuk zat en niks meer leuk vond
- Gigantische boxed GBA / GB collectie voor een tiende van de marktwaarde verkocht
- Sega Saturn met tig games geruild tegen een Xbox (die originele)
- Atari Lynx verkocht voor een paar stuivers
- NES met tig boxed games geruild tegen een Game Boy met wat games (niet boxed)
- Neo Geo Pocket met tig games verkocht voor een fractie van de waarde
- Atari /colecovision met een vuilniszak vol games weggegooid (relatiebreuk was echt kut)
- Playstation met 24 geweldige games (breath of fire 3, ffvii, tekken3 etc) en 250 gulden extra ingeruild voor een sega dreamcast met soul calibur

Oh man... dit is pas het begin...

:crying: :sad1:
maartenkoster

17 okt 2018, 08:19

De zwarte Japanse Gameboy classic.

Woude deze kopen op Ebay maar toen ik in het voorjaar opnieuw ging kijken was het uitverkocht. Die Japanse Gameboy Classic series met ander uiterlijk zijn uiters zeldzaam. Zwarte is de enigste die ik op Ebay heb gevonden maar toen de ik deze wou kopen was het uitverkocht. :crying:
Afbeelding

Terug naar “Verzamelpraat”