Zoals de titel al aangeeft. Wat zijn volgens jullie de beste games, in de app store en play store.
Wat jullie in de comments plaatsen. Zal ik bij houden in een lijst in de top post.
Best of IOS/Android games
- Gurtus
- KillingRaptor
Bericht
Re: Best of IOS/Android games
Ik heb er een aantal geprobeerd maar er zijn er maar twee die ik de moeite vond om te houden en dat zijn Pokémon Shuffle en Lara Croft Go. Ik hoop dat Fire Emblem Heroes ook bij dit lijstje terecht zal komen voor mij.
- iStreet
- eBay gebruikersnaam: Aerox_Boy_NL
- arjen1981
- Animal Crossing Tour 2020
Bericht
Ik volg het al een poos niet meer maar ik kan nogsteeds idereen de games van Kairosoft aanbevelen zoals bijvoorbeeld:
- arjen1981
Bericht
Superbrothers Swords and Sworcery heb ik mij ook goed mee vermaakt. Maar ook dat is een poos geleden:
Ik ben wel benieuwd of jullie nog tips hebben in deze category?
Ik ben wel benieuwd of jullie nog tips hebben in deze category?
Laatst gewijzigd door arjen1981 op 21 jan 2017, 09:39, 1 keer totaal gewijzigd.
- KillingRaptor
Bericht
Superbrothers is erg goed inderdaad! Zelf op PC gespeeld maar een prachtige game, hele mooie sfeer en die soundtrack... Heb hem niet voor niets op vinyl liggen hier. Als je op Sword & Sorcery zoekt ga je hem overigens niet vinden, het is Sworcery (of de stores moeten hem ook vinden onder Sorcery).
- arjen1981
Bericht
Mijn post er even op geedit. En idd ik heb zelf ook naderhand de pc versie gespeeld. Maar vond het toch ook echt een prima game op een mobile device. De soundtrack van Jim Guthrie is idd fenominaal!KillingRaptor schreef:Superbrothers is erg goed inderdaad! Zelf op PC gespeeld maar een prachtige game, hele mooie sfeer en die soundtrack... Heb hem niet voor niets op vinyl liggen hier. Als je op Sword & Sorcery zoekt ga je hem overigens niet vinden, het is Sworcery (of de stores moeten hem ook vinden onder Sorcery).
- Apenheul
- Beheerder
- Contacteer:
Bericht
Star Realms (gratis, maar er is ook betaalde DLC) heb ik het al meerdere keren in de podcast over gehad, je bouwt langzaam een vloot aan schepen en satelliet-basissen uit random opties en de computer doet hetzelfde. Degene die de meest efficiente combinaties maakt en daarmee de levens van de ander afneemt wint.
Hungry Cat Picross (gratis) is mijn favoriete picross puzzle game, er zit enorm veel content in en het is minstens zo polished als de picross games die door Nintendo gepubliseerd zijn.
Karen van Blast Theory (gratis) is naar mijn mening de game die het beste past bij het mobiele platform; het is erg interessant en confronterend tegelijk en iets om niet snel te vergeten. TellTale-design done right.
Star Realms (gratis, maar er is ook betaalde DLC) heb ik het al meerdere keren in de podcast over gehad, je bouwt langzaam een vloot aan schepen en satelliet-basissen uit random opties en de computer doet hetzelfde. Degene die de meest efficiente combinaties maakt en daarmee de levens van de ander afneemt wint.
Hungry Cat Picross (gratis) is mijn favoriete picross puzzle game, er zit enorm veel content in en het is minstens zo polished als de picross games die door Nintendo gepubliseerd zijn.
Karen van Blast Theory (gratis) is naar mijn mening de game die het beste past bij het mobiele platform; het is erg interessant en confronterend tegelijk en iets om niet snel te vergeten. TellTale-design done right.
- Outlaw
Bericht
Swordigo is een prima platformer die al een tijdje op m'n iPhone blijft staan.
Evoland is erg leuk omdat het door de hele ontwikkeling van games loopt. Het begint helemaal old skool en langzaam worden beweging, geluid, kleur en betere graphics toegevoegd. Wel leuk gedaan.
En Angry Birds natuurlijk.
Evoland is erg leuk omdat het door de hele ontwikkeling van games loopt. Het begint helemaal old skool en langzaam worden beweging, geluid, kleur en betere graphics toegevoegd. Wel leuk gedaan.
En Angry Birds natuurlijk.
Mijn collectie: https://www.sortitapps.com/items.php?us ... videogames
-=[ Don't drive faster than your angel can fly ]=-
- Outlaw
Bericht
Ow, en Order & Chaos natuurlijk. Beste mobiele WoW-like game. En nu deel 2 ervan.
Mijn collectie: https://www.sortitapps.com/items.php?us ... videogames
- Pius
Bericht
Voor mij op 1 zonder twijfel het geweldige Monument Valley. Zou ik aan iedereen aanraden!
"Come back when you can put up a fight."
Bericht
Ik speel dan eigenlijk alleen op mijn iPad. Op mijn smartphone heb ik wel geprobeerd, maar blijf ik echt 10 keer niets vinden. Hearthstone vind ik echt perfect op een tablet spelen. Lara Croft GO en Hitman GO vind ik ook erg tof. Telltale Games vind ik ook erg goed op een tablet spelen en verder Zen Pinball en Pinball Arcade.
- synergy
- Winnaar Gameroom Award 2018
Bericht
Telltale Games vind ik maar een vervelend en gefrustreerd bedrijf die alle mooie series van LucasArts heeft verpest. Die nieuwe Sam & Max en Monkey Island games zijn verschrikkelijk.sido schreef:Telltale Games vind ik ook erg goed op een tablet spelen
- Pius
Bericht
Hier ben ik het passievol mee oneens. Telltale is briljantsynergy schreef:Telltale Games vind ik maar een vervelend en gefrustreerd bedrijf die alle mooie series van LucasArts heeft verpest. Die nieuwe Sam & Max en Monkey Island games zijn verschrikkelijk.sido schreef:Telltale Games vind ik ook erg goed op een tablet spelen
"Come back when you can put up a fight."
- synergy
- Winnaar Gameroom Award 2018
Bericht
Komt waarschijnlijk omdat je niet met de originele LucasArts games bent opgegroeid? Als je na al die parels opeens de Telltale "episodes" gaat spelen denk je... tja...Pius schreef:Hier ben ik het passievol mee oneens. Telltale is briljantsynergy schreef:Telltale Games vind ik maar een vervelend en gefrustreerd bedrijf die alle mooie series van LucasArts heeft verpest. Die nieuwe Sam & Max en Monkey Island games zijn verschrikkelijk.sido schreef:Telltale Games vind ik ook erg goed op een tablet spelen
- Apenheul
- Beheerder
- Contacteer:
Bericht
Eeeeiindelijk iemand die het ook zo ziet. TellTale heeft de Lucas Arts IPs ontzettend gedevalueerd en sindsdien maken ze alleen nog maar dezelfde game met een andere skin in episodisch formaat.synergy schreef:Telltale Games vind ik maar een vervelend en gefrustreerd bedrijf die alle mooie series van LucasArts heeft verpest. Die nieuwe Sam & Max en Monkey Island games zijn verschrikkelijk.
- DySsUn
Bericht
De eerste Ipad had ik o.a. gekocht om eens te proberen of gaming op een tablet leuk zou vinden. En na wat succes volle games zoals tower defense (zie post) is deze weer snel een andere rol gaan vervullen, omdat gaming op een handheld of homeconsole mijn voorkeur heeft. Op de Iphone de remake van Final Fantasy 2 (4) gespeeld en dit als redelijk ervaren, maar net als de ipad, daarna geen enkel (serieus) spel meer op een mobile device gespeeld.sido schreef:Ik speel dan eigenlijk alleen op mijn iPad. Op mijn smartphone heb ik wel geprobeerd, maar blijf ik echt 10 keer niets vinden.
Karl Marx: "Religion is the opiate of the masses." Carrie Fisher: "I did masses of opiates religiously.”
Bericht
Hear hear!Pius schreef:Voor mij op 1 zonder twijfel het geweldige Monument Valley. Zou ik aan iedereen aanraden!
- KillingRaptor
Bericht
Telltale is echt enorm hit and miss voor mij. The Wolf Among Us vond ik erg vet en Jurassic Park stiekem ook eigenlijk (maar ik ben een sucker voor JP dusja), Game of Thrones vond ik dan weer erg meh terwijl ik de serie wel heel goed vind.
Bericht
Best of IOS/Android games
Ik als mobile gamer van het eerste uur (zeker op iPhone en iPad zweer ik bij point and click adventures en zo af en toe een strategiespelletje.
The Silent Age
Speelt met tijdreisprincipe op een hele leuke manier. Puzzels zijn er in verweven.
Plants vs Zombies
Een gouwe ouwe van popcap games, die leuk blijft om te spelen!
The last door
Een pixel point and click. Met een bizar goeie soundtrack en sound effects. HP Lovecraft-achtig spookverhaal.
The wolf among us
Een interactief verhaal over sprookjes figuren in down town new york. Grauw, rauw en superspannend.
The Silent Age
Speelt met tijdreisprincipe op een hele leuke manier. Puzzels zijn er in verweven.
Plants vs Zombies
Een gouwe ouwe van popcap games, die leuk blijft om te spelen!
The last door
Een pixel point and click. Met een bizar goeie soundtrack en sound effects. HP Lovecraft-achtig spookverhaal.
The wolf among us
Een interactief verhaal over sprookjes figuren in down town new york. Grauw, rauw en superspannend.
Bericht
Maar bijv. The Walking Dead en The Wolf Among Us vond ik toch zeker wel de moeite waard.
Die nieuwe Sam & Max en Monkey Island games heb ik niet gespeeld, maar daar had ik zo mijn twijfels over. Dat was ook de reden dat ik ze niet had gespeeld ;-)synergy schreef:Telltale Games vind ik maar een vervelend en gefrustreerd bedrijf die alle mooie series van LucasArts heeft verpest. Die nieuwe Sam & Max en Monkey Island games zijn verschrikkelijk.sido schreef:Telltale Games vind ik ook erg goed op een tablet spelen
Maar bijv. The Walking Dead en The Wolf Among Us vond ik toch zeker wel de moeite waard.
Bericht
Het hangt bij mij echt van het type game af en hoe de controls zich vertalen. Als het een game is die eigenlijk een controller verwacht, dan ga ik 'm sowieso niet op een tablet spelen. Maar bij games zo als Hearthstone zijn de touchscreen controls juist een stuk natuurlijker dan dat je 'm met een muis of controller zou spelen. Hitman Go heeft dat ook. Die games spelen gewoon fijner met en touchscreen en daarnaast is het wel fijn dat je gewoon lekker lui op de bank kan liggen en geen pc/console hoef aan te zetten om even een paar minuten te gamen.Jake Armitage schreef:De eerste Ipad had ik o.a. gekocht om eens te proberen of gaming op een tablet leuk zou vinden. En na wat succes volle games zoals tower defense (zie post) is deze weer snel een andere rol gaan vervullen, omdat gaming op een handheld of homeconsole mijn voorkeur heeft.sido schreef:Ik speel dan eigenlijk alleen op mijn iPad. Op mijn smartphone heb ik wel geprobeerd, maar blijf ik echt 10 keer niets vinden.
- OldSchool
- Contacteer:
Bericht
Ik speel momenteel:
Clash Royale
Rise of Berk
Deck Heroes
Voorheen:
Dragons of Atlantis: Heirs of the Dragon
Dominations
Throne Wars
En anderen...
Probleem met mobile games is dat ze vrijwel altijd te simpel zijn om je écht in te storten. Saaiheid ligt al snel op de loer. En als je dat dan al doet, dan is het free to play principe te vertalen naar pay to win. Uiteindelijk moet je haast wel een substantieel bedrag uitgeven, wil je er plezier aan blijven beleven. Ik heb Dragons of Atlantis enkele jaren serieus gespeeld, tot de verschillen tussen spenders en non-spenders veel te groot werd. Ik heb er wel wat geld in gestopt, maar het uiteindelijk opgegeven.
Clash Royale
Rise of Berk
Deck Heroes
Voorheen:
Dragons of Atlantis: Heirs of the Dragon
Dominations
Throne Wars
En anderen...
Probleem met mobile games is dat ze vrijwel altijd te simpel zijn om je écht in te storten. Saaiheid ligt al snel op de loer. En als je dat dan al doet, dan is het free to play principe te vertalen naar pay to win. Uiteindelijk moet je haast wel een substantieel bedrag uitgeven, wil je er plezier aan blijven beleven. Ik heb Dragons of Atlantis enkele jaren serieus gespeeld, tot de verschillen tussen spenders en non-spenders veel te groot werd. Ik heb er wel wat geld in gestopt, maar het uiteindelijk opgegeven.
- Silenteddie
- Koningsdag Koning 2016
- Marktplaats ID: 0
Bericht
Android tablet hier.
World of goo. Sowieso geweldig spel. Ik speelde hem eerst op Windows, maar alles eraan schreeuwt "speel dit op een tablet.".
Badlands vond ik ook heel leuk en speelbaar op de tablet.
Beste vond ik little inferno. Speelgoed kopen en in de haard gooien en daad weer geld mee verdienen. Heerlijk rustgevend.
Funky smugglers leek me ook leuk. Maar heel even gespeeld.
Leo's fortune was ook best leuk.
World of goo. Sowieso geweldig spel. Ik speelde hem eerst op Windows, maar alles eraan schreeuwt "speel dit op een tablet.".
Badlands vond ik ook heel leuk en speelbaar op de tablet.
Beste vond ik little inferno. Speelgoed kopen en in de haard gooien en daad weer geld mee verdienen. Heerlijk rustgevend.
Funky smugglers leek me ook leuk. Maar heel even gespeeld.
Leo's fortune was ook best leuk.
Al draagt een aap een gouden ring, een kroon maakt hem pas echt een king.