Wat is jouw persoonlijke "holy grail"?
- OldSchool
- Contacteer:
Bericht
Net gisteren een nieuwe blog over mijn persoonlijke holy grails geschreven (oldschoolretrogameblog.weebly.com). Op dit moment staat bij mij op 1 de Commodore SX-64. Wat staat er bij jullie op 1 op de wishlist?

- Apenheul
- Beheerder
- Contacteer:
Bericht
Re: Wat is jouw persoonlijke "holy grail"?
Wat een gaaf ding is die SX-64! Mijn holy grail is/was de Gravis Ultrasound! Dit was vroeger de ultieme geluidskaart voor PC, in plaats van synthese had deze kaart 256KB on-board geheugen voor instrument patches wat voor die tijd echt super klonk vergeleken met de kaarten van Creative.

Verschil tussen Sound Blaster 16 en GUS.

- toejam
Bericht
Maar hij was briljant met mod's, volgens mij heette dat ding XTC player waar die heel goed mee werkte..
Wat was ik enthousiast toen ik dat ding gekocht had voor veel te veel geld! En wat was ik teleurgesteld in de hoeveelheid games die hem ondersteunden en vooral hoe slecht de beloofde Sound Blaster compatibility in de praktijk werkte.Apenheul schreef:Wat een gaaf ding is die SX-64! Mijn holy grail is/was de Gravis Ultrasound! Dit was vroeger de ultieme geluidskaart voor PC, in plaats van synthese had deze kaart 256KB on-board geheugen voor instrument patches wat voor die tijd echt super klonk vergeleken met de kaarten van Creative.
Maar hij was briljant met mod's, volgens mij heette dat ding XTC player waar die heel goed mee werkte..
Professional dabbler
- Apenheul
- Beheerder
- Contacteer:
Bericht
Ik gebruikte GUS vooral voor ScreamTracker (later Impulse Tracker en Fast Tracker) 

- KillingRaptor
Bericht
Phoe, goede vraag zeg... Een holy grail op mijn wishlist... Na wat nadenken ben ik toch tot het besluit gekomen dat het een soundtrack release op vinyl is, namelijk die van Red Dead Redemption. Hij is alleen enorm duur geworden dus ik vrees ervoor dat ik hem nooit zal hebben voor een normale prijs... Hij gaat momenteel voor zo'n €200 of meer.

- OldSchool
- Contacteer:
Bericht
Wow, wat een verschil! Ik weet nog dat ik in die tijd ook een pc kocht en een flink bedrag moest bijbetalen omdat ik per se goed geluid wilde en dus een creative 16 bit geluidskaart kocht. Maar nu blijkt dat het een tweede rangs kaart was
.

- OldSchool
- Contacteer:
Bericht
Geen idee hoe de muziek is, maar clear red is altijd mooi en met deze artwork al helemaal extra tof.KillingRaptor schreef:
- Apenheul
- Beheerder
- Contacteer:
Bericht
De duurste kaart die ik ooit gekocht heb was denk ik de Terratec Maestro 32/96 die ik voor mijn Pentium 200 MMX gekocht had (volgens mij iets van 1300 gulden), ik heb daar veel muziek mee gemaakt dus het was geen weggegooid geld maar die dingen konden destijds inderdaad vreselijk duur zijn!OldSchool schreef:Wow, wat een verschil! Ik weet nog dat ik in die tijd ook een pc kocht en een flink bedrag moest bijbetalen omdat ik per se goed geluid wilde en dus een creative 16 bit geluidskaart kocht. Maar nu blijkt dat het een tweede rangs kaart was.
- OldSchool
- Contacteer:
Bericht
)
Zo bont heb ik het dan weer niet gemaakt, maar ik kan wel zeggen dat toen ik mijn eerste pc kocht, ik erg blij was met mijn studentenrekening (2.000 gulden rood staanApenheul schreef:De duurste kaart die ik ooit gekocht heb was denk ik de Terratec Maestro 32/96 die ik voor mijn Pentium 200 MMX gekocht had (volgens mij iets van 1300 gulden), ik heb daar veel muziek mee gemaakt dus het was geen weggegooid geld maar die dingen konden destijds inderdaad vreselijk duur zijn!

- KillingRaptor
Bericht 
Om maar een voorbeeldje te geven:
De muziek is echt westernstijl, zoals je waarschijnlijk wel al had verwacht bij een game als deze.OldSchool schreef:Geen idee hoe de muziek is, maar clear red is altijd mooi en met deze artwork al helemaal extra tof.

Om maar een voorbeeldje te geven:
- synergy
- Winnaar Gameroom Award 2018
Bericht 
Ken je de codes nog zoals f01 ee1 etc? Tenminste, ik denk dat het zoiets was ongeveer
Oeh .st3 en .it bestandenApenheul schreef:Ik gebruikte GUS vooral voor ScreamTracker (later Impulse Tracker en Fast Tracker)

Ken je de codes nog zoals f01 ee1 etc? Tenminste, ik denk dat het zoiets was ongeveer

- Apenheul
- Beheerder
- Contacteer:
Bericht
Volgens mij verschilde dat per tracker, bij Fast Tracker kon je met FXX het tempo bepalen en bij Scream Tracker was het een slide up effect.
Ik vond Chorus & Sid altijd wel virtuosen met trackers, soms speelt de pattern gewoon achterstevoren
Ik vond Chorus & Sid altijd wel virtuosen met trackers, soms speelt de pattern gewoon achterstevoren

- synergy
- Winnaar Gameroom Award 2018
Bericht
Ah vet! Kende ik niet eens, klinkt goed! Ben zelf ooit gestart met Protracker, maar al jaren geleden trackers achter mij gelaten dankzij betere alternatieven...
als ik dit weer hoor jeukt het toch om dat weer eens op te pakken. FamiTracker lijkt me dan wel iets, vooral omdat je in principe je muziek volledig op een console kan afspelen. Maar goed, ik dwaal af.
Mijn holy grail is een M82 kiosk. Ik weet dat iemand op dit forum er eentje in z’n garage heeft staan die staat te verstoffen.......

Mijn holy grail is een M82 kiosk. Ik weet dat iemand op dit forum er eentje in z’n garage heeft staan die staat te verstoffen.......

- Flozem
Bericht
Trip World om mijn Gameboy collectie weer net wat completer te maken.... maar ja... te duur. 

- iStreet
- eBay gebruikersnaam: Aerox_Boy_NL
Bericht
Mijn Echte Holy Grail is de blauwe PS2 TOOL DTL-T15000 met performance analyzer , zijn er nog maar een handje vol van.
PS: hij staat niet op de wishlist, Dit is mijn eigen op de foto

PS: hij staat niet op de wishlist, Dit is mijn eigen op de foto

- DySsUn
Bericht
De CPS Changer (CIB):

Een door Capcom geproduceerde console die het mogenlijk maakt om de CPS-2 arcade games op een televisie en met SNES controllers te spelen. Net nog even gepiekt op Ebay en voor een bedrag van €1999 is hij momenteel los te koop
.

Een door Capcom geproduceerde console die het mogenlijk maakt om de CPS-2 arcade games op een televisie en met SNES controllers te spelen. Net nog even gepiekt op Ebay en voor een bedrag van €1999 is hij momenteel los te koop

Karl Marx: "Religion is the opiate of the masses." Carrie Fisher: "I did masses of opiates religiously.”
- OldSchool
- Contacteer:
Bericht
.
Voor veel mensen een maandsalaris! Aan de andere kant zitten er nog 11 maanden in een jaarJake Armitage schreef:Net nog even gepiekt op Ebay en voor een bedrag van 1999 is hij momenteel los te koop.

- Apenheul
- Beheerder
- Contacteer:
- iStreet
- eBay gebruikersnaam: Aerox_Boy_NL
Bericht
Bruto? Men verdient toch wel gemiddeld meer hier neem ik aan? Aangezien deze hobby aardig wat kost op maandbasisApenheul schreef:Bruto maandsalaris ja

- segatarian
Bericht
qua hardware ben ik het meest blij met wat megadrive hardware.
1 sega multimega (megadrive en mega cd gecombineerd in een discman)

2 md1 met mega cd1 met draadloze sega 6 button pads

3 sega nomad (portable megadrive)en de game gear wil ik ook noemen door de mcwill mod

1 sega multimega (megadrive en mega cd gecombineerd in een discman)

2 md1 met mega cd1 met draadloze sega 6 button pads

3 sega nomad (portable megadrive)en de game gear wil ik ook noemen door de mcwill mod

- peter81
Bericht
Dit is voor mij de Holy Grail
Complete NES R.O.B. Collection Deluxe Set, R.O.B., Gyromite en Stack-Up (HOL)

Nintendo Nes CIB Verzamelaar
Nintendo Now You,re Playing With Power.
Nintendo Now You,re Playing With Power.
- Flozem
Bericht
Ik zeg niks...iStreet schreef:Bruto? Men verdient toch wel gemiddeld meer hier neem ik aan? Aangezien deze hobby aardig wat kost op maandbasisApenheul schreef:Bruto maandsalaris ja

- toejam
Bericht
Voordeel is dat met zo'n bruto salaris je ook nauwelijks belasting betaaltFlozem schreef:Ik zeg niks...iStreet schreef:Bruto? Men verdient toch wel gemiddeld meer hier neem ik aan? Aangezien deze hobby aardig wat kost op maandbasisApenheul schreef:Bruto maandsalaris ja

Professional dabbler
Bericht
Voor mij is dat waarschijnlijk een officiële Gameboy neon sign of lichtbak, zou de kroon op mijn toekomstige gameroom zijn, maar dat is gezien de prijs echt toekomst muziek
Bericht
Een UK PAL versie van Rule of Rose zou mijn ps2 horror collectie compleet maken, maar 100+ euro voor een game vind ik echt te veel.